Het verlies van OGame.nl

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Het verlies van OGame.nl

    Nu alle topics zijn gesloten over de boardupgrade omwille dat er toch niets nieuws is vind ik dat er erg makkelijk overheen wordt gestapt over het feit dat OGame.nl alle historie inmiddels (bijna)heeft verloren door de boardupgrades en het verliezen van de posts. Het gaat niet om postcount maar wel over de inhoud van de posts zelf, hier zaten dingen bij die toch wel waarde hadden om terug te lezen. Denk hierbij een memorabele slagen, uitleg over spelaspecten en ook over het verliezen van dierbaren en mede-OGamers (ja ook dat stond erin, ik kan het topic van Pikachu echt niet meer vinden :( ). Ik vind het erg pijnlijk om dan de Lord en HT dit verlies van deze posts weg te zien wuiven als zijnde het toch niet gemist wordt. Juist jullie zouden beter moeten weten.

    Ik begrijp dat de Mods ook afhankelijk zijn van GF en eigenlijk alleen 'macht' hebben dmv het sluiten van topics,sticky-en van threads en blokkeren van gebruikers maar het wegwuiven als het is alleen maar een postcount vind ik moderator onwaardig. Dat is de hart en ziel van het forum en van de community. Zonder community geen OGame en ook geen mods.

    De invloed is misschien beperkt, maar respecteer tenminste de forumleden hier die het gemis kenbaar maken en probeer niet iedere discussie maar monddood te maken uit gemakszucht.

    Mijn advies; duik in de backup. Neem de 50 of 100 grootste slagen mee. Neem uit respect de 100 meest besproken onderwerpen mee die niet onder de tag 'onzin' vallen en breng ook de bijzondere gebeurtenissen weer terug en geef dit weer een plaats op het forum.
    Eventus stultorum magister

    The post was edited 2 times, last by Doc Holliday ().

  • Ik geef je ook over het algemene onderwerp van je post groot gelijk. Het is echt niet dat we niet luisteren naar spelers en bepaalde wensen. Dit is ook de eerste keer dat iemand met eens iets inhoudelijks komt met de gevolgen hiervan en niet specifiek enkel over een postcount die drastisch verminderd zijn. Hiervoor heb ik ook intern even een balletje opgegooid. Een verder antwoord of eventuele daden zullen ook met de vakantietijd dus wat meer geduld moeten krijgen dan normaal. Verder is er nog weinig te zeggen over wat de toekomst gaat brengen, maar ik hoop dat je hiermee weet dat we er intern mee bezig zijn.
  • Hi Tuin,

    Laat ik beginnen met je te bedanken voor inhoudelijk sterke feedback over een probleem wat nog niet opgelost is. Ik blijf het jammer vinden dat er zo denigrerend gesproken wordt richting moderators en admins op het forum, waar zij echt hun best doen om te zorgen dat het forum een leuke plek is voor iedereen. Zoals HT al aangeeft is er intern een gesprek om te kijken wat we precies zouden willen als community, waarna we hierover kunnen praten met GF om te zien wat eventueel mogelijk is.

    Begrijp ook dat wij momenteel niet de mogelijkheid hebben zo maar dingen terug te zetten die zijn verdwenen, en hier veel werk bij gaat komen kijken.

    Mocht je nog meer gedetailleerde informatie hebben, zoals exacte posts naast die van Pikachu die je terug zou willen zien, voel je vrij deze met ons te delen.

