Geen kans tegen grote aanvallen

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Geen kans tegen grote aanvallen

      Hallo,

      Om even een idee te geven wat voor type speler ik ben, kort gezegd, een miner.
      Ik vind het leuk om langzaam aan een economie'tje op te bouwen, beetje je planeten op te bouwen, langzamerweg je verdediging opbouwen, wat onderzoekjes doen, echt een typische miner zeg maar.

      Waar ik mee zit is het probleem dat ik wekelijks tijdens mijn werkweek meermaals aangevallen wordt door een vloot die totaal alleen al groter is dan al mijn punten bij elkaar.
      Hier doe je als lagere speler natuurlijk niks tegen omdat dit naar 1 enkele planeet gaat, en daarnaast een redelijk deel van je punten ook uit gebouwen en onderzoek bestaan.
      Nu is het zo dat je kan saven natuurlijk, hiervoor gebruik ik mijn manen, alleen hetgene waar ik mee zit is dat hij dus ook steeds mijn manen pakt met maanvernietiging in de nachten en/of overdag tijdens mijn werkdagen.
      Daarnaast ben ik al een aantal keer een keer of 20x aangevallen gevarieerd over meerdere planeten waarbij ik de gs gewoon op maak, hij het nog checkt met spio's, om vervolgens de vloot gewoon door te laten vliegen zodat mijn verdediging steeds minder wordt.
      Echt bashen kun je het niet noemen omdat het max 6x per planeet per dag is, en bovendien verdient hij er natuurlijk wel wat aan omdat hij 50% kan pikken van wat er na 2 uur geproduceerd wordt (ivm veilige opslag en erepunten)
      Al met al toch wat grondstoffen omdat ik 10 uur werk en 8 uur slaap per dag.
      Het is natuurlijk voor mij wel een soort van spelbederf, alleen volgens mij blijft het wel allemaal binnen de regels, vanuit mij dus de vraag of er uberhaupt iets aan te doen is.
      Ikzelf zit op het punt om te stoppen in Xalynth vanwege dit, want op dit moment verlies ik meer grondstoffen / vloot dan ik op kan bouwen en ik dus totaal geen vooruitgang meer zie.
      Bovendien is het een kwestie van tijd voordat hij de maan pakt met mijn hoofdvloot aan vrachtschepen.

      Het probleem is eigenlijk dat ik in een situatie zit waar een hoge speler een lager speler steeds blijft pakken met een vloot die hij onmogelijk kan stoppen in een uni die naar mij inzien wel al vrij dood is voor de lagere spelers.
      Maar dat dat tevens een circel is waar je een lage speler blijft zonder de hulp van anderen.
      Nu helpt het natuurlijk ook niet dat ik alleen maar miners ken die sowieso niet met vloot hier tegen kunnen vechten, maar tegen onder andere honderden IPR'etjes verlies ik een weekproductie aan verdediging in een paar minuten waar ik sowieso niks tegen kan doen.

      Hebben jullie tips in hoe dit aan te pakken zonder dat ik elke 8 uur de boel weer moet veiligstellen?, want eigenlijk kan ik alleen 's avonds en in het weekend spelen, en ook dat nog niet elke dag.

      Met vriendelijke groet,
      Themme
    • Helaas is daar niets tegen te doen.Je hebt uni's waar ze vol ingaan en uni's met karakter.
      Dit is helaas ook 1 van de redenen waarom veel nieuwe spelers stoppen.
      Constant gebash en ipr-en.

      Maar misschien met deze post dat er spelers zijn die willen helpen! iets anders zou ik niet weten.
      Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
    • je bent bang voor een moonblow waar je main vloot op vliegt.
      je saved je vloot wel op plaatsing van een maan naar een andere maan neem ik aan?
      Je zegt dat je vooral en alleen savonds tijd hebt om te spelen, dus je zult lange saves maken verwacht ik. Als je dan op plaatsing saved en je maan zou afgeknald worden, dan kun je altijd nog je vloot pullen.
      En ja, die kan getimed worden natuurlijk, maar als het om een lange save gaat, kan iemand een hele dag gaan zitten timen wanneer jij uiteindelijk je vloot pullt...én je vervolgens ook nog spelers kunt vragen om te komen halten en je vloot te beschermen.

