Regels

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • hoezo die post van city geeft duidelijkheid?

    Jullie lezen wat je wil lezen.

    Het is duidelijk dat er geen ban opgelegd mag worden door het go team omdat het gewoon legaal is wat er is gebeurt.

    Dus je mag 40 sloten plus 40 van je eigen ally hebben die men mag versturen op je lanx.

    40 van 2 spelers plus nog 40 van 2 spelers in je eigen ally.

    Dus wat zegt dit?

    Dat dit onder probing valt of zetten jullie het onder probing omdat jullie blijkbaar de regels niet kennen?

    daarom wil ik duidelijkheid in de regels.. fix it!

    Het enige wat zou kunnen is dat het niet zo gebeurt is zoals omschreven boven.

    Maar nu is iig duidelijk dat het mag.

    Dus, lekker zakdoekjes erbij als volgende x de lanx vol wordt gezet.

    Oja, thx plof voor het zoeken op org.
    Ex solo no1.NL

    The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

  • Zoals MiniMe al heeft aangegeven gaat er gekeken worden naar een verduidelijking van deze regels. We kunnen nu hoog en laag springen om wat er gebeurt is en dat men het niet eens is dat deze regel niet duidelijk genoeg was, maar daar is sinds mensenheugenis altijd al een disclaimer voor geweest waarin het Adminteam ten allen tijden het recht heeft om de regels te interpreteren zoals ze bedoeld zijn. Zowel deze regel.

    Er gaan nu stappen ondernomen worden door het Adminteam en daarbij hebben jullie als community al een stap in de juiste richting gemaakt. Het is enkel jammer om dan te zien dat er alsnog doordravende spelers zijn die nog moeten muggenziften over dat een ban niet opgelegd mag worden door het GO-team, terwijl de bans altijd gezet kunnen worden en het dan aan de spelers is om onschuld te bewijzen.

    Overigens zijn de regels doorgegeven vanuit GF. Die komen ook op elk forum te staan. Enkel zijn er dan wat mogelijkheden om her en der verduidelijkingen aan te brengen, zoals ze in .org wel gedaan hebben, omdat zeker in een community als .org veel gebruik gemaakt wordt van de 'foutjes' in het spel en daar dan misschien een jaar of 2 geleden deze discussie heeft plaatsgevonden. Nu gebeurt het hier en blaten we om het minste of het geringste om eindelijk weer gal te spuwen naar het team als geheel. En daar wordt iedere keer naar verzocht om daarmee te kappen, omdat het onnodige discussies oplevert en meeloperij van spelers die totaal niet eens weten waar je het over hebt. Dat is wel te zien in 90% van zulke topics.
  • Legend.bdr wrote:

    Oja, thx plof voor het zoeken op org.
    Zoeken viel mee hoor, deze regel al vaker opgezocht om in .org te gebruiken. Wist dat het er was, ctrl+f en klaar :P

    edit: nog steeds belachelijk dat mensen denken dat het bug abuse is.. Wat is de bug dan? Tenzij de vloten allemaal rond dezelfde seconde, en die seconden ook de vlootimpact is aankomen (probing) dan is er 0 sprake van abuse van wat dan ook.

    Dat er blijkbaar accounts opgeofferd werden om de vloten groter te maken ben ik het niet mee eens, maarja dat is een manier die het spel toelaat (tenzij pushing ofcourse, ik weet de details niet).

    En wat zeg jij nou weer HT, het is niet een gat spuwen (??) op het team. Het is gewoon het uitspreken van bedenkingen bij sommige acties. Hoeft niet meteen opgevat te worden als ondankbaarheid of whatever. Denk dat iedereen hier respect heeft en dankbaar is voor het vrijwillige werk wat jullie doen.
    Ook zeg je dat de regels overal hetzelfde zijn, dat betekent dus dat de uitgebreidere opgeschreven regels van .org hier ook gelden.... Heeft niet met interpreteren te maken, staat redelijk duidelijk wat allowed is.

    The post was edited 3 times, last by Plofkop ().

  • Ons team bestaat grotendeels uit ouwe rotten die half met ogame pensioen zijn en een beetje bij-hobbyen als vrijwilliger om de boel draaiende te houden. Met dat in het achterhoofd houdende vind ik dat er veel te hard op wordt ingehakt op het team.