    Edit: Daar wil ik nog aan toe voegen dat ik het al erg jammer vind dat er zo weinig terug te vinden is van vroeger, toen ik zelf nog speelde in uni 3 en veel slagen posten. En niet alleen ik vind dit jammer, maar ik geloof naar alle moderatoren ook alle spelers. Juist omdat het zo leuk is om die nostalgische slagen even terug te zien zo nu en dan. Dus ik ben er ook zeker van dat er serieus gekeken gaat worden naar hoe we dit kunnen oplossen.
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • Ik wilde @Lord nog pm'en hierover gisteren maar zijn inbox zat vol; wilde hem nog wel mailen maar thanks dat jij dit topic al aan hebt gemaakt tuin :)
    Die slagen maken me niet zo veel uit, maar vooral de topics over mensen die zijn gestopt of er niet meer zijn.
    Als Gameforge niks doet zou ik graag het team willen oproepen zich hard te maken om een universum te vernoemen naar Pikachu; ik weet al dat dat het plan was en dat dat niet mocht maar als ze ook al de topics hier verwijderen zijn ze toch wat verplicht? Weet niet wie de Coma is maar laat die hier maar eens reageren en zich verantwoorden.
    Definitief is niet voor eeuwig
  • Hij (doc) laat zich niet denigrerend uit over de mods en admins, hij geeft simpelweg aan wat er gebeurt.
    Jij geeft aan er is intern een gesprek om te kijken wat mogelijk is..

    Waarom wordt dit niet vooraf bedacht en moeten spelers er zelf mee komen?

    Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen in en mijn mening is dat jullie te slap handelen daar.

    Hopelijk komen jullie er ooit uit.
    Ex solo no1.NL
  • KIJK NU..!!!
    Als Bolder het onderwerp op het forum zet dat hij zijn post's mist en zegt dat het niet om de postcount gaat maar over de, zoals Tuin het omschrijft, waardevolle post's, dan komt er ineens een aardig antwoord!!!
    Vervolgens gaat het los en gaat het dicht!!

    Hoe moet je vertrouwen blijven houden in het Team???
    Sluit me dan ook bij Leg aan.
  • Hi Legend en Bolder,

    Thanks voor jullie input so far, echter wil ik daar nog wel kort tegen in gaan. Tuin maakt een waardevolle post, die wij serieus nemen. Het is mij al eerder opgevallen sinds ik trial ben, dat er onwijs denigrerend gedaan wordt tegenover mods, die in hun vrije tijd moeite doen om het forum voor, onder andere jullie, een overzichtelijke en fijne plek te maken. Ik zeg absoluut niet dat er zieke waardering voor moet zijn, maar een beetje respect zou in mijn ogen wel op zijn plek zijn.

    Om in te gaan op wat legend zei; er wordt vooraf door ons ook wel bedacht dat er misschien andere opties zijn, en buiten de publieke secties om zijn daar gesprekken over. Daarnaast ben ik vrij zeker dat Lord ook echt wel in contact is met GF om te kijken wat de volgende stappen zijn en wat eventueel andere opties zijn. Er is een rede waarom dit nog niet gedeeld wordt met iedereen, en dat is nu eenmaal hoe het is. Maar door alle mods gelijk slaven te noemen van GF, vind ik ook weer ver gaan. Buiten het feit dat dit natuurlijk niet waar is, is het ook erg denigrerend in mijn ogen. Vandaar dat ik dit ook aangaf in mijn vorige post.

    Om in te gaan op wat Bolder zei; Ik begrijp goed dat jij het zelfde aan probeerde te halen, en je gewoon de pech hebt dat er toen gestookt werd in dat draadje. Helaas gebeuren die dingen op een forum waar een deel het minder serieus neemt dan andere. Het draadje werd dus ook niet gesloten door jouw input, maar door andere redenen. Juist daarom zou ik je willen vragen om de feedback die je toen gaf hier wederom te plaatsen, en actief mee te denken aan mogelijkheden om het uiteindelijke resultaat zo aangenaam mogelijk te maken voor iedereen.

