Opiniepeiling

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Zaphod Beeblebrox wrote:


      Kan de optie vriendjespolitiek nog toegevoegd worden?
      Nee, dat mag je dan naar mij mailen. Nu de stemmen reeds zijn gegeven, zijn deze niet meer te wijzigen en wil ik dus de keuze opties ook niet meer wijzigen. Uitweg is dan dus mijn mailbox.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • @Knigge
      Het mes snijd op dit punt aan twee kanten natuurlijk. De collega's die zaken beoordelen zien net als degene die iets constateert hetzelfde. Het is niet dat er zomaar iets gedaan wordt, er wordt een dossier gevormd voor een geval. Aan de hand daarvan en de eigen bevindingen beoordeelt een SGO/GA dan het geval. Ik geef toe dat bij grijze gebieden er niet altijd evenredig aan een zelfde geval gehandeld wordt. Maar het punt van vriendjespolitiek kan ik me totaal niet in vinden.

      Dossier
      vol met online tijden verzamelen en misbruiken als er een eventuele merge komt ?
      want niemand van ons weet wel niet wat een Go of sgo wel niet kan zien denk dat dat daar ook is opheldering in mag komen

      en ik solliciteren ? :D ik weet het antwoord al ik denk de meeste van hier die mee lezen het ook wel kennen invullen :D
      SrG
    • Ik denk dat we niet te veel moeten afdwalen van het oorspronkelijke topic Nick. Maar je weet net zo goed als ik dat het veel leuker is om mensen in de gaten te houden en dan uiteindelijk toe te slaan. Denk je nu echt dat ik mijzelf dat plezier zou misgunnen :P ?

      Daarnaast als jij oprecht bent en zou kunnen samenwerken in een team, why not. Het is namelijk niet dat alleen mensen met een blanco strafblad team mogen worden. Sterker nog ik ben ook een keer gebant en toen was ik al GO.
      Betekent wel dat je inzet moet tonen en je moet realiseren dat niet alles altijd gaat zoals je zou willen. We hebben namelijk ook nog GameForge.
    • Knigge wrote:

      Zaphod Beeblebrox wrote:

      Kan de optie vriendjespolitiek nog toegevoegd worden? Teamlers kunnen forum/ingame situaties niet objectief beoordelen als ze van te voren al geschiedenis hebben met de persoon in kwestie...dan helpt het niet als 9/10 collega's de teamler in kwestie blind steunen...
      Het mes snijd op dit punt aan twee kanten natuurlijk. De collega's die zaken beoordelen zien net als degene die iets constateert hetzelfde. Het is niet dat er zomaar iets gedaan wordt, er wordt een dossier gevormd voor een geval. Aan de hand daarvan en de eigen bevindingen beoordeelt een SGO/GA dan het geval. Ik geef toe dat bij grijze gebieden er niet altijd evenredig aan een zelfde geval gehandeld wordt. Maar het punt van vriendjespolitiek kan ik me totaal niet in vinden.

      Ik kan je mijn zienswijze daarop geven en ik neem aan dat je die zelf ook ervaren hebt op de moment dat we contact hebben gehad als speler en GO. Voor mij zit er een enorm verschil in. Ik weet het, ik ben ingame geen lieve speler. Ik ben dan ook een fleeter pur sang. Hoe je tegen mij aankijkt als speler maakt mij niet extreem veel uit. Wij hebben dan als spelers tegen elkaar dan ook wel eens onze aanvaringen gehad en dan zeg ik het lief :P. Als teamler en ik wil je toch op het hart drukken om te proberen om ingame zaken los te laten en te kijken naar iemand als GO/Mod ect. Voor mijn gevoel, desondanks de aanvaringen die ik ingame heb gehad met mensen, behandel ik mensen als GO eerlijk. Dan is er altijd nog het geval of iemand het eens is met een ban, maar daarvoor is de bovengenoemde beroepsprocedure. Ik kan je wel vertellen dat niemand het ooit eens is met een ban desondanks dat ik er vrij zeker van ben dat we pas bannen als we goed zitten.

      Maar Zaphod en dat geldt ook voor de overige mensen, die voelen zich ook wel aangesproken voelen, als je denkt dat onze "problemen" vanuit een speeluni doorwerking hebben tijdens het GO'en. Laat het me dan weten want ik wil dat oprecht zien te voorkomen.

      Maar de beste manier om het te ervaren is een solli te doen, het hangt van de uni af maar zelfs de grootste uni's ben je maar een paar uur per week aan kwijt. We zullen ook niet snel iemand afwijzen of je moet echt een notoire cheater zijn.
      Je hoeft je niet aangesproken te voelen, met jou heb ik geen slechte ervaringen wat betreft het team, integendeel.