      Wat betreft je dagproductie.....tja, zorg gewoon dat je savonds alle grondstoffen hebt 'verzameld' en dat er op je planeten niets meer ligt. Je zou de opbrengst van de nacht nog kunnen gebruiken om sochtends je deff nog wat te versterken en wat je overdag dan produceert verzamel je weer.
    • In elk geval bedankt voor de reacties zover,
      Dit is inderdaad iets dat blijf je houden, mensen die jaren spelen, mensen die net joinen, met elk de grote verschillen van een opbouwspel zoals deze.
      Je kan ze elk in aparte uni's doen, maar dan krijg je leegloop in de oudere.
      Je kan ze ook samenvoegen, maar dan heeft de oudste / uni met de beste productieratio vs tijd, het grootste voordeel.
      Een systeem inbouwen dat ervoor zorgt dat deze superouden de nieuwe niet kunnen aanvallen zit er ook in, maar die is na een bepaald aantal punten ook niet meer actief.
      Sowieso vind ik het wel raar dat er toch nog een soort lage-protectie in zit, maar deze dusdanig veel toelaat dat je nog steeds kapotgemaakt kan worden.
      Ik kwam in elk geval in de vervelende situatie dat ik 2 accounts had, waarvan 1 in een slome uni zat en 1 in zagandra.
      Deze slome uni werd samengevoegd en ik kon uit 2 opties kiezen, eentje die 3x zo oud was of zagandra, en zagandra ging natuurlijk niet.
      Hierdoor kwam ik helaas weer in die lagere categorie en zit ik weer met dat circeltje waar je gewoon moeilijk uit komt.
      Feit blijft dat er gewoon dat je gesloopt kan worden zonder er iets tegen te doen, en nadat die wave s'nachts is geweest zien de zwakkere spelers ook ineens een mooi doelwitje met minder verdediging, en hou je bijna niks over.

      Haha Gambit, jij hebt mij al een paar keer te pakken gehad in Zagandra xD, maar om eerlijk te zijn hield jij en andere op zodra de buit of te pakken was of ik doorhad wat het plan was, alleen gaat het hier ietwat langer door.

      Ik heb ondertussen ook reactie van de aanvaller dat hij stopt (mede na lezen van dit), omdat hij de vloot niet kan vinden (ik save variabel, maar nu ook op een andere manier) en de verkeerde manen aan het vernietigen is, waarbij de dagproductie raiden + de vrachtbootjes de restjes vormden die nog enige winst gaven. Ik ben blij dat dat in elk geval nu stopt en ik het weer wat op kan bouwen.

      Maar is er iets te doen tegen het grote verschil van punten en het daaruitvolgende legale spelbederf?

      Mvg,
      Themme
    • Het heeft niet zozeer te maken met "legale spelbederf". De grotere factoren wat je zelf al aangeeft is dat je al een groot deel van de dag niet online bent en je dus gs opspaart. Ook ben je een wat kleinere speler met minder kennis over het spel en hebt nog niet de methodes ondervonden om uit te reiken naar grotere spelers voor het helpen halten of kennis bijbrengen over het spel zelf. Het forum is sowieso een plaats waar je van alles kunt vragen en je kan snel geholpen worden.
      Een uni uitzoeken is al geen fijn idee voor nieuwere spelers. Velen weten niet eens wat de specs inhouden of wat het doel is daarvan. Hier kan je ook hulp bij krijgen. Als je minder tijd hebt om te spelen, dan is een oudere uni al niet 1 van de leukste keuzes. Daar is alles al vrij vergevorderd waardoor je achterstand enkel groter en groter wordt met de dag. Als Xalynth niets voor je is, dan is er eventueel te kijken naar een nieuwe uni, mits je daarvoor open staat. Ganimed is vrij rustig, daar zou je net als de rest wel vrij safe zijn met enkel te mijnen. Een uni als Hyperion kan een uitkomst voor je zijn, wegens de 1x speed. Dit zorgt voor langere reistijden voor saven en andere spelers naar jou toe. Enkel is daar nog wel het 1 en ander aan de gang met activiteit met de fleautjes.
      Het zijn bewuste keuzes maken voor jezelf als speler waar jouw prioriteiten liggen. Wil je met rust gelaten worden in een dode uni waarbij je lekker kan minen in Ganimed of wil je meedoen en af en toe je hengel uitwerpen, dan is Hyperion misschien wel een keuze. Fidis staat al vrij droog, dus daar is een kans ook wel te doen. Gemini is oud, veel grote spelers, minder veilig, maar veel binnen te slepen met itjes raiden. Afwegingen maken en kijken wat voor jouw leefstijl het beste past.
    • Het hangt ook af hoe je je planeten hebt gelegd. In 1 MW, in 1 stelsel op een rijtje? Dan ben je de klos zonder veel mogelijkheden.
      Lig je her en der verspreid met planeten dan zijn er altijd wel een paar planeten rustig en safe en anderen toevallig minder safe.
      Tussen actief kunnen spelen en geen def hebben en minder actief kunnen zijn en een giga def hebben zit veel tussen, een kleine anti-raid def voor 1 dag GS is meestal het beste .
      Te klein om "met eer voor aanvaller" te slopen, te groot om met alleen kvs leeg te halen.

