Discussiedraadje: Ingame polls voor het wijzigen van de specificaties van een universum

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • ReformeD wrote:

      Wish2Die wrote:

      Gemini:
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 64

      Vlootsnelheid
      5x | 25 stemmen | 39.1%

      Economiesnelheid
      5x | 1 stem | 90.6% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 89.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 53 stemmen | 82.7% voor 7x

      Puinveld
      40% | 6 stemmen | 65.7% voor 40% (of meer)
      50% | 36 stemmen | 56.0% voor 50%

      Deutconsumptie
      80% | 1 stemmen | 75.0% voor 80% (of minder)
      70% | 6 stemmen | 73.4% voor 70% (of minder)
      60% | 2 stemmen | 64.1% voor 60% (of minder)
      50% | 39 stemmen | 60.9% voor 50%
      Teleurstellend dat puin niet omhoog is gegaan. Vind gezien er wel een ruime meerderheid voor is (65% en 56% respectievelijk).Heel veel mensen komen van hogere puin af, waaronder ik.
      Dat zou van mij heroverwogen mogen worden.. is hier perspectief voor, of hebben we het hier maar mee te doen?
      volkomen eens met je ReformeD Meer puin ^^
    • Beste allemaal,


      Ik snap de rekenmethode van de CoMa's denk ik niet helemaal, maar wat mij opvalt is als er minder stemmen zijn is het percentage hoger.


      Hier voorbeeld van de uitslag voor Uni3


      Ergens een quote waar ik geen held mee ben.


      Wish2Die wrote:
      [/quote]Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 113


      Vlootsnelheid
      2x | 36 stemmen | 31.9%


      Als maar 36 van de 113 stemmers hierop gestemd hebben kan het best kloppen.



      Economiesnelheid
      4x | 4 stemmen | 84.1% voor 4x (of hoger)
      5x | 13 stemmen | 80.5% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 69.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 74 stemmen | 65.5% voor 7x


      Hoe kunnen 13 stemmen een hoger stempercentage hebben dan 74 stemmen? 74 stemmen van 113.
      Het totaal van de percentages moet toch 100% zijn, niet 100% per poll optie..



      Puinveld
      40% | 10 stemmen | 48.7% voor 40% (of meer)
      50% | 45 stemmen | 39.8% voor 50%


      Ja hier eigenlijk het zelfde als ECO speed, hoe kunnen 10 stemmen van 113 een hoger percentage behalen dan 45 stemmen van 113.....?


      Deutconsumptie
      80% | 7 stemmen | 48.7% voor 80% (of minder)
      70% | 6 stemmen | 42.5% voor 70% (of minder)
      60% | 6 stemmen | 37.2% voor 60% (of minder)
      50% | 36 stemmen | 31.9% voor 50%


      Nou en hier nogmaals IDEM!, weer zijn 36 stemmen van 113 een lager percentage dan 6 of 7 stemmen....



      kan mij iemand uitleggen waar ik mijn rekenfout heb? (Mijn berekende percentages zijn dik gedrukt achter de == geplaatst.)
      113 stemmen = 100%.


      Vlootsnelheid
      2x | 36 stemmen | 31.9% == 31,85%


      Economiesnelheid
      4x | 4 stemmen | 84.1% voor 4x (of hoger) == 3,54 %
      5x | 13 stemmen | 80.5% voor 5x (of hoger) == 11,5%
      6x | 4 stemmen | 69.0% voor 6x (of hoger) == 3,54%
      7x | 74 stemmen | 65.5% voor 7x == 65,48%


      113 stemmen = 100% dus toegepast op de bovenstaande punten:
      Puinveld
      40% | 10 stemmen | 48.7% voor 40% (of meer) == 8,85%
      50% | 45 stemmen | 39.8% voor 50% == 39,82%


      Deutconsumptie
      80% | 7 stemmen | 48.7% voor 80% (of minder) == 6,19 %
      70% | 6 stemmen | 42.5% voor 70% (of minder) == 5,30 %
      60% | 6 stemmen | 37.2% voor 60% (of minder) == 5,30 %
      50% | 36 stemmen | 31.9% voor 50% == 31,86%




      Graag iemand die mij meer uitleg kan geven over de gebruikte rekenmethode.
      Uni: Universe 3
      Ally: SQPR

      The post was edited 1 time, last by darkdjproject ().