    JA, ze zaten fout bij deze slag. Maar het is niet alsof de betrokken spelers direct de regels van .org aan ze hebben overhandigd van "zo hoort het, please fix it". In een openbare discussie wordt dan door derden de benodigde informatie geleverd! Ik vind het helemaal niet zo gek dat op .org de regels veel duidelijker zijn en dat op een dood achterhoekje als .nl de boel 'wat verjaard is' om het zo maar te zeggen. COMPLEET onrealistisch om pico bello, volledig duidelijke en uitgewerkte regels hier op elk vlak te verwachten. De "skilled en actieve" ogame spelers zitten namelijk niet in het team! Wil je beter? Moet je het zelf oplossen.

    Intussen laten ze deze discussie gewoon doorgaan en staan ze, terwijl ze allerlei beschuldidigingen naar hun hoofd krijgen geslingerd, gewoon open voor verbeterpunten. Je leest hier intussen dat de betrokken partijen zelf ook een aandeel hebben in dat het mis is gelopen door 1. De regels zelf OOK niet te weten en 2. Te laat te reporten.

    Uiteindelijk is het onder de streep zo dat de slag (legaal) doorgang heeft gevonden ookal was er een vermoeden van bug-abuse en hebben de (uiteindelijke) aanvallers alleen een paar dagen mine inkomsten gemist door een onterechte ban, afhankelijk van het totaal verstuurde transporten. Al met al valt de 'schade' dus harstikke mee.

    Over push-beschuldigingen weet ik niks, daar heb ik dus ook niet op gereageerd.
  • JamesCameron wrote:

    Ons team bestaat grotendeels uit ouwe rotten die half met ogame pensioen zijn en een beetje bij-hobbyen als vrijwilliger om de boel draaiende te houden. Met dat in het achterhoofd houdende vind ik dat er veel te hard op wordt ingehakt op het team.

    JA, ze zaten fout bij deze slag. Maar het is niet alsof de betrokken spelers direct de regels van .org aan ze hebben overhandigd van "zo hoort het, please fix it". In een openbare discussie wordt dan door derden de benodigde informatie geleverd! Ik vind het helemaal niet zo gek dat op .org de regels veel duidelijker zijn en dat op een dood achterhoekje als .nl de boel 'wat verjaard is' om het zo maar te zeggen. COMPLEET onrealistisch om pico bello, volledig duidelijke en uitgewerkte regels hier op elk vlak te verwachten. De "skilled en actieve" ogame spelers zitten namelijk niet in het team! Wil je beter? Moet je het zelf oplossen.

    Intussen laten ze deze discussie gewoon doorgaan en staan ze, terwijl ze allerlei beschuldidigingen naar hun hoofd krijgen geslingerd, gewoon open voor verbeterpunten. Je leest hier intussen dat de betrokken partijen zelf ook een aandeel hebben in dat het mis is gelopen door 1. De regels zelf OOK niet te weten en 2. Te laat te reporten.

    Uiteindelijk is het onder de streep zo dat de slag (legaal) doorgang heeft gevonden ookal was er een vermoeden van bug-abuse en hebben de (uiteindelijke) aanvallers alleen een paar dagen mine inkomsten gemist door een onterechte ban, afhankelijk van het totaal verstuurde transporten. Al met al valt de 'schade' dus harstikke mee.

    Over push-beschuldigingen weet ik niks, daar heb ik dus ook niet op gereageerd.
    Ik wilde het ook zeker niet zo over laten komen, vandaar ook de vermelding dat ik zeker respect en dankbaarheid heb/voel voor het team. Zelf weet ik ook het fijne niet van de slag en klinkt het best vaag allemaal, maar de banreden die ik hoorde klopte niet aangezien ik zeker wist dat er meerdere mensen 20 transporten mogen sturen in een dergelijke situatie uit eerdere ervaring.
    Dat ik misschien beetje heftig erin ging was doordat een mod heel erg snel een slotje op die slag gooide, wat meer voelde als dikke-pech-niet-meer-over-hebben-we-luisteren-toch-niet-slotje. Dat gevoel is met dit topic nu wel redelijk opgelost.
  • Nou ik het allemaal heb gelezen zou ik zeggen, kopieer plak de regels van .org naar .nl.

    Zodat men weet hoeveel vlootsloten (max aantal) je nou naar een planeet/ en of maan mag sturen (en op de lanx te zien is).

    Dan kan er een slotje op deze topic en is er duidelijkheid. :P

    Mocht er dan iemand fout zitten verwijst een GO gewoon naar de regels.

