Nieuwe alliantie FAIRPLAY

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Nieuwe alliantie FAIRPLAY

      Hallo iedereen ik ben jabba de hut.
      ik ben een beetje laat begonnen in de uni maar dat maakt tegenwoordig niet heel veel meer uit, met al die boosters
      helaas heeft de uni ook maar 500 spelers en dat is toch wel weinig. maar het zou fijn zijn als de uni niet te snel dood gaat door vaste ogame orde.

      gezien ik fair play leuk vind. vind ik ook dat je kleinere spelers niet moeten worden aanvallen tenzij ze dat verdienen.
      zeker gezien de al oude ogame kliek weer bij elkaar in de clanhol kruipt en als ervaren spelers binnen no time de uni uit roken.

      no save = no fleet maar als je buiten dat veel last hebt om je staande te houden in deze uni,kom en join deze clan.
      mocht je buitensporig lastig gevallen worden voor een paar zonne sats of continu je dagproductie kwijt bent door een persoon die veel sterker is
      dan kom ik je persoonlijk te hulp. uiteraard zolang jij ook eerlijk speelt en geen kleine spelers aanvalt.

      Fairplay
      -bescherming tegen dagproductie raids
      -bescherming tegen sat raids

      *zorg ook dat je een redelijk def hebt om je dagproductie en sats na ratio te beschermen.@ 70% puin
      *de exact fairplay formule moet ik nog maken,
      *uiteraard word er altijd eerst overlegd voor ik actie onderneem.

      jabba de hut hanteert het vergeldingsrecht, ontneem jij het spel plezier bij iemand terwijl die gewoon netjes saved en def naar ratio heeft zal ik jou je spelplezier ontnemen
      de ogame regels zijn veel te ruim en door enorme scheefgroei van punten (dm en kliekgedrag van oude ogame spelers). loopt de uni snel weer leeg.

      bij oneerlijk spel maar wel binnen de ogame regels zal ik de veel te ruime ogame regels tegen ogame zelf gebruiken
      Aanvallen met spionagesondes en interplanetaire raketten tellen niet mee voor de bashing regel.
      die speler zal zolang hij niet ophoud met spelbederf geen def meer hebben staan want ik zal elke def die er staat ten kosten van mijn eigen acount verwijderen met ipr
      24/7 elke maan zal ook gesloopt worden.
      dus die zal zelf een farm worden. en de rest van de uni kan dan hem gaan kaalplukken

      ik vind ogame leuk maar ik farm geen beginners of dagproductie uit principe jij wel ?
      en nee, ik heb er geen last maar ik weet dat mensen die minder tijd en/of geld hebben voor het spel
      het onmogelijk word gemaakt om mee te spelen.
      ik speel in ieder geval tot een merge dus je kan een leuke tijd lekker mee bouwen en ogamen

      aan iedereen succes

      The post was edited 2 times, last by Jabba the hut ().

    • whahahahah wat een onzin.
      dus Tegen de leegloop,verziek jij het spel van ander ook maar :)
      En ik heb nog een leuke regel gevonden : de exact fairplay formule moet ik nog maken
      dus je gaat een allie joinen die fairplay als hoofddoel heeft waarvan je zelf de regels aardig oprekt tegen de spelers die die regels ook wat ruim nemen maar alles wel toegestaan en je weet me god niet wat die regels zijn op het moment van joinen.
    • Ik zie een topic staan met: "nieuwe alliantie". Leuk, even kijken! M'n gematigde enthousiasme sloeg al snel over in een gniffelbui.

      Je spreekt jezelf erg tegen met wat je zegt. Je begint een alliantie met de naam 'fairplay' en driekwart van je bericht gaat er over hoe je andere spelers gaat bashen wanneer zij een zwakkere tegenstander (in dit geval alliantiegenoten) aanvallen. Gaat beetje het idee van 'Fairplay' voorbij lijkt me. Als spelers zorgen dat er een defense gebouwd is en niet te veel vloot en/of grondstoffen laten slingeren, dan komt er vrijwel niemand langs om te crashen. Kun je de hele vergeldingsactie in de prullenbak gooien.
      Leuk dat je een nieuwe alli wil starten, maar het idee waarop is in mijn ogen nogal discutabel. Als ik de andere reacties lees, ben ik niet de enige. Wens je natuurlijk veel succes met de alliantie!
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos


    • ah kijk de ogame orde uit de oude dagen nog niet gestopt en nog steeds afvragend waarom ogame.nl zo dood is.

      en de standaard reacties

      en de flamewar is on !!!

