Discussie: Mogen farm accounts?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Discussie: Mogen farm accounts?

    Goedendag allen van de ogame.nl community.

    We hadden op discord een interessante discussie waarbij het ging om zogenoemde farm accounts. Een speler bouwt hierbij een account op om vervolgens op een gegeven moment inactief te worden zodat een hogere speler hem kan farmen. Omdat er ook andere spelers kunnen komen raiden wordt ter voorkoming de hogere speler in de vriendenlijst gezet zodat deze kan halten indien er andere raiders komen.

    Naar mijn mening en dat van mijn alliantiegenoten is dit een duidelijke overtreding van de pushingregels. Met name als je kijkt naar de omschrijving van pushing, zoals vermeld staat in de regels.

    de basisomschrijving voor pushing is:
    “een lagere speler die bewust een hogere speler grondstofvoordeel bezorgt zonder directe tegenprestatie”

    Daaronder staan er enkele voorbeelden van pushing, let op, dit zijn slechts voorbeelden. Daarbij denk ik dat de volgende voorbeelden raakvlakken hebben met deze manier van pushing.

    - Speler A láat alleen speler B bij hem raiden, en zorgt voor geplande ‘gaten’ in zijn verdediging.

    Geen geplande gaten, maar indien een actieve speler gedurende de dag genoeg online is kan die relatief goed zorgen dat de productie niet te hoog oploopt en voor activiteit checken en phalanxen om andere raids te voorkomen. Speler A heeft bewust Speler B in zijn vriendenlijst staan om te kunnen halten indien andere bij hem komen raiden. Speler A laat dus alleen speler B bij hem raiden, bewust in ieder geval, het is natuurlijk niet te voorkomen dat Speler B op sommige tijdstippen niet online is of niet checkt en andere kunnen raiden.

    - Aanvallen van een speler met voorkennis.

    Maar goed de speler in kwestie wordt een itje, dus ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad voor iedereen bekend is.


    Dit heb ik een hele tijd terug aangekaart bij Wish2Die onze gepensioneerde admin, volgens hem was dit tegen de regels, echter krijgen wij nu signalen van andere teamlers dat dit wel volgens de regels is. Het leek mij dus wel interessant om de regels eens openlijk te discussiëren en wat dit eventueel voor gevolgen heeft voor het spel.

    Want is halten bij een itje dat je raid strafbaar? Dit is de kern. En zo niet, wat belet mensen dan om farm accounts te regelen?

    Indien de uitkomst is dat dit volkomen legaal is, dan stel ik voor dat we een forumgedeelte inrichten om farm accounts uit te wisselen. In ruil voor dat iemand voor mij een account opbouwt in Zagadra bijv. bouw ik eenzelfde farm account voor jou op in jouw speel uni. Zodat over een maandje of 2 / 3 we beide een dikke farm erbij hebben.
    Ex-GOtje
    Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
    Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
    ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
  • Waar te beginnen.
    Ja dat mag alles wat je boven hebt omschreven is legaal.
    Of het het erg eervol is is een tweede, of je er een goede ogamer van wordt...nee misschien wel een luie.

    Als je in een alliantie zit komt er bij tijd en wijle een bericht op de rondgaande:
    "Jongens het was leuk maar ik stop er mee dus raid me maar stuk, doei, tot in een andere uni"
    En ja dan kan je er ook gaan halten als iemand van buiten die alliantie het door begint te krijgen.
    Soms logged een speler elke week even 1 sec in om niet een itje te worden.
    Ook dat mag gewoon.
    En ja als je een keer je 200 kvtjes ben kwijtgeraakt zul je die itjes van die speler moeten phalanxen.
    +++
    Een kleine speler van GS voorzien om later al zijn kolonies om je eigen planeten te zien komen en helpen opbouwen en later als itje te raiden en je geinvesteerde GS dubbel en dwars terug te verdienen is "good bizzness"
    +++
    Of je het een leuke speelwijze vind om te ogamen is een andere kwestie, geheel eigen smaak denk ik ook.
    Ik kon er altijd wel om glimlachen en ben regelmatig 200 kv tjes kwijtgeraakt als Flugel25 weer eens kwam halten met 200 kruisers in Taurus.
    Maar vaak kon ik het zien en kon ze terugtrekken.
    Je glimlacht dan om het feit dat Flugel25 zag dat ik het itje spiode, de moeite nam om er halten die 200 kruisers heen te sturen, ik dat op mijn falanx weer zag en op tijd terugtrek en hij vervolgens ook weer terugtrok waarna ik ze soms alsnog raidde.

    Geeft gewoon extra sjeu aan itjes raiden.
    En je leert een hoop over spelers en crossverbanden tussen namen en unis.

