lasertechniek omzetten naar minder deut verbruik

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • lasertechniek omzetten naar minder deut verbruik

      Het enige onnuttige onderzoek is en blijft lasertechniek.
      Na niveau 12 bekomt deze compleet onnuttig.

      Hierbij dacht ik dat niveau 13 wel veel meer mag kosten natuurlijk.
      Bij iedere niveau krijg je 0.5 procent minder deutverbruik wegens lasers die op schepen worden gebouwd en zonnenergie naboosten en generators opladen met zonnenergie. Hierbij worden de deutkosten verminderd en energie gebruikt voor brandstof.

      niveau 13 - 99.5 procent deut - 0.5 zonneenergie
      niveau 14 - 99.0 procent deut - 1.0 zonneenergie.
      enzovoort.....

      dit houd ook hyperruimteonderzoek ook in evenwicht uiteindelijk.
      best regards doedelss :P
    • Je verhaal rammelt hierbij. Voor het opwekken van een laserstraal heb je ook energie nodig. Die moet uit het deuterium worden gehaald. Bij energieomzetting treedt al-tijd energieverlies op. Dus jouw redenatie volgend, zou de uitkomst moeten zijn dat bij elke level verhoging, het deutverbruik hoger moet zijn :thumbup:
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Freakertje wrote:

      Je verhaal rammelt hierbij. Voor het opwekken van een laserstraal heb je ook energie nodig. Die moet uit het deuterium worden gehaald. Bij energieomzetting treedt al-tijd energieverlies op. Dus jouw redenatie volgend, zou de uitkomst moeten zijn dat bij elke level verhoging, het deutverbruik hoger moet zijn :thumbup:
      Precies dit! De eerste hoofdwet in thermodynamica.
    • Leuk idee maar theoretisch klopt dit niet, echter ik zie opties

      Je kan wel lasers gebruiken om energie te transporteren
      Hierbij denk ik energie welke opgewekt wordt vanuit je planeet te transporteren doormiddel van een laserstraal

      Echter tijdens transport zal het zo zijn dat er altijd verlies van energie zal zijn, buiten dat de "ontvanger" uitgerust moet worden met extra middelen dus zwaarder zal zijn en meer verbruikt

      dus ik zie een combinatie tussen energie techniek en lasertechniek
      zoals de fusiecentrale meer oplevert met een hogere energie techniek zal dit ook kunnen gebeuren met het ontvangen van de energie

      Deutkosten
      Basis kosten schip / (1.005^Energie techniek) --> rond 10% minder deut op energie 20

      Bereik laser tech
      (Lasertechniek - ( 8 ^ 2 = bereik laser in Melkweg
      Laser 20 = 1 stelsel over
      Laser 23 = 2 stelsels over
      Laser 26 = 3 stelsels over
      Laser 29 = 4 stelsels over
      (enz.)

      The post was edited 1 time, last by TheBunny ().