      @alpa help jij ooit mensen die je niet kent zonder er beter van te worden. lijkt me heel sterk je lijkt mij nou net niet zo een type

      @Bolder 9 dagen geleden begonnen en door er veel geld tegen aan te gooien hopelijk snel rank 10 nu ben ik rang 80 0f zo iets

      @discordia enige doel van de allie is dat ik beginnende&lager gerankte spelers help zonder er maar ook iets voor terug wil, mijn genoeg doening komt in vorm van dat iemand die iets ongestraft lijkt te kunnen doen het toch niet kan doen.

      @Sempi ik val alleen op een rot manier aan als iemand anders dat ook op een rot manier bij een laag geplaatste speler doet zonder normale reden uit zoals verveling/pesten

      @dutch moet je zelf weten. ik val geen mensen aan waarbij hoofddoel sats dagproductie is dat noem ik spelbederf

      uiteraard 70% puin betekend laat niet teveel liggen en maak anti raid def. no save - no fleet

      maar er zullen genoeg gevallen van pure verveling zijn dat mensen andere gaan slopen gewoon omdat het kan.
      en ik geniet van het feit dat ik dan gewoon zooi geld er tegen aan kan smijten en klootzakken het spel onmogelijk kan maken
      iets wat vroeger niet kon.

      vroeger nooit kleinere aangevallen en zal ik nu ook nooit doen, vroeger nooit respect gehad voor de ogame kliek en dat zal ik nu ook niet hebben
      jullie zijn immer een deel van de reden waarom ogame op .nl naar de klote is gegaan

      *knip, het als ''betere'' spelers samen klieken, en de velen andere vieze dingen die jullie hebben gedaan tegen over de niet kontkruipers
      mooiste was dan wel om te zien dat de meeste elkaar ook nog bedonderen maja dat is dan meestal het aard van het beestje.


      *knip




      ==Yoshi [5-1-2019 23:36] warn (1 totaal) voor Persoonlijke aanval/flamen, het aanzetten van het breken van de spelregels, (team)belediging/bespreken functioneren van teamleden

      The post was edited 2 times, last by Yoshi ().

    • Jabba the hut wrote:

      maar er zullen genoeg gevallen van pure verveling zijn dat mensen andere gaan slopen gewoon omdat het kan.
      en ik geniet van het feit dat ik dan gewoon zooi geld er tegen aan kan smijten en klootzakken het spel onmogelijk kan maken
      iets wat vroeger niet kon.
      Maak je dat er zelf ook geen een ?
      Ik zie ook geen verschil tussen jou en bolder,de een haalt zijn lol uit een hoge ranking de ander uit het spel verzieken voor een ander.
      Maar goed wat ik niet begrijp is je allie naam,maar misschien word dat duidelijker als je de exact fairplay formule wel hebt gemaakt.

      Ik
    • Dus als ik het goed begrijp komt een speler net kijken ( althans, forumaccount doet dat vermoeden ), maakt een alliantie aan onder het mom van Fair Play enzo en zal dan zelf spelers die puur in zijn koppie kleinere spelers aanvallen ( rang 80 valt rang 82 aan? ), dat daar niets anders tegen gedaan kan worden dan het fair play weg te halen en het dan lopen muggenziften aan iedereen die hoger is, meer ervaring heeft en eventueel meer skills om ze een 'lesje' te leren?

      Dan een paar punten.

      Jabba the hut wrote:

      maar er zullen genoeg gevallen van pure verveling zijn dat mensen andere gaan slopen gewoon omdat het kan.
      Kan ik hieruit opmaken dat jij 1 van de mensen was aan de verkeerde kant?

      Jabba the hut wrote:

      vroeger nooit kleinere aangevallen en zal ik nu ook nooit doen
      Dus jij hebt nog nooit rang 100 aangevallen als je zelf rang 80 staat?