    Ik wil jullie ook echt aanmoedigen om mee te denken in oplossingen en niet alleen te becommentariëren wat er niet gebeurt. Wij zijn ook maar gewoon spelers/forum bezoekers die het leuk vinden er iets meer moeite in te steken dan andere en tijd te steken in het modereren van het forum. Dit betekend niet automatisch dat we almighty zijn en meteen met de juiste aanpak komen, of alles van te voren kunnen oplossen. Laten we proberen het samen te doen.
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • Hi Abremsev,

    Het gaat ook niet over de tijd en moeite die het team erin steekt, dat stelt iedereen op prijs.
    Als jij je aangevallen voelt omdat hij jullie slaven noemt van GF, dan vat je het wel erg persoonlijk op.

    Het is natuurlijk raar dat er een update gedaan wordt aan het forum (wat weet ik niet, maar dat terzijde, interesse ook laag xD en das mijn fout) en je ineens 90% van je berichten kwijt bent en berichten van oud spelers die er niet meer zijn, verdwijnen of zij nooit bestaan hebben.

    Het is al jaren zo dat Gf doet waar GF zin in heeft, maar volgens mij is het aan jullie om duidelijk te maken dat er rekening gehouden moet worden met spelers die er tijd, moeite en vooral geld in steken.
    Het is zo vaak aangegeven dat je vooraf ook een bericht kan maken wat er gaat gebeuren en dan kan je kijken wat de reacties zijn en daar eventueel rekening mee houden.

    We zien dat het kan in andere landen, dus waarom ook niet in Nederland?
    Zijn wij dan te klein, geven wij niet genoeg geld uit, zijn wij niet meer belangrijk, maar een bron van inkomsten die je minimaal 1x per jaar een kleine hartaanval geeft met veranderingen die je maar moet slikken?

    Ik ga weer aan de beademing. :love:
    Ex solo no1.NL
  • Legend.bdr wrote:

    Hi Abremsev,

    Het gaat ook niet over de tijd en moeite die het team erin steekt, dat stelt iedereen op prijs.
    Als jij je aangevallen voelt omdat hij jullie slaven noemt van GF, dan vat je het wel erg persoonlijk op.

    Het is natuurlijk raar dat er een update gedaan wordt aan het forum (wat weet ik niet, maar dat terzijde, interesse ook laag xD en das mijn fout) en je ineens 90% van je berichten kwijt bent en berichten van oud spelers die er niet meer zijn, verdwijnen of zij nooit bestaan hebben.

    Het is al jaren zo dat Gf doet waar GF zin in heeft, maar volgens mij is het aan jullie om duidelijk te maken dat er rekening gehouden moet worden met spelers die er tijd, moeite en vooral geld in steken.
    Het is zo vaak aangegeven dat je vooraf ook een bericht kan maken wat er gaat gebeuren en dan kan je kijken wat de reacties zijn en daar eventueel rekening mee houden.

    We zien dat het kan in andere landen, dus waarom ook niet in Nederland?
    Zijn wij dan te klein, geven wij niet genoeg geld uit, zijn wij niet meer belangrijk, maar een bron van inkomsten die je minimaal 1x per jaar een kleine hartaanval geeft met veranderingen die je maar moet slikken?

    Ik ga weer aan de beademing. :love:
    Dat was in 1 adem? :O

    Ik begrijp je punt, en misschien neem ik het te persoonlijk op. Redelijk nieuw in de community en geschreven worden komen al snel anders over. Natuurlijk vinden wij het ook raar dat die berichten weg zijn, gezien dat niet gebeurd op andere forums van Ogame. In een eerder discussie draadje is ook al aangegeven door mij, dat Lord ook zeker nog in gesprek is om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Er is nu intern een wat groter overleg hierover dan voorheen, en ik denk zelf dat dit wel zal resulteren in het nemen van stappen vanuit het team richting GF.

    Mocht die gebeuren houden we jullie natuurlijk op de hoogte.