    Voor de mensen die onterecht gebanned zijn (vanwege een Bugabuse die helemaal niet heeft plaatsgevonden), kan het team de ban eventueel kwijtschelden. Dat men er naast zit vanwege ''niet bekende kaders'' in dit geval dus de ''ontbrekende regel'' kan iedereen gebeuren. Maar dat maakt niet uit iedereen kan fouten maken en dus ook het team.

    Oftopic:

    Wil ik bij deze het gehele team nogmaals bedanken voor al het werk dat jullie in het verleden hebben verricht en in de toekomst nog gaan uitvoeren. :D
    Ik denk dat ik voor een merendeel van alle ogame spelers spreek. Dat er negatief op jullie wordt gereageerd omdat het een en ander niet op orde is, daar zeg ik tegen dan ga zelf in het team en bewijs het tegendeel ;)
  • Ik zit na een drukke periode dit topic terug te lezen;

    Ik zie meerdere malen de vraag terugkomen waarom 'filling' van de Lanx Bug abuse zou zijn. Daarop zou mijn counter vraag zijn, heb je wel eens geprobeerd een lanx te verversen op een speler waarbij meer dan 100 transporten of andere vloot-missies zijn aangezet door 6-7 andere spelers?

    Ik wel, jaren geleden in Vega. Ik heb toen samen met Spacefighter urenlang lanx zitten te verversen in een poging een plaatsing terug te timen, het effect wat die extra missies gaven was dat het 1-3 seconden duurde voordat de lanx ververste en vervolgens kost het weer 1-2 seconden om naar beneden te scrollen (want de scroll interface laggde ook gruwelijk). Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in dat we fout teruggetimed hadden en de slag mislukt was.

    Het veroorzaken van de lags op de functionaliteit van de lanx is wat mij betreft bug-abuse. Het princiepe van 'filling' waardoor gescrolt moet worden wat mij betreft niet, dat is eerder een feature. Echter heeft het ene gevolg op het andere, teveel filling zorgt voor lagg. Misschien kan er doormiddel van wat tests gekeken kunnen worden wat nu het effect is op de functionaliteit en laadtijd van de lanx van meer missies en op basis daarvan kan dan een regel bepaald worden. Wat mij betreft is een laadtijd van 1 seconden de harde grens, anders is het nauwkeurig terugtimen per defenitie onmogelijk (elke 1 seconden onnauwkeurigheid in de pull levert namelijk 2 seconden onnauwkeurigheid op de terugkomst-tijd.

    Ik denk dat deze discussie met name gevoerd moet worden met oog op de toekomst, wat zijn acceptabele hoeveelheden? Vanuit mijn eigen perspectief zal die liggen rond de 30-40 missies totaal, dus ver onder de .org norm.
  • Legend.bdr wrote:

    Ja, die ververst direct, je moet alleen scrollen en dat is geen lagg..
    het gaat er meer omdat dat mensen het niet meer zien en moeten scrollen, tijd kwijtraken en dus worden er reports gemaakt van bugabuse.

    En het is geen bugabuse.
    Dat direct verversen is niet de ervaring die ik er mee had.

    Waarop baseer je het feit dat hij direct ververst? kan je de situatie schetsen? Het zou kunnen dat het bij mij én spacefighter om een uitschieter ging, dat de server weinig bandbreedte had op dat moment ofzo.
  • Dan is jou ervaring niet hetzelfde als die van mij.. als ik op refresh druk krijg ik direct nieuw overzicht en als er meer ritjes in staan, dan moet ik alleen scrollen.
    Mijn situatie was, ik kijk naar mijn scherm, druk op refresh en dan gebeurt er iets magisch.. dan zie je de ritjes weer en soms wat meer.. 8o
    Ex solo no1.NL
  • Legend.bdr wrote:

    Dan is jou ervaring niet hetzelfde als die van mij.. als ik op refresh druk krijg ik direct nieuw overzicht en als er meer ritjes in staan, dan moet ik alleen scrollen.
    Mijn situatie was, ik kijk naar mijn scherm, druk op refresh en dan gebeurt er iets magisch.. dan zie je de ritjes weer en soms wat meer.. 8o
    Ik beschrijf mijn situatie, jij zegt alleen, neh dat is niet zo. En nu nog steeds, om hoeveel transporten ging het? hoeveel spelers waren erbij betrokken? hoelang was het geleden?

