Merge van Fidis

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Merge van Fidis

    Ik heb de vraag of universum Fidis gemerged kan worden met een universum 48 of 50.

    Er vliegen nog 10-15 vloten rond waardoor het minder spannend is om in te blijven spelen.

    Misschien kan het management GF kijken of dit eventueel op korte termijn kan plaats vinden?
  • Ik snap helemaal waar deze vraag vandaan komt...

    Ik vind het volledig wanbeleid dat er sinds fidis .. 118 dagen oud alweer 2 nieuwe universums zijn opgestart.. waanzin!

    Gevolg is natuurlijk dat als je gecrashed wordt en ergens een uni 2 dagen oud is, je weer daar gaat proberen.
    Althans "natuurlijk" is het niet .. want het komt vast voort uit de wil om hoog te willen staan, maar als je op Fidis gecrashed wordt, zal het op die daarna ook wel gebeuren...
    en is "hoog" staan niet weggelegd voor jou... het is overigens geen gegeven dat ranken je spel leuker maakt.. maar dat terzijde!

    Ik was er 10 jaar uit met Ogame, destijds was het een populair spel en zaten er 2000 spelers aan het begin in een uni.... nu is het hopen dat je uni de 500 aantikt en na een maand of 2 er niet alweer 300 inactief zijn omdat er een nieuwe uni is gestart.

    Ik voorspel wanneer ze Fidis niet mergen, deze uni over 2 maanden nog uit 100 actieve spelers bestaat en 15 actieve fleets. Fleet bouwen heeft totaal geen zin omdat je nooit tegen de grote fleeters gaat op kunnen en voor raiden/minen heb je het niet nodig. Gevolg.. een saaie uni. De fleeters nokken ook want die hebben geen reet meer te doen en zijn het zat om op 200 ss en wat vrachters te vliegen!
    Langer wachten met mergen maakt de uni's die mergen ook alweer te ver uit elkaar zijn gegroeid waardoor 50% van de merge zich genaaid voelt en direct stopt...

    The post was edited 2 times, last by DeltaHalo ().

  • 100 actieve spelers is voor NL 2019 begrippen een fors aantal actieve spelers inderdaad.

    De vraag om een merge is ergens wel logisch als je vroeger met duizenden actieve spelers hebt gespeeld. Die tijd ga je echter nooit meer terug krijgen. Ik ben ook van mening dat een merge niet het juiste antwoord is voor meer activiteit. In de eerste 2 a 3 maanden heb je nog wat leven, daarna is de gemergde uni vaak doder dan dat het voorheen was. Er stoppen vele malen meer mensen bij een merge dan dat er doorgaan door meer activiteit in de server.

    Geniet dus vooral van de activiteit die je nu hebt zolang het kan. Als het eenmaal begint terug te lopen ga je vanuit mijn ervaring nooit meer de activiteit krijgen die je nu hebt.
  • Diplomatie is meestal ver te vinden met een paar fleeters. Deze griefen en spelen in zeer lang pozen achter elkaar. Het gaat waarschijnlijk om mensen die hun geld via Internet verdienen. Of je word hun Deut Dealer en dan mag je langer blijven leven in hun Uni. Bij Fidis was er ook een grote groep Script Fleeters geweest(Dat Ban Mysterie). Na de merge breekter meestal de Bekende Nolife oorlog uit waar 1 of 3 mensen de hele uni beginnen uit te moorden. Het eindresultaat is bij vele al bekend.

    De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/
  • Kreela wrote:

    Diplomatie is meestal ver te vinden met een paar fleeters. Deze griefen en spelen in zeer lang pozen achter elkaar. Het gaat waarschijnlijk om mensen die hun geld via Internet verdienen. Of je word hun Deut Dealer en dan mag je langer blijven leven in hun Uni. Bij Fidis was er ook een grote groep Script Fleeters geweest(Dat Ban Mysterie). Na de merge breekter meestal de Bekende Nolife oorlog uit waar 1 of 3 mensen de hele uni beginnen uit te moorden. Het eindresultaat is bij vele al bekend.
    Ach ja, Let's just have fun while we are out there! Een fleet kan mijn mijnen niet platgooien .. en dat beetje vloot een keer crashen zal ik nog geen seconde mee zitten omdat het onderdeel van het spel is.

    Ik heb net zoveel lol op plek 100 met kleine vloot als in de top 10 met een beetje vloot. Het is gewoon zonde dat er zoveel opgevers in dit spel zijn die meteen doorbewegen naar een nieuwe uni om daar weer te falen...
  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    Je kunt misschien ook kijken of spelers willen rebuilden na een crash ipv constant te stoppen om dan 2 maanden later in een nieuwe uni te starten en weer hetzelfde mee te maken.
    Lekker man.

    Niet alleen moet je dm betalen maar dan oppert een vrijwilliger van Ogame ook nog om energie te steken in het levend houden van de uni.

    Ga ik ook doen op mijn werk, in plaats dat de klanten service krijgen, mogen ze alles zelf doen.
  • Jillian wrote:

    eerst noem je hem nog een vrijwilliger, daarna doe je alsof die persoon in loondienst is.

    Over blok voor je kop hebben gesproken
    Het is beide werk.




    Werken (arbeid)

    Werken is het aanbrengen van wenselijk geachte veranderingen in de omgeving door menselijke activiteit. Werk kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn.
    In economisch verband spreekt men van arbeid. Er wordt onderscheid gemaakt tussen betaald en onbetaald werk. Onbetaald werk voor derden waarbij geen sprake is van dwang wordt vrijwilligerswerk genoemd. Onbetaald werk voor derden waarbij wel sprake is van dwang wordt slavernij genoemd. Arbeid bij mensen jonger dan 12 jaar wordt kinderarbeid genoemd.