[Opgelost] Bonusvelden Terravormer verdwenen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • [Opgelost] Bonusvelden Terravormer verdwenen

    Het lijkt erop dat de Terravormer zijn bonusvelden is kwijtgeraakt. Opnieuw inloggen en berekenen in productie-instellingen werken niet.
    "Elk terravormerlevel maakt het mogelijk om 5 velden te bewerken. Met elk level bezet de terravormer zelf één veld. Voor elke 2 terravormerlevels ontvang je 1 bonusveld."
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Spelers in mijn alliantie brengen mij aan het twijfelen. Ik voer al jaren een Excel waarin ik de velden bijhoudt en worden auto bijgewerkt als ik een terravormer bouw of gebouwen bouw.
    Nu waren van die vier planeten waar ik een terravormer heb staan, het totaal aantal velden incorrect, aldus de Excel en de afwijking is steeds het aantal bonusvelden.
    Alle andere planeten komen overeen met het werkelijk aantal velden. Ook wanneer ik daar 'virtueel' (in mijn excel) een terravormer opbouw, zie ik de correcte aantal velden erbij komen. De formule in mijn excel lijkt dus te kloppen.

    Nu controleer ik alle planeten wederom op het aantal velden en nu zie ik dat er één planeet met terravormer wel weer klopt met wat er in mijn excel staat?
    Voor de duidelijkheid, de Excel voer ik al heel wat jaren en een aantal planeten (zoals mijn HP) heb ik al jaren geleden met de beginwaarde ingevoerd, nog voordat de bonusvelden van de terravormer erbij zaten.
    Echt zo'n situatie waarvan je denkt... ben ik nu gek?

    Uni3
    =166+(E14*5+(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((E14/2);0)))+25 -- E14 = 6 -- Resultaat: 224 ingame 221
    =239+(F14*5+(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((F14/2);0)))+25 -- F14 = 2 -- Resultaat: 275 ingame 275
    =226+(M14*5+(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((M14/2);0)))+25 -- M14 = 4 -- Resultaat: 273 ingame 271
    =192+(N14*5+(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((N14/2);0)))+25 -- N14 = 5 -- Resultaat: 244 ingame 242

    Geen ticket aangemaakt nog.

    Het enige wat ik nu kan verzinnen is dat met de invoering van de bonusvelden ik de drie laagste beginvelden handmatig heb lopen corrigeren, omdat ik toen niet doorhad dat de formule van de terravormer was aangepast en mij het nooit meer was opgevallen na verwerken van de nieuwe formule in de Excel dat er drie verkeerd stonden.

    Helaas is het voor ons spelers niet te zien wat het originele aantal velden is geweest, je kunt het alleen terugrekenen, toch?
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Je kunt het het beste terugrekenen met je HP. 163 velden + bonusvelden die jouw uni erbij rekenen. Dan kieken wat je hebt aan lvl terra. Elke 2 lvls + 11 en eventueel een extra lvl als oneven lvl + 5. Als het op HP goed overeen komt, dan komt het overal overeen. Het is niet dat je ineens op 1 planeet niet de bonus krijgt en op een andere planeet wel.

    En is die eerste met beginwaarde 166 je hp?


    Freakertje wrote:

    Het enige wat ik nu kan verzinnen is dat met de invoering van de bonusvelden ik de drie laagste beginvelden handmatig heb lopen corrigeren, omdat ik toen niet doorhad dat de formule van de terravormer was aangepast en mij het nooit meer was opgevallen na verwerken van de nieuwe formule in de Excel dat er drie verkeerd stonden.

    Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Zeker als je kijkt naar het level van je terra op die 3 planeten is het niet zo gek dat je bij lvl 4 en 5 een verschil van 2 hebt en bij de HP? met 166 velden met terra 6 een verschil van 3 hebt. HP begint met 163 velden.

    Freakertje wrote:

    Helaas is het voor ons spelers niet te zien wat het originele aantal velden is geweest, je kunt het alleen terugrekenen, toch?

    Enkel terugrekenen ja.

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

  • '166' is HP ja. Nog een teken aan de wand dat ik ergens aan het blunderen ben geslagen.

    Misschien toch een teken aan de wand dat ik te oud en te seniel voor dit spelletje begin te worden :sleeping:
    Gauw een hangslot op dit schaamtevolle topic ;)
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III