    Op basis daarvan kunnen we vergelijken en kan een conclusie getrokken worden en misschien ook de basis van een Nederlandse norm bepaald worden door admins.
  • wat probeer je te bewijzen?
    Dat het in org al door is gevoerd geeft aan dat het daar al is berekend.

    mijn situatie is blijkbaar sneller dan die van jou.
    en mijn lanx moest ik scrollen, hoeveel runs ging het dan om, detail die je niet onthoud, maar wat ik weet is dat mijn lanx geen vertraging heeft.
    Ex solo no1.NL
  • Legend.bdr wrote:

    wat probeer je te bewijzen?
    Dat het in org al door is gevoerd geeft aan dat het daar al is berekend.

    mijn situatie is blijkbaar sneller dan die van jou.
    en mijn lanx moest ik scrollen, hoeveel runs ging het dan om, detail die je niet onthoud, maar wat ik weet is dat mijn lanx geen vertraging heeft.
    Ik probeer niks te bewijzen, ik probeer de situatie vast te stellen om te kijken in hoeverre deze vergelijkbaar zijn.
    Scrollen zal je al snel moeten doen met 20-30 vlootslots, ik had er over de honderd (ook ik weet niet meer hoeveel exact).

    Legend.bdr wrote:

    Dat het in org al door is gevoerd geeft aan dat het daar al is berekend.
    Waar staat dat er in .org enige vorm van expiriment is gedaan of een goede berekening is gedaan waarop de regel gebaseerd is? Ik zie alleen een berekening in de regel die het maximum aangeeft, voor zover ik terug kan lezen wordt er hier in deze threat nergens een goede onderbouwing geven voor het maximum wat op .org gehanteerd wordt.

    BeLikeMe wrote:

    als je gewoon snel internet heb je geen last van 2 sec laden is direct en in draco heb ik het zien gebeuren en refresh scrol refres was direct! was op poging xtroken te slopen dp en pd vlogen toen op xtroken geen lagg
    en ja de lanx van xtroken stond helemaal vol!
    Ik heb mijn refreshes gedaan op mijn gaming pc, verbonden via een LAN-kabel aan mijn glasvezel netwerk waar ik in verschillende games een ping van onder de 10 ms ervaar. Lijkt mij sterk dat het daar aan lag. Plus het feit dat spacefighter destijds precies dezelfde ervaring had.

    Dat gecombineerd lijkt mij een redelijk verhaal, waarvan ik kan stellen dat het kan leiden tot laggs.

    Wat herinner jij je nog van de poging op xtroken nick? kan je daar misschien iets specifieker op zijn? Zoals ik zeg, het kan zijn dat het in mijn situatie om een uitzondering ging, maar ik denk dat het wel heel relevant is voor de discussie.
  • Het is aan het team om de regels over te nemen vanuit org of zij moeten aangeven hoeveel runs in nederland legaal mag.
    ik mag ingame zaken niet bespreken hier toch?

    het team ziet alles dus zij kunnen de beslissing maken.

    En als je echt iets wil opzetten om te zien wat het doet, dan zou dit misschien in samenwerking met het go team gedaan kunnen worden.
    En iedereen ervaart wel eens een keer een lagg, misschien kwam jou moment tijdens je lanx.

    Misschien moet je eens kijken wat je allemaal aan hebt staan?
    kan dat iets zijn wat bji jou lagg veroorzaakt?

    iig, er zijn richtlijnen en het is de vraag of het team deze overneemt.
    Ex solo no1.NL

    The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

  • Het probleem met sommige bugs of lags is dat met de ene iedereen er last van heeft, maar met een andere het niet altijd even goed te reproduceren is terwijl het wel een bug of in dit geval lag is. Het kan dus goed dat de ene speler er wel last van heeft maar de andere niet omdat er net een klein detail anders was in de uitvoering, dat bedoelt reformed denk ik. Niet elke situatie is gelijk, en als je de exacte details niet kent, dan kan je wel speculeren, maar nooit zeker weten hoe een situatie zich voordeed.

    Zoals Mini al eerder zei zijn wij aan het onderzoeken in hoeverre dit nog opgaat als een lag, of in hoeverre dit kan liggen aan het materiaal van een speler en wat wij kunnen doen om het duidelijker voor jullie te maken.
  • Een wat mindere PC/laptop kan best wel moeite hebben met een lanx-pagina met meer dan 100 vloten.

    Voorbeeld: Mijn desktop lacht om die lanx pagina, maar mijn tablet/laptop geniet er niet van.

    PS.
    de ogame regels zijn op alle servers(.org/uk/nl/de etc) vergelijkbaar, maar niet hetzelfde.

    Ik dacht dat dit iets was wat wel bekend was?

    :love: Thanks Syrabi