      Jabba the hut wrote:

      vroeger nooit respect gehad voor de ogame kliek en dat zal ik nu ook niet hebben
      jullie zijn immer een deel van de reden waarom ogame op .nl naar de klote is gegaan
      Ogame kliek is dan een handjevol spelers waarvan je namen hebt? Ben benieuwd wie daaraan deelnemen.

      Het lijkt er mij meer op dat er een persoonlijke vendetta is met een joker die jou ooit gecrashed heeft, waarschijnlijk al 8 jaar niet meer speelt, en nu je 18 bent geworden en zelf inkomen hebt, je anderen wilt overtuigen dat je de Bruce Wayne bent van Ogame?

      Laat mij hieronder een paar puntjes aanhalen wat Ogame.nl is.
      Veel spelers die al wat langer meedraaien ( ga uit van 8+ jaar ), ondertussen meer ervaring hebben opgebouwd, eventueel meer skills en door het uitsterven door meerdere factoren dan een enkele die je zelf aanhaalt en het spelen in meerdere universa en daarbij in andere allianties zitten, op een gegeven moment bij elkaar komen, omdat er ook van deze spelers op een gegeven moment een tijd komt om te stoppen. Is het fout om dan bij elkaar te gaan zitten, omdat je longen een grotere inhoud hebben dan een ander?
      Jouw beeld van Ogame en de leegloop klopt niet echt. Ik kan makkelijk al een 5-tal factoren opnoemen waardoor spelers stoppen.

      1) Veel DM gebruik wat spelers niet kunnen bijbenen of willen bijbenen ( maar zeker niet een factor om niet mee te kunnen draaien. Genoeg die zonder DM ook top10 staan ( lange adem enzo ) )
      2) Spelers die de laatste paar jaar bijgekomen zijn, krijgen vooral de basis geleerd van het spel ( tuts e.d. ), maar zijn CandyCrush, FarmVille of Hello Kitty gewend en weten verder niet hoe het kan dat je in de ochtend je vloot kwijt bent.
      3) Genoeg die met een nieuwe universa snel omhoog zijn geklommen met het gebruik van DM en daarbij minder motivatie hebben op een gegeven moment. Gevolg is stoppen wegens motivatiegebrek.
      4) Snelheden in Ogame worden steeds hoger, omdat daar meer vraag naar is gekomen in de loop der jaren. De oude garde dat nog rustig verder wilt teren op het oude niveau zal rustig aan stoppen door merges, snelheden die verhoogd worden en steeds minder tijd krijgen.
      5) Spelers worden rustig aan ouder, krijgen een gezinnetje, drukker op het werk. Veel minder tijd voor het spel.
      6) Ogame is een wargame. Kom dan ook met een instelling naar het spel met de mogelijkheid dat je gecrashed kunt worden. Genoeg spelers die alleen maar anderen willen crashen en dit graag doen, maar wanneer men zelf gecrashed wordt, dan is het een k*tspel en verdwijnen ze in vmode, worden inactief of verwijderen zelfs een account. Zelfs al is het een speler die op rang 2 staat en wordt op 1 planeet in de nacht geraid door een rang 10 speler. Gevolg is veel drama voor niks op het forum.
      7) Het fleeten, het grootste speltype wat Ogame dus Ogame maakt, wordt niet meer bevorderd door steeds weer opnieuw de vernieuwingen toe te voegen om whiners een steuntje in de rug te geven ( vlootontsnapping | DM ninja's | vlootkerkhof | schuilplaats in opslagen | gs kopen | puin omhoog om het aantrekkelijker te maken voor miners om die 200 satjes te slopen | eco omhoog gooien waarbij itjes ook een snellere productie hebben, dus waarom zou je nog écht fleeten? ). Natuurlijk zijn er wel enkele voordelen bij voor fleeters, maar dat weegt niet op tegen de nadelen dat het met zich meebrengt. Iemand wordt gecrashed en heeft overmorgen een grotere vloot dan jij en pakt je dan terug.
      8 ) Ogame is geen echt Ogame meer. Ze zijn rustig achter de schermen de naam aan het aanpassen naar OgameVille.

