Idee voor graviton

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Idee voor graviton

      Een graviton is een elementair deeltje, verantwoordelijk voor zwaartekracht.
      Het heeft een rustmassa van nul en geen lading.
      Door het afschieten van geconcentreerde gravitondeeltjes wordt een kunstmatig zwaartekrachtveld gegenereerd.
      De sterkte en aantrekkingskracht hiervan kan niet alleen schepen vernietigen maar zelfs complete manen.
      Om de benodigde hoeveelheid gravitondeeltjes te produceren dient de planeet in staat te zijn een enorme hoeveelheid energie te produceren.

      Met elk onderzocht graviton niveau is het mogelijk 10% van de maan-km bij een planeet te voegen, helaas dient hiervoor wel de maan vernietigd te worden.


      Goed, het idee moet wellicht verder uitgewerkt worden.
      Maar stel je hebt dus een maan van 8831km en een kolonie van 13.655km, dan komt daarbij de 10% van de 8831km.
      13.655km + 883km = 14.538km ongeveer 25 velden erbij.
    • ik snap je standpunt als het gaan voor een betere maan betreft.
      25 velden is nogal fors om er zo bij te krijgen.
      Ik zou eerder zeggen dat je graviton lvl eraan kan bijdrage hoe groot je maan wordt tot een max van 10000km
      dat is ook interessanter voor een fleater omdat je dan meer rips nodig hebt om hem te vernietigen.
    • Het tijdig inspelen op aantal velden dat een planeet heeft, hence de vele pogingen die spelers ervoor hebben om een grotere kolonie te bemachtigen, en met de laatste update de mogelijkheid om planeten van alle locaties naar plek 15 te kunnen plaatsen zie ik er niet veel kans in om dit toe te voegen. Ik zie er wel een voordeel in voor spelers die geen DM spenderen aan het spel om hiermee overweg te gaan, maar de spelers die er dan wél DM voor over hebben om naar plek 15 met fusie erop te willen gaan, hebben hier nóg meer voordeel mee dat de f2p en DM2p balans nog verder uit elkaar ligt.
    • TheBunny wrote:

      ik denk dat het.misschien een beter idee is om graviton mee te laten tellen voor het aantal sterren die je in 1 vernietigingsmissie mag sturen

      Grote manen zijn soms lastig want met als je er genoeg def op zet om de vernietingspoging tegen te gaan kost het al veel moeite

      Grav 1 9
      Grav 2 19
      Grav 3 29
      Enz

      Of juist gravi een bonus laten geven op het vernietigen van manen. Iedereen kan in deze eco e.d. wel een grote maan krijgen en het blijft nu alsnog puur geluk hebben. Waves van 4 sterren op een maan van 8400 km laat vaak genoeg 20 rips sneuvelen, maar de maan blijft heel, maar wanneer iemand 1 ster stuurt op een maan van 8700 km, gaat ie in 1 keer kapot...
    • Misschien is 10% teveel, en is een 2% beter met graviton niveau 1.
      Onderzoek naar graviton niveau 2 is 4%, onderzoek naar graviton niveau 3 een verdubbeling naar 8%.
      En met elk verder volgend onderzocht graviton niveau steeds een verdubbeling.

      Dan hebben die kolonies op positie 1-2-3 ook nog een doel.
    • Misschien een idee hierop is om juist met een hogere graviton, de kans op maanvernietiging te vergroten en de kans dat de vloot vernietigd wordt te verkleinen. Laten we zeggen een 5% verschil per graviton level.

      Zo houd je altijd de kans dat de maan heel blijft, maar vergroot je wel je kans op succes.

      Aan de velden van de planeten moet je niet zitten naar mijn mening. Wat HT al zegt gaat dit een te groot verschil tussen F2P en P2P opleveren.
    • Scaapiee wrote:

      Misschien een idee hierop is om juist met een hogere graviton, de kans op maanvernietiging te vergroten en de kans dat de vloot vernietigd wordt te verkleinen. Laten we zeggen een 5% verschil per graviton level.

      Dat idee had ik dus ook in mijn hoofd zitten. Per lvl 5% is misschien een bit much. Eventueel zie ik wel iets terug in dit

      Gravi lvl:

      1) 5% extra kans op maanvernietiging, 2,5% minder kans op vernietiging van rips
      2) 4% extra kans op maanvernietiging, 2,0% minder kans op vernietiging van rips
      3) 3% extra kans op maanvernietiging, 1,5% minder kans op vernietiging van rips
      4) 2% extra kans op maanvernietiging, 1,0% minder kans op vernietiging van rips
      5) 1% extra kans op maanvernietiging, 0,5% minder kans op vernietiging van rips

      Elk volgend lvl de helft van percentage rechts en links eraf wat er extra bijkomt.

      Met een totaal aan 5 lvls gravi kan je dus een boost krijgen van 15% extra kans op vernietiging van manen bovenop hetgeen wat je dus al doet. Daar tegenover een kans dat rips verloren gaan vermindert worden met 7,5%

      Dus stel je voor je vliegt op een maan met 5 rips. 8800km maan. Hypothetisch gezien een kans van 10,4% op maanvernietiging en 27,8% kans op vernietiging van rips. Met gravi 5 als voorbeeld wordt dit aangepast naar 25,4% maanvernietigingskans tot een 20,3% vernietigingskans van rips. Hiermee wordt de kans niet al te groot, het blijft nog steeds een kans etc, net als maankansjes van 20% enzo. Hiermee zal je ook niet te ver uit balans halen van mogelijkheden.
    • Het blazen van manen wordt daarmee wel fors aantrekkelijker waardoor je wel meer dynamiek in het spel gaat krijgen. De vraag is echter hoeveel mensen hier daadwerkelijk op zitten te wachten. Fleeter is een uitstervend beroep in dit spel en de meeste klikken liever nog enkel mijntjes aan. Die categorie spelers zit waarschijnlijk niet te wachten op het makkelijker maken voor fleeters om hun vrachtervlootjes sneller zichtbaar te maken voor fleeters.

