Discussiedraadje New Beginnings

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • the_mk wrote:

      Freakertje wrote:

      Een start met een factiesysteem, nieuwe factie gerelateerde schepen en een marktplaats die meer gericht wordt op interactiviteit tussen spelers onderling.
      In mijn ogen een positieve ontwikkeling voor het spel. Het is een kleine stap op dit moment, maar wie weet een opstap naar meer :)
      innovatie is sowieso nodig, ik ben erg benieuwd wat het voor invloed zal hebben voor het spel. ik vraag mij wel af wat het doel van Gameforce bij deze innovatie is.
      Doel van GF is altijd om meer DM te verkopen. Reken er dus maar op dat deze nieuwe features heel erg beïnvloed kunnen worden door DM.
    • Atoompje wrote:

      the_mk wrote:

      Freakertje wrote:

      Een start met een factiesysteem, nieuwe factie gerelateerde schepen en een marktplaats die meer gericht wordt op interactiviteit tussen spelers onderling.
      In mijn ogen een positieve ontwikkeling voor het spel. Het is een kleine stap op dit moment, maar wie weet een opstap naar meer :)
      innovatie is sowieso nodig, ik ben erg benieuwd wat het voor invloed zal hebben voor het spel. ik vraag mij wel af wat het doel van Gameforce bij deze innovatie is.
      Doel van GF is altijd om meer DM te verkopen. Reken er dus maar op dat deze nieuwe features heel erg beïnvloed kunnen worden door DM.
      Dat er een verdienmodel achter zit snap ik, DM is een van de manieren waar ze op kunnen verdienen. Ik mis meer de features aspect, waardoor je huidige afnemers meer blijven investeren en je nog meer nieuwe afnemers krijgt. Om puur je huidige markt te blijven aanspreken, lijkt mij niet logisch. Ze beweren wereldwijd 2miljard accounts te hebben als klant wereldwijd, ik zie het in Ogame spelers niet terug. Ik zou als Gamedevelopment meer veranderingen willen zien. Het maakt het spel en regels voor een nieuwe speler er niet makkelijker op in mijn optiek.
      Het lijkt nu meer op een stagiare projectje dan dat GF er zich zelf mee vermoeid.
    • A new marketplace is coming to the game!
      Yes, you read right!
      Through this market, you will be able to trade resources, ships and items with resources from other players!
      Did you think the new ships were limited to your selected class? No, they are not! You will be able to get the new ships from the different classes through the marketplace offers from other players!

      Een Markplaats voor je schepen?

      Nu word ik nieuwsgierig :D
      Hoe gaat het dan in pnt als je je vloot verkoopt?

      Hmm ben benieuwd.
      Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
    • Expedities doe ik niet dus dat schip dat je eigen puin van aanvaringen met aliens ophaalt ga ik normaal gesproken niet nodig hebben.
      Snellere research... kunnen ze ook tweaken met de labinstellingen van een uni.
      Puin meenemen gelijk met de battle.
      Ok dat compenseert de superrecs een beetje die nu overpowered zijn.

      Grootste gevaar van push-cheaten is natuurlijk die marktplaats....
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Bommenwerpers krijgen dus een 30% brandstofbesparing en snelvuur op o.a. plasma's waarmee het het enige schip wordt met snelvuur op plasma's.
      Op zich een interessante ontwikkeling, daarmee gaat de bommenwerper vermoedelijk een grote impact leveren bij het bashen van turtles en daardoor zal een andere balans nodig zijn in de vloten van fleeters. Het zal nog even doorgerekend en gesimuleerd moeten worden, maar dit zijn wel updates waarmee miners eens benadeeld worden en fleeters bevoordeeld :)
    • Flugel25 wrote:

      Bommenwerpers krijgen dus een 30% brandstofbesparing en snelvuur op o.a. plasma's waarmee het het enige schip wordt met snelvuur op plasma's.
      Op zich een interessante ontwikkeling, daarmee gaat de bommenwerper vermoedelijk een grote impact leveren bij het bashen van turtles en daardoor zal een andere balans nodig zijn in de vloten van fleeters. Het zal nog even doorgerekend en gesimuleerd moeten worden, maar dit zijn wel updates waarmee miners eens benadeeld worden en fleeters bevoordeeld :)
      Ja dit lijkt mij ook een erg interessante ontwikkeling! Uiteindelijk is een turtle sterk genoeg als die maar door bouwt, maar wel fijn om die defjes tot 1 miljard rustig weg te blazen met bommewerperts.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • discordia wrote:

      Elke nieuwe uni maar max 1of 2 jaar laten draaien geef de top 3 daarna een prijs en open dan pas de volgende.
      Dan is het nadat je gecrasht ben de keus tijd niet spelen of toch maar rb,ipv max 1 maand wachten tot je weer opnieuw kan beginnen en denken dat je daar wel 1e word
      Voordeel voor GF is dat het meer geld oplevert.
      Ondanks dat ik het hier wel mee eens ben, is het ook iets wat voor mij de rede was om te stoppen bij een ander spel. Ik vond het zonde dat ik na 2 jaar, en wat centen investeren, alles kwijt was.