      Dat terzijde...ook GO's kunnen fouten maken, en jij kan wel voor jezelf spreken maar je kan dat niet garanderen voor een ander.
      Natuurlijk is elke situatie anders, die variatie is er maar als team streef je er toch naar om dit zoveel mogelijk consequent te doen en zo eerlijk te zijn om het door te spelen mocht je ook maar een beetje twijfel te hebben over je objectiviteit. Zodra een teamler raad vraagt bij een andere teamler die geschiedenis heeft met een bepaalde speler en dan deze besluiten te bannen (of de ban te laten staan) terwijl andere teamlers zonder geschiedenis met diezelfde speler het hier niet volledig mee eens zijn (of het standaard anders regelen) moet natuurlijk niet kunnen...

      En je hebt gelijk lord, die optie is er dus wel op die manier, beetje flauw van mij, thanks.
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Zaphod Beeblebrox wrote:

      Je hoeft je niet aangesproken te voelen, met jou heb ik geen slechte ervaringen wat betreft het team, integendeel.
      Dat terzijde...ook GO's kunnen fouten maken, en jij kan wel voor jezelf spreken maar je kan dat niet garanderen voor een ander.
      Natuurlijk is elke situatie anders, die variatie is er maar als team streef je er toch naar om dit zoveel mogelijk consequent te doen en zo eerlijk te zijn om het door te spelen mocht je ook maar een beetje twijfel te hebben over je objectiviteit. Zodra een teamler raad vraagt bij een andere teamler die geschiedenis heeft met een bepaalde speler en dan deze besluiten te bannen (of de ban te laten staan) terwijl andere teamlers zonder geschiedenis met diezelfde speler het hier niet volledig mee eens zijn (of het standaard anders regelen) moet natuurlijk niet kunnen...

      Wat er in het verleden is gebeurt kan ik helaas niets mee. Ik weet net zo goed als een groot deel van de community dat er in het verleden door teamlers best flinke fouten zijn gemaakt.
      We kunnen er denk ik allemaal wel een paar uit ons hoofd eruit roepen.

      Wat het ook is dat naast zoveel teamlers en zoveel meningen is er ook een ander probleem. Jullie als spelers kunnen niet zien wat iemands trackrecord is. Daar kunnen wij ook niks aan veranderen want alles valt onder onze DPA. Persoonlijk zou ik ook veel liever een schandpaal terughebben. Dan zien jullie als spelers in ieder geval hoe vaak iemand geband is en waarvoor. Maarja AVG enzo.. Het probleem zit hem dus ook in wat wij mogen en kunnen delen.

      Ik zal je een voorbeeld geven. Als ik een speler een ban geef en die speler gaat op het forum los over zijn versie over de ban, uiteindelijk zou dat ban bespreking kunnen worden maar hoeft zeker niet altijd. Ik als GO die de ban gezet heeft kan nooit daar op in gaan ivm met de DPA. Als GO heb je dan ook altijd de schijn tegen. Dat is iets waar je tegen moet kunnen en ik denk dat heel veel spelers zich dat niet altijd realiseren. Ik zelf reageer dan ook veel minder op het forum dan voorheen omdat er tijden zijn dat je te pas en te onpas aangevallen wordt. Dat gezegd hebbende is het over grote gedeelte van de spelers totaal niet zo.

      Wat ik je wel kan garanderen is dat wij intern banrichtlijnen hebben en deze, op uitzonderingen na, hanteren. Die uitzonderingen zal je in samenhang moeten zien met onze terughoudendheid met het invullen van grijze gebieden. Als wij altijd de richtlijn zouden hanteren of alles kristalhelder invullen zijn er mensen die hier misbruik van maken. Wij moeten helaas een vorm van speling hebben om passend te kunnen ingrijpen. Ik weet ik zit nu wel heel erg op het ingrijpen en bannen maar gelukkig is dat nog niet eens 1% van mijn GO'en.

      Hoe dan ook ik merk dat ik te veel rand @board excuus daarvoor :P
    • Knigge wrote:

      1 Nick. Maar je weet net zo goed als ik dat het veel leuker is om mensen in de gaten te houden en dan uiteindelijk toe te slaan. Denk je nu echt dat ik mijzelf dat plezier zou misgunnen :P ?

