Werking marktplaats?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Werking marktplaats?

      Hallo,

      ik heb een vraag over de marktplaats in de nieuwe kallisto server. De uitleg over deze nieuwe functie is minimaal, ik heb zowel ingame als op het forum gekeken maar ik kan er eigenlijk weinig tot geen informatie over vinden. Wat ik mij afvraag is dat volgens de handel regels je moet traden tussen de ratio's 3:2:1 en 2:1:1 maar de markplaats functie veel lagere ratios hanteert. Marktplaats is toch ook gewoon van speler naar speler? En daar bovenop komen nog eens taxes.... Ligt het nou aan mij of snap ik deze functie niet?
    • Ik gok dat zij deze functie zelf ook niet snappen.
      En wat ik me afvraag is waarvoor tax moet worden afgedragen?

      Wat gaat gf met onze gs gaat doen?

      tax afdragen in een spel, dat slaat echt helemaal nergens op.
      Of gaat gf nieuwe asfalt leggen op de interstellar highway of een brug van maan naar planeet.. ik zie het nut er niet van in.. nu worden gs ingehouden omdat?

      Mja, dat is vrijwel altijd, uitleg is er niet tot minimaal en dat