Vliegsnelheid

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Vliegsnelheid

      Het is mij opgevallen dat de snelheid van schepen erg verwarrend werkt. Momenteel heeft een recycler bij mij een snelheid van 4000, en een groot vrachtschip een snelheid van 15000. Je zou dan denken; het vrachtschip is bijna 4x sneller. De praktijk is echter niet zo. Op eenzelfde afstand doet de recycler ongeveer twee keer zo lang over. Ik vind dat nogal vreemd, en ik kan nergens in de guides iets terugvinden over de berekening hiervan.

      Wie o wie kan mij dit uitleggen?
      The worst advice I ever received from my dad is to play by the book
    • Flugel25 wrote:

      ogame.fandom.com/wiki/Distance

      probeer de wiki eens zou ik zeggen. Behoorlijk technisch verhaal, maar daarin staat wel uitgelegd hoe dit allemaal werkt.
      de formules zijn opgebouwd uit verschillende factoren zoals je hier zult zien. enkel de factor basissnelheid vermenigvuldigen is dus veel te simpel gedacht om daarmee je vliegtijd te willen berekenen.
      Thanks! Dit zocht ik dus. Maar hatseflats zeg, wat een formule! Had niet verwacht dat een spelletje als Ogame dit soort calculaties zo serieus nam.

      @TheDutchRitual mijn HRM is level 0

      ~HT @30-11-'18 ~22:15 | Kleine aanpassing gedaan. PM verstuurd.
      The worst advice I ever received from my dad is to play by the book

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Tja, je hebt OGame voor beginners en ogame voor gevorderde. Wil je dit spel echt goed gaan snappen dan is het handig je een beetje te verdiepen hoe alle gebouwen/schepen etc. werken qua formules. Dat geeft je ook meteen een hoop inzicht in de balans die tussen al deze factoren zit.
      Natuurlijk is veel online zijn en weten wat je moet doen aan de voorkant nog steeds de sleutel tot een toprank halen, maar door dit soort details kun je net het verschil maken in vergelijking met de mensen die dat wel doen. Ik beschrijf het bewust een beetje vaag om niet alle geheimen weg te geven. Succes met je erin verdiepen ;)
    • Alle geheimen haha. Voor mij zijn er weinig geheimen. Speelde Ogame voor het eerst zo'n 12 jaar geleden, op .org. Ik heb hier nog met jou in een alliantie gespeeld, @Flugel25. Ik heb me alleen nooit in de vliegsnelheden verdiept. Lijkt me ook niet bijster relevant voor de gameplay zelf. Was alleen benieuwd waarom de vliegsnelheden niet op een simpele manier te verklaren zijn. Het viel me toevallig op, omdat ik verwachtte dat een save met recs veel langer zou duren. Beetje teleurgesteld wat dat betreft.

      Was overigens niet mijn bedoeling om tere zieltjes te beledigen met hetgeen ik in bovenstaande post heb geuit. Vind het wel kleinzerig opgevat als ik heel eerlijk moet zijn, maar enfin!

      Edit: ik speel overigens op Fidis
      The worst advice I ever received from my dad is to play by the book