    • darkdjproject wrote:

      Economiesnelheid
      4x | 4 stemmen | 84.1% voor 4x (of hoger)
      5x | 13 stemmen | 80.5% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 69.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 74 stemmen | 65.5% voor 7x


      Hoe kunnen 13 stemmen een hoger stempercentage hebben dan 74 stemmen? 74 stemmen van 113.
      Het totaal van de percentages moet toch 100% zijn, niet 100% per poll optie..
      De gedachte is dat, als je voor 7x ecospeed gestemd had, je 6x, 5x, of 4x ook niet erg vind. M.a.w., dan werd je stem daarbij opgeteld. Dus feitelijk moet je voor 6x ecospeed 74+4 = 78 = 69% rekenen. En voor 5x ecospeed, 74+4+13 = 91 = 80.5%. Rest heb ik niet nagerekend, maar dat gaat op dezelfde manier.
      52.753.783 (Plaats 114 van 1.083)
      24.116.046 (Plaats 5 van 365)
    • Staat duidelijk hier. Stukje waar het om gaat:

      Wish2Die wrote:

      Om een daadwerkelijke wijziging door te krijgen moet 70% of meer van de spelers het eens zijn met de wijziging. Omdat je met de hoeveelheid opties per spec zeer waarschijnlijk nooit op 70% per optie uitkomt, zullen we na het aflopen van de poll kijken naar de hoogste optie in de poll, waar minimaal 70% het eens is met die optie of beter. Dus stel 20% stemt voor 5x eco en 50% stemt voor 6x eco, dan is 70% het eens met 5x of beter dus zal 5x uiteindelijk worden ingevoerd.
      Dus m.a.w., ja, als je op 7x gestemd hebt, ben je impliciet ook akkoord gegaan met 4x. Zou ook krom zijn dat, als je op iets stemt, je automatisch ook akkoord gaat met iets wat het het spel nog extremer verschuift, dan iets wat het minder extreem verschuift.
      52.753.783 (Plaats 114 van 1.083)
      24.116.046 (Plaats 5 van 365)
    • Terror wrote:

      Staat duidelijk hier. Stukje waar het om gaat:

      Wish2Die wrote:

      Om een daadwerkelijke wijziging door te krijgen moet 70% of meer van de spelers het eens zijn met de wijziging. Omdat je met de hoeveelheid opties per spec zeer waarschijnlijk nooit op 70% per optie uitkomt, zullen we na het aflopen van de poll kijken naar de hoogste optie in de poll, waar minimaal 70% het eens is met die optie of beter. Dus stel 20% stemt voor 5x eco en 50% stemt voor 6x eco, dan is 70% het eens met 5x of beter dus zal 5x uiteindelijk worden ingevoerd.
      Dus m.a.w., ja, als je op 7x gestemd hebt, ben je impliciet ook akkoord gegaan met 4x. Zou ook krom zijn dat, als je op iets stemt, je automatisch ook akkoord gaat met iets wat het het spel nog extremer verschuift, dan iets wat het minder extreem verschuift.
      Oftewel om lekker te zieken in de peiling hoeft theoretisch maar 1 persoon alles op de minste wijziging te zetten, en die wint automatisch. (omdat alle stemmen bij die ene stem meetellen).
      Uni: Universe 3
      Ally: SQPR
    • Nee, dat staat er dus totaal niet. Om jouw voorbeeldje er maar weer bij te pakken:

      darkdjproject wrote:

