Oproep aan alle ogamers!

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Abremsev wrote:

      Flugel25 wrote:

      Sowieso is starten in een nieuwe server totaal niet meer boeiend. Het spel wordt pas leuk bij 10M+ punten. Voordat je dan eindelijk de DM naabs voorbij bent in dat soort servers is de uni alweer dood en kun je net zo goed in je eigen server verder mijnen. Enige uitzondering om wellicht ooit nog eens te starten is bij de volgende specials:

      3x vloot
      5x tot 7x eco
      Circulair
      3 tot 5 mw
      70% vloot naar puin
      def naar puin
      AGS/non AGS boeit me niet zo
      50% Brandstof consumptie

      3x vloot is voor mij wel essentieel. snel genoeg om beetje bezig te blijven, traag genoeg om rust te kunnen bouten zonder gesloopt te worden. Def naar puin is nog wel kek om alle naabs die niet zonder def kunnen spelen (zeg zo'n 99,5% van de spelers hier) te farmen en voor de rest zijn de meeste opties wel bonus.
      Ik vind dit eigenlijk een onwijs spannend idee! Vloot x4 is dan wel net lekkerder, anders zit je zo lang naar je scherm te staren..
      Ik ben zelf ook wel voor zoiets.
      Eco zou nog wel meer mogen 7-10
      En onderzoek ook lekker hoog. Ook zoiets.

      Maar vloot x3 is wel een mooie. Want het moet ook weer niet te snel worden.

      Ags zou ik wel doen. Want uit de stats blijken ags loze uni's nog doder te zijn.

      Mijn ideale uni op dit moment zou zijn;

      10x eco
      10x onderzoek
      Vloot x 3
      5 mw ( circulair)
      70% vloot naar puin.
      30% def naar puin.
      Ags
      30% deut consumptie. (Je moet bevorderd worden om veel te kunnen vliegen in deze dode uni's)
      En ook het aantal begin velden gewoon hoog van mij part gewoon 250 velden.
    • User wrote:

      10x eco
      10x onderzoek
      Vloot x 3
      5 mw ( circulair)
      70% vloot naar puin.
      30% def naar puin.
      Ags
      30% deut consumptie. (Je moet bevorderd worden om veel te kunnen vliegen in deze dode uni's)
      En ook het aantal begin velden gewoon hoog van mij part gewoon 250 velden.

      Eco zou ikzelf verdubbelen naar 20x dan. Is een lvl verschil in tijd.
      Deut consumptie is met hoog eco niet al te belangrijk, 50% is laag zat.
      Voor de rest.... I bow to you. De spijker op zijn kop slaan enzo... Def naar puin zie ik zelf wel zitten. Uni10 heeft veel nostalgie achtergelaten om dit te verwezenlijken.
    • Abremsev wrote:

      GGMM wrote:

      Robbendinho wrote:

      Stop gewoon met .nl en voeg alles samen. Waarom perse per land?
      Deze man snapt het.Desnoods zet je een sectie neer op board.ogame.org waar iedereen per land in zijn eigen taal kan praten met landgenoten. Het zal in elk geval genieten worden met alle allianties die voortkomen uit een supermerge

      ~Abremsev - Posts Merged
      ja en nee. Ik ben er van overtuigd als je nu de NL servers mixed met de .org servers, dat 80% van de spelers hier zouden stoppen. Dus ja ik snap je, maar nee ik zie hier absoluut geen oplossing in.. Vrees dat het uiteindelijk toch zal gebeuren, maar er zijn nu schijnbaar nog genoeg spelers om de uni's hier interessant te houden voor GF.
      Moeten zij weten. Liever volle uni's dan dode half bakken uni's.

      Je weet wat ze zeggen: "stilstand is achteruitgang". Beter trekken ze alles subservers naar .org toe, zodat er weer echt geogamed kan worden.

      The post was edited 1 time, last by GGMM ().

    • Dit topic is echter gericht op het actief maken van een .nl universum dat gaat komen (nee, er is nog niks aangekondigd). Graag dus focus op gewenste specs daarvoor en zorgen dat er een ouderwets goed gevuld universum komt :) .

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • TheBunny wrote:

      hoe sneller de server hoe sneller je op het punt komt dat de server gesettled is

      maar omdat het anders allemaal wel erg lang duurt met onderzoeken/gebouwen afronden:
      1x eco
      0,5 x vloot
      5x onderzoek
      5x bouwtijd
      Zullen we ook alle aanvalsschepen uit het spel halen?