    Flugel25 vriendenlijst en door hem met GS opgebouwde kleine spelers rondom zijn planeten waren:
    -Henk
    -Doflamingo
    -Bleech
    -Henk Streeksma (weer een Henk dus)
    -Lucid
    -Zeray
    -Looney
    -Abyss
    -Patatshoarma
    -Harley quinn (planeet Henk...) een mij nu bekende speler onder andere naam in andere uni...
    -Mogul Seren

    Ik vond het vermakelijk allemaal, maar of je het ogamespel ook zo wilt spelen Swami is geheel jouw eigen keuze, mij lijkt alles legaal.

    Offtopic: Flugel25 heb ik er nog een paar gemist?
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • @paul-maximilianus ik heb uiteraard geen idee waar je het over hebt. Al is je genoemde lijstje niet correct, dat kan ik wel verklappen.

    Verder wel een interessant idee. Je kunt dus een accounts aanmaken waar je in plaats van éénmalig een 10m gs echt pushen maandelijks honderden miljoenen extra kunt krijgen zonder dat het direct tegen de regels is doordat het in een grijs gebied valt? Dat er nog nooit iemand op dit idee is gekomen! Dat lijkt me vooral in dode servers interessant.

    Blijft natuurlijk wel het feit dat deze farm accounts door iedereen te raiden zijn en niet aan één speler toegeschreven kunnen worden. In die zin zie ik niet hoe dit anders is dan andere i'tjes?
  • swami_dude wrote:

    Indien de uitkomst is dat dit volkomen legaal is, dan stel ik voor dat we een forumgedeelte inrichten om farm accounts uit te wisselen. In ruil voor dat iemand voor mij een account opbouwt in Zagadra bijv. bouw ik eenzelfde farm account voor jou op in jouw speel uni. Zodat over een maandje of 2 / 3 we beide een dikke farm erbij hebben.
    Wederom een a4tje vol.
    Hoeveel spelers hebben in diverse uni's een account denk je?
    En wat is er mis mee als het daadwerkelijk zo is?
    Slim zelfs...
    Het kost weinig tijd om 5 servers in je tabblad te hebben, so what is the problem?
    Of je ze bescherm op dat moment of laat raiden...

    swami_dude wrote:

    - Aanvallen van een speler met voorkennis.
    Oei!!!!
    Hoe vaak denk je dat dit gebeurt??
    Naief om te denken dat het niet zo is..
  • @Takeoff, Dat zijn de heerlijkste levende i-tjes die je maar kan bedenken en raiden.
    Er staat nergens in de manual een verplichting tot actief spelen. Sommige spelers willen gewoon hun alliantieberichten bijhouden maar spelen maandenlang niet actief en die kun je dus maandenlang als actief lijkende speler (alleen er komt geen punt bij) raiden.
    Allemaal volstrekt legaal hoor. Elke oplettende ogamer zoekt een paar van dat soort levende itjes.

    @Flugel25, mij hoor je zeker niet klagen hoor over de heerlijke Taurus raid accounts die daar gemaakt zijn. Henk noemde zelfs zijn planeet naar de volgende mijn die er moest komen, dus dan zag je "Metaal 26" als naam verschijnen en dan kon ik soms de hele metaalmijn 26 GS ophalen die daar braaf door de gulle gever was afgeleverd. Best leuk spelen in een dooie uni, al hield ik het ook maar beperkt vol, het bleef toch een wel heeeeel erg dooie uni.
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • paul-maximilianus wrote:

    @Takeoff, Dat zijn de heerlijkste levende i-tjes die je maar kan bedenken en raiden.
    Er staat nergens in de manual een verplichting tot actief spelen. Sommige spelers willen gewoon hun alliantieberichten bijhouden maar spelen maandenlang niet actief en die kun je dus maandenlang als actief lijkende speler (alleen er komt geen punt bij) raiden.
    Allemaal volstrekt legaal hoor. Elke oplettende ogamer zoekt een paar van dat soort levende itjes.
    er is mij verteld dat dat inderdaad mag, zolang je maar niet toegeeft dat het je farms zijn. Dus ik mag zeg maar niet hier vragen om farms maar als ik iemand gewoon benader om exact hetzelfde te doen dan is het wel legaal want dan kan ik volhouden dat ik niet die intentie heb. En helaas maakt een deel mijn oppositie in de uni daar gebruik van en probeerde onze kant gewoon eervol te spelen.
  • Het lijkt mij duidelijk dat dit niet zozeer een "discussie" betreft als wel het openlijk aan de kaart stellen van tegenstrijdigheden binnen het team. Dat komt dan toch wel heel dicht in de buurt van het "bespreken van het functioneren van een teamlid", wat in de regels toch duidelijk staat aangegeven als niet toegestaan.
    De logische route is en blijft;
    GO -> SGO -> GA

    Dit gaan we dan ook niet verder op het forum bespreken, zeker niet als de conclusie van Wish2Die (met pensioen of niet) al bekend is.

    Bij deze is het draadje dan ook gesloten.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][