      Bovendien is in je voorbeeld van 10.4% naar 27.8% wel echt een forse upgrade hoor. Ik zou die percentages dan ook behoorlijk minder insteken. van een 10.4% naar een 20% max zou al een stuk meer in balans zijn.

      Het idee om maansvernietiging en verliezen van RIP's positief te beinvloeden in gravi heeft echt wel meerwaarde naar mijn idee. De details in de vorm van balans moeten echter nog wel goed uitgedacht worden. Gravi 5 is met een 7x eco namelijk niet heel spannend meer om te krijgen. Zeker als je een goede planeet naar plek 1 kunt herplaatsen tegenwoordig.
    • Betreffende het voorstel van HT: Hehe zoals zo vaak alleen vanuit het fleeters oogpunt bekeken.

      Dan even vanuit de miners (de meerderheid): per level graviton onderzocht neemt de maanvernietigingskans alleen maar af en wel met de helft.

      Het leuke van een goed voorstel is dat je moet proberen voor iedereen wat te bieden en dus niet alleen je eigen speelwijze bevorderen.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Het leuke van een goed voorstel is dat je moet proberen voor iedereen wat te bieden en dus niet alleen je eigen speelwijze bevorderen.

      Maar zijn het niet vooral degene met vloot die nog de activiteit in Ogame bevorderen? Zijn het ook niet de fleeters die de grootste inkomstenbron van GF zijn? En zijn het ook niet vooral de fleeters die na een tegenval weer opstaan en verder gaan ipv snel te stoppen? Ik kijk het vanuit het standpunt van GF.
      Sowieso is het nog steeds een kans en dat ziet er momenteel ook nog compleet random uit. Je kan in een nacht makkelijk 50 rips kwijtraken en de verdedigende partij hoeft niet eens een maan te verliezen.
      Speelwijze fleeten wordt met elke rare aanpassing alleen maar verder teniet gedaan imho. Vlootkerkhof, DM ninja, percentage maankans vergroten, schuilplaats, vlootontsnapping, def2puin uni's mergen en dan weghalen. Waar weer tegenover staat dat voor miners meer voordelen tevoorschijn komen: Extra gs boost via plasmatechniek, hoog eco, vlootontsnapping, schuilplaats. Er zijn genoeg spelers die fleeter in hart en nieren zijn, maar door nieuwe invoeringen die verder weinig voor fleeters te bieden brengt overstappen op het minen. Sorry hoor, maar dan kan je net zo goed farmville spelen.

      Iedereen zal uiteindelijk naar eigen beeld kijken hoe hij of zij het momenteel doet in Ogame. Ben je momenteel alleen aan het minen, uiteraard vind je een idee wat het fleeten meer zal bevorderen dan niks. Ben je een fleeter, dan ben je tegen een idee dat het spel alleen maar makkelijker maakt voor degene die alleen minen. Genoeg spelers die langer online zijn per dag die alleen maar minen, dan fleeters online zijn. We hoeven niet iedere spelers' handje vast te houden totdat ze niet meer winstgevend zijn, wat nu langzamerhand wél wordt geïmplementeerd in het spel.
    • Doe beide:

      Graviton level verhoogt je kans om een maan te vernietigen, maar langs de andere kant verhoogt het ook de kans op een nog grotere maan te vormen.
      Ik zou zeggen per level van graviton, krijg je relatief 5% meer kans om deze te vernietigen, dus die 20% initieel wordt dan 20*1.05= 21%
      dus bij level 5 is dat 25% kans ipv 20% kans. Is niet heel veel, maar het helpt.

      Langs de andere kant helpt het bij het vormen van een iets grotere maan, pak 1% per level
      dus een maan van 8888km is dan 8977km bij level 1
      Bij level 5 is dat ook 9333km.

      Als je het natelt is er wel een balans.

      Een kleine edit, level 6 en hoger gaan absurd duur worden.
      GO in Zagadra
      Kevin87 @draco #300

      In oorlog met "iemand suggesties? lol" May the forces be with me!
    • Als ik het natel is het onzin je voorstel.

      met 10 rips op 8888 maan is er 47,14% kans op ripverlies en 18,1% op moondestruction.
      met 10 rips op 9333 maan is er 48,30% kans op ripverlies en 10,7% op moondestruction...

      daar zal die 25% ipv de standaard 20% waar het progje mee rekent niet het bijna halveren van de moondestruction opheffen.

      dat wordt huilen voor de fleeters...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Graviton voor zoiets aan te passen is best een goed idee, maar dan vind ik dat ze het ook zo moeten maken dat je de benodigde energie productie ook moet behouden....

      BVB veel mensen gebruiken voor graviton 1 satjes en die verschroten ze erna, met deze aanpassing zou dat dus betekenen als je de satjes verschroot de techniek grijs wordt, en jij hier dus geen gebruik van kan maken!

      Dit zou ik dan voor heel graviton willen :D

      Want nu in een nieuwe uni stelt het niets voor op deze manier moet je dus zorgen dat je het behoudt wat het een klein beetje meer uitdagender maakt en iets leuker voor de fleeters.
      Bijna Weekend!