Hoe wordt de online spelers berekend in lobby?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Hoe wordt de online spelers berekend in lobby?

    Ik zie het wel eens met regelmaat, maar als ik soms in lobby zit, dan zie ik bij online van mijn universum het getal 1 staan, maar wanneer ik dan inlog en op alliantiepagina kijk, dan zie ik er al 3 online. Hoe wordt dit berekend? Gaat het van online af met langer dan 5 minuten geen klik of langer dan 15 min? Veel vragen om 1 klein dingetje, maar wat al lange tijd dwars zit bij verschillende spelers in mijn alliantie.
  • GGMM wrote:

    Volgens mij zijn die cijfers net zo fake als kortingsprijzen.
    Haha ja want 2 of 3 spelers online is echt wat je wilt weergeven als je de activiteit in een uni wilt faken. :P

    Helaas weet ik het antwoord ook niet precies. Ik vermoed dat het gewoon kijkt naar aantal spelers actief in de afgelopen 15 minuten, maar dat maar eens in de zoveel tijd dit ververst wordt of zo :dunno:

    Ex-Admin Ogame.nl


    "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
  • Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
  • rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    Goed idee inderdaad. Ben ik al langer voor.

    + dankzij GroenLinks spreken we binnenkort toch Engels en Afrikaans

    ~Abremsev [28-05-19][15:04] Pre-warn voor onnodig trollen en uitlokken.

    The post was edited 1 time, last by Abremsev ().

  • rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    eigenlijk niet eens een slecht idee, maar dat wilt zeggen dat gf maar 1 server kan doen per maand ipv 20 servers over 20 talen ... dus in hun ogen minder inkomsten ookal zou het voor ons meer fun betekenen.

    ik zou er haast dm voor geven om naar een actieve .org fleeteruni te gaan met een accountje van hier.

    en idd het lobbyscherm is een hoop zever, vaak genoeg dat ik snachts maar 1 online zie maar ik vind wel hp act bij verschillende spelers en ook nog eens allygenootjes online
    gemini
    expert 20%: 4
    waarvan top 10: 4

    zagadra
    expert 20%: 11
    waarvan top 10 : 10

    nummer 1 ags zagadra
    nummer 1 solo zagadra
  • barcodeplayer wrote:

    rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    eigenlijk niet eens een slecht idee, maar dat wilt zeggen dat gf maar 1 server kan doen per maand ipv 20 servers over 20 talen ... dus in hun ogen minder inkomsten ookal zou het voor ons meer fun betekenen.
    ik zou er haast dm voor geven om naar een actieve .org fleeteruni te gaan met een accountje van hier.

    en idd het lobbyscherm is een hoop zever, vaak genoeg dat ik snachts maar 1 online zie maar ik vind wel hp act bij verschillende spelers en ook nog eens allygenootjes online
    Helaas is .org ook stervende. Maar als we samen zouden mogen met Frankrijk en Duitsland zou echt heel chill zijn!
    Die zijn nog lekker vol :)
  • Plofkop wrote:

    barcodeplayer wrote:

    rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    eigenlijk niet eens een slecht idee, maar dat wilt zeggen dat gf maar 1 server kan doen per maand ipv 20 servers over 20 talen ... dus in hun ogen minder inkomsten ookal zou het voor ons meer fun betekenen.ik zou er haast dm voor geven om naar een actieve .org fleeteruni te gaan met een accountje van hier.

    en idd het lobbyscherm is een hoop zever, vaak genoeg dat ik snachts maar 1 online zie maar ik vind wel hp act bij verschillende spelers en ook nog eens allygenootjes online
    Helaas is .org ook stervende. Maar als we samen zouden mogen met Frankrijk en Duitsland zou echt heel chill zijn!Die zijn nog lekker vol :)
    Ja klopt al heb ik ook de schrik dat dit niet zal gebeuren omwille van het verdienmodel van GF. Al stel ik me tegelijkertijd wel de vraag of er niet gewoon evenveel DM uitgegeven gaat worden aangezien er in een drukkere uni een veel grotere "concurrentie" is en er dus een grotere incentive om DM te gebruiken in een poging harder te blijven ranken dan de rest (of velen toch) - en dat dit blijft aanhouden, waarbij de motivatie om te blijven investeren in nieuwe universa op een gegeven moment ophoudt omdat je ofwel zo hard voorloopt dat het niet meer nodig is, of omdat de uni leegloopt.

