mergen van servers

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • mergen van servers

      Graag nodig ik alle leden van DaS, F-v-P, Jigsaw, WONDER, Lms, Tuga, BYOB, Freedom, Arnold, onze eigen Imp en alle kleinere allianties om jullie openheid te vragen en zich in deze discussie te mengen over het mergen van servers,

      het is geen geheim dat zippy en monfy uitlopen op de rest, met dit tempo gaan we het gecombineerd ook niet redden, in de top 100 staan er 30 op V-Mode, ook onze lord beelzebuth en de krachtige eco van shirokage gaan het niet meer op kunnen boksen tegen zippy of monfy, het is zeker niet om jullie uit de tent te lokken het gaat om de toekomst van de uni en de overige spelers die niet in de top5 staan, er zijn er de afgelopen 2 maanden veel geploft en gestopt helaas, ook veel ervaren spelers en echte die hards die geploft zijn.

      we zijn nu op het punt gekomen dat wij bij spelers maantjes moeten gaan ploffen om zo een save te pakken.

      wees nou eerlijk meer ziel is meer vreugd toch, ik weet zeker dat monfy en zippy het wel zien zitten om wat meer resistentie te krijgen.

      wat zouden jullie willen, mergen of juist nog doorgaan als fidis?

      ik heb ook een strawpoll gemaakt voor de mensen die anoniem willen blijven.
      strawpoll.me/17836618

      mochten jullie nou nog vragen hebben reageer gerust op dit topic of stuur een berichtje in game.

      en vergeet de enige twee regels die wij hebben op Fidis niet, no save = no fleet en winst is winst.

      :love:
    • Alpatsjino wrote:

      Lekker interessant wat jij wilt, daar gaat GF echt niet naar luisteren.
      Gewoon netjes op de beurt wachten tot jullie een keer mogen mergen.

      Overigens stelt die voorsprong nou ook weer niet zoveel voor hoor. Genoeg uni;s waar het veel meer verschilt.
      Bedankt voor je bijdrage... Gezien het feit dat je spreekt over "jullie" doe ik de aanname dat je niet in Fidis speelt dus het bericht is niet aan jou gericht en niemand is geinteresseerd in jouw mening. Terug naar je eigen Uni... :bye:

      On topic:

      Eens Storozhevoy. Fidis heeft ten opzichte van andere uni's nog best een mooie kern vaste spelers. Het risico is groot deze nog de komende maanden allemaal te verliezen als GF niets doet. Voor mij heeft het al te lang geduurd en mijn account wordt nu beheerd door een geweldige enthousiaste speler... echter ben ik bang dat zelfs zij straks uit Fidis stapt omdat er niets meer te beleven valt.
    • Eigenlijk is het voor GF wijzer om juist niet te mergen,dan zijn jullie verplicht om wat extra dm te kopen om de achterstand te verkleinen :)
      Maar eigenlijk ff simpel samengevat,je wil mergen omdat jij/jullie de skills niet hebben om er 2 bij te houden.
      Best wel een goed punt,dus ik ben tegen.
      En dan nog maar te hopen voor je dat je servers krijgt die minder dan die van jullie zijn anders hou je het probleem.
    • DeltaHalo wrote:

      Alpatsjino wrote:

      Lekker interessant wat jij wilt, daar gaat GF echt niet naar luisteren.
      Gewoon netjes op de beurt wachten tot jullie een keer mogen mergen.

      Overigens stelt die voorsprong nou ook weer niet zoveel voor hoor. Genoeg uni;s waar het veel meer verschilt.
      Bedankt voor je bijdrage... Gezien het feit dat je spreekt over "jullie" doe ik de aanname dat je niet in Fidis speelt dus het bericht is niet aan jou gericht en niemand is geinteresseerd in jouw mening. Terug naar je eigen Uni... :bye:
      On topic:

      Eens Storozhevoy. Fidis heeft ten opzichte van andere uni's nog best een mooie kern vaste spelers. Het risico is groot deze nog de komende maanden allemaal te verliezen als GF niets doet. Voor mij heeft het al te lang geduurd en mijn account wordt nu beheerd door een geweldige enthousiaste speler... echter ben ik bang dat zelfs zij straks uit Fidis stapt omdat er niets meer te beleven valt.
      Is ook geen mening hoor, is een feit :pat:
      En jij speelt blijkbaar ook niet meer in Fidis :WS:

      Blijkbaar kan er iemand niet ingehaald worden met slechts een paar miljoen achterstand en moet er daarom maar gemerged worden, hilarisch
      Alsof een merge de uni ook nog beter maakt
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Aangezien ik hier 1 van de spelers ben die met naam en toenaam benoemd wordt maar even reageren:

      Het probleem wordt niet zomaar opgelost met een merge. Het probleem zit hem volgens mij in het volgende:
      1. Nagenoeg alle spelers die een x gecrasht worden stoppen meteen ipv te snappen dat het een spel van de lange adem is en geen sprint;
      2. Als binnen Fidis eens spelers gaan samenwerken dan hadden jullie met zijn allen al genoeg vloten (zelfs die van mij of Monfy) kunnen crashen. Maar schijnbaar is teamwork, zelfs binnen ally's als Jigsaw of IMP niet mogelijk. De enige die het heeft geprobeerd was Middnight en niet eens in een ally….

      Als jullie ons willen bijhouden moeten de spelers actiever gaan fleeten in plaats van vloten bouwen en er vervolgens niks mee doen (de uitzonderingen daar gelaten), die vragen erom om geploft te worden.

      Aan de andere kant, kom maar door met een merge: des te meer targets om te crashen :paniek:


      DeltaHalo wrote:


      Voor mij heeft het al te lang geduurd en mijn account wordt nu beheerd door een geweldige enthousiaste speler... echter ben ik bang dat zelfs zij straks uit Fidis stapt omdat er niets meer te beleven valt.
      En zo actief is zij niet, 2 keer op gevlogen en vervolgens beide na beide keren de vmode in gedoken... :huh: Al met al meer in vmode gezeten dan erbuiten...
    • DeltaHalo wrote:

      Bedankt voor je bijdrage... Gezien het feit dat je spreekt over "jullie" doe ik de aanname dat je niet in Fidis speelt dus het bericht is niet aan jou gericht en niemand is geinteresseerd in jouw mening. Terug naar je eigen Uni...
      Bijzonder, dit draadje gaat over mergen, maar spelers uit andere Uni's mogen er geen mening over hebben? Vreemd als je bedenkt dat mergen toch meerdere uni's betreft.
      Verder ben ik als Ganimed speler van mening dat een merge prima is. Het loopt bij ons ook langzaam leeg met targets. Een breder speelveld is wat mij betreft ook de enige juiste motivatie voor een merge.
    • Ik kom niet meer terug om te spelen. De top 2 vliegt als ik uit V-mode kom elke nacht met minimaal 50 rips per persoon om me manen te ploffen.
      Ben al weken zonder ogame bevalt prima :).

      Ik heb een eerder topic omtrent een merge, verwacht hier ook niet veel van.

      Ik ben sowieso voor.
    • Zippy wrote:

      Aangezien ik hier 1 van de spelers ben die met naam en toenaam benoemd wordt maar even reageren:

      Het probleem wordt niet zomaar opgelost met een merge. Het probleem zit hem volgens mij in het volgende:
      1. Nagenoeg alle spelers die een x gecrasht worden stoppen meteen ipv te snappen dat het een spel van de lange adem is en geen sprint;
      2. Als binnen Fidis eens spelers gaan samenwerken dan hadden jullie met zijn allen al genoeg vloten (zelfs die van mij of Monfy) kunnen crashen. Maar schijnbaar is teamwork, zelfs binnen ally's als Jigsaw of IMP niet mogelijk. De enige die het heeft geprobeerd was Middnight en niet eens in een ally….

      Als jullie ons willen bijhouden moeten de spelers actiever gaan fleeten in plaats van vloten bouwen en er vervolgens niks mee doen (de uitzonderingen daar gelaten), die vragen erom om geploft te worden.