    En laat graag van je horen als je ideeën hebt die kunnen toedragen aan het oplossen van dit probleem, mits ze serieus en realistisch zijn natuurlijk.
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • @Abremsev
    Wij kunnen wel mee denken, maar in deze niets betekenen.
    Net als Leg, zeg ik ook wel eens wat (te) veel, maar waardeer jullie werk absoluut.
    De melkboer weet vaak de juiste toon te treffen, soms wat cynisch, maar dat ben ik gewend in de loop der jaren, en daar heb ik zeker ook respect voor.
    Wat ik ook graag zou zien in een discussie topic, gooi de echte raddraaiers er uit, maar laat ons, mist in waardigheid, lekker verder lullen en niet meteen de boel sluiten.
    Zo maak je het forum er in mijn ogen er niet beter op, ietsje meer tolerant als dat zou kunnen,aub?
    @ Leggert, lachgas ??
  • Bolder wrote:

    @Abremsev
    Wij kunnen wel mee denken, maar in deze niets betekenen.
    Net als Leg, zeg ik ook wel eens wat (te) veel, maar waardeer jullie werk absoluut.
    De melkboer weet vaak de juiste toon te treffen, soms wat cynisch, maar dat ben ik gewend in de loop der jaren, en daar heb ik zeker ook respect voor.
    Wat ik ook graag zou zien in een discussie topic, gooi de echte raddraaiers er uit, maar laat ons, mist in waardigheid, lekker verder lullen en niet meteen de boel sluiten.
    Zo maak je het forum er in mijn ogen er niet beter op, ietsje meer tolerant als dat zou kunnen,aub?
    @ Leggert, lachgas ??
    Ik snap je punt Bolder, en ik vind zelf dat er al redelijk veel getier getolereerd wordt door de mods. Echter gaat het soms te ver, en dan wordt er in gegrepen. Het is ook de kunst om te begrijpen dat niet iedereen dezelfde grenzen heeft, en sommige mensen nou eenmaal sneller beledigd zijn dan andere. Het vorige topic waar je eerder naar refereerde, had niks meer te maken met een discussie, dat was puur sarren om het sarren. Dit topic is, vooralsnog, een goede discussie waar we zo lang het duurt ook echt de feedback uit halen en gebruiken om naar een oplossing te werken. Vandaar dat ik jullie ook blijf vragen mee te denken in oplossingen. Jullie kunnen dus ook zeker wat betekenen, want zonder jullie input kunnen wij niet een volledig verhaal creëren naar GF toe als dat de uitkomst gaat zijn.

    Dus wederom, alle hulp is welkom!
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • Bolder wrote:

    Hoe moet je vertrouwen blijven houden in het Team???

    Ik denk op dezelfde manier dat het team vertrouwen moet houden in de community. Vanuit die kant gaat ook continu dingen mis (denk aan topics waar dingen wel echt gewoon uit de hand lopen door een paar enkelingen) en daar vraag jij nu ook vertrouwen voor aan de mods dat een discussie een keertje niet uitloopt op gedoe. Ik denk dat het vanuit beide kanten beter kan, maar als ik de reacties hier zo lees moet dat wel goedkomen.

    Sowieso moet je er rekening mee houden dat jij vaak verre van vriendelijk uit de hoek komt Bolder en vanuit een objectief perspectief het veel vaker op irritaties uiten om te trollen lijkt dan een balletje opgooien voor een volwassen discussie. :P Als je graag ruimte ziet voor dit soort discussies op het forum dan zul je hier ook zelf wat aan moeten passen. Wellicht dat een andere toon minder snel leidt tot een slotje en wat eerder tot een zinvol gesprek.

    Wat betreft het echte onderwerp van dit topic, ja dat is echt zonde. Ik snap ook wel dat sommigen hier niet blij mee zijn, maar realistisch gezien is het ook niet heel nuttig om bijvoorbeeld slagen van 3 merges geleden te bewaren. Vaak bij een nieuwe board versie moeten gegevens van het oude board geëxporteerd en geïmporteerd worden (of op zijn minst geconverteerd). Hoe meer onnodige topics daarbij zitten, hoe langer dit proces kan duren. Weet niet of iemand nog weet hoe lang de vorige keer het board bij de upgrade down was, maar dat was volgens mij enkele dagen toen. :P Ik vermoed ook dat dat de reden is waarom er ditmaal zo strict dingen verwijderd is.

