Puinverdeeltool

    • Puinverdeeltool

      Ik heb een vraag over de AGS puinverdelingstool. Ik weet niet of iedereen dezelfde excelsheet gebruikt, maar ik ga er maar van uit aangezien swami deze een keer ergsn uit de krochten van ogame heeft opgehaald.

      Wanneer je vloten invult staat er zowel “vlootwaarde” als “vlootgewicht”. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee? Het is in ieder geval niet het verschil tussen grondstofkosten en structurele integriteit.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • Vlootwaarde is exact hoeveel grondstoffen er in je vloot zitten, vlootgewicht is dit getal omgerekend naar eenheden metaal (volgens handelsratio 3-2-1). Dit laatste fenomeen wordt gebruikt om aan te duiden dat schepen die veel kristal en/of deut kosten (vn, rips, ic bijv.) meer waard zijn dan even dure schepen die relatief meer metaal kosten.
      ~ Ex-Mod ~ Ex-SGO ~

      ~ Pegasus ~ Punten 372.573.250 (Plaats 4 van 1.004) ~
    • Vlootwaarde is idd de waarde van vloot als in kosten van de totale vloot om het te maken. 1 ic is heeft een waarde van 85.000, 1 nietje een waarde van 125.000 etc.
      Vlootgewicht kan je zien als een soort van toegevoegde waarde aan de slag en percentage waarmee de verdeling wordt berekend. Een nietje heeft een hogere vlootgewicht ten opzichte van een lg en is lastiger te rebuilden vanuit de winstverdeling. Dat is hetgeen wat ik opmaak met wat testjes in de ags verdeler.

      Wat RR aangeeft is dus wat het betekend.
    • Oke oke, duidelijk thanks. En wordt er bij een AGS-puinverdeling dan verwacht dat je de bijdrages van de verschillende AGS-spelers op waarde of op gewicht doet? En mag je zelf dan die ratio kiezen, of is dat vastgelegd op 3-2-1?
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • GeneralDuke wrote:

      Oke oke, duidelijk thanks. En wordt er bij een AGS-puinverdeling dan verwacht dat je de bijdrages van de verschillende AGS-spelers op waarde of op gewicht doet? En mag je zelf dan die ratio kiezen, of is dat vastgelegd op 3-2-1?

      percentage is van het gewicht. Maar je hoeft er verder niet naar te kijken, alleen de cijfers van alles invullen bij de AGS en je krijgt automatisch de verdeling berekend. Het is kinda kinderspel.
    • Hmm dus met mijn IC vloot wordt ik in de AGS verdeling gewoon keihard genaaid? want ik kan nergens voor 3-2-1 kristal handelen hoor, een 2-1-1 verdeling zou dan vele malen beter zijn... Mijn vloot is gewoon niet AGS proof
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      GeneralDuke wrote:

      Oke oke, duidelijk thanks. En wordt er bij een AGS-puinverdeling dan verwacht dat je de bijdrages van de verschillende AGS-spelers op waarde of op gewicht doet? En mag je zelf dan die ratio kiezen, of is dat vastgelegd op 3-2-1?
      percentage is van het gewicht. Maar je hoeft er verder niet naar te kijken, alleen de cijfers van alles invullen bij de AGS en je krijgt automatisch de verdeling berekend. Het is kinda kinderspel.
      Ik heb wel eens een AGS gemaakt dus ik weet hoe ik de tool moet gebruiken ;) Maar ik wil graag ook weten hoe die werkt.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167