Expeditie uitbreiding

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Expeditie uitbreiding

      Hi all,

      Waarschijnlijk is dit al wel is voorgesteld, maar ben benieuwd wat de reacties hierop zijn. Ik speel sinds 2 weekjes weer Ogame, en merk nu al dat het doen van expedities vaak niet heel interessant is omdat er te vaak een slecht of neutraal resultaat is. Misschien is het een idee om het idee rondom de expeditie verder uit te werken. Nu heb ik de alliantie PVE optie al voorbij zien komen, dit lijkt me erg tof!

      Een goede toevoeging waar ik zelf aan zat te denken is het toevoegen van een puinveld na een gevecht in je expeditie. (Dit zou dan eventueel op een 16e regel komen in de melkweg die niet bewoond kan worden.

      Natuurlijk is er veel meer rondom de expeditie te bedenken, dus denk ik dat er al wel een topic is zoals dit. Als dat er is, zie ik graag een linkje!

      Abremsev.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Expeditie is een apart iets. Er zijn verschillende factoren waar je rekening mee moet houden.

      1. Aan de hand van de punten van de nummer 1 speler wordt de puntentelling in expeditie berekend ( expeditiepunten ).
        Elk schiptype worden de punten berekend aan de hand van de kosten van het schip in metaal en kristal in game-punten *5. Een gv kost 6.000 metaal + 6.000 kristal = 12 punten *5 = 60 expeditiepunten
      2. Als je niet genoeg expeditiepunten hebt aan vloot in combinatie met de punten van de nummer 1 speler, dan verlaag je je buit mogelijkheden.
        Stapsgewijs gaat expeditie mee met de punten van de nummer 1 speler. Ik weet niet precies de puntentelling, maar via AntiGame scripts kan je zien of de expeditiepunten in het rood zijn of in het groen. Je wilt dus groen hebben.
      3. Waar ga je naartoe?
        Een druk gebied geeft grotere kans op meer activiteit. Je bent waarschijnlijk niet de enige die hier naartoe gaat. Een enkele spio kan al aantonen of er bepaalde activiteit is, maar is niet 100% bepalend voor wat je uitkomst is ( negatief, neutraal, positief ). Een minder druk gebied geeft je grotere kansen op positief resultaat. Ga nooit met meerdere waves tegelijk in hetzelfde stelsel.
      4. Wat stuur je als vloot op pad?
        Er zullen verschillende verhalen zijn wat het beste is om op pad te sturen. Ik heb dit door de jaren heen meermaals getest met andere spelers en het komt er dus op neer dat 1 vernietiger, 1 spio ( optioneel ) en de rest in grote vrachters de beste combinatie is voor je expedities*.
      5. Gebieden worden gereset
        Volgens mij elke 6? uur worden de x.xxx.16 gebieden gereset kwa activiteit. Zorg er in ieder geval voor dat je er een poos tussen laat voor je weer op dezelfde coördinaten een expeditie doet.


      * Een vernietiger kan alle typen schepen vinden en heeft de beste weerstand tegen andere vlootsoorten. Een interceptor kan ook alles vinden in schepen, maar piraten kunnen dan ook vernietigers meenemen en dan ben je meer kwijt dan enkel een paar vrachters. Sommigen zeggen dat zg erbij beter is dan enkel vrachters, maar persoonlijke tests geven duidelijk aan dat piraten ook meer gevechtsvloot zullen leveren dan als je maar 1 enkele vernietiger stuurt en de rest aanvult met grote vrachters.

      Voor handig bij te houden als je veel expedities doet of wilt gaan doen.
      drive.google.com/open?id=1me9o7zAmlFAr41k9eUKWgV1RD-r4Tntr

      Een handige tip:

      Ga nooit full fleet saven op expeditie. Je kan alles kwijtraken middels een zwart gat. Je kunt ook schepen tegenkomen die je nog niet eens kunt bouwen en dan heb je een flink gat in je vloot.

      Verder op je idee, want het is meer een informatieve post geweest.