    Het is ook geen doen voor het team om individueel alle topics en forumdelen af te spitten voor topics die misschien wel bewaard zouden moeten worden en welke niet. Vooral met hoe actief het forum vroeger was zou dat echt enkele maanden werk zijn. En laten we eerlijk wezen, zo ver van tevoren kondigt GF dingen niet aan. :P

    Wellicht had betere communicatie vooraf veel van de ergernissen kunnen schelen. Maar of het had uitgemaakt voor het verdwijnen van de posts... Dat betwijfel ik.

    Ex-Admin Ogame.nl


    "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
  • helemaal eens met Tuin..
    met het verwijderen van de historie doet ogame zich te kort...
    immers vele oude spelers die er ooit vanwege RL zijn gestopt ...en er nu weer tijd voor vinden -vinden er genoegen in om de historie nog es door te snuffelen... en terecht !

    Ogame levert GF meer dan genoeg op dus wat luxe voor een extra server met de gegevens zou er best vanaf kunnen..M.I
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • Wish2Die wrote:

    Sowieso moet je er rekening mee houden dat jij vaak verre van vriendelijk uit de hoek komt Bolder
    Dit is weer een beging van een foute discussie, je begint het weer persoonlijk te maken.
    Als je de meeste topics zou lezen en terug halen dan ben ik vaak niet diegene met de eerste steek.
    Tot nu toe ging dit de goede kant op.. en jij gaat het weer verpesten door mij de zwarte piet toe te spelen.. nice !!!
    Ik was degene die het eerste topic opende en vroeg waar de post's heen waren.. niets meer en niets minder!!
  • Ook wij als team vinden het jammer dat er veel verwijderd moet worden en tuurlijk hebben we ook gezegd en ons best er voor gedaan om het niet te laten gebeuren. Helaas is er gewoon een beslissing gemaakt door GF dat er veel verwijderd moest worden. Nu blijft het altijd lastig wat moet je bewaren wat moet je weg doen hierin kan je nooit iedereen tevreden houden.

    GF denkt natuurlijk alleen aan de toekomst en niet aan het verleden tenzij dingen mis gaan. Zoals Wish2Die al aangaf is de vorige board update niet helemaal gegaan zoals GF wou. Die problemen willen ze nu voorkomen. Waarom bij ons er verwijderd moet worden en bij andere niet kan ik geen antwoord op geven. Wel weet ik dat niet alle boards dezelfde manier van update krijgen misschien dat hier een verschil in zit.

    Wij als Team hebben maar weinig te zeggen bij GF we proberen echt wel onze input te geven maar of er na geluisterd wordt is altijd de vraag. Ook willen we wel graag horen wat jullie als spelers van dingen vinden zoals bij voorbeeld van het board. Echter krijgen we vaak de kans niet. Als we de discussie zouden beginnen op het forum zou de eerste post al verwijderd zijn om een voorbeeld te noemen. Dit maakt het voor ons ook erg moeilijk om goed jullie mening door te geven aan GF.

    Dit gebeurt niet alleen bij ons ik zie genoeg andere landen ie tegen het zelfde aan lopen en ook hun mening geven vanuit het team en vanuit de spelers. Maar GF trekt bijna altijd hun eigen weg. Er zijn gevallen dat ze luisteren, zoals de laatste merge dat er nog doel uni's bij gekomen zijn. Maar helaas zijn dat uitzonderingen. Ik ben bang dat het terug halen van posts ook niet meer mogelijk is om zover ik had begrepen is het echt verwijderd. Hier kan Lord beter antwoord op geven echter is die nu op vakantie en zal antwoord van hem nog ff op zich laten wachten.

