Het verlies van OGame.nl

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    Ik denk dat Lord wel belangrijke punten aanhaalt. Dat dit niet in de smaak valt bij de meesten is jammer en begrijpelijk, maar we kunnen er helaas niets anders van maken.
    Over het punt van Pikachu. Velen hebben hem alleen gekend van naam en hebben waarschijnlijk niet eens met hem gesproken, maar zijn nu vooral aan het meepraten met de rest. Ikzelf heb hem ook niet gekend ( enkel van naam ) of ooit gesproken. Voor mij is het dan ook niet specifiek iets persoonlijks.
    Voor sommigen is het vervelend dat het topic van Pikachu weg is, maar heeft het uiteindelijk zoveel meer impact voor je dat je het terug kan lezen op het forum of dat je nog die bepaalde herinneringen met hem hebt waarbij je niet hoeft terug te lezen waar je emoties waren?
    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.
    Is het uiteindelijk niet fijner om te zien dat er nog signatures te zien zijn op het forum en dat je op zulke momenten nog even kunt herdenken wat jouw tijd met Pikachu betekende voor jou? Hier kan geen enkele post of topic aan tippen, omdat het gevoel voor jou het een stuk persoonlijker maakt.

    Uiteindelijke oordeel is helaas voor ons allemaal: GF zegt jump of push... Bij het eerste hebben we nog zelf een aantal keuzes om te maken.
    3 zinnen aan vuil maken!!

    Zo generaliserend !!
    Zo egoistisch !!( je pikt er het topic van Pika uit, zonde! )
    Zo weinig rekening met "andere"

    Een Veteraan in levenservaring.
  • Eigenlijk komt het er dus op neer dat het technisch niet mogelijk is, of niet meer mogelijk vanuit GF. Het boardteam is er al langer mee bezig maar blijkbaar was het niet mogelijk. Dit is dus naar ik mag aannemen en wat ik tussen alle andere randberichten doorlees de strekking van het verhaal. Dat is toch iets waar iedereen zich dan bij neer kan leggen? Goed dat dit nu in ieder geval gecommuniceerd wordt.

    Ik begrijp alleen niet waarom er dan weer op moet worden gestuurd dat sommige zaken oud zijn en of er toch zelden op wordt teruggelezen. Ja dat deed ik regelmatig en kan nog steeds een big smile krijgen als ik sommige topics teruglees van oude bekenden. Ook van Pika, en ik kan me voorstellen dat zeker voor degene die hem beter hebben gekend dat soort herinneringen met humor ook prettig waren om terug te lezen. Een oordeel hierover vellen en of iemand dit wel of niet gaat missen kan beter niet gedaan worden. Dit is voor iedereen een persoonlijke kwestie, en ook verwerking van verlies doet iedereen op zijn eigen manier.

    Maar goed, het is niet mogelijk en dat is heel jammer. Dat is ook jammer voor OGame.nl omdat er naast herinneringen ook veel waardevolle informatie in deze topics zat, daarmee verliest het ook een stuk historie en een hele database aan kennis. Het is niet anders en we moeten het hiermee doen, laten we vanaf vandaag dan maar weer verder gaan met het maken van nieuwe geschiedenis.
    Eventus stultorum magister
  • Bolder wrote:

    Hitsugaya Toushiro wrote:

    Ik denk dat Lord wel belangrijke punten aanhaalt. Dat dit niet in de smaak valt bij de meesten is jammer en begrijpelijk, maar we kunnen er helaas niets anders van maken.
    Over het punt van Pikachu. Velen hebben hem alleen gekend van naam en hebben waarschijnlijk niet eens met hem gesproken, maar zijn nu vooral aan het meepraten met de rest. Ikzelf heb hem ook niet gekend ( enkel van naam ) of ooit gesproken. Voor mij is het dan ook niet specifiek iets persoonlijks.
    Voor sommigen is het vervelend dat het topic van Pikachu weg is, maar heeft het uiteindelijk zoveel meer impact voor je dat je het terug kan lezen op het forum of dat je nog die bepaalde herinneringen met hem hebt waarbij je niet hoeft terug te lezen waar je emoties waren?
    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.
    Is het uiteindelijk niet fijner om te zien dat er nog signatures te zien zijn op het forum en dat je op zulke momenten nog even kunt herdenken wat jouw tijd met Pikachu betekende voor jou? Hier kan geen enkele post of topic aan tippen, omdat het gevoel voor jou het een stuk persoonlijker maakt.