      Aan de andere kant, kom maar door met een merge: des te meer targets om te crashen :paniek:


      DeltaHalo wrote:

      Voor mij heeft het al te lang geduurd en mijn account wordt nu beheerd door een geweldige enthousiaste speler... echter ben ik bang dat zelfs zij straks uit Fidis stapt omdat er niets meer te beleven valt.
      En zo actief is zij niet, 2 keer op gevlogen en vervolgens beide na beide keren de vmode in gedoken... :huh: Al met al meer in vmode gezeten dan erbuiten...
      Snap ik ook wel zippy, maar met een vloot van 100 rips is nagenoeg elke poging gedoemd te mislukken omdat je kan terug timen en maantjes opblazen waardoor je niet meer veilig kan aftakelen. en niet alleen dat maar een laatste actie van een speler voor hij uitlogt zal altijd fleet saven zijn, de ervaren spelers snappen dat je activiteit moet hebben nadat je hebt gesaved, waarom denk je dat jij of monfy nooit mijn vloot meer zien? dit omdat ik als de dood bent dat mijn maantje geploft word en ik getimed word op planeet landing door middel van een lanx.

      Wij hebben geprobeerd samen te werken toen julius ermee stopte, helaas lekte de informatie naar buiten, ik kon toen je fleet zien en met mijn calculaties toen konden wij binnen imp met zijn 4 of 5'en jou vloot niet stoppen. je moet niet naïef gaan denken dat wij niet samenwerken, dat doen wij echt wel, ook als iemand wordt aangevallen zullen wij er alles aan doen om die persoon te helpen binnen onze alliantie.

      Ook hebben wij de afgelopen dagen monfy zijn vloot gezien, ik heb al calculaties gemaakt om dat te prakken, met welke eco ik moet komen om zo'n vloot te maken en voor mij gaat dat zeker nog een maand of 2-3 duren zonder dat ik DM investeer.

      ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg alleen met de huidige groei en punten groei dat ik nooit en never aan jullie kan tippen totdat de max aantal schepen gebouwd kan worden.
    • De rode draad in dit topic is vooral.. weinig targets veel mensen verliezen vloot en mensen staan te verachter?

      als er weinig targets zijn stop je met vloot en ga even wat investeren in mijntjes..
      leer nieuwe spelers hoe te fleetsafe en hoe een account op te bouwen...

      en elkaar niet kunnen inhalen.. ik denk juist dat @Alpatsjino hier een groot voorbeeld van is..
      Van 50M achter naar bevreesde nummer 1 van gemini in wat een jaar tijd? (niet zeker van de precieze punten tho)

      aan het einde van het verhaal word er steeds geroepen om een merge.. en 6 maanden na een merge is het weer precies zoals ervoor.

      je weet op voorhand dat de unis relatief snel leegloop dus dan ga je in plaats van puur vloot bouwen.. je account opbouwen met mijntjes erbij, zo kun je dus in een dode uni wel aan je gs komen zonder achter te komen in punte..

      just my 2 cents...
      goed
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Vogel wrote:

      De rode draad in dit topic is vooral.. weinig targets veel mensen verliezen vloot en mensen staan te verachter?

      als er weinig targets zijn stop je met vloot en ga even wat investeren in mijntjes..
      leer nieuwe spelers hoe te fleetsafe en hoe een account op te bouwen...
      Ik pak even dit stukje eruit;

      Persoonlijk denk ik dat de strekking iets verder gaat, het is niet het tekort aan targets of het vloot verliezen an sich maar de combinatie die zorgt voor leegloop. Vroegâh, toen Sesamstraat nog leuk en die veredelde kip nog blauw was, had je honderden itjes die je hielpen om snel weer op niveau te komen.

      Toegegeven; tegenwoordig heb je dat vlootkerkhof gebeuren, maar toch, het is tricky, een vlootje van 300M heb je zo herbouwd (althans in Ganimed) maar als het om miljarden gaat begrijp ik dat de drive minder wordt juist omdat die snelle comeback er niet in zit.

      Natuurlijk, iedereen moet de basis kennen en de meer ervaren spelers moeten de rol van 'mentor' op zich nemen, dat neemt niet weg dat er verder gewoon te weinig mensen starten in een nieuw universum:p Ik begon een maand nadat Ganimed was gestart, nou, 400 ish spelers waren er ofzo?

      Van wat ik op het forum heb gezien is het steeds hetzelfde liedje:

      Universum begint > relatief weinig starters > vloten gaan verloren > nog minder targets > fleeters vliegen voor minder winst > nog minder targets > etc.

      Ik denk dat je in je handen mag knijpen als je na een merge nog 6 maanden 'plezier' zou hebben, denk dat het spel al sneller is gespeeld. Ik vermaak me wel, maar ik kan me zeker indenken dat mensen liever een actiever spel spelen..

