Vraag: mogen farm accounts?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Vraag: mogen farm accounts?

    Voordat je hierop reageert dat ik mijn eigen gelijk wil halen, lees a.u.b. deze post door

    Teleurgesteld kwam ik erachter dat swami's topic is gesloten. Ik vond het juist een heel goede vraag over de uitleg van de pushingregel. Helaas is het ontaard in een discussie die met elke post verder afdreef van de kern, en in dat opzicht kan ik wel begrijpen dat er is ingegrepen. Dat neemt niet weg dat er nog steeds tegenstrijdige antwoorden zijn (om in te haken op Lords route: tegenstrijdige antwoorden van GO, SGO en GA) en het daarmee, in ieder geval wat mij betreft, nog niet onomstotelijk vaststaat of de situatie zoals door swami beschreven legaal is of niet.

    Zoals je in de titel kunt lezen is dit expliciet geen discussie-draadje, maar een vraag. Ik wil dan ook alle forumbezoekers verzoeken om niet in dit topic te reageren. Ik vraag de Game Admins om hier een antwoord op te geven. Daar kan uiteraard een aantal dagen overheen gaan om onderlinge overeenstemming te bereiken.

    Nu zul je je misschien afvragen waarom ik dit niet op een officieel kanaal als IRC of discord aan een admin vraag, als ik toch alleen maar van een admin een antwoord wil. Dat doe ik zodat uiteindelijk het antwoord (en dus een stuk uitleg van de spelregels) hier op het forum staat. Op Discord sneeuwt dat toch alleen maar onder, en kan het alleen worden aangehaald als "op Discord zei een admin dat...". Dat lijkt me minder sterk dan wanneer het antwoord gewoon hier staat vermeld en direct naar de bron kan worden verwezen.

    Ik zal niet de hele post van swami kopiëren, alleen de kern van de vraag. De situatie is als volgt:
    Een speler bouwt een account op om vervolgens op een gegeven moment inactief te worden (al dan niet met expliciete i-vermelding) zodat een hogere speler hem kan farmen. Omdat er ook andere spelers kunnen komen raiden wordt ter voorkoming de hogere speler in de vriendenlijst gezet zodat deze kan halten indien er andere raiders komen.

    In de pushingregels staat het volgende:
    De basisomschrijving voor pushing is "een lagere speler die bewust een hogere speler grondstofvoordeel bezorgt zonder directe tegenprestatie". Verder staan er enkele voorbeelden van pushing, onder andere:
    - Speler A laat alleen speler B bij hem raiden, en zorgt voor geplande ‘gaten’ in zijn verdediging.
    - Aanvallen van een speler met voorkennis.

    Zowel met het oog op de basisomschrijving als deze twee voorbeelden ben ik benieuwd hoe de geschetste situatie zich daartot verhoudt.
    Gewone 20%: 42
    Gevorderde 20%: 12
    Expert 20%: 2
    Top 10: 1
    RIP counter: 167
  • De admins hebben na het sluiten nog een mogelijkheid om te reageren. Om andere posts tegen te gaan, zoals je aankaart om een goede reden, toch maar wel op slot gegooid. Aan de hand van een uitleg van 'een Admin' is 'een Admin' in dit geval het hele Admin-team.
    Mocht er geen uitkomst zijn dat spelers zullen plezieren, dan is het wel de vraag om deze discussie voor de toekomst verder af te kappen en er niet een vervolg aan te geven, evenals momenteel, waar een antwoord uitblijft, nieuwe draadjes over dit onderwerp per direct verwijderd zullen worden.
  • Jullie maken dit moeilijker dan het is.
    Een farm account is tegen de regels jullie geven zelf al aan waarom. Zoals je netjes zegt en in de pushing regels staat:
    - Speler A laat alleen speler B bij hem raiden, en zorgt voor geplande ‘gaten’ in zijn verdediging.
    - Aanvallen van een speler met voorkennis.
    Dus een account maken zodat iemand die hoger staat en hem dan leeg raid
    is gewoon pushing het is voorkennis en je maakt het als plan hem te
    laten raiden door een hogere speler. Dus is het gewoon pushing ook als
    de speler het account niet i laat worden. Een farm account heeft 1 doel
    en dat is een hogere speler te voorzien van grondstoffen.


    Dat je een i in je vriendenlijst hebt kan gebeuren en gebeurt ook. Dat
    een speler bij een i gaat halten om een andere speler te crashen in niet
    tegen de regels en gewoon toegestaan. Dat spelers elkaar een beetje
    bang maken door te zeggen ik pak je als je me i tjes raid en ga halten
    hoort bij een oorlogs spel. Al vraag ik wel dat dit op een normale
    manier gaat aangezien dit nog steeds een spel is en blijft. Dit is het
    zelfde als je bij een actieve speler gaat halten. Je aanvallen moet je
    gewoon in de gaten houden om je vloot niet kwijt te raken.
    Ex Admin Ogame.nl