    Uiteindelijke oordeel is helaas voor ons allemaal: GF zegt jump of push... Bij het eerste hebben we nog zelf een aantal keuzes om te maken.
    3 zinnen aan vuil maken!!
    Zo generaliserend !!
    Zo egoistisch !!( je pikt er het topic van Pika uit, zonde! )
    Zo weinig rekening met "andere"

    Een Veteraan in levenservaring.

    Weinig rekening met anderen? We houden over het algemeen al vrij veel rekening met de gehele community. Veel gebeurt achter de schermen en wordt niet altijd gezien, maar dat betekent niet dat we ons niet elke dag weer inspannen voor een betere ervaring. Of is het almaar gal spuwen naar elkaar of enkel aan jezelf denken beter? Maar dan kan je ook niet meer rapporteren voor alle flauwekul.
    Over het egoïstische: Geef ik je ongelijk in. Ik haak in op het leidende onderwerp in dit topic. Het is aangehaald om een punt te zetten voor de opbouw van het topic. Daarmee mag ik dan ook een punt aankaarten, waarvan ik vind dat die zeker niet onterecht is en ook wel vrij netjes nog.
    Vrijwel jammer dat je in vele topics er jouw mening op moet duwen en het sneller een klaagtopic wordt. Dit is als tip meegegeven eerder in dit topic, maar blijkbaar haalt dat vrij weinig uit.


    Doc Holliday wrote:

    Eigenlijk komt het er dus op neer dat het technisch niet mogelijk is, of niet meer mogelijk vanuit GF. Het boardteam is er al langer mee bezig maar blijkbaar was het niet mogelijk. Dit is dus naar ik mag aannemen en wat ik tussen alle andere randberichten doorlees de strekking van het verhaal. Dat is toch iets waar iedereen zich dan bij neer kan leggen? Goed dat dit nu in ieder geval gecommuniceerd wordt.

    Ik begrijp alleen niet waarom er dan weer op moet worden gestuurd dat sommige zaken oud zijn en of er toch zelden op wordt teruggelezen. Ja dat deed ik regelmatig en kan nog steeds een big smile krijgen als ik sommige topics teruglees van oude bekenden. Ook van Pika, en ik kan me voorstellen dat zeker voor degene die hem beter hebben gekend dat soort herinneringen met humor ook prettig waren om terug te lezen. Een oordeel hierover vellen en of iemand dit wel of niet gaat missen kan beter niet gedaan worden. Dit is voor iedereen een persoonlijke kwestie, en ook verwerking van verlies doet iedereen op zijn eigen manier.

    Maar goed, het is niet mogelijk en dat is heel jammer. Dat is ook jammer voor OGame.nl omdat er naast herinneringen ook veel waardevolle informatie in deze topics zat, daarmee verliest het ook een stuk historie en een hele database aan kennis. Het is niet anders en we moeten het hiermee doen, laten we vanaf vandaag dan maar weer verder gaan met het maken van nieuwe geschiedenis.

    We gaan gewoon door met nieuwe slagen maken. Ook ik ben mijn nostalgie-slagen kwijt ( /me vs Bolder in uni10 bijvoorbeeld ). Ook het team moet hiermee leven en we blijven ons nog steeds inzetten voor de community.
  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.


    Dit is duidelijk jou mening!!, dat bedoel ik met egoisme


    Is het uiteindelijk niet fijner om te zien dat er nog signatures te zien zijn op het forum en dat je op zulke momenten nog even kunt herdenken wat jouw tijd met Pikachu betekende voor jou? Hier kan geen enkele post of topic aan tippen, omdat het gevoel voor jou het een stuk persoonlijker maakt.


    Ook hier geef je jou mening!!.. Nee, het is niet fijner om te zien!!
    Je begint je post met Lord aan te halen, maar het punt is dat ik al lang en breed heb toegegeven dat het jammer is, en beslist niet onoverkomelijk !!
    Verder ben ik nog steeds een groot fan van jullie werk wat er gedaan wordt.
    Maar de manier waar dingen achteloos door sommige wordt weg gegooid stuit me tegen de borst.
    Ik snap heel goed dat er tegen GF weinig te doen is, dat ervaar ik al heel wat jaartjes.
    Verder ga ik voor andere niet uitmaken hoe hun het verlies van dingen moeten verwerken, dat is hun zaak en hun emotie's, en dat bedoel ik met egoisme..niemand gaat mij niet vertellen hoe ik verlies moet/ ga verwerken.

