aanvalsblokkade

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Hysteria wrote:

    JazztheJack wrote:

    weg maankansen ook in Izar. Die 08:00 aanvalsblokkade slaat nergens op naar mijn mening..
    De maankans aktie is een dag verlengt.
    Alle vloten zijn terug geroepen..stel jij moet werken of wat dan ook en je hebt je vloot gesaved tot morgen. Je bent in de veronderstelling dat je vloot veilig is. Je logt morgen in en...oeps je vloot is weg terwijl jij netjes hebt gesaved...

    stel je hebt net een maan geknald, je hebt 15 rips verloren en de save was op lanx te zien
    POOF ATTACK BLOCK
    gemini
    expert 20%: 4
    waarvan top 10: 4

    zagadra
    expert 20%: 11
    waarvan top 10 : 10

    nummer 1 ags zagadra
    nummer 1 solo zagadra
  • barcodeplayer wrote:

    Hysteria wrote:

    JazztheJack wrote:

    weg maankansen ook in Izar. Die 08:00 aanvalsblokkade slaat nergens op naar mijn mening..
    De maankans aktie is een dag verlengt.Alle vloten zijn terug geroepen..stel jij moet werken of wat dan ook en je hebt je vloot gesaved tot morgen. Je bent in de veronderstelling dat je vloot veilig is. Je logt morgen in en...oeps je vloot is weg terwijl jij netjes hebt gesaved...
    stel je hebt net een maan geknald, je hebt 15 rips verloren en de save was op lanx te zien
    POOF ATTACK BLOCK

    GF zal altijd kijken naar de grootste probleem die zich voor kan doen. Een enkele lanxpoging die nu weg is of 1000 vloten die door inlogproblemen neer gaan, omdat spelers niet kunnen saven, omdat ze geen aanvalsblock erop gooien. een aanvalsblock gaat tegenwoordig gepaard met het direct terug hebben van je vloot. Is de aanvalsblock te kort, dan krijg je achteraf spelers die gaan klagen dat hun vloot gecrashed is, omdat ze in de veronderstelling waren dat hun vloot op save was tot laat in de avond/morgen.
  • Tja, zo'n lange aanvalsblokkade is altijd wel nadelig voor iemand. En uiteindelijk wil je de mensen beschermen die denken lang genoeg gesaved te kunnen hebben.
    Mensen hebben idd deut verloren met een teruggetrokken vloot....van de andere kant, hoeven deze mensen nu zo'n 18 uur NIET te saven dus dat scheelt ook weer.

    Tot een paar jaar geleden speelde ik een andere online game waar wel eens issues waren; daar gaf zo'n eigenaar van het spel dan wel eens ter compensatie wat terug aan de spelers. In dit geval zou dat dan DM kunnen zijn. Maar dat heb ik hier dan nog nooit meegemaakt
  • Wombie wrote:

    ook tot 20:00 in u3,

    lekker vriendelijk voor de genen die aanwerk zijn, of je nacht dienst in zijn gegaan.

    of pas morgen weer gaan inloggen omdat ze het al gedaan hebben voor vandaag (vanmorgen vroeg bijvoorbeeld).

    ze zijn ze van geen kwaad bewust dat de vloot op maan/planeet is terug gekomen.

    zullen morgen dan inloggen en tot hun grote verbazing alles kwijt zijn. vriendelijk zijn we weer
    Je kan gewoon saven? ?(
  • barcodeplayer wrote:

    Hysteria wrote:

    JazztheJack wrote:

    weg maankansen ook in Izar. Die 08:00 aanvalsblokkade slaat nergens op naar mijn mening..
    De maankans aktie is een dag verlengt.Alle vloten zijn terug geroepen..stel jij moet werken of wat dan ook en je hebt je vloot gesaved tot morgen. Je bent in de veronderstelling dat je vloot veilig is. Je logt morgen in en...oeps je vloot is weg terwijl jij netjes hebt gesaved...
    stel je hebt net een maan geknald, je hebt 15 rips verloren en de save was op lanx te zien
    POOF ATTACK BLOCK
    Stel GF heeft net vandaag een actie ingepland dat er een gigantische meteoriet langskomt met miljarden te stelen grondstoffen, waarvoor je de meteoriet wel moet aanvallen want een rare alien heeft er zware verdediging op geplant...

    Stel stel stel, als als als…
    Je kunt elke situatie wel beschrijven die in de tail van een normale verdeling voorkomen , maar dan kun je gewoon niks meer.
    Kans- en risicoafweging. Jouw stel zit in de tail, minder dan 1% kans dat net op dat moment dit gaande is.
    Jaaahhh laten we dat doen, want dan heeft de andere 99% van de situaties er wel last van, maar die ene fleeter heeft dan iig geen nadeel gehad.
    Goed plan! :thumbsup:


    En ja, ik weet dat er in die 99% ook de I-tjes zitten, maar het gaat even om het idee / beeldvorming voor je.
    Je hebt altijd een risico dat je aanval mislukt. De ene keer komt het slachtoffer op het verkeerde moment online en er is een heel klein kansje dat er een aanvalsblock komt door technische problemen. Deal with it. En anders ga lekker buiten spelen :)
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • @Freakertje
    je hebt ergens zeker een punt, maar begrijp het punt ook vanuit andere spelers die er op dit moment wel last van hebben.
    Ik bedoel, er zijn mensen die zo'n aanval plannen, een nacht door (moeten) halen om die maan kapot te maken. Als je dan klaar zit om die vloot te gaan crushen is het wel heel teleurstellend en zelfs frustrerend als de slag dan niet door kan gaan door een aanvalsblokkade.
    Dat iemand dan die frustratie uit lijkt me ook logisch.....toch?