    Anderzijds hebben dode uni's ook zo zijn charmes, zo speel ik ook in Andromeda in .no waar er letterlijk nog maar 11 mensen uit vmode zijn en er 7 (waaronder de top 6) in dezelfde ally zitten - erg challenging om daar nog wat te proberen forceren :P


    Trots lid & medeoprichter van de board alliantie Trollen voor Kuikens [TvK]
  • Kaj wrote:

    Plofkop wrote:

    barcodeplayer wrote:

    rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    eigenlijk niet eens een slecht idee, maar dat wilt zeggen dat gf maar 1 server kan doen per maand ipv 20 servers over 20 talen ... dus in hun ogen minder inkomsten ookal zou het voor ons meer fun betekenen.ik zou er haast dm voor geven om naar een actieve .org fleeteruni te gaan met een accountje van hier.
    en idd het lobbyscherm is een hoop zever, vaak genoeg dat ik snachts maar 1 online zie maar ik vind wel hp act bij verschillende spelers en ook nog eens allygenootjes online
    Helaas is .org ook stervende. Maar als we samen zouden mogen met Frankrijk en Duitsland zou echt heel chill zijn!Die zijn nog lekker vol :)
    Ja klopt al heb ik ook de schrik dat dit niet zal gebeuren omwille van het verdienmodel van GF. Al stel ik me tegelijkertijd wel de vraag of er niet gewoon evenveel DM uitgegeven gaat worden aangezien er in een drukkere uni een veel grotere "concurrentie" is en er dus een grotere incentive om DM te gebruiken in een poging harder te blijven ranken dan de rest (of velen toch) - en dat dit blijft aanhouden, waarbij de motivatie om te blijven investeren in nieuwe universa op een gegeven moment ophoudt omdat je ofwel zo hard voorloopt dat het niet meer nodig is, of omdat de uni leegloopt.
    Anderzijds hebben dode uni's ook zo zijn charmes, zo speel ik ook in Andromeda in .no waar er letterlijk nog maar 11 mensen uit vmode zijn en er 7 (waaronder de top 6) in dezelfde ally zitten - erg challenging om daar nog wat te proberen forceren :P
    Die twee mensen die dm gebruiken per uni zullen toch niet heel winstgevend zijn voor GameForge, zeker niet als je de serverkosten erbij haalt.

    Misschien dat het voor GameForge/Ogame puur overleven is door elke maand een uni te openen.
  • Kaj wrote:

    Plofkop wrote:

    barcodeplayer wrote:

    rcthans wrote:

    Waarom is er niet gewoon 1 ogame. We spreken toch allemaal wel Engels. Knopje waarin je je voertaal voor het spel in kan stellen. En lekker rellen met 5 tot 10k spelers per uni. Ze hadden al die landen al veel eerder bij elkaar moeten gooien.
    eigenlijk niet eens een slecht idee, maar dat wilt zeggen dat gf maar 1 server kan doen per maand ipv 20 servers over 20 talen ... dus in hun ogen minder inkomsten ookal zou het voor ons meer fun betekenen.ik zou er haast dm voor geven om naar een actieve .org fleeteruni te gaan met een accountje van hier.
    en idd het lobbyscherm is een hoop zever, vaak genoeg dat ik snachts maar 1 online zie maar ik vind wel hp act bij verschillende spelers en ook nog eens allygenootjes online
    Helaas is .org ook stervende. Maar als we samen zouden mogen met Frankrijk en Duitsland zou echt heel chill zijn!Die zijn nog lekker vol :)
    Ja klopt al heb ik ook de schrik dat dit niet zal gebeuren omwille van het verdienmodel van GF. Al stel ik me tegelijkertijd wel de vraag of er niet gewoon evenveel DM uitgegeven gaat worden aangezien er in een drukkere uni een veel grotere "concurrentie" is en er dus een grotere incentive om DM te gebruiken in een poging harder te blijven ranken dan de rest (of velen toch) - en dat dit blijft aanhouden, waarbij de motivatie om te blijven investeren in nieuwe universa op een gegeven moment ophoudt omdat je ofwel zo hard voorloopt dat het niet meer nodig is, of omdat de uni leegloopt.
    Anderzijds hebben dode uni's ook zo zijn charmes, zo speel ik ook in Andromeda in .no waar er letterlijk nog maar 11 mensen uit vmode zijn en er 7 (waaronder de top 6) in dezelfde ally zitten - erg challenging om daar nog wat te proberen forceren :P
    Maar misschien mag je in Noorwegen wel allygenoten aanvallen?
    Definitief is niet voor eeuwig
  • Mag in Nederland ook gewoon.
    Geen idee waarom er nu opeens zo moeilijk over wordt gedaan

