Wat denken jullie van deze gaming pc set-up?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Hij wil de beste en mooiste games op full spelen dus daar heb je nou eenmaal goed spul voor nodig.
    Je kan overal wel wat vanaf halen maar daarmee ga je kleine beetjes inleveren qua snelheid.
    Dat is voor de dag van vandaag geen probleem maar als je over 4 jaar een spel op full wil spelen moet je geen 1080 nemen zodat je 400 euro minder kwijt bent. Zeker niet als je het geld hebt liggen.

    Maar jullie tips hebben mij wel aan het denken gezet en misschien is het helemaal geen gek idee om een 1000 watt psu te nemen en met dat verschil een gedeelte van een 2de ssd te bekostigen. Deze zou dan alleen voor Windows en zn apps zijn en spellen komen dan op de 2de SSD van 1tb.

    Ggmm get ziekste van het ziekste dus niet als je al bedenkt hoe duur deze video kaart, het moederbord en de CPU kosten. Dan wil je ook nog eens snel geheugen en dan zit je al bijna aan die 2500.

    16 gig ddr4 is gewoon genoeg en als dat in de toekomst niet meer voldoende is dan koopt hij er gewoon 2 bankjes bij die dan ook weer goedkoper zijn.

    Een psu die 4 jaar mee zou gaan vind ik veel te weinig. Daarvoor hebben we juist voor platinum gekozen met de gedachten dat deze (mits je hem stof vrij houd) wel 7 tot 10 jaar mee gaat.
  • Supermercado wrote:

    Hij wil de beste en mooiste games op full spelen dus daar heb je nou eenmaal goed spul voor nodig.
    Je kan overal wel wat vanaf halen maar daarmee ga je kleine beetjes inleveren qua snelheid.
    Dat is voor de dag van vandaag geen probleem maar als je over 4 jaar een spel op full wil spelen moet je geen 1080 nemen zodat je 400 euro minder kwijt bent. Zeker niet als je het geld hebt liggen.

    Maar jullie tips hebben mij wel aan het denken gezet en misschien is het helemaal geen gek idee om een 1000 watt psu te nemen en met dat verschil een gedeelte van een 2de ssd te bekostigen. Deze zou dan alleen voor Windows en zn apps zijn en spellen komen dan op de 2de SSD van 1tb.

    Ggmm get ziekste van het ziekste dus niet als je al bedenkt hoe duur deze video kaart, het moederbord en de CPU kosten. Dan wil je ook nog eens snel geheugen en dan zit je al bijna aan die 2500.

    16 gig ddr4 is gewoon genoeg en als dat in de toekomst niet meer voldoende is dan koopt hij er gewoon 2 bankjes bij die dan ook weer goedkoper zijn.

    Een psu die 4 jaar mee zou gaan vind ik veel te weinig. Daarvoor hebben we juist voor platinum gekozen met de gedachten dat deze (mits je hem stof vrij houd) wel 7 tot 10 jaar mee gaat.

    Ik twijfel of dit wel een goed advies is Supermercado. Zelf blijf ik bij het standpunt dat je dan beter over 4 jaar gewoon een nieuw systeem kan kopen. Een high-end systeem van nu is over 5-6 jaar namelijk gewoon niet meer high-end en je speelt dan niets meer op full. De meerwaarde qua hardware verlies je snel, 10% meer performance kost 50% van het budget. Bespaar dit geld en de afschrijving en je hebt over 4 jaar weer een nieuw systeem.

    De reden dat het geld er ligt maakt het onnodig uitgeven niet direct tot een goed advies.
    Eventus stultorum magister
  • Doc Holliday wrote:

    Supermercado wrote:

    Hij wil de beste en mooiste games op full spelen dus daar heb je nou eenmaal goed spul voor nodig.
    Je kan overal wel wat vanaf halen maar daarmee ga je kleine beetjes inleveren qua snelheid.
    Dat is voor de dag van vandaag geen probleem maar als je over 4 jaar een spel op full wil spelen moet je geen 1080 nemen zodat je 400 euro minder kwijt bent. Zeker niet als je het geld hebt liggen.