    Nogmaals, dank voor de moeite die er gedaan is om te proberen het een en ander terug te halen.

    OUT
  • Doc Holliday wrote:

    Eigenlijk komt het er dus op neer dat het technisch niet mogelijk is, of niet meer mogelijk vanuit GF. Het boardteam is er al langer mee bezig maar blijkbaar was het niet mogelijk. Dit is dus naar ik mag aannemen en wat ik tussen alle andere randberichten doorlees de strekking van het verhaal. Dat is toch iets waar iedereen zich dan bij neer kan leggen? Goed dat dit nu in ieder geval gecommuniceerd wordt.

    Ik begrijp alleen niet waarom er dan weer op moet worden gestuurd dat sommige zaken oud zijn en of er toch zelden op wordt teruggelezen. Ja dat deed ik regelmatig en kan nog steeds een big smile krijgen als ik sommige topics teruglees van oude bekenden. Ook van Pika, en ik kan me voorstellen dat zeker voor degene die hem beter hebben gekend dat soort herinneringen met humor ook prettig waren om terug te lezen. Een oordeel hierover vellen en of iemand dit wel of niet gaat missen kan beter niet gedaan worden. Dit is voor iedereen een persoonlijke kwestie, en ook verwerking van verlies doet iedereen op zijn eigen manier.

    Maar goed, het is niet mogelijk en dat is heel jammer. Dat is ook jammer voor OGame.nl omdat er naast herinneringen ook veel waardevolle informatie in deze topics zat, daarmee verliest het ook een stuk historie en een hele database aan kennis. Het is niet anders en we moeten het hiermee doen, laten we vanaf vandaag dan maar weer verder gaan met het maken van nieuwe geschiedenis.
    Fair enough post. Topics die waardevol zijn in de zin van informatie, zijn doorgaans voorzien van een sticky of verzameld in het handleidingen board. De stickied posts en het handleidingen topic heb ik dan ook ontzien in de opruiming. Dit is ook meteen een punt waar ik wel voor open sta. Indien men informatieve posts/topics heeft die een bijdrage kunnen leveren aan het spelen van het spel, dan kunnen dergelijke topics redelijkerwijs voorzien worden van een sticky of verplaatsen naar het handleidingen board. Dergelijke verzoeken zijn altijd bespreekbaar met het board team en behoeven waarschijnlijk ook weinig discussie if at all.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Bolder wrote:

    Hitsugaya Toushiro wrote:

    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.


    Dit is duidelijk jou mening!!, dat bedoel ik met egoisme

    Egoïsme (uit het Latijn: ego = ik), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.

    Sorry hoor, maar het delen van levenservaring kan ik echt to-taal niet rijmen met egoïsme. ?(
    Je kunt hem hoogstens betichten van het niet benoemen dat sommige mensen blijven hangen in negatieve emoties, wat ik overigens geen gezonder situatie kan noemen met het oog op depressies enzo.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Maarja al deze commotie om een community waar GF geen neuk om gaf, geeft of ooit gaat geven. Blame het ze ook, het is toch een zinkend schip. Het schip IRC is al gezonken.
    Het board is op sterven na dood, en binnenkort zal er wel weer een nieuwe uni komen om weer beetje te cashen. Hun werkwijze is ook niet echt onvoorspelbaar ofzo.

    If you do not change direction, you may end up where you are heading.
  • Freakertje wrote:

    Bolder wrote:

    Hitsugaya Toushiro wrote:

    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.


    Dit is duidelijk jou mening!!, dat bedoel ik met egoisme

    Egoïsme (uit het Latijn: ego = ik), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
    Sorry hoor, maar het delen van levenservaring kan ik echt to-taal niet rijmen met egoïsme. ?(
    Je kunt hem hoogstens betichten van het niet benoemen dat sommige mensen blijven hangen in negatieve emoties, wat ik overigens geen gezonder situatie kan noemen met het oog op depressies enzo.
    en daar hebben we vanaf 2004 /2005 tot nu toe voor betaald !

    The post was edited 1 time, last by Wappie ().