      Ga weg uit een ally als die je niets meer kan leren en zoek aansluiting bij een mix ally, dus een ally met fleeters, raiders en miners en leer van anderen.
      Succes.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Je kan verschillende dingen doen

      1. Stoppen in de server - dat schiet natuurlijk niet op
      2. Wanneer het elke keer dezelfde aanvaller is een dealtje proberen te sluiten zodat jullie er allebei wat aan hebben
      3. Proberen via je mobiel in de pauze vlug wat def bouwen
      4. Geen def bouwen en gs saven naar de tijden dat je er wel bent - bouw je langzaamaan een sterkere eco
      5. Zet de productie op 1 planeet uit (of meerdere) en stuur je gs heen zodat je een sterke def op kan bouwen daar - wanneer het niet meer aantrekkelijk is komen ze ook niet, en zo kan je 1 voor 1 een def maken waarbij ze niet meer lang willen komen
      wanneer er bv 1Miljard+ aan def staat en maar 20M gs liggen vinden de meeste het de moeite niet waard (en met 2x per dag inloggen en gs opmaken komt dat er vrijwel nooit boven)
      6. Vloot maken en terug slaan (kost veel tijd)
    • je zult ervoor moeten zorgen dat de kosten en de moeite te veel zijn voor de opbrengst.

      ga een tijdje alleen maar def bouwen, zet eventueel je deutmijnen uit zodat je geen overschot krijgt wat je weer aantrekkelijk maakt.

      save AL je vloot in die periode op plaatsing tussen 2 manen (je gs maak je toch op aan def dus geen vrachters nodig)

      uiteindelijk moeten de kosten voor het deutverbruik en de ipr hoger worden dan je dagproductie. Dan is een aanval starten niet winstgevend en zullen de meeste spelers dit niet doen.

      zit je toevallig in een uni met hele hoge vlootsnelheid, dan is raiden met sterren mogelijk en ben je simpelweg de sjaak...
    • ga gewoon op zoek naar iemand die je kan/wil protecten of de aanvaller niet moet.
      Vraag die om hulp en sloop de aanvaller op n mooie ninja voor je deur...
      Ben je gelijk van t gezeik af en men denkt int vervolg wel 3x na je aan te vallen..
      Ik speel zelf ook xalinth en weet dat er meer dan genoeg vloot in die uni zit om dit tot stoppen en n succes te brengen....
      Lijkt mij niet al te moeilijk te regelen/plannen
      Mortetori Te Salutem...!!!
    • fearlessz wrote:

      Anuvinda wrote:

      Je moet gewoon al je grondstoffen op een transportmissie naar zijn maan sturen. Dan krijgt hij een ban voor pushing en ben je van hem af.
      Jij hebt ook duidelijk veel verstand van de regels :thumbsup: Zegt gelukkig weer meer over jou dan een ander ;)
      Zonder grap denk ik dat ik een van de weinige spelers ben die de regels wel kent.
      En dat je wat ik zeg überhaupt serieus neemt zegt gelukkig meer over jou dan een ander.