    Maar jullie tips hebben mij wel aan het denken gezet en misschien is het helemaal geen gek idee om een 1000 watt psu te nemen en met dat verschil een gedeelte van een 2de ssd te bekostigen. Deze zou dan alleen voor Windows en zn apps zijn en spellen komen dan op de 2de SSD van 1tb.

    Ggmm get ziekste van het ziekste dus niet als je al bedenkt hoe duur deze video kaart, het moederbord en de CPU kosten. Dan wil je ook nog eens snel geheugen en dan zit je al bijna aan die 2500.

    16 gig ddr4 is gewoon genoeg en als dat in de toekomst niet meer voldoende is dan koopt hij er gewoon 2 bankjes bij die dan ook weer goedkoper zijn.

    Een psu die 4 jaar mee zou gaan vind ik veel te weinig. Daarvoor hebben we juist voor platinum gekozen met de gedachten dat deze (mits je hem stof vrij houd) wel 7 tot 10 jaar mee gaat.
    Ik twijfel of dit wel een goed advies is Supermercado. Zelf blijf ik bij het standpunt dat je dan beter over 4 jaar gewoon een nieuw systeem kan kopen. Een high-end systeem van nu is over 5-6 jaar namelijk gewoon niet meer high-end en je speelt dan niets meer op full. De meerwaarde qua hardware verlies je snel, 10% meer performance kost 50% van het budget. Bespaar dit geld en de afschrijving en je hebt over 4 jaar weer een nieuw systeem.

    De reden dat het geld er ligt maakt het onnodig uitgeven niet direct tot een goed advies.
    Exact.

    If you do not change direction, you may end up where you are heading.
  • Doc Holliday wrote:

    Zelf blijf ik bij het standpunt dat je dan beter over 4 jaar gewoon een nieuw systeem kan kopen.

    Dus je gaat er maar vanuit dat iemand over 4 jaar dan "gewoon een nieuw systeem kan kopen."
    Ik heb genoeg meegemaakt om uit te vinden dat iemands leven een drastische turn kan maken in een periode van een maand.

    Het is ook niet zozeer het advies geweest van Supermercado, het is mijn eigen idee geweest, want met mijn vorige aanschaf kon ik na 3 jaar al vrij weinig meer. Niet meer mee kunnen spelen met vrienden, want zij waren met games bezig waar ik met mijn pc niet bij kon. En dat was een budget-pc ( 1000 euro ). Dus om nu te besparen op componenten die elkaar aanvullen en meer naar een budget-pc te gaan, dan ga ik mezelf enkel in de vingers snijden voor het doel waar ik mijn pc voor wil gebruiken.
    Ik maak na tig overwegingen zelf de gok om deze stap te nemen en dat is me goed recht.
  • Ziet er goed uit, de enige tip die ik kan meegeven is dat een Nvidia videokaart en een AMD processor minder compatibel zijn dan Intel-Nvidia of allebei AMD. Dit komt natuurlijk doordat het van verschillende non-samenwerkende bedrijven zijn. Als je een AMD videokaart zou gebruiken ipv Nvidia of een Intel processor ipv AMD dan verbeter je al gauw daarmee de prestaties van het product ook al zitten ze in exact dezelfde prijsklasse met dezelfde specificaties. Hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen!
  • Dat heb ik de laatste tijd ook gehoord alleen heeft amd zover ik weet nog geen antwoord op de 2080 Ti en steekt de 2080 qua tests overal bovenuit.
    Daar betaal je dan natuurlijk ook voor maar het de performance verschillen met amd kaartjes zijn veel te groot.
    Eigenlijk zou je moeten hopen dat amd nu met een 5800 xt uit komt maar dat kan ook pas tegen het eind van het jaar gebeuren.
    Neemt niet weg dat deze kaart dan wel ongeveer 400 euro goedkoper zal worden.
    Als we de filmpjes moeten geloven van een 2080 op een amd systeem is daar niks mee aan de hand en loopt het gewoon super. Zelfs freesync word ondersteund.