      Vroeger was alles 1 x speed, tegenwoordig vaak hogere speed en eco omdat de meeste spelers dat leuker vinden
    • Monfy,
      De (over) active spelers vinden de snelle servers leuker
      Diegene die minder actief zijn zien we niet op het forum

      Aangezien deze spelers dus geen "stem" laten horen kunnen we wellicht het beste terug gaan naar de snelheden waarbij er meer spelers actief waren
      Ja de glorie tijd van Ogame was op langzame snelheid en Zonder DM
      Dat laatste gaat gameforce niet ongedaan maken maar de langzame snelheden moet geen probleem zijn

      De meeste spellen (zoals ogame) bestaan over het algemeen uit de volgende verhoudingen
      1% van de spelers zijn er dag en nacht
      10% van de spelers logt meerdere malen per dag in
      20-30% van de spelers logt dagelijks 1x in
      60% van de spelers minimaal 2-3 keer per week in
      de overige spelers maken een account aan spelen 2-3 dagen en vinden het toch niet leuk of vergeten het verder
      *In deze berekening wordt rekening gehouden met dat iemand die elke dag inlogt ook minimaal 2-3 keer per week inlogt

      aangezien het gross van de active spelers dus niet dag en nacht speelt of meerdere keren per dag het spel bekijkt lijkt het mij handig om naar de spelers te kijken welke minder actief zijn (en waarschijnlijk ook niet aanwezig zijn op het forum)
      Ik kan me goed voorstellen als je minder actief bent dat je stopt wanneer je elke dag 3-5 keer aangevallen wordt en dus geen voortgang hebt

      er zijn 3 manieren om minder aangevallen te worden
      Actiever spelen
      Spelen in een server waar de snelheid laag is
      een nieuw soort gebouw die ervoor zorgt dat je meer gs kan "saven" dan maximaal 10% van je dag productie (waar overigens plasma/items niet onder vallen dus de werkelijkheid is lager dan dit)
    • TheBunny wrote:

      Monfy,
      De (over) active spelers vinden de snelle servers leuker
      Diegene die minder actief zijn zien we niet op het forum

      Aangezien deze spelers dus geen "stem" laten horen kunnen we wellicht het beste terug gaan naar de snelheden waarbij er meer spelers actief waren
      Ja de glorie tijd van Ogame was op langzame snelheid en Zonder DM
      Dat laatste gaat gameforce niet ongedaan maken maar de langzame snelheden moet geen probleem zijn

      De meeste spellen (zoals ogame) bestaan over het algemeen uit de volgende verhoudingen
      1% van de spelers zijn er dag en nacht
      10% van de spelers logt meerdere malen per dag in
      20-30% van de spelers logt dagelijks 1x in
      60% van de spelers minimaal 2-3 keer per week in
      de overige spelers maken een account aan spelen 2-3 dagen en vinden het toch niet leuk of vergeten het verder
      *In deze berekening wordt rekening gehouden met dat iemand die elke dag inlogt ook minimaal 2-3 keer per week inlogt

      aangezien het gross van de active spelers dus niet dag en nacht speelt of meerdere keren per dag het spel bekijkt lijkt het mij handig om naar de spelers te kijken welke minder actief zijn (en waarschijnlijk ook niet aanwezig zijn op het forum)
      Ik kan me goed voorstellen als je minder actief bent dat je stopt wanneer je elke dag 3-5 keer aangevallen wordt en dus geen voortgang hebt

      er zijn 3 manieren om minder aangevallen te worden
      Actiever spelen
      Spelen in een server waar de snelheid laag is
      een nieuw soort gebouw die ervoor zorgt dat je meer gs kan "saven" dan maximaal 10% van je dag productie (waar overigens plasma/items niet onder vallen dus de werkelijkheid is lager dan dit)

      Je kunt ook in een uni meerdere snelheden verzorgen, elke mw heeft zijn eigen snelheid. Hoe dichter bij de zon hoe sneller je schepen worden.

      hoe verder je in de uni gaat zitten hoe langzamer alles gaat. zowel je mines als je schepen. Brengt wel veel meer variatiemogelijkheden met zich mee binnen een uni lijkt mij. als speler kan je dan zelf kiezen waar je gaat zitten.
      als je een mw over vliegt moet je er rekening mee houden dat je vloot zich aanpast aan de tragere mw snelheid. voor een fleeter meerdere save mogelijkheden en voor een miner meerdere snelheden mogelijk.
    • @the_mk

      het enige waar je dan mee zit is hoe je het verschil opheft tussen Mw1 en Mw 5 ofzo
      waarbij een speler "veilig" in mw 5 alles opbouwt op lage snelheid en een speler in Mw 1 lekker snel vloot maakt en vervolgens Mw 5 met een overload aan vloot onveilig gaat maken (gezien ze dan vloot gemaakt hebben op hogere snelheid dan er in Mw5 def/vloot gemaakt kan worden om dit tegen te gaan)

      maar aangezien de mines daar ook trager zijn zullen de echte miners daar ook niet echt gaan zitten
    • TheBunny wrote:

      @the_mk

      het enige waar je dan mee zit is hoe je het verschil opheft tussen Mw1 en Mw 5 ofzo
      waarbij een speler "veilig" in mw 5 alles opbouwt op lage snelheid en een speler in Mw 1 lekker snel vloot maakt en vervolgens Mw 5 met een overload aan vloot onveilig gaat maken (gezien ze dan vloot gemaakt hebben op hogere snelheid dan er in Mw5 def/vloot gemaakt kan worden om dit tegen te gaan)

      maar aangezien de mines daar ook trager zijn zullen de echte miners daar ook niet echt gaan zitten
      je brengt het contrast in beeld van mw1 en mw5.
      Wat daar ten grondslag ligt is dat iemand die in mw1 bezig is, vooral van hoge snelheden houd, maar daarmee ook veel meer risico's neemt als nu gebeurd. Mocht diegene ervoor kiezen naar mw5 te gaan waar de speed duidelijk minder is, duurt het veel langer om bij de target te komen. als speler kies je toch voor welke mw en snelheid je kiest. Ik neem aan dat als je winstgevend bent voor je tegenstander dat je altijd een target bent, ongeacht welke snelheid. Je kan niet verwachten dat je een productie van 2dagen ongeschonden op een planeetje kan laten liggen. mocht je dat willen zit je in de laagste snelheid met verdediging voor de deur. kun je wat gs laten genereren zonder er al teveel tijd mee kwijt te zijn. Daarnaast zou ik ook def naar puin in mw1,2 en 3 instellen zodat je als miner met teveel def er niet extra voordeel aan kan behalen.


      mwECOVlootdef % puin
      110x4,5x60%
      29x4x40%
      38x3,5x20%
      47x3x15%
      56x2,5x10%
      65x2x5%
      74x1,5x0%
      83x1x0%
      92x0,5x0%

      AGS en I-stelsel
      Je kan er nog een rij naast zetten waarbij je meer deut gebruikt hoe trager je vliegt bijvoorbeeld. maakt het saven van een grote vloot ook interessanter.

      Het spel moet wel het aanvallen en aangevallen kunnen worden erin houden, daar is Ogame op gebaseerd.
      Nu kan een miner, in 1 stelsel liggen, ver van de andere inactieve leden vandaan. met een te grote verdediging top 20 speler worden. In mijn optiek is dat niet reëel als je kijkt naar de hoeveelheid moeite die een fleeter erin moet stoppen.

      Waar het wel wringt zijn de inactieve accounts, die worden nu leeggeraid en worden soms weer door de oude eigenaar gebruikt en anderzijds houden ze actieve raiders in een extreme groei. Om fleeters echt weer fleeters te laten zijn zou ik ervoor pleiten om inactieve accounts in een soort vakantiemode te zetten,en naarmate de tijd per dag dat het acc zichzelf begint af te breken. Zo worden miners gedwongen om puur van hun eigen grondstoffen zichzelf te upgraden en de grondstofstroom te beschermen door def te bouwen.

      Fleeters hebben de kans om gecrasht te worden en zo 75% van hun vloot kwijt te raken waar miners dat nooit zullen hebben. Fleeters die af en toe nog willen hitten kunnen zich laten afzakken in een andere mw. waarbij ze wel hun vloot kunnen behouden, en niet zoals nu in een vakantie mode blijven zitten. terwijl ze geen vakantie hebben, maar gewoon weg de tijd niet om er te saven.

      The post was edited 1 time, last by the_mk ().

    • discordia wrote:

      Dus ff kort samengevat,we hadden een leuk spel dus dat gaan we steeds meer veranderen :)
      Het spel is eerder verslavingsgevoelig voor de spelers die de tijd hebben genomen om het spel te begrijpen.
      Wil je wat meer concurrentie en strijd mag er van mij elke maand een server geopend worden waarbij er 20000 spelers per server actief spelen, i.p.v. het vakantiemode gevoelige saaie dofheid wat er momenteel is.
    • the_mk wrote:

      discordia wrote:

      Dus ff kort samengevat,we hadden een leuk spel dus dat gaan we steeds meer veranderen :)
      Het spel is eerder verslavingsgevoelig voor de spelers die de tijd hebben genomen om het spel te begrijpen.Wil je wat meer concurrentie en strijd mag er van mij elke maand een server geopend worden waarbij er 20000 spelers per server actief spelen, i.p.v. het vakantiemode gevoelige saaie dofheid wat er momenteel is.

      Ja, laten we dat vooral NIET doen. Allemaal leuk en aardig die activiteit, maar die tijd heb ik (en ik gok meerdere topaccounts) wel gehad. Heb ook een tijdje #1 in een USA server gespeeld. Leuk die extra activiteit, maar de NL servers hebben ook zeker zijn voordelen hoor als het wat doder is. Zodra er in .nl 20.000 man in een server gaan zitten wordt het voor vele ook tijd om te stoppen.

      Wat ik er mee wil zeggen is dat de roep om activiteit prima is, maar zeker niet alle spelers zitten daarop te wachten. Zeker in de oudere uni's hecht ik meer waarde aan een stabiele speelstijl. Activiteit is prima, maar sla er ook weer niet in door. :')
    • discordia wrote:

      Elke nieuwe uni maar max 1of 2 jaar laten draaien geef de top 3 daarna een prijs en open dan pas de volgende.
      Dan is het nadat je gecrasht ben de keus tijd niet spelen of toch maar rb,ipv max 1 maand wachten tot je weer opnieuw kan beginnen en denken dat je daar wel 1e word
      Oeps verkeerde topic.
      Ik kan me herinneren dat dit eerder heeft plaats gevonden. Is er niet al eens eerder zo'n restart server geweest?
      Whatever