      Economiesnelheid
      4x | 4 stemmen | 84.1% voor 4x (of hoger)
      5x | 13 stemmen | 80.5% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 69.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 74 stemmen | 65.5% voor 7x
      Er zijn 4 mensen die gestemd hebben voor "maar" 4x eco. Die 4 gaan het dus allemaal met een hogere eco moeten doen, dan dat ze eigenlijk wilden.
      52.753.783 (Plaats 114 van 1.083)
      24.116.046 (Plaats 5 van 365)
    • darkdjproject wrote:

      Terror wrote:

      Staat duidelijk hier. Stukje waar het om gaat:

      Wish2Die wrote:

      Om een daadwerkelijke wijziging door te krijgen moet 70% of meer van de spelers het eens zijn met de wijziging. Omdat je met de hoeveelheid opties per spec zeer waarschijnlijk nooit op 70% per optie uitkomt, zullen we na het aflopen van de poll kijken naar de hoogste optie in de poll, waar minimaal 70% het eens is met die optie of beter. Dus stel 20% stemt voor 5x eco en 50% stemt voor 6x eco, dan is 70% het eens met 5x of beter dus zal 5x uiteindelijk worden ingevoerd.
      Dus m.a.w., ja, als je op 7x gestemd hebt, ben je impliciet ook akkoord gegaan met 4x. Zou ook krom zijn dat, als je op iets stemt, je automatisch ook akkoord gaat met iets wat het het spel nog extremer verschuift, dan iets wat het minder extreem verschuift.
      Oftewel om lekker te zieken in de peiling hoeft theoretisch maar 1 persoon alles op de minste wijziging te zetten, en die wint automatisch. (omdat alle stemmen bij die ene stem meetellen).

      Nee, kijk maar naar Xalynth:

      Xalynth
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 92


      Vlootsnelheid
      3x | 25 stemmen | 27.2%


      Economiesnelheid
      5x | 6 stemmen | 84.8% voor 5x (of hoger)
      6x | 7 stemmen | 78.3% voor 6x (of hoger)
      7x | 65 stemmen | 70.7% voor 7x


      Puinveld
      60% | 10 stemmen | 50.0% voor 60% (of meer)
      70% | 36 stemmen | 39.1% voor 70%


      Deutconsumptie
      60% | 7 stemmen | 69.6% voor 60% (of minder)
      50% | 59 stemmen | 64.1% voor 50%


      Als 70% al akkoord gaat met de max ( 75% in vlootspeed ), dan krijg je automatisch die, want de norm van 70% is behaald. Dat het dan 90% kan worden met een lagere ecospeed bijvoorbeeld, neemt niet weg dat de 70% al aangeeft dat de uni 7x speed wilt hebben en deze dus ingevoerd zal worden.
    • Wat ik vreemd vind is dat de poll het eigenlijk al zegt

      4x OF HOGER (dus ook 5x , 6x of 7x)
      5x OF HOGER (dus ook 6x of 7x)
      6x OF HOGER (dus ook 7x)
      7x

      Als je dus naar de Poll kijkt en de uitslag moeten de stemmen andersom opgeteld worden
      4x = dus alleen de stemmen van 4x
      5x = de stemmen van 4x en 5x
      6x = de stemmen van 4x, 5x en 6x
      7x = de stemmen van 4x, 5x, 6x en 7x