      Ik speel al een poosje en zie bij elke toevoeging dat ervoor zorgt dat er weer een nadeel erbij komt voor fleeters, dat er weer bekende spelers stoppen puur vanwege bepaalde nieuwe features.
    • ben nooit gecrasched, boardmod hitsu laten we hopen dat dat ook nu niet gebeurd, skills bestaan niet in ogame terugtimen puintimen maanopblazen is allemaal als gedaan door mij. en is puur een kwestie van tijd hebben en het spenderen. beetje rekening houden met wat server lag en rekenwerk van de lagere school kan iedereen
      er is geen persoonlijke vendetta,

      ik val inderdaad nooit lagere spelers aan. en met lager bedoel ik speler die geen kans hebben om wat terug te doen, en sats dagproductie raids zijn al helemaal uit den boze.
      ik pak alleen grote gs vloten of grote normale vloten of def met heel veel gs er achter, en uiteraard itjes

      mwa kwa namen heb ik er niet veel onthouden en dat doet er ook niet toe. ze zullen vanzelf wel weer van zich laten horen. gewoon kijken bij een slag die door velen als vooropgezet beschouwd word en je vind vanzelf wel weer de oude ogame kliek die ik bedoel en gewoon weer de boel bedonderd als van ouds

      ik vind ogame nog steeds leuk heb nog in de eerste uni's gespeelt, wat ik minder leuk vind is dat nieuwe spelers het leven zuur word gemaakt terwijl ze niets terug kunnen doen
      en daar ga ik wat proberen tegen te doen. net zo als het feit dat beste spelers altijd maar weer in 1 clan beginnen ipv tegen elkaar stijden.

      overigens dat ik nooit gecrasched ben wil niet zeggen dat ik goed ben, 12jr geleden in een studentenhuis en tja dan heb je nog wel eens tijd. die tijd is allang voorbij. de nachtbraker hopen dat je puin ziet verdwijnen op de zondag zit er nu niet meer in, toch blijft ogame leuk ook als je veel minder tijd hebt en nu zie ik tot mijn spijt dat ogame.nl helemaal kapot is gemaakt en de oude garde er nog steeds is met dezelfde onzin als voorheen. ogame.nl is kapot gemaakt, schijnt dat andere .?? nog best goed draaien.

      dus de fout ligt deels bij dit ogameteam, ook al hebben ze heel weinig tot niets te zeggen bij gameforce.
      zolang de kliek maar continu bij elkaar in 1 clan ...gaat zitten blijft er geen uni meer over.
      los van vriendjes politiek die nog steeds in grote mate aanwezig zal zijn


      ==Yoshi 6-1-2019 15:15 Post samengevoegd wegens dubbelposting

      The post was edited 1 time, last by Yoshi ().

    • Gevechtsrapport Hoofdplaneet 06.01.2019 15:07:17
      Van: vloot commando

      Aanvaller: (captain boes boes): 0
      Grondstoffen: 0, buit: 50%
      Puinveld (nieuw) 0

      Verdediger: (Emperor Holmes): 0
      Daadwerkelijk gerepareerd: 0
      Maankans: 0 %

      Kijk, dit soort spelers maakt ogame dood...
      Ook eerst nog ipr"en, dat zijn de echte toch.
      Nu maar besloten om die server alleen nog maar te gebruiken om te pesten met ipr"s
      Weer eens wat anders als vmode :)
    • Jabba the hut wrote:

      overigens dat ik nooit gecrasched ben wil niet zeggen dat ik goed ben, 12jr geleden in een studentenhuis en tja dan heb je nog wel eens tijd. die tijd is allang voorbij. de nachtbraker hopen dat je puin ziet verdwijnen op de zondag zit er nu niet meer in, toch blijft ogame leuk ook als je veel minder tijd hebt en nu zie ik tot mijn spijt dat ogame.nl helemaal kapot is gemaakt en de oude garde er nog steeds is met dezelfde onzin als voorheen. ogame.nl is kapot gemaakt, schijnt dat andere .?? nog best goed draaien.