    Hoop wel dat jullie weten dat we echt onze best doen voor iedereen ook wij willen graag een leuk spel en leuk forum voor ons allemaal. Al werkt het niet altijd mee helaas. Daar waar mogelijk is zullen we ook zeker met jullie communiceren en nemen we jullie mening ook serieus. Maar heel veel meningen kan je nooit iedereen tevreden houden.
    Ex Admin Ogame.nl
  • Bolder wrote:

    Wish2Die wrote:

    Sowieso moet je er rekening mee houden dat jij vaak verre van vriendelijk uit de hoek komt Bolder
    Dit is weer een beging van een foute discussie, je begint het weer persoonlijk te maken.Als je de meeste topics zou lezen en terug halen dan ben ik vaak niet diegene met de eerste steek.
    Tot nu toe ging dit de goede kant op.. en jij gaat het weer verpesten door mij de zwarte piet toe te spelen.. nice !!!
    Ik was degene die het eerste topic opende en vroeg waar de post's heen waren.. niets meer en niets minder!!

    Ik verpest helemaal niks, kruip nou alsjeblieft niet direct in een slachtofferrolletje gast, ik geef enkel aan hoe het kan komen dat discussies soms zo de verkeerde kant op gaan. :kiss:

    Op een medium zoals een forum is de intentie achter een uitspraak minder duidelijk en daarom is het handig om gewoon bij je posts daar rekening mee te houden. Jij wil graag ruimte voor inspraak en discussie binnen de community, ben ik ook een groot voorstander van, altijd geweest. Maar dan moet ook jij bij je posts proberen de toon juist te zetten (zoals je overigens uitgezonderd van je laatste post) gewoon ook perfect kan.

    Sorry als je je daardoor persoonlijk aangevallen voelde, het was niet als een aanval bedoelt. Kusje erop en weer vriendjes zijn? :huggle:

    Ex-Admin Ogame.nl


    "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
  • "Het is de toon die de muziek maakt".
    "Elke actie heeft een tegenreactie".

    Eens met Wish2Die. Er wordt je nu een spiegel voorgehouden, feedback gegeven wat de bewoording doet met mensen aan de andere kant van het scherm. Deze is bedoeld om je inzicht te geven, je er beter van te maken. Hoef je natuurlijk niks mee te doen, maar je geeft zelf ook al aan dat je de situatie niet fijn vindt. Welnu, er wordt geprobeerd je te helpen met hoe het anders kan, hoe je kunt voorkomen dat deze reacties getriggerd worden.

    Waar ik je in het andere topic aanpakte, omdat ik vond (en dus mijn mening!) dat je te ver over de respectloze grens heen ging (en dus mijn gevoel die ik kreeg bij de bewoordingen die er gebruikt werden!), zie ik je hier in je tweede post al veel respectvoller reageren, wat het ook veel meer bij het onderwerp houdt. Je laatste post hierboven is echter weer veel meer in een negatieve sfeer geschreven en je ziet het topic gelijk ontsporen van de verdwenen posts naar volledig over jouw manier van posten. Dat is de reactie op jouw post (actie).

    Wat W2D aangeeft, hoor ik ook van andere mensen die recent niet eens gereageerd hebben. Herinneren zich specifiek jou, vanwege de manier van posten. En nee, dit zeg ik dus niet om je nu weer even de grond in te boren, maar nu om je te laten zien wat het met anderen doet. Met dat inzicht hoop ik dat je jouw manier van reageren ietwat kunt bijsturen. Je mag natuurlijk nog steeds exact hetzelfde blijven zeggen, maar met een andere toon, zodat de muziek anders klinkt.

    Hierboven trek je ook een deel van een zin van W2D eruit en focust je daarna vooral op dat gedeelte. Wat er daarna in dezelfde alinea staat, ga je volledig aan voorbij. W2D had dit ook anders kunnen verwoorden, omdat deze manier (actie) ook, zeker bij jou, gegarandeerd jou in het harnas jaagt (reactie). Of theoretischer gezegd, een agressieve stijl roept automatische agressie op bij de andere kant.
    Andersom werkt het exact zo: Jouw reactie daarop, wat neerkomt op dat de ander het gedaan heeft, je hem daar stevig op aanpakt qua bewoording en je zelf daarin de vermoorde onschuld speelt, maakt dat ik ook weer ga reageren en dit draadje verder off-topic trek...

