ruimtewerf

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Je ruimtewerf is onderdeel van je coördinaten en neemt geen gebruik in van je planeetvelden.

      Aangezien de Ruimtewerf zich in de ruimte bevindt, zijn er geen planeetvelden nodig.



      Ik vind dat het dan ook mogelijk moet zijn om je ruimtewerf middels je maan te kunnen bekijken en te upgraden. (niet dat dat voordeel oplevert).

      Met deze functie zou je Ruimtewerf ook zichtbaar moeten worden op de spionagerapporten van je maan. (wat wel handig is)

      Ik ben dan wel van mening dat je ruimtewerf na reparatie de schepen op je planeet weer in gebruik worden genomen.


    • Huh, de vraag die the-mk stelt is dat je zelf niet weet wat je op je eigen planeet hebt gebouwd?
      Of omdat je geen activiteit op je planeet wilt maken dat je daarom vanaf je maan je ruimtewerf wilt bouwen/uppen?
      Onzinnig lijkt me.
      DutchChaos dan ... je krijgt al je vloot die vernietigd is op een maan terug in je ruimtewerf op -jawel- je planeet, of daar net boven zwevend.
      Dus we gaan niet te ver, we zijn er al.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Hier lees je niet goed HT :)
      Niet dubbel bouwen, maar zichtbaar zijn vanaf beide locaties. Dus nog steeds één RW per coördinaat, maar te bewerken vanaf zowel de maan als de planeet. Hij zal er immers tussenin hangen?

      Ik snap wat er gezegd wordt, kan mij er ook wel in vinden, maar vermoed dat het technisch net even wat ingewikkelder zal zijn dan dat het lijkt. Of i.i.g. dat het de code (onnodig?) complex gaat maken. Onder water zal dit bouwwerk wel degelijk op de planeet staan nu, alleen telt hij niet mee in de gebruikte planeetvelden.
      Dit zou dan het eerste gebouw worden dat gedupliceerd moet gaan worden naar de maan. Oftewel nieuwe feature die niet kan meeliften op al iets bestaands.

      Het enige dat in de buurt komt zijn de ABR's die zowel de planeet als maan dekken, maar dat is het aanpassen van een relatief simpele SQL query die dan ook eerst controleert of er ABR's in de planeet tabel zitten en een paar regels extra code (met hergebruik van wat er al voor de planeet is).

      Nogmaals, ik kan mij er prima in vinden, maar vraag mij af of dit erdoor zal komen, kosten/baten afwegend.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Ahja, net wakker he, my bad...
      Maar alsnog zie ik er geen toegevoegde waarde in. Enkel wat al aangehaald is om geen act te maken op of planeet of op de maan, maar dan gaan we later enkel meer dingen toevoegen wat niet direct een toegevoegde waarde heeft. Ik zie graag meer dingen als het 'nuttig maken van opslagen op de maan', 'alliantiehangar opdoeken', 'graviton na lvl 1 nuttig maken' etc.
    • Freakertje wrote:


      Het enige dat in de buurt komt zijn de ABR's die zowel de planeet als maan dekken, maar dat is het aanpassen van een relatief simpele SQL query die dan ook eerst controleert of er ABR's in de planeet tabel zitten en een paar regels extra code (met hergebruik van wat er al voor de planeet is).
      Je hebt een punt. voor mij was de reden om het te posten dat ik vind dat alles zichtbaar moet zijn op je spionagerapport. Aangezien je ABR ook je maan verdedigen, zou dit eigenlijk ook zichtbaar moeten zijn op je maanrapportage, net als je ruimtewerf.

      Het zou het spel voor een beginnende speler iets logischer maken om te begrijpen. (tenslotte moeten ze eerst tig posts op het forum (na)lezen voordat ze begrijpen hoe Ogame in elkaar steekt. Vandaar mijn voorstel.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Ahja, net wakker he, my bad...
      Maar alsnog zie ik er geen toegevoegde waarde in. Enkel wat al aangehaald is om geen act te maken op of planeet of op de maan, maar dan gaan we later enkel meer dingen toevoegen wat niet direct een toegevoegde waarde heeft. Ik zie graag meer dingen als het 'nuttig maken van opslagen op de maan', 'alliantiehangar opdoeken', 'graviton na lvl 1 nuttig maken' etc.

      Eyyyy ik heb Alliantiehanger 18 staan, zo kan ik mijn alliantieleden pushen met brandstof. geweldig apparaat.