Discussiedraadje New Beginnings

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • De reaper is op dit moment zeker nog OP, maar alles is nu nog in de testfase. Percentages kunnen nog aangepast worden (van extra lanxrange van discoverer class bijvoorbeeld) en denk dat ook de reaper nog wel een aanpassing kan krijgen.

      De ion is btw ook aangepast. Heeft nu snelvuur tegen reaper (2), maar ook de kosten zijn nu anders (5k 3k op dit moment) en de wapens en schilden zijn aangepast (eerst 150 500, nu 500 150).
    • Jillian wrote:

      ik heb even zitten brainstormen, maar die 83k energie is te doen op plek 15. echter wel pas in een later stadium waarin energie 21/22 en fusies op 22 te betalen zijn... of hoger
      Met Energie 18 en fusie 21 heb ik nu 48.700 energie

      Als ik fusie 22 bouw (kost 207M-85M-42M) gaat dat naar 62.700 en met fusie 23 erbij naar 80.661

      Energie 19 maken kost 0-210M-105M maar dan weet ik niet of dat al met fusie 21 voldoende is, ik denk pas met fusie 22
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Nocturno wrote:

      Kan iemand mij uitleggen wat die discoverer class moet doen met een meer uitgebreidde phalanx range, want ik zie het niet.
      Dat is ook niet de reden om die class te kiezen, meer een extraatje.

      paul-maximilianus wrote:

      Jillian wrote:

      ik heb even zitten brainstormen, maar die 83k energie is te doen op plek 15. echter wel pas in een later stadium waarin energie 21/22 en fusies op 22 te betalen zijn... of hoger
      Met Energie 18 en fusie 21 heb ik nu 48.700 energie
      Als ik fusie 22 bouw (kost 207M-85M-42M) gaat dat naar 62.700 en met fusie 23 erbij naar 80.661

      Energie 19 maken kost 0-210M-105M maar dan weet ik niet of dat al met fusie 21 voldoende is, ik denk pas met fusie 22
      energie 19 + energie 20 is bijna goedkoper dan fusie 21.
      Ik heb zelf met 40/41-34-37 fusie en energie beide 22 nodig om 84k vrije energie te hebben voor de kruipertjes
    • paul-maximilianus wrote:

      Jillian wrote:

      ik heb even zitten brainstormen, maar die 83k energie is te doen op plek 15. echter wel pas in een later stadium waarin energie 21/22 en fusies op 22 te betalen zijn... of hoger
      Met Energie 18 en fusie 21 heb ik nu 48.700 energie
      Als ik fusie 22 bouw (kost 207M-85M-42M) gaat dat naar 62.700 en met fusie 23 erbij naar 80.661

      Energie 19 maken kost 0-210M-105M maar dan weet ik niet of dat al met fusie 21 voldoende is, ik denk pas met fusie 22

      Op ganimed;

      fusie 22 + energie 20 = 100k energie;

      dus met fusie 22 + energie 21 kan ik crawlers + mines voorzien van energie; moet nog even de echte berekening eroverheen gooien, maar me gevoel zegt dat ik dat netaan moet redden (of net niet)

      Let op dat is met de mines die er nu staan (38-32-35) (ca 120k energie productie, 40k voor mines 80k voor crawlers, en er zou nog een energiebonus komen bij de class)

      Ik draai nu 38-32-35 (met wat vrije energie) op fusie 19 met energie 20;

      Het is dus wel echt een flinke investering

      :love: Thanks Syrabi
    • Ow die crawlers kosten 50 energie, dat had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat als er 50 energie op de planeet was dat je dan 1 crawler kon bouwen. En bij 100 energie de 2e crawler etcetc tot bij 83.000 energie de maximale 1667 crawler kon worden gebouwd.

      Ok geen crawlers voor mij als keuze.

      Dan maar Expo en dan bepaald niet voor de expo...