      Dit omdat als je 4x en hoger stemt voldoet 5/6/7x ook gezien dit hoger is dan 4
      Tegelijkertijd maakt deze stemming dus de stemoptie van 4x, 5x, en 6, overbodig aangezien 7x altijd meer heeft gezien deze hoger is wat in de poll vermeld staat
      Dus wanneer er niet meer dan 30% tegen een verhoging stemt zal er automatisch een verhoging naar 7x plaats moeten vinden
      Hierbij geeft gameforge dus hun voorkeur aan dat er een eco van hetzelfde blijft als voorheen gezien het geen 50-50 is
    • persoonlijk ben ik van mening dat als 74 mensen op iets stemmen van de 113 stemmen dat dat wel maatgevend is. Of dan iig voor de x6 gaan. (Betreffende u3) die ene % zorgt er wel voor dat het dichterbij hetgene kom waar de meeste mensen plezier bij hebben.. nu missen we in u3 net 1% voor x6 en wordt t gelijk x5. Nu snap ik dat er grenzen getrokken moeten worden en je niet zomaar kan zeggen agja die ene %.. maar das theoretisch.. praktisch gaat het om wat de meeste mensen willen.
      :WS:
    • ik vind dit eigenlijk een mooie manier om het aan te pakken. Vind ook dat je eerder strenger dan losser om moet gaan met veranderingen. Je hebt ergens voor gekozen en er jaren gezeten. Als dat dan ineens verandert ben je misschien de sjaak, terwijl de mensen die kiezen voor verandering dat nooit zijn.

      Wat ik eerder raar vind is hoe scheef de verhoudingen zijn. 1x vloot en 5x eco??? 2x vloot en 7x eco???
      Zijn we in .nl allemaal oude van dagen geworden die tussen de theekransjes door een gebouwtje aanklikken?

      Voor wat hoort wat vind ik. Maar de minertjes hier hebben nog steeds te klagen zo te horen...
      Man man man...
    • TheBunny wrote:

      Wat ik vreemd vind is dat de poll het eigenlijk al zegt

      4x OF HOGER (dus ook 5x , 6x of 7x)
      5x OF HOGER (dus ook 6x of 7x)
      6x OF HOGER (dus ook 7x)
      7x

      Als je dus naar de Poll kijkt en de uitslag moeten de stemmen andersom opgeteld worden
      4x = dus alleen de stemmen van 4x
      5x = de stemmen van 4x en 5x
      6x = de stemmen van 4x, 5x en 6x
      7x = de stemmen van 4x, 5x, 6x en 7x

      Dit omdat als je 4x en hoger stemt voldoet 5/6/7x ook gezien dit hoger is dan 4
      Tegelijkertijd maakt deze stemming dus de stemoptie van 4x, 5x, en 6, overbodig aangezien 7x altijd meer heeft gezien deze hoger is wat in de poll vermeld staat
      Dus wanneer er niet meer dan 30% tegen een verhoging stemt zal er automatisch een verhoging naar 7x plaats moeten vinden
      Hierbij geeft gameforge dus hun voorkeur aan dat er een eco van hetzelfde blijft als voorheen gezien het geen 50-50 is
      De opties in de poll waren niet 'of hoger'. Daar kon je enkel op je specifieke voorkeur stemmen. De 'en hoger' tekst heb ik enkel in de resultaten gezet zodat duidelijk is dat dat percentage heeft gestemd op die optie of op een 'extremere' optie.

      Je kan niet zeggen dat iemand die op 4x speed heeft gestemd ook met 5x speed blij is, terwijl andersom dat wel kan. Iemand die naar 7x speed wil zal elke ophoging qua snelheid meer waarderen dan geen wijziging.

      Ik denk dat men zich teveel zorgen maakt over de interpretatie van de resultaten, er is heus wel logisch over nagedacht. Lees eerst even rustig en aandachtig de post, daar staat alles gewoon netjes in beschreven.

      De grens van 70% is ook niet aanpasbaar. Deze is van tevoren afgesproken en is reeds lager dan bijvoorbeeld in .org worden gehanteerd. Daar is het pas bij 80% een wijziging. De resultaten zijn 'as is' en de aangegeven wijzigingen zijn degene die plaats zullen vinden.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Wish2Die wrote:


      De grens van 70% is ook niet aanpasbaar. Deze is van tevoren afgesproken en is reeds lager dan bijvoorbeeld in .org worden gehanteerd. Daar is het pas bij 80% een wijziging. De resultaten zijn 'as is' en de aangegeven wijzigingen zijn degene die plaats zullen vinden.

      Ah wij hebben al een lager percentage dan .org. Oke Helder.

      Thanks voor de toelichting :D