      Misschien een optie als deze naast de gewone uni's?
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • discordia wrote:

      Elke nieuwe uni maar max 1of 2 jaar laten draaien geef de top 3 daarna een prijs en open dan pas de volgende.
      Dan is het nadat je gecrasht ben de keus tijd niet spelen of toch maar rb,ipv max 1 maand wachten tot je weer opnieuw kan beginnen en denken dat je daar wel 1e word
      Voordeel voor GF is dat het meer geld oplevert.

      Ik denk niet dat spelers die nu al gauw stoppen ineens door zouden gaan na een kleine tegenslag om dan nog te proberen de top3 te behalen. Er zitten teveel spelers tussen die perse in de top willen meedraaien, maar die net beginnen. Sore loser gevoel komt dan opzetten en dan stoppen ze alsnog even snel. Als je dan een jaar of anderhalf moet wachten tot je weer kan spelen, dan zal Ogame sneller opgegeven worden en zoeken ze een ander spel. Nu kunnen ze een week/maand wachten na een tegenslag en kijken of de nieuwe uni leuker is met wél de specs dat relaxter voor de individu is, om daar een kans te wagen. Specs blijven toch bij iedere uni een preference voor een speler.

      In jouw voorbeeld stel je dus voor dat je een nieuwe uni om het jaar/2 jaar laat starten, maar als de specs hierin al tegenvallen ( en dat gebeurt al in veel gevallen ), dan kan je pas op zijn best 2 jaar later kijken voor een nieuwe uni of in worst case 4 jaar later. En als die ook niet de specs heeft waar je naar op zoek bent...

      Ikzelf, en ik weet van genoeg anderen ook wel, ga niet meer in elke uni kijken hoe of wat. Een nieuwe uni dat mij er naartoe moet zien te trekken, zal al met een leuke combinatie aan specs moeten komen ( waaronder preferably het def2puin gebeuren ), om daar eens mijn gezicht te laten zien. En trust me. Elke uni dat aan komt zetten dat een kopie van alles wat momenteel al open is, geeft mij totaal geen kick meer. Enkel het gevoel na het zien van de specs is: "Mweh, weer een Xalynth/Wasat mengelmoes..."
    • De reden dat iedereen graag langer dan 2 jaar in een uni speelt is nu bepaalt geen reden om het niet te doen,aangezien iedereen na een half jaar al zit te zeuren of er een merge komt.
      Tegenvallende specs is ook wat tegen te doen start dan met dezelfde start datum 3 unis met verschillende specs,dus is er keuze.
      Dat niet iedereen in elke nieuwe uni gaat kijken is niet raar moet je elke 3 maanden opnieuw starten.
      Maar inderdaad er zitten ook nadelen aan,een gestopte speler ben je gelijk 2 jaar kwijt en maar de vraag of hij ooit terug komt,en dat met maar rond de 250 spelers schiet niet op maar dat geld voor elke nieuwe regel die word toe gevoegd.
      Maar het was maar een idee,helaas wat laat aangezien de meeste toch al gestopt zijn.
    • Dat idee bestond al lang, Progame genaamd. Heeft het uiteindelijk ook niet gehaald door de eerder genoemde redenen

      Edit
      Idee heeft het wel gehaald, maar na een paar restarts is men er door gebrek aan interesse mee gestopt en is het een normale speeduni geworden. Was dat niet uni35 op .org?
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)

      The post was edited 1 time, last by Alpatsjino ().

    • Alpatsjino wrote:

      Was dat niet uni35 op .org?

      Was idd uni35.org

      Toen het nog die oude tijd was, dan moest je echt wachten tot er weer accounts weg waren alvorens te kunnen joinen. 5k in de server -16 teamleden dacht ik me te herinneren.
      Op den duur zijn er universa uitgekomen die met speed in de buurt kwamen van het 5x speed van uni35 en dan kan je spelers niet meer lekker maken met die ene 5x speed uni. Spelers wilden meer, spelers wilden sneller. En dan krijgen ze het en dan is het op een gegeven moment zeuren dat ze sneller gecrasht werden.
    • Lorovus wrote:

      Dear Players!

      Would you rather play in a server with or without merchant?
      Once the content update is ready, some of the new servers might start without premium trader in the game. For the time being, once the update goes live in the older universes the merchant will continue to be available.
      Leave us your comments in the discussion thread! We want to know how would you rather play!

      OGame Team

      Lijkt mij wel een leuk idee. Miners die deut gewoon lekker moeten verkopen ipv juist kopen is naar mijn mening een verbetering (want vroeger was alles beter).