    Neemt niet weg dat ik de actie van GF snap en dat moeten kiezen tussen 2 kwaden......maar ik snap ook de andere kant.
    Ikzelf was ook bezig met een actie....gelukkig kostte het mij geen nachtje doorhalen vooraf :P
  • Freakertje wrote:

    barcodeplayer wrote:

    Hysteria wrote:

    JazztheJack wrote:

    weg maankansen ook in Izar. Die 08:00 aanvalsblokkade slaat nergens op naar mijn mening..
    De maankans aktie is een dag verlengt.Alle vloten zijn terug geroepen..stel jij moet werken of wat dan ook en je hebt je vloot gesaved tot morgen. Je bent in de veronderstelling dat je vloot veilig is. Je logt morgen in en...oeps je vloot is weg terwijl jij netjes hebt gesaved...
    stel je hebt net een maan geknald, je hebt 15 rips verloren en de save was op lanx te zienPOOF ATTACK BLOCK
    Stel GF heeft net vandaag een actie ingepland dat er een gigantische meteoriet langskomt met miljarden te stelen grondstoffen, waarvoor je de meteoriet wel moet aanvallen want een rare alien heeft er zware verdediging op geplant...
    Stel stel stel, als als als…
    Je kunt elke situatie wel beschrijven die in de tail van een normale verdeling voorkomen , maar dan kun je gewoon niks meer.
    Kans- en risicoafweging. Jouw stel zit in de tail, minder dan 1% kans dat net op dat moment dit gaande is.
    Jaaahhh laten we dat doen, want dan heeft de andere 99% van de situaties er wel last van, maar die ene fleeter heeft dan iig geen nadeel gehad.
    Goed plan! :thumbsup:


    En ja, ik weet dat er in die 99% ook de I-tjes zitten, maar het gaat even om het idee / beeldvorming voor je.
    Je hebt altijd een risico dat je aanval mislukt. De ene keer komt het slachtoffer op het verkeerde moment online en er is een heel klein kansje dat er een aanvalsblock komt door technische problemen. Deal with it. En anders ga lekker buiten spelen :)
    Whataboutism.

    Heb je nog meer drogredenen waarom Ogame zijn achteruitgang niet erg is? Tenslotte kan je ook meteen stoppen of hier niet posten.

    Het was trouwens niet de eerste keer die week dat de servers van Ogame faalden.
  • Caspertvanmierlo wrote:

    @Freakertje
    je hebt ergens zeker een punt, maar begrijp het punt ook vanuit andere spelers die er op dit moment wel last van hebben.
    Ik bedoel, er zijn mensen die zo'n aanval plannen, een nacht door (moeten) halen om die maan kapot te maken. Als je dan klaar zit om die vloot te gaan crushen is het wel heel teleurstellend en zelfs frustrerend als de slag dan niet door kan gaan door een aanvalsblokkade.
    Dat iemand dan die frustratie uit lijkt me ook logisch.....toch?

    Neemt niet weg dat ik de actie van GF snap en dat moeten kiezen tussen 2 kwaden......maar ik snap ook de andere kant.
    Ikzelf was ook bezig met een actie....gelukkig kostte het mij geen nachtje doorhalen vooraf :P
    Tja, ik had zelf ook meerdere i'tjes op de korrel die samen toch een forse berg grondstoffen bevatten. 10 minuten voordat de raids aankwamen, vliegt de boel eruit. Na de block was het praktisch direct weg. Huilen? Of schouders ophalen, denken van tsja, het zijn maar pixels en verder gaan met leven? Ik verkies toch het laatste ;) Pech zal je altijd in je leven hebben en afschuiven op een ander is makkelijk, maar helpt meestal niet. Denken van dat het voor deze situatie de beste oplossing is, ook al is die nadelig voor jezelf... geeft jezelf ook rust :)
    GF zal het nooit voor iedereen goed doen. Maar ik denk dat dit wel de beste oplossing is.

    En GGMM. Of geef aan waar je drogredenen ziet, of ga terug naar school leren wat drogredenen zijn, want je kunt er zelf ook wat van :RR:
    Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, ignoratio elenchi, suggestieve vraagstelling, bewijs per intimidatie, ontduiking van de bewijslast... Ik kan niet eens bepalen wat het eerste deel van je tweede regel met het tweede deel van doen heeft of hoe je dat met elkaar in verband brengt.
    Ik zeg iets over de gemaakte keuze na een voorval. Daarop reageer je dat ik het voorval niet erg vind. Hoe jouw gedachtegang die conclusie trekt, daar kan ik alleen maar naar gissen en is pertinent onwaar. En dan zeg je ook nog eens dat ik maar moet zwijgen, zonder argumentatie in te brengen waarom je het niet met mijn toelichting eens bent. Nou mijn beste, daar ga ik dus niet in mee. Kom maar met een beter beargumenteerde reactie. Dikke doei! :bye:
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III