      Puinveld bij expeditie gaat niet gebeuren en dat zou je ook niet willen. Dan zou er namelijk niet alleen puin ontstaan van jouw vloot, maar ook van die van piraten en aliens. Hiermee kan het ineens erg simpel worden om legaal te pushen en dat is niet iets dat je wilt hebben in het spel.
    • Thanks voor de uitleg, ik had al door wat handleidingen heen gelezen waar veel van dit ook werd uitgelegd inderdaad. Gebruik nu zelf 68 Zware Gevecht, 30 Grote Vracht, 1 Vernietiger(nu nog slagschip),1 spionagesat. voor mijn expedities. (Dit zou het beste resultaat geven)

      Het leek mij een leuke toevoeging als ik nu kijk naar het spelverloop in uni 51. Geen dubbele/quadrubbele gs of iets, dus is het handig om wat extra gs te pakken hier en daar. nieuwe uni dus weinig I'tjes.

      Misschien dat het meezenden van rec schepen het mogelijk maakt om gelijk in je expiditie de puin te ruimen van de schepen die stuk gingen. Echter is dit dan alleen mogelijk de eerste 100.000 punten een uni?

      Daarnaast zou het leuk zijn meer diversiteit te brengen in de uitkomsten van de expiditie. Extra opties kunnen alle kanten op natuurlijk. paar voorbeelden die ik bedenk terwijl ik dit schrijf:


      -----------------------------

      1.
      De manschappen vonden dozen met zelfontplooiende verdedigingswerken. Wanneer de expiditie terug keert zullen de volgende verdedigingswerken automatisch (gratis)gebouw worden op je planeet:
      - 15x raketwerper
      - 10x kleine laser
      - 2x grote laser

      (alle def behalve plasma, ook IPR & ABR kunnen gevonden worden)

      2.
      De expeditie vond op een rondzwervende astroide een eenzaam robotje. Na verdere inspectie bleek het te gaan om een ***. Deze robot is meegenomen en zal bruikbaar zijn wanneer de expiditie terugkeert
      ***= Kraken / Newtron / Detroid

      3.
      Eventueel zelfde als bovenstaande maar dan met een 24H 10% booster voor metaal/kristal/deut

      4.
      Bij een piratengevecht is de uitkomst nu altijd enkel het gevecht. Als het implementeren van puin niet mogelijk is, zou het misschien een optie kunnen zijn dat de piraten beroofd kunnen worden? (heb dit zelf nog niet gehad, weet niet of dit al zo is). Dit komt er op neer dat wanneer het gevecht met de piraten gewonnen wordt, er schepen, gs, boosters of eigenlijk alles wat bij een expedite gevonden kan worden ook beroofd kan worden. (Misschien zelfs in een grotere hoeveelheid dan bij een normale vondst, je hebt er notabenen voor moeten strijden)

      ------------------------

      Heeft het nut om hier op door te brainstormen?
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • abremsev

      1: lijkt me een goed idee alleen de ipr en abr lijkt me niet handig gezien je dan een onbeperkt aantal abr/ipr kan krijgen welke je silo overschrijdt
      2&3: Er is een event welke dit zo nu en dan voor een bepaalde periode mogelijk maakt
      4: lijkt me een goed idee alleen eindigt een gevecht met aliens/piraten meestal in een gelijkspel (geen van beide vloten wordt totaal vernietigd) dus wie plundert dan wie?

      verder wat Hitsugaya Toushiro hierboven vermeld is niet geheel waar
      1 nietje + x aantal gv + 1 spio is niet de beste combinatie voor expeditie gezien nietjes ook de sterkste schepen zijn die er zijn
      ja je kan alles vinden maar er zijn meerdere boten welke dit veroorzaken
    • Thanks voor je input! Uiteraard zal er beter nagedacht moeten worden over eventuele mogelijkheden tot uitbreiding. Zoal ik eerder al aangaf zou het fijn zijn als er een soort van seintje gegeven kan worden dat er eventueel een mogelijkheid is tot implementatie voor dat ik het echt verder uitwerk! Even als reactie op wat je zei:

      1: ABR/IPR kan je natuurlijk limiteren tot de max van de silo, maar ik snap dat dit in minder actieve uni's niet heel interessant is omdat je ze vrijwel niet gebruikt.
      2&3: Alright, event heb ik nog niet meegemaakt, maar ik snap ook dat ze niet continue geld willen weggeven, aangezien mensen hier normaal voor betalen.
      4: Het zal waarschijnlijk zo zijn dat in een later stadium je inderdaad een gelijkspel krijgt tegen piraten. Tot nu toe vernietig ik de piraten volledig zonder enkele verliezen te draaien.