      2 Daarnaast als jij oprecht bent en zou kunnen samenwerken in een team, why not. Het is namelijk niet dat alleen mensen met een blanco strafblad team mogen worden. Sterker nog ik ben ook een keer gebant en toen was ik al GO.
      Betekent wel dat je inzet moet tonen en je moet realiseren dat niet alles altijd gaat zoals je zou willen. We hebben namelijk ook nog GameForge.
      1 dus het is mogelijk om via 2 manieren iemand in de gaten te houden snap nu jou keuze dat je voor gemini ben gegaan!

      2 ja na al die beledigingen die ik heb gekregen van teamlers over mijn spelling en mijn denken dan kies ik voor mijn eigen ego na zeker 10 jaar
      ik denk soms bij het typen nie na na dr hand denk ik ohja dat had ik zo kennen zeggen kwam het beter over ( daarom doe ik geen sollicitatie ) heb tijd zat !!

      en 3 ik denk puur dat jij in gemini zit om ons in de gaten te houden voor een eventuele merge en daarom vind ik dit team van momenteel note done
      we mochten het van je aangeven en bekijk binnen het team maar wat je dr mee kan! daar ga ik niet overbeslissen maar denk dit wel in mijn gedachten!!
      en ben denk ik niet de enigste!
      SrG
    • Ik denk dat ik voor iedereen in het team kan spreken als we liever hebben dat spelers ons ook eens in een goed daglicht kunnen zien. Zoals aangegeven in dit topic willen we graag zien dat spelers zich aanmelden voor hetzij GO, hetzij Mod. Je hebt sowieso een trial-run. Is het na een maandje toch niks voor jou, dan even goede vrienden, maar je hebt het wel geprobeerd om ook eens te zien hoe het aan de andere kant eraan toe gaat. Iedereen zou een kans moeten kunnen krijgen, waaronder velen van jullie ook mijn zaak wel weten. De ex-teamlers kunnen denk ik ook wel een woord hierover kwijt.

      Over gedane zaken in het verleden. Het is niet allemaal goed te keuren wat er "ooit" gebeurd lijkt te zijn of misschien wel gebeurd is. We leren van fouten, we leren van feedback. We nemen genoeg informatie mee vanuit de activiteit en het forum dat we zaken op andere manieren kunnen aanpakken wanneer er verbetering nodig was. Dat het niet vlekkeloos gaat, so be it, daar zijn we mens voor. Knigge heeft al aangegeven dat de DPA ons soms tegenhoudt, hoewel we af en toe ook het 1 en ander van de daken willen schreeuwen.

      Als GO ben je altijd het pispaaltje wanneer er wat verkeerd gaat in de ogen van spelers. Op het forum zijn de Mods ook niet altijd even welkom. Vergeet niet dat veel van de meningen die hier gedeeld worden of aangegeven zijn in de poll, vaker bij de speler ligt, dan bij de teamler. We proberen ons best te doen, maar je kunt nooit iedereen happy houden. Tal van topics die dat goed hebben omschreven en menig edits en waarschuwingen die 99% van de gevallen ook wel gegrond zijn.

      Laten we verder kijken naar de Poll, wat dat als resultaat oplevert, zodat we betere informatie kunnen verschaffen waarom spelers niet zo snel het team willen versterken.
    • maar ht waarom neemt het pispaaltje dan de Go op zich als die toch al een hekkel heb aan bepaalde spelers tot de board memmbers heb je mij nooit horen klagen

      wij no teamlers hebben nooit ervaren wat teamlers zien ik denk bij me zelf aangezien merge toekenning dit wel kan leiden tot spelbederf mocht pega in eens in gemini binnen stromen dan heb team kniggels al wel onze speelstyle en act tijden in handen en die dpa wat houd dat in dat weet ook geen ander ex no teamler wat ziet een teamler knigge bevestigt al veel voor me

      want ja de spanning om te checken is leuker en daar heb ik dat admin systeem niet voor nodig maar hij ziet het wel ga ik van zijn fumctie uit dat het gewoon vals spel is! van teamlers

      en ja de uitsparaken op irc van rr randje spelbederf was het wel en nu sgo kan me de pet niet drukken!

      je heb de gespreken gelezen @Hitsugaya Toushiro dus wat kennen we verwachten van @Knigge @gemini na merge @go af van gemini en pega joint gemini dan is al onze info al bekend ! en daar pas ik voor! of wij krijgen de keuze samen met gemini om een 1x speed uni te joinen waar pega ook aan vast gaat zitten want pegasus na vorge merge door heen speel style is geen doel uni meer!
      SrG
    • Naar mijn idee wordt er nu gekeken naar absolute aantallen, maar hoe zit het met relatieve aantallen? Is de playerbase niet gewoon enorm afgenomen, het aantal uni's enigszins gelijk gebleven en moeten er GO's uit een veel kleinere pool gevist worden?