      dus de fout ligt deels bij dit ogameteam, ook al hebben ze heel weinig tot niets te zeggen bij gameforce.
      zolang de kliek maar continu bij elkaar in 1 clan ...gaat zitten blijft er geen uni meer over.
      Bla bla bla.. ja, de hoogtij dagen zijn voorbij waar het een 'uitdaging' was om in de top100 mee te draaien. Is dat spelers te verwijten? Ik denk het niet, het is de aard van het spel, het is een oorlogsspel, kan je daar niet tegen moet je het niet spelen. Er is zoals HT al zegt veel veranderd richting het 'ogamevile' zoals hij het noemt, het echte fleeten is nauwelijks meer de moeite waard.

      De voornaamste reden dat andere servers nog wel meer spelers hebben is omdat ze dat ook altijd gehad hebben, maar ook op .org en op andere servers zie je terugloop in spelers. Ogame is een oldschool, textbase game wat voor veel mensen niet meer fancy genoeg is. Dat heeft niks te maken met 'zwakkere' spelers aanvallen, er zijn genoeg tools in ogame om te voorkomen dat je wordt aangevallen, ook als je weinig tijd hebt om te spelen, maar als je niet een keer per dag kunt inloggen kan je beter geen ogame spelen.

      Bedankt voor het maken van dit topic, heb me er kostelijk mee vermaakt.
    • ReformeD wrote:

      Jabba the hut wrote:

      overigens dat ik nooit gecrasched ben wil niet zeggen dat ik goed ben, 12jr geleden in een studentenhuis en tja dan heb je nog wel eens tijd. die tijd is allang voorbij. de nachtbraker hopen dat je puin ziet verdwijnen op de zondag zit er nu niet meer in, toch blijft ogame leuk ook als je veel minder tijd hebt en nu zie ik tot mijn spijt dat ogame.nl helemaal kapot is gemaakt en de oude garde er nog steeds is met dezelfde onzin als voorheen. ogame.nl is kapot gemaakt, schijnt dat andere .?? nog best goed draaien.


      dus de fout ligt deels bij dit ogameteam, ook al hebben ze heel weinig tot niets te zeggen bij gameforce.
      zolang de kliek maar continu bij elkaar in 1 clan ...gaat zitten blijft er geen uni meer over.
      Bla bla bla.. ja, de hoogtij dagen zijn voorbij waar het een 'uitdaging' was om in de top100 mee te draaien. Is dat spelers te verwijten? Ik denk het niet, het is de aard van het spel, het is een oorlogsspel, kan je daar niet tegen moet je het niet spelen. Er is zoals HT al zegt veel veranderd richting het 'ogamevile' zoals hij het noemt, het echte fleeten is nauwelijks meer de moeite waard.
      De voornaamste reden dat andere servers nog wel meer spelers hebben is omdat ze dat ook altijd gehad hebben, maar ook op .org en op andere servers zie je terugloop in spelers. Ogame is een oldschool, textbase game wat voor veel mensen niet meer fancy genoeg is. Dat heeft niks te maken met 'zwakkere' spelers aanvallen, er zijn genoeg tools in ogame om te voorkomen dat je wordt aangevallen, ook als je weinig tijd hebt om te spelen, maar als je niet een keer per dag kunt inloggen kan je beter geen ogame spelen.

      Bedankt voor het maken van dit topic, heb me er kostelijk mee vermaakt.
      dan nog zijn er veel vormen van spel bederf, en dat zulke aanvallen niet gepost worden zegt al genoeg. dan loggen mensen niet meer in omdat gehele acount gesloopt is
      word expres farm van gemaakt..
      ogame is nooit een uitdaging geweest altijd een kwestie van tijd en prioriteit, iemand 24/7 farmed heeft waarschijnlijk geen werk en/of leven dat is nu zo en was vroeger ook zo.
      maar goed saven is niet zo heel moeilijk. dat kan iedereen ongeacht tijd