      Zoals ik al aangaf vlieg ik met 68 Zware Gevecht en 30 grote vrachters (en 1 SS + 1 Spio), wat schijnbaar de meeste expo punten oplevert. Ik kom alleen nooit iets boven zwaar gevechtschip tegen bij piraten, ook niet als ik verlaten schepen vind.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • TheBunny wrote:

      abremsev

      1: lijkt me een goed idee alleen de ipr en abr lijkt me niet handig gezien je dan een onbeperkt aantal abr/ipr kan krijgen welke je silo overschrijdt
      2&3: Er is een event welke dit zo nu en dan voor een bepaalde periode mogelijk maakt
      4: lijkt me een goed idee alleen eindigt een gevecht met aliens/piraten meestal in een gelijkspel (geen van beide vloten wordt totaal vernietigd) dus wie plundert dan wie?

      verder wat Hitsugaya Toushiro hierboven vermeld is niet geheel waar
      1 nietje + x aantal gv + 1 spio is niet de beste combinatie voor expeditie gezien nietjes ook de sterkste schepen zijn die er zijn
      ja je kan alles vinden maar er zijn meerdere boten welke dit veroorzaken

      Jarenlange tests en ook nog een expeditie gids die het dus met me eens zijn. Zelfs nog 2 maanden terug tests gedaan.

      Ten eerste, degene die zeggen dat zg, gv, 1 zware shizzle meesturen de beste optie is, ik zal even aangeven waarom dat niet zo is.
      als het voorbeeld hierboven aangeeft

      68 zg = 3.400 expo punten
      30 gv = 1.800 expo punten
      1 ss = 300 expo punten
      1 spio = 5 expo punten

      Ik weet niet wat momenteel de nr 1 heeft aan punten in zijn uni, maar laten we er vanuit gaan dat het tussen de 100k en 1 miljoen is. De expo-punten grens is in deze uni 2.500 Alles wat je meer stuurt is overbodig en wordt niet berekend. Is het een uni waarbij de nr 1 een totaal tussen de 1m en 5m punten heeft, dan is de grens 6.000. Hier zit hij dan onder en benut hij niet de volle potentie van de expeditie. Ook heeft hij dan niet genoeg opslag om het maximale aan metaal mee te kunnen nemen.

      Uit ervaring, en dan heb ik het niet over een tiental expedities, maar honderden expedities die we getest hebben.

      6.000 expo punten

      Ik vloog met 1 nietje, 91 gv.
      Andere speler vloog met 85 gv, 17 zg, 1 spio, 1 ic

      Beide 0 losses tegen piraten.
      Bij aliens verloor ik 3x 6 gv en 1x 11 gv
      Hij was 1x aliens tegengekomen en verloor 10gv met 4 zg

      Waar het dus op neer komt is dat aliens en piraten een beetje soortgelijk aan de vloot die jij stuurt ook meestuurt. Stuur jij meer gevechtsschepen, dan zullen zij ook meer gevechtsschepen hebben ( uit ervaring ).

      Expeditie is more dan alleen zorgen dat je expo punten bij elkaar hebt.

      - Je wilt het maximale uit je expeditie halen, zowel positief als negatief ( ruimte in je opslag om mogelijke max aan gs mee te nemen, minst mogelijke losses maken op piraten en aliens ).
      - De meeste spelers hebben wel vrachters liggen op planeten om ze leeg te halen met transploften. Als je hier het aantal van maakt wat voor huidige situatie expo nodig is en er 1 nietje bij legt, of bij anderen de voorkeur met zg, gv combi, dan kan je na je save elke dag een paar expo uitgooien.
      - Je wilt de zwaarste bootjes vinden. Dit kan met ic en met nietjes. Je kan namelijk 1 stap hoger dan je vinden, dan hetgeen wat je stuurt. Stuur jij een ic, dan kan je dus ook een nietje vinden, zelfs als je nog geen nietjes kunt bouwen. Alleen aliens kunnen ook nietjes meeleveren en dan heeft een nietje weer snelvuur op een ic. Plus dat een nietje langer zal overleven dan een ic.
      - Het gaat er niet om de damage die jij doet op een piraat of alien. Je wilt ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk damage op jou doen.