Aanpassing Formule Terravormer wat betreft extra planeetvelden

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Aanpassing Formule Terravormer wat betreft extra planeetvelden

      Vroeg of laat loopt iedereen er wel een keer tegenaan, je planeten hebben te weinig velden. Als ervaren speler houd je er keurig rekening mee bij de opbouw van je account zodat je in een later stadium niet in de knoei komt.
      Echter, met de enorme eco verhogingen sinds de laatste merge is dat latere stadium een stuk sneller bereikt dan dat je voorheen kon inplannen.

      Zelf zit ik nu op ongeveer 500m punten en zelfs daar kom ik nu in de knoop met velden ondanks mijn toch zorgvuldige opbouw. Zelfs wanneer alle huidige extra opties reeds gebruikt zijn.
      Nu kan ik me niet voorstellen dat er verder niemand last van heeft. Met de 7x eco+ snelheden die op het moment in omloop zijn ben ik van mening dat de huidige formule waarop de terravormer werkt verouderd is.
      Zodoende wil ik voorstellen om de formule van de terravormer aan te passen (of in ieder geval de discussie te openen) om dit mee te laten groeien in de hogere economie snelheden die op het moment in omloop zijn.

      Waarom op deze manier? Terra is al redelijk duur qua energieopwekking en met deze aanpassing vormt dit idee pas echt zijn meerwaarde op een hoger puntenaantal. Juist daar waar het nodig is.
      Hiermee blijft de huidige balans van kracht in de nieuwere/lagere punten universa om te makkelijk voordeel te geven.

      Er zijn tig opties om dit te realiseren, zelf heb ik een drietal opties die realistisch en redelijk makkelijk te implementeren moeten zijn.

      Optie 1:
      Om terravormers te bouwen heb je energietechniek 12 nodig. Met de huidige methode krijg je 5 velden per niveau terra en 1 bonusveld voor elk tweede niveau. De eerste optie bestaat om dit aantal huidige velden per 4 lvls energietechniek met 1 te verhogen. Op energie 16 krijg je dan dus 6 velden per niveau terra met 1 bonusveld voor elk tweede niveau en op energie 20 zou dit dan 7 zijn. Energie 24 geeft 8 velden en zo verder.
      Doordat energie op den duur vrij prijzig wordt komt dit in balans met de hoge ecogroei van een server. Nadeel is dat energietechniek al gebruikt wordt voor fusies waardoor energietechniek in verhouding met ander basisonderzoek een erg belangrijk onderzoek gaat worden.


      Optie 2:
      Betrek de Nanorobotfabriek om terra toegankelijker te maken. Immers staat in de toelichting bij terravormer het volgende:

      "Door gebruik te maken van gigantische hoeveelheden energie, kan de terravormer hele stroken land of zelfs continenten bebouwbaar maken. Dit gebouw huisvest de productie van nanieten die speciaal met dit doel gemaakt worden, en zo waarborgen zij een consistente grondkwaliteit."

      Nano 1 is nodig om de terravormer uberhaupt te maken. Bij elke 3 niveaus Nano worden de nanieten kwalitatief beter waardoor ze in staat zijn een extra veld per niveau terravormer erbij te maken.
      Dit idee is feitelijk hetzelfde als optie 1 qua opbouw van het aantal velden, zij het niet met een ander gebouw en andere niveau's. Nano 4 geeft dan 6 velden per terra, Nano 7 geeft 7 velden, Nano 10 geeft 8 velden, Nano 13 geeft 9 velden, etc.

      Optie 3:
      Verlaag de hoeveelheid energie die nodig is om een niveau terra te maken vanaf elk lvl boven 12. Zodoende blijft de basis gelijk aan 1000 energie maar kun je per energietech level hierboven een 'korting' van 2.5% geven. Op Energie 20 zou je dan 8 lvls boven de basis zitten wat neerkomt op 20% minder energie voor het verhogen van een terravormer. Voor een terra 8 betekent dit dat de energiekosten van 128.000 naar 102.400 energie gaan.

      Uiteraard is dit idee voor verandering vatbaar. Eventuele aanmerkingen/aanpassingen wat betreft balans zijn dus welkom. Ik ben benieuwd hoe andere spelers aankijken tegen het uitbreiden van het aantal velden door middel van Terra.
    • Ik ga voor optie 4:

      Gewoon laten zoals het is en grote planeten zoeken voordat je mines erop gaat bouwen.
      Als je een goed account hebt van 500 mil punten lijkt het me geen probleem om satjes te spammen en die weer schroten als je terra hebt gebouwd.

      Dagelijks krijg je genoeg gs die je daar in kan investeren.
      Ex solo no1.NL
    • Legend.bdr wrote:

      Ik ga voor optie 4:

      Gewoon laten zoals het is en grote planeten zoeken voordat je mines erop gaat bouwen.
      Als je een goed account hebt van 500 mil punten lijkt het me geen probleem om satjes te spammen en die weer schroten als je terra hebt gebouwd.

      Dagelijks krijg je genoeg gs die je daar in kan investeren.

      een niveau 11 terravormer kost "maar" 1 miljoen energie.

      niveau 12 verdubeld dat weer,

      laten we zegge dat je een koude planeet op plek 12 heb, dan produceer je 20 energie per sat? dat zijn er 50k, is inderdaad te doen. Echter voor meerdere planeten?

      dan hebben we het nog helemaal niet over terra 12, welke weer het dubbele zou kosten in energie.