  • Freakertje wrote:

    Bolder wrote:

    Hitsugaya Toushiro wrote:

    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.


    Dit is duidelijk jou mening!!, dat bedoel ik met egoisme

    Egoïsme (uit het Latijn: ego = ik), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
    Sorry hoor, maar het delen van levenservaring kan ik echt to-taal niet rijmen met egoïsme. ?(
    Je kunt hem hoogstens betichten van het niet benoemen dat sommige mensen blijven hangen in negatieve emoties, wat ik overigens geen gezonder situatie kan noemen met het oog op depressies enzo.
    Je kunt het wel degelijk egocentrisch vinden, aangezien hij het bekijkt vanuit zijn eigen relativering vermogen. En niet voor een ander heeft te bepalen, hoe die het verwerkt. Ik kan nog wel de definitie van egocentrisch voor je citeren van Wikipedia, maar dat lijkt me niet nodig.

    Blijkbaar heeft Boldertje der wel degelijk issues mee. Ik laat even in 't midden, dat het wel sneu is, als volwassen, de postcount van een bijna overleden board, boeiend te vinden.

    If you do not change direction, you may end up where you are heading.
  • Ik lees het dat hij ingaat op het verlies van Pikachu. Niet zijn herinneringstopic. In die zin lees ik dan ook: hoop en troost voor de toekomst bieden. Het is juist begaan met de medemens en dus niet andermans belangen en geluk verwaarlozen: haaks op de definitie van egoïsme.

    Klaarblijkelijk is het zo dat als je een mening vertegenwoordigd die anderen niet bevalt, de rest van de post(s) dan ook gelijk in het negatieve getrokken moet worden / in die context gelezen moet worden, terwijl men best ook andere (misschien niet 100% terdoende) zaken kan bespreken in diezelfde post.

    In het geval dat ik ernaast zit, mea culpa, maar in dit geval ga ik toch echt uit van het goede / de goede bedoelingen in die quote.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Freakertje wrote:

    Ik lees het dat hij ingaat op het verlies van Pikachu. Niet zijn herinneringstopic. In die zin lees ik dan ook: hoop en troost voor de toekomst bieden. Het is juist begaan met de medemens en dus niet andermans belangen en geluk verwaarlozen: haaks op de definitie van egoïsme.
    Begrijpend lezen is een kunst die jij duidelijk slecht beheerst.
    Pikachu is een voorbeeld waar Davy over begon en ik als voorbeeld ook aanhaalde.
    Wss was Pikachu van grote waarde voor hem.
    Voor mij waren er zo ook 2 spelers waar ik ( iets) mee had en nu "weg" zijn.
    Maar je begrijpt de zin niet zoals ik hem lees:

    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.


    HT geeft hier aan dat ZIJN emoties veranderen en lichter worden!!
    Dat is iets wat je nooit voor iemand kunt bepalen, iedereen gaat er mee om op zijn of haar manier!!

    Maar zo zie je hoe post's een totaal verkeerde kant op kunnen gaan en persoonlijk gaan worden.
    Als je het hele topic door leest zie je dat weinig spelers persoonlijk worden, het verlies van slagen met tekst ed is het item.
    Hoe jammer dat iemand vind is erg persoonlijk.
    Dat was mijn hele insteek toen ik dat topic starten omdat ik dat jammer vond !!
    Dat spelers,oa jij al, meteen in het toetsenbord klimmen als er de naam bolder staat, tja, soms verdien ik dat door mijn cynisme, maar beslist niet altijd.
    Voor mij is dit afgedaan, nogmaals, dank aan het team dat ze veel gedaan hebben om het te doen slagen.
  • Begrijpend lezen is juist dat je doorhebt wat de schrijver ermee bedoelde, niet wat er letterlijk staat. Ik geef duidelijk omkleed aan hoe ik lees en denk dat het bedoeld wordt. Daarmee doe ik in mijn ogen meer aan begrijpend lezen dan mensen die de woorden letterlijk lezen (daar komt de term 'iets uit zijn verband trekken' vandaan).

    Maar we gaan er verder toch niet of heel moeilijk uitkomen, daar heb ik verder geen behoefte aan, dus dit is het laatste wat ik erover aangeef. Jij bent overtuigd van jouw gelijk, ik van de mijne. Let's agree to disagree.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III