      fleeten is zeer zeker de moeite waard maar als de top 20 vloot uit 4 clans bestaan tja dan houdt het snel op
      daar
    • man man man wat een dom gelul,iemand kapot iprén dat is ook een vorm van spel bederf
      Het is ook niet raar dat de top 20 vaak bijelkaar in de allie zitten,zijn vaak spelers die in andere unis elkaar tegen zijn gekomen.
      Dan nog dat gezeur over :ogame is nooit een uitdaging geweest altijd een kwestie van tijd en prioriteit
      Volgens mij is dit spel gemaakt om er lol aan te hebben,ranking is voor de meeste niet het aller belangrijkste anders hadden ze beter 100 1e plaatsen kunnen maken :)
    • discordia wrote:

      man man man wat een dom gelul,iemand kapot iprén dat is ook een vorm van spel bederf
      Het is ook niet raar dat de top 20 vaak bijelkaar in de allie zitten,zijn vaak spelers die in andere unis elkaar tegen zijn gekomen.
      Dan nog dat gezeur over :ogame is nooit een uitdaging geweest altijd een kwestie van tijd en prioriteit
      Volgens mij is dit spel gemaakt om er lol aan te hebben,ranking is voor de meeste niet het aller belangrijkste anders hadden ze beter 100 1e plaatsen kunnen maken :)
      klopt dat is het ook dus zoals beschreven in eerste bericht, alleen als iemand een kleinere speler kapot maakt zonder dat er nog vloot te halen is
      Het is wel raar want dan zit de uni gelijk opslot. en zeker met zo weinig spelers is het een heel groot probleem
      en ogame is geen uitdaging, ik weet mijn god niet hoe jij denk dat dat het wel zo is. welke kwaliteit moet je hebben om goed te ogamen ?
      klopt je moet er lol aan hebben maar daarvoor hoef je niet de lol van een andere er uit te halen
    • voor de een is het een uitdaging om top 100 te komen voor de ander top10 weer andere halen er plezier uit zoveel mogenlijk def te maken
      maar als je nu je leden zou leren hoe ze zich aan een paar regels houden dan worden ze niet zo veel gecrasht en houden ze er wat langer lol in.
      als het aan jou ligt valt de top 10 alleen zichzelf aan of liever helemaal niemand
      ik word hier eigenlijk ook wel een beetje moe van is mens erg je niet niet een beter spel voor je
      en je bent trouwens best veel online :)
    • ja klopt 2 weken vakantie en geen kinderen kom je een heel eind mee, helaas is morgen de vakantie weer ten einde. dus dan vervallen bepaalde tijden, en straks met wat beter weer als ik weer meer op de fiets zit dan vervallen er nog meer tijden, niettemin lukt saven altijd wel aardig is ook niet echt moeilijk toch. kwestie van tijd en prioriteit
      top 50 kan beter elkaar aanvallen dan dagproductie raidjes

      en je word hier moe van reageer dan niet, ik heb daar niet om gevraagd of wel.
      waar ik moe van word is dat mensen wellicht zoals jou die de halve uni slopen en dat gaan zeggen vreemd er blijf geen fleet meer over.
      tja als de acount gesloopt word waar een vloot op kon zijn houd het op.

      waarom denk je dat gameforce al tijden door middel van diverse regels en middelen spelers probeert te binden aan het spel.
      gameforce probeert juist acounts enigszins te helpen tegen de extreme scheefgroei...
      maar de beginners bescherming moet beter strakker zijn.
      merge had ook altijd op punten moeten zijn nooit op een andere manier,

      het is gewoon niet eerlijk..... voor mij maakt het geen reet uit ik koop mijn positie in de top 10 gewoon. maar ik ga dan ook niet kleine spelers pakken
      sats raid dagproductie raid is voor mij een no go .....vroeger niet nu niet nooit niet.
      en ik zal altijd een andere speler helpen, daar haal ik plezier uit
      'maargoed dat is ook wel de manier zoals ik uberhaupt in het leven sta

      sterker nog, ik val helemaal niemand aan die zelf geen aanvallen doet op andere spelers, en dan nog zal ik alleen top 30+- aanvallen
      rest is gewoon de moeite niet waard. ags counter is ander verhaal dan is het hun eigen keus geweest

      mooie onderschrift trouwens. gezien je moe word kan je beter iets anders gaan doen..... word 2019 alleen maar beter van voor je

      The post was edited 3 times, last by Jabba the hut ().