Discussiedraadje New Beginnings

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Knigge wrote:

      TheBunny wrote:

      even een vraag
      Kan zijn dat ik gewoon "dom" ben

      Maar wat is het nut van de snelvuur tegen reapers wanneer de schildwaarde van de reapers hoger zijn dan de aanvalswaarde van de ion?
      snelvuur staat er los van, je moet het meer zien als een instant kill.Neem als voorbeeld ss tegen ic. als je 1 tegen 1 zou laten vechten zal de ic desondanks de lagere vuurkracht altijd winnen.
      Uhh dat klopt niet wat je zegt toch? En volgens mij heeft bunny wel een punt. Als die ion niet door het schild van de reaper komt, dan is elk schot toch sowieso zinloos, ookal heeft hij snelvuur? Beetje alsof een kruiser snelvuur heeft tegen een ster?
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Knigge wrote:

      heeft een kruisers snelvuur tegen een rip dan? volgens mij is het alleen ontvangen.
      Dat is ook niet wat ik zeg, maar het idee is het zelfde. Echter klopt het ook niet helemaal wat ik net zelf zei, heb het even opgezocht. Een kruiser komt door bouncing niet door het schild van de rip heen, maar er is geen bouncing als een ion op een reaper schiet. Dus een ion tegen 1 reaper, is alsnog een kans dat de ion het pantser van de reaper verslaat.

      Dus veel ion zal dan door de snelvuur wel degelijk nut hebben tegen reapers, omdat ze door het snelvuur wel door de schilden komen en daarom dus ook het pantser kunnen beschadigen.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • stel je hebt 1 ion kanon tegen 1 reaper, tsja dan gaat snelvuur je niet helpen :p

      Maar je hebt 1000 ion staan, met 500 gauss en 100 plasma + 20k rl. Samen halen ze allemaal een "stukje" schild van de reaper weg, tot je bij het pantser komt. Dat ion snelvuur heeft maakt gewoon dat ze extra schade doen vs reapers en als je een zooi daarvan hebt staan reaper raiden een stuk moeilijker winstgevend laat zijn.

      Belangrijk voor de balans. Je ziet in een beginstatium van een uni vaak mensen met een zooi nietjes steeds kleine hofjes maken tegen mensen met een boel def en een paar plasma met weinig verliezen omdat een plasma een nietje niet in 1x neer schiet. Dat effect is alleen maar erger met reapers, doordat ze meer schild en pantser hebben. Als tegenbalans dat mensen flawless met 5k reapers elk defje kunnen slopen kan je dus wat ion neerzetten die behoorlijk vaak kunnen schieten op het bootje waar ze snelvuur tegen hebben. Dat snelvuur kan je doorbreken door wat nietjes/bw toe te voegen, maar die zijn juist weer iets kwetsbaarder vs plasma.... ;)
    • is het niet zo dat je voor crawlers 125K energie nodig hebt (als je van die 0,02% die ze nu hebben) en dat dit bovenop je huidige energiegebruik komt? of is het gewoon een terra achtige constructie, want dan valt het wel mee inderdaad :)

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Abremsev wrote:

      Jillian wrote:

      het is wat extra "gratis puin" waar mensen dan met rips voor gaan vliegen e.d.
      Misschien in een stadium van Gemini, maar bijvoorbeeld in Izar (nu 7 maanden ongeveer), komt niemand met sterren, en al helemaal niet voor een beetje gs. Als ik kijk naar gemini, of uni 3, dan heb je geen 100 mil def maar 2 miljard def per planeet liggen.
      ik denk dat ik in izar nog geen 1667 crawlers neer ga gooien met 2k-2.5k sats per planeet:p dan ben ik binnen no time op elke planeet in 1 nacht alles kwijt xD
      Maar langzaam opbouwende met 200-300 crawlers en wat sats kan bv wel al.
      :WS:
    • Plofkop wrote:

      Nocturno wrote:

      Kan iemand mij uitleggen wat die discoverer class moet doen met een meer uitgebreidde phalanx range, want ik zie het niet.
      Dat is ook niet de reden om die class te kiezen, meer een extraatje.

      paul-maximilianus wrote:

      Jillian wrote:

      ik heb even zitten brainstormen, maar die 83k energie is te doen op plek 15. echter wel pas in een later stadium waarin energie 21/22 en fusies op 22 te betalen zijn... of hoger
      Met Energie 18 en fusie 21 heb ik nu 48.700 energieAls ik fusie 22 bouw (kost 207M-85M-42M) gaat dat naar 62.700 en met fusie 23 erbij naar 80.661

      Energie 19 maken kost 0-210M-105M maar dan weet ik niet of dat al met fusie 21 voldoende is, ik denk pas met fusie 22
      energie 19 + energie 20 is bijna goedkoper dan fusie 21.Ik heb zelf met 40/41-34-37 fusie en energie beide 22 nodig om 84k vrije energie te hebben voor de kruipertjes
      Blijkbaar komt er ook nog een energie bonus voor de "Collector" maar is deze nog niet bepaald hoeveel %.
      Dat zal invloed hebben wat je nodig hebt.

      En Crawlers zonder "Collector" leveren maar 0.02% op dus om op 50% te komen heb je 2500 crawlers nodig als je switched van Class.
      Dat wordt dan al 125.000 Energie.

      Binnen Collector zit je met 1667 en 83.350 aan de max.
    • Reaper
      Gebruik maken
      van het huidige puin verzameling mechanisme voor zowel verdediger als
      aanvaller, mits reapers onderdeel zijn van de vloot.
      Echter, slechts de helft als de reaper niet door de warrior klasse wordt gebruikt
      Puin wordt ook verzameld door transportschepen en zal naar de planeet of de ruimtewerf gebracht worden

      +++

      Is het meesturen van 1 Reaper in de aanval al genoeg om dit effect te triggeren?

      Of moet die 1ne Reaper dan het gevecht ook overleven om het puinophaal effect te triggeren.

      Want "onderdeel van de vloot" is dat aanvalsvloot? of de overwinnende en overlevende vloot?
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Zo veel vragen nog....

      Stel je valt een flink target aan met veel vloot en heeel veel Gs.

      Zoals gewoonlijk heb je te weinig kv/gv en reapers...

      wat wordt er dan meegenomen.... de GS of het puin? of bv 70% van elk als de totale cargoruimte bv 70% is van het opgetelde gs+puin.

      moet je eigenlijk nog wel recs bouwen als je veel kv/Gv/Reapers hebt?

      10% grotere kolonies lees ik... das dan pech hebben voor de spelers die al 15 planeten hebben of wordt alles opeens dan 10% groter?

      En wat als je daarna 500.000 Dm schokt (ach wat ook dat pensioen later), blijven die gemaakte? kolonies dan 10% groter of worden ze automatic 10% kleiner...

      Succes jullie beta testers...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Ok dus de echte grote dm spelers stoppen er 1 milj dm in en hebben dan alle 3 de voordelen van de specialties.
      Ach waarom ook niet.

      Leuk dat het forum het weer doet, ik zie alleen geen verschil maar ben net 2 min op het forum weer.
      dit is gewoon nog het oude board wss hebben ze te weinig gedeletet de form mods

      dat de update niet uit gevoerd kan worden :D

      en idd begin fase op bouw acc gewoon
      Discoverer
      nemen na de hand van alles op bouwe zet je hem op Collector
      dan ben je winner !
      en de fleetsres zonder hoge mines gewoon de
      General
      zo denk ik er over!
      SrG

      The post was edited 1 time, last by BeLikeMe ().

    • @paul-maximilianus je kan niet de voordelen van alle klassen hebben tegelijk. Switchen kan natuurlijk met DM, maar dan verlies je als ex-collecter 25% mine inkomsten extra en je crawlers worden minder efficient.

      De echte big spenders zetten de class op discoverer bij koloniseren en krijgen 10% grotere planeet velden, en zetten em daarna direct terug naar eco/general.
      Of mensen gaan van collector naar general als ze een dikke hit willen maken en zetten hem na de hit weer terug op collector bijv.

      Dat omdat ze tijdelijk de perks van de andere class willen. Zoals grotere planeten bij koloniseren, of 100% puin kunnen reccen met reapers (afhankelijk van opslag capaciteit).
      Kosten? 1m DM per keer. Ik vind dat dit met de classes veeeeeel minder abused kan worden dan planeetverplaatsingen, gs kopen of 30% boosters halen. Die waren allemaal veel positiever voor de mensen die geld teveel hebben. Dit valt reuze mee imo, al lijkt het heel wat.