      Hoe zit dat met die 75% extra buit van itjes?
      Zie je dan op je spiorapport op een i tje 175.000-175.000-175.000 liggen als er maar in het echt 100.000-100.000-100.000 ligt?
      Of past de game het aantal kv tjes aan opdat er die 3 x 175.000 mee wordt genomen?

      stel dat het een bandiet is en je 100% meeneemt.
      bij de gewone 50% meeneem van itjes zou het weer anders moeten zijn...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Ow die crawlers kosten 50 energie, dat had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat als er 50 energie op de planeet was dat je dan 1 crawler kon bouwen. En bij 100 energie de 2e crawler etcetc tot bij 83.000 energie de maximale 1667 crawler kon worden gebouwd.

      Ok geen crawlers voor mij als keuze.

      Dan maar Expo en dan bepaald niet voor de expo...

      Hoe zit dat met die 75% extra buit van itjes?
      Zie je dan op je spiorapport op een i tje 175.000-175.000-175.000 liggen als er maar in het echt 100.000-100.000-100.000 ligt?
      Of past de game het aantal kv tjes aan opdat er die 3 x 175.000 mee wordt genomen?
      die 75% extra buit is verkeerd vertaald. het is 75% buit ipv de 50% wat je nu krijgt.
    • Nocturno wrote:

      Kan iemand mij uitleggen wat die discoverer class moet doen met een meer uitgebreidde phalanx range, want ik zie het niet.
      Vloot bouwen en je tegenstander crashen bv.
      Misschien kan je wel een MW verder scannen, zolang GF er niks over aangeeft is het een leuke optie.
      Op expo gaan is toch altijd al ruk vind ik dus ga ik voor de falanx en de 75% extra bij itjes.

      @ Plofkop, dank, ik lees je antwoord, ok dan kies ik voor de 1e maand geen keuze maken en het allemaal maar eens een maandje aanzien. Best zonde je acca te verklooien door iets te kiezen wat later verkeerd vertaald blijkt te zijn of wat ook.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Nocturno wrote:

      Kan iemand mij uitleggen wat die discoverer class moet doen met een meer uitgebreidde phalanx range, want ik zie het niet.
      Vloot bouwen en je tegenstander crashen bv.Misschien kan je wel een MW verder scannen, zolang GF er niks over aangeeft is het een leuke optie.
      Op expo gaan is toch altijd al ruk vind ik dus ga ik voor de falanx en de 75% extra bij itjes.

      @ Plofkop, dank, ik lees je antwoord, ok dan kies ik voor de 1e maand geen keuze maken en het allemaal maar eens een maandje aanzien. Best zonde je acca te verklooien door iets te kiezen wat later verkeerd vertaald blijkt te zijn of wat ook.
      No problemo
      Op het .org forum staat ergens (misshien hier ook dunno) dat de phalanxbereik met xx% wordt vergroot. In de testserver is dat nu 20% volgens mij, maar dat wordt denk ik wel iets meer. Maar geen melkweg over :P
    • paul-maximilianus wrote:

      Ow die crawlers kosten 50 energie, dat had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat als er 50 energie op de planeet was dat je dan 1 crawler kon bouwen. En bij 100 energie de 2e crawler etcetc tot bij 83.000 energie de maximale 1667 crawler kon worden gebouwd.

      Ok geen crawlers voor mij als keuze.

      Dan maar Expo en dan bepaald niet voor de expo...

      Hoe zit dat met die 75% extra buit van itjes?
      Zie je dan op je spiorapport op een i tje 175.000-175.000-175.000 liggen als er maar in het echt 100.000-100.000-100.000 ligt?
      Of past de game het aantal kv tjes aan opdat er die 3 x 175.000 mee wordt genomen?

      stel dat het een bandiet is en je 100% meeneemt.
      bij de gewone 50% meeneem van itjes zou het weer anders moeten zijn...
      Wat is het probleem aan 2K satjes? tegen de tijd dat je dit kan beschermen aan def, vliegen mensen toch niet voor 2k satjes?
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • paul-maximilianus wrote:

      @ Abremsev, Ik heb het niet zo op def. hebben. Zal wel komen omdat ik een keer met Flugel25 in een uni zat.

      Soort PTF25SS vrees ik voor def hebben s-nachts en hadden s-ochtends...
      Mwuah, dat gebeurd wel eens, maar overall kan je tegen die tijd makkelijk 50-100K def neer pleuren zonder problemen. Ze gaan echt neit elke dag IPR schieten als jij je onenigheden aan de kant zet
      Retired.

      - Seek Discomfort -