    Probeer eens te spelen met een andere toon, door bijvoorbeeld of helemaal niet te reageren (het topic niet onnodig ontsporen en daar even je 'verlies' te nemen, i.p.v. gegarandeerd het topic verder te laten ontsporen)...
    of door de reactie niet daar maar in een privé bericht te sturen...
    maar vooral (en ook bij het privé bericht), je een keer niet dominant agressief op te stellen, maar juist kwetsbaar, vragend en de-escalerend.
    Experimenteer er eens een keer mee en kijk eens wat de reacties zijn. Geloof me, je gaat er echt niet slechter van worden :)

    Nogmaals, deze reactie is dit keer respectvol naar jou bedoeld, om je te helpen en je inzichten te geven. Ik zie ook graag dat je mee kan komen met iedereen en een goede discussie kunt voeren over de verwijderde posts en welk onderwerp dan ook. Zodat ook jouw mening gehoord wordt en meegenomen kan worden. En durf wat ik hierboven meegeef ook direct in de praktijk te brengen: negeer mij verder in dit topic (ik ga echt niet huilen als ik geen reactie krijg ;)) en laten we met zijn allen direct verder gaan met het daadwerkelijke onderwerp: de verdwenen posts. Want wat Doc aangeeft ben ik ook veel vatbaarder voor dan slechts een lager getalletje: Herinneringstopics zoals die voor Pikachu zouden voor altijd bewaard moeten blijven, juist door de gevoeligheid die er omheen zit. Wellicht moet er een specifiek boardonderdeel komen, waarin dit soort topics nooit gearchiveerd worden en sowieso altijd meegaan naar eventuele volgende versies (hoewel ik ook hier de technische complexiteit zie, als er oude topics technisch gemigreerd moeten worden, blijf je met hetzelfde probleem zitten dat er vele tijd mee gemoeid zal zijn voor GF).
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Freakertje wrote:

    "Elke actie heeft een tegenreactie".
    Je meent het!!!.
    Wederom een pedagogisch verhaal wat, in mijn ogen, kant nog wal raakt.
    Ik speel een spel, al heel lang.
    Daarbij zit een mogelijkheid om ergens op te reageren via het board.
    Ik ken spelers die vaak een ban kregen, permanent zelfs.
    Als je mijn ban's zou tellen zou je er weinig tegen komen, wat al veel zegt,ook weer in mijn ogen dus.
    wish2 die is de eerste die persoonlijk word in dit topic, waarom pak je hem niet aan?
    Met hem heb ik eerder flink mot gehad, als hij mij niet persoonlijk had "aangesproken" was dit niet nodig geweest dus ga je verhaal ergens anders op hangen, kleuterschool of zo.

    Niet dominant agressief...kwetsbaar... vragend en de-escalerend ????
    Waarom moet dit topic weer zo lopen????
    Ga je mij hier de schuld van geven??
    Laten we bij het onderwerp blijven en proberen iets aan de verloren historie te doen en niet iemand heropvoeden aub..
  • Kunnen we dit verder on-topic houden svp? Het dwaalt namelijk alweer af naar een strijd of who said what and when...
    Wil je kenbaar maken dat je je niet gehoord voelt of dat het persoonlijk gemaakt wordt, dan sta ik 1 topic toe in klachten en bugs ( een algemeen topic ), waarin we, binnen de perken van de regels, ons verhaal kwijt kunnen over hoe we ons voelen door de behandeling die men ons geeft. Zie het als een topic om vanuit te leren, maar kom niet met een verhaal aanzetten als je geen kritiek/feedback kan ontvangen.