      Also: GF is natuurlijk gewoon een grafbedrijf. Nul communicatie vanuit GF naar team of vice-versa, behalve aankondigingen. Je wordt van bovenaf niet serieus genomen maar spelers houden je wel verantwoordelijk. Een onhoudbare positie.

      Ex-GO, -operator, -moderator en -supermoderator

      Official © Syrabi Signature
    • Nautilus wrote:

      Naar mijn idee wordt er nu gekeken naar absolute aantallen, maar hoe zit het met relatieve aantallen? Is de playerbase niet gewoon enorm afgenomen, het aantal uni's enigszins gelijk gebleven en moeten er GO's uit een veel kleinere pool gevist worden?

      Also: GF is natuurlijk gewoon een grafbedrijf. Nul communicatie vanuit GF naar team of vice-versa, behalve aankondigingen. Je wordt van bovenaf niet serieus genomen maar spelers houden je wel verantwoordelijk. Een onhoudbare positie.
      Dit is natuurlijk een deel van het probleem. Uni's blijven (vaak) in dezelfde snelheid opengaan als voorheen. Voordeel is wel voor ons dat uni's ook weer snel doodgaan dus dat is minder werk. Persoonlijk zou het dan ook een mooie oplossing zijn om iig aan de jongere kant qua uni's vaker en sneller te mergen. Al moet dat vanuit GF komen.

      Over het GF gedeelte dan nog specifiek. Ik moet ook wel bekennen dat GF wel beter is geworden. Van alle Coma's die wij hebben gehad is de huidige in mijn ogen veruit de beste. Daarnaast is het contact tussen team en GF ook intensiever dan eerst. Dat betekent helaas niet dat er altijd naar de spelers en het team geluisterd wordt.
    • Knigge wrote:

      Over het GF gedeelte dan nog specifiek. Ik moet ook wel bekennen dat GF wel beter is geworden. Van alle Coma's die wij hebben gehad is de huidige in mijn ogen veruit de beste. Daarnaast is het contact tussen team en GF ook intensiever dan eerst. Dat betekent helaas niet dat er altijd naar de spelers en het team geluisterd wordt.
      echt niet,

      vroeger hadden we transfixer als coma; dat was gewoon een nederlander; en die was actief op IRC, forum en alles;

      :love: Thanks Syrabi
    • Ik ben het totaal met Nautilus eens,komt nog bij dat er zo af en toe eens de spelregels worden veranderd (zal bij monopolie niet gebeuren)
      En het feit dat je van boven en beneden overal de schuld van krijg,maakt het nu niet echt de vrijwilligersbaan die je wilt.
      Dus of GF moet stoppen met unis openen,wat niet gaat gebeuren.Of je komt straks teamlers te kort
    • Mijn aanvullingen

      • Vroeger toen ik met ogame begon zat een uni’s nog vol, er speelden honderden spelers actief. Tegenwoordig zijn er veel meer spelen die je online of op je mobi kan spelen. Je houdt dus nog een vrij kleine groep spelers over. En ook deze groep krimpt alleen maar nog verder.

      • Van deze kleine groep heb je een aantal spelers die af en toe eens spelen en dan weer overgaan naar een ander spel. Zelf ben ik jaren gestopt geweest en nu speel ik weer even totdat ik het zat ben.
      • De sfeer binnen het spel is verandert: vroeger gingen uni’s langer mee, kreeg je vriendschappen en interne forums en chatgroepen/whatsapp groepen. Nu is het allemaal wat vluchtiger geworden.
      • Te pas en te onpas komen er nieuwe uni’s uit, wat leidt tot leegloop en verloop. Je houdt per uni maar een paar actieve spelers over. Maar tegelijkertijd moet je voor al die uni’s wel go’s hebben. De verhouding actieve spelers en aantal uni’s is mijn inziens een beetje zoek.
      • Door de betaalfunctie en betaalopties in het spel verlang je ook meer van het spel. Speel je gratis dan mag je niet klagen. Steek je er een paar tientjes in, dan wil je ook dat alles goed is en voel je ook minder de behoefte om je als vrijwilliger in te zetten.
      • Het forum zelf: ook hier is er eigenlijk nog amper activiteit. Er is een klein clubje van dezelfde spelers. Maar veel nieuwe actieve aanwas is er niet. Het werk is daardoor ook niet heel erg boeiend. Komt ook doordat er vroeger veel meer gezegd en gedaan kon worden op het forum. Ik herinner me nog flamewars van veertig pagina’s zonder slotje en zelfs zonder waarschuwing.
      Kortom, ik denk niet dat jullie er veel aan kunnen doen, maar dat de vijver waarbinnen je kan vissen steeds kleiner is geworden en dat mensen steeds minder binding hebben met het spel.
    • Jillian wrote:

      Knigge wrote:

      Over het GF gedeelte dan nog specifiek. Ik moet ook wel bekennen dat GF wel beter is geworden. Van alle Coma's die wij hebben gehad is de huidige in mijn ogen veruit de beste. Daarnaast is het contact tussen team en GF ook intensiever dan eerst. Dat betekent helaas niet dat er altijd naar de spelers en het team geluisterd wordt.
      echt niet,
      vroeger hadden we transfixer als coma; dat was gewoon een nederlander; en die was actief op IRC, forum en alles;
      En ooit nog Luxx. Ach, dat was vroeger.

      Ex-GO, -operator, -moderator en -supermoderator

      Official © Syrabi Signature
    • Ik mis de optie voor 'het aantal vrouwen dat met je naar bed gaat als je aangeeft vrijwilliger te zijn in het Ogame.NL team is ontoereikend'. :rolleyes:

      Moet zeggen dan Dune veel dingen heel mooi verwoord heeft. De communicatie vanuit en met GameForge is vaak zeer slecht en het moeten opvangen van het gedoe wat ontstaat als zij fouten maken is veelal ondankbaar werk. Het is helemaal pijnlijk als je letterlijk GF hebt verteld hoe dingen mis gaan als ze iets op een bepaalde manier doen en dat ze het dan alsnog doen en je als zondebok voor je community laten dienen. ;) Gelukkig is Lorovus wel echt een toffe peer en een goede CoMa in mijn ogen, dat maakte na Grimnir dingen wel iets beter op dat vlak.

      Tevens, als je het teamleren echt goed wilt doen, dan kun je er een beste dagtaak aan hebben afhankelijk van welke rol in het team je vervult en welke problemen er op dat moment spelen. Het is ook de grootste reden dat ik gestopt ben, door toenemende verantwoordelijkheid en werkdruk op m'n echte werk (op coupons kun je namelijk niet leven) was het niet echt meer goed te combineren zonder de kwaliteit van het vrijwilligerswerk te laten versloffen. Ik doe het liever of all in of helemaal niet, en ik heb voor dat laatste gekozen. Eigenlijk zou voor het beste resultaat GameForge gewoon echt mensen hiervoor moeten opleiden en betalen zodat het gewoon echt werk is, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :rolleyes:

      Overigens, jullie weten dat ik van ieder van jullie ontzettend hou en jullie zijn allemaal schatjes etc.etc. maar man man man wat zijn jullie als community soms ook echt een stel bloedhonden om mee te hebben moeten dealen geweest :P Dat is ook wel echt een dingetje wat kan afschrikken om vrijwilliger te worden, je bent namelijk gewoon een onbetaalde klantenservice medewerker en je krijgt (terecht of onterecht) allemaal shit van jan en allemaal over je heen. Vooral door de competetieve spelvorm van Ogame lopen de gemoederen soms hoog op en zelfs als goedbedoelende teamler kun je soms onterecht helemaal de huid vol gescholden worden.

      Vroeger waren er ook als teamler zijnde veel leuke interacties met de spelers in je uni. Nu de communities afslanken en de competetieve kern voornamelijk over is gebleven deal je voornamelijk continu met dezelfde mensen over dezelfde problemen en dat is ook niet motiverend. Ik weet niet hoeveel posts van Nickjuh ik nog kan weerstaan die gaan over hoe corrupt het team is en noem het maar op :P

      Beetje veel tekst, maar ik denk dat de meeste redenen waarom het team joinen niet aantrekkelijk is niet per se ligt aan iets wat het team zelf in grote maten kan beïnvloeden. Heb zelf altijd met veel plezier met iedereen samengewerkt binnen het team en zelfs na bovenstaande klachten nog eens door te lezen zou ik het teamler zijn zelf wel als een positieve ervaring bestempelen, maar ik zou niet op korte termijn meer terugkeren eerlijk gezegd, daar ik het Ogame loze leven net iets te fijn vindt daarvoor. :P

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Wish2Die wrote:

      Ik mis de optie voor 'het aantal vrouwen dat met je naar bed gaat als je aangeeft vrijwilliger te zijn in het Ogame.NL team is ontoereikend'.
      N=1 Chris? Iemand is toch voor je pick-up line gevallen namelijk.

      Moest er wel voor naar het buitenland maar je kan niet alles hebben he :P

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/