    ~HT | Het is niet dat er moeilijk over wordt gedaan. Het is het proberen op het randje van de regels het spel te spelen en met elk overgaand oog er een stap bij te doen over de rand.

    [TOT: 14.000] Sovereign Radiation [A-A] vs. Kreela [A-A] (A: 0, V: 14.000)

    Dit is wel een voorbeeld waarin je aanhaalt waar Kreela vele malen hoger stond waarschijnlijk. Hij is ook zo een 'self-proclaimed' prOgamer.

    The post was edited 3 times, last by Hitsugaya Toushiro ().

  • Kaj wrote:

    Ja klopt al heb ik ook de schrik dat dit niet zal gebeuren omwille van het verdienmodel van GF. Al stel ik me tegelijkertijd wel de vraag of er niet gewoon evenveel DM uitgegeven gaat worden aangezien er in een drukkere uni een veel grotere "concurrentie" is en er dus een grotere incentive om DM te gebruiken in een poging harder te blijven ranken dan de rest (of velen toch) - en dat dit blijft aanhouden, waarbij de motivatie om te blijven investeren in nieuwe universa op een gegeven moment ophoudt omdat je ofwel zo hard voorloopt dat het niet meer nodig is, of omdat de uni leegloopt.
    Anderzijds hebben dode uni's ook zo zijn charmes, zo speel ik ook in Andromeda in .no waar er letterlijk nog maar 11 mensen uit vmode zijn en er 7 (waaronder de top 6) in dezelfde ally zitten - erg challenging om daar nog wat te proberen forceren :P
    Ik gebruik hier nu geen DM. 100'en euro's pompen om voordeel te hebben en vervolgens er achter komen dat je tegen nog 2 andere gekken speelt en de rest afhaakt is het niet waard. Ik denk dat in een uni gevuld met 5/6k spelers. Ik en veel andere veel sneller de neiging hebben om ook maar lekker mee te betalen. Gewoon 1 domein voor nieuwe uni's. En niet meer per land uni's openen. Lijkt me voor zowel ogame als ons spelplezier de beste oplossing. Maarja wie ben ik
  • rcthans wrote:

    Kaj wrote:

    Ja klopt al heb ik ook de schrik dat dit niet zal gebeuren omwille van het verdienmodel van GF. Al stel ik me tegelijkertijd wel de vraag of er niet gewoon evenveel DM uitgegeven gaat worden aangezien er in een drukkere uni een veel grotere "concurrentie" is en er dus een grotere incentive om DM te gebruiken in een poging harder te blijven ranken dan de rest (of velen toch) - en dat dit blijft aanhouden, waarbij de motivatie om te blijven investeren in nieuwe universa op een gegeven moment ophoudt omdat je ofwel zo hard voorloopt dat het niet meer nodig is, of omdat de uni leegloopt.Anderzijds hebben dode uni's ook zo zijn charmes, zo speel ik ook in Andromeda in .no waar er letterlijk nog maar 11 mensen uit vmode zijn en er 7 (waaronder de top 6) in dezelfde ally zitten - erg challenging om daar nog wat te proberen forceren :P
    Ik gebruik hier nu geen DM. 100'en euro's pompen om voordeel te hebben en vervolgens er achter komen dat je tegen nog 2 andere gekken speelt en de rest afhaakt is het niet waard. Ik denk dat in een uni gevuld met 5/6k spelers. Ik en veel andere veel sneller de neiging hebben om ook maar lekker mee te betalen. Gewoon 1 domein voor nieuwe uni's. En niet meer per land uni's openen. Lijkt me voor zowel ogame als ons spelplezier de beste oplossing. Maarja wie ben ik
    Het wordt tijd voor een goede concurrent. Iets als Progame ofzo. Er zal toch geen patent staan op iets als een spelletje?

    ~HT | Maar wat ga jij spelen dan?

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().