      Afijn, ik ben zeker voor een merge.
    • gezien ik hier ook persoonlijk genoemd wordt zal ik ook maar even reageren.
      de problemen in fidis zijn zoals eerder genoemd niet veroorzaakt door een te late merge maar door onderliggende problemen.

      dat gezegd, hoewel een merge niet de beste oplossing is maar meer een vorm van symptomen bestrijding denk ik dat het lastig word om de kern van het probleem te tackelen.

      afgezien van zippy en nu en dan monfy wordt ik niet eens meer bespioneerd, laat staan aangevallen. dus ja, een merge zou het spel wel weer wat interessanter maken. al ben ik bang dat er niet naar deze posts op dit forum geluisterd gaat worden.

      The post was edited 1 time, last by shiroikage ().

    • De eigenlijke fout van de leegstroom ligt natuurlijk wel bij GF.als die niet om de 2 maanden een nieuwe uni opent dan heeft stoppen nadat je gecrasht ben niet heel veel nut aangezien het te lang duurt voor je weer kan beginnen .
      Nu is het max 2 weken wachten en je kan weer beginnen om te proberen op 1 te komen,helaas lukt dat dan weer niet voor de meeste en kunnen ze het binnen no time weer proberen.
      Dus of ze moeten niet te snel nieuwe unis openen of meer 1e plaatsen maken :)
    • Vogel wrote:

      en elkaar niet kunnen inhalen.. ik denk juist dat @Alpatsjino hier een groot voorbeeld van is..
      Van 50M achter naar bevreesde nummer 1 van gemini in wat een jaar tijd? (niet zeker van de precieze punten tho)
      Dit is natuurlijk kul, niemand speelt op dezelfde manier en heeft er tijd en zin in.. en dm niet te vergeten!!
      Veel geld en veel tijd om er in te stoppen, tja.
      En natuurlijk de kik ( ego) speelt mee.
      Dus merge, ook dan kom je weer spelers tegen die je gaan p(r)akken
      Lekker spelen als je zin hebt en anders ga je de lego weer te voorschijn halen.. of speel je daar daar nog mee??
    • discordia wrote:

      De eigenlijke fout van de leegstroom ligt natuurlijk wel bij GF.als die niet om de 2 maanden een nieuwe uni opent dan heeft stoppen nadat je gecrasht ben niet heel veel nut aangezien het te lang duurt voor je weer kan beginnen .
      Nu is het max 2 weken wachten en je kan weer beginnen om te proberen op 1 te komen,helaas lukt dat dan weer niet voor de meeste en kunnen ze het binnen no time weer proberen.
      Dus of ze moeten niet te snel nieuwe unis openen of meer 1e plaatsen maken :)
      Dit is natuurlijk grotendeels onzin. Je speelt een spel dat hopeloos verouderd is. Nieuwe mensen die het nog nooit gespeeld hebben gaan nauwelijks tot niet meer komen.
      Ja je kan hier tegenin werken dat GF reclame kan maken voor Ogame maar iets met kosten en baten. Dus nee het is niet echt het openen van nieuwe uni's maar gewoon het animo.

      Daarnaast helpt het mergen van uni's niet, zeker niet als je al achterloopt. De enige die echt van een merge profiteren zijn de grotere vissen, die kunnen meer mensen pakken en zoals hierboven al vermeld door Vogel en Equilibrium is de uni binnen de kortste tijd weer opnieuw dood.
    • Natuurlijk zijn er weinig nieuwe spelers die het wat langer vol houden.
      Maar de motivatie om te rb is er bij de meeste spelers echt niet als er over 2 weken een nieuwe uni begint.
      En als er bv maar 1x per jaar een nieuwe uni start zullen er of zijn die permanent stoppen en er zijn er die vol gaan rb,en nu hoop ik altijd dat de laatste groep het grootst is.
    • Leegloop in dit spel is een natuurlijk proces en wordt helemaal nergens door veroorzaakt, dat is het probleem niet.

      Het aantal spelers dat speelt is het grotere probleem. Wat meer reclame maken en het spel wat meer 2019 maken zou al een hoop helpen (hallo Ogame-app?)

      Oh Bolder, zoveel verdient GF niet aan mij hoor, kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst DM heb gekocht :D
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)