      :love: Thanks Syrabi
    • Voor het makkelijke voor nu is dit voor mij ook helemaal geen issue, dat is allemaal allang doorgerekend op 1600m kristal, 900m deut en voor 182h aan werfversnellers om op mijn 'probleem-planeten (oude plek 15 planeten)' de terra van 7 naar 10 te mikken. Mocht er uberhaupt een idee door komen wat betreft velden dan is dit toch niet binnen een half jaar wat voor mij alweer veel te lang wachten is.

      Het gaat mij echter niet zo zeer om mijn eigen account maar naar het kijken naar oude accounts op de lange termijn. Tot terra 10 is dit prima te doen als oplossing. Daarna gaat het echter echt uit de klauwen lopen qua kosten/haalbaarheid. Op zich geen probleem aangezien je inkomen ook toeneemt, maar alles binnen OGame moet naar mijn mening in balans staan. De huidige formule van de terravormer is bedacht toen er nog enkel 1x speed universa waren. Dan kan het geen kwaad om eens kritisch te kijken of die formule dan nog wel past bij het spel anno 2019.

      Mijn opties zijn ook slechts suggesties. Wellicht dat er nog veel betere opties zijn, het gaat mij er echter om dat er eens over nagedacht wordt of dit voor de toekomst niet handiger ingericht moet worden. Zeker als je over een jaar met misschien wel 15x speed servers zit qua eco.
    • Balans binnen ogame. Ik juich het toe, maar realistisch niet haalbaar :P

      De balans is ver te zoeken en de houding van GF zorgt ervoor dat die balans altijd uit evenwicht is

      Misschien kan de oplossing heel makkelijk zijn en die oplossing is wat mij betreft dat grote planeten terug komen in het spel.

      Als je weer 300 plus planeten krijgt, dan hoor je niemand meer over terra en als zij dan denken aan de toekomst, misschien moeten er planeten van 400 plus komen.

      hoef je ook niets aan te passen aan onderzoeken of andere opties.
      Ex solo no1.NL
    • Ik vind zowel optie 1 als optie 2 prima te doen en zou me daar aanpassen als dat ingevoerd word.
      wel wat ingewikkeld soms met level 10 geeft dan 8 extra.

      Misschien is het simpeler om de nanofabrieken geen velden te laten benutten, net zoals de ruimte werf.
      Met een nano 8 heb je dan ook gelijk een besparing van 8 velden.

      En ja oude planeet direct op 15 bouwers hebben pech alleen hoefden ze geen DM te gebruiken om van bv 4 naar 15 te hoppen.

      Nanofab gratis als veld en we kunnen weer een jaar vooruit.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Ik vind zowel optie 1 als optie 2 prima te doen en zou me daar aanpassen als dat ingevoerd word.
      wel wat ingewikkeld soms met level 10 geeft dan 8 extra.

      Misschien is het simpeler om de nanofabrieken geen velden te laten benutten, net zoals de ruimte werf.
      Met een nano 8 heb je dan ook gelijk een besparing van 8 velden.

      En ja oude planeet direct op 15 bouwers hebben pech alleen hoefden ze geen DM te gebruiken om van bv 4 naar 15 te hoppen.

      Nanofab gratis als veld en we kunnen weer een jaar vooruit.
      Dat is niet helemaal waar. Op plek 3 kon je namelijk 205 velden max scoren. Deze was dan te herplaatsen naar een plek 15 waardoor je alsnog een 200+ kolonie op plek 15 kon leggen. Dit kostte echter wel degelijk een herplaatsing. Alsmede gemiddeld 200+ plek 3 kolonisaties voor je eindelijk de bovenste 0,5% van het veldenlimiet op plek 3 had bereikt met 205+. Kostte wat moeite, maar een plek 15 vergeleken met plek 12 leverde zo belachelijk veel op dat het dat waard was. Nu je ook plek 8 naar 15 kunt gooien ben je gewoon altijd in het nadeel. Maargoed, daar doe je nu weinig aan.
    • DutchGoD wrote:

      optie 1 bevalt me wel. (Ofja alle opties eigenlijk wel)
      Maar mss wordt t ook werr erg veel? Energie techniek op 24 betekende 8 velden per lvl van een terravormer. Dus dan krijg je met terra 10 opeens 40 velden meer dan nu. Wat ik overigens ook weer niet verkeerd vind :p
      weet wel dat energie 24 ook 6,7 miljard kristal en 3,4 miljard deut kost eh. doet dat ongeveer x2 en je weet de totale kosten vanaf energie 0 om dat te bereiken. voor een investering van 13,5 miljard kristal en 6,8 miljard deut mag wat tegenover staan lijkt me. Dan hebben de topaccounts ook weer nieuwe doelen om op de lange termijn te blijven halen.
    • Flugel25 wrote:

      Lasertechniek heb ik wel overwogen ja, maar dat valt op geen enkele manier aan terra/planeetvelden te lullen. Energietechniek en nano zijn de enige twee die een directe link hebben met dit verhaal, vandaar de keuze om de opties ook op die twee variabelen te houden.
      hyperruimte techniek aan opslag toch ook niet ???

      Ik zie het idee van @JamesCameron als beste optie. Gewoon een éxtra feature bij terra. Want waneer je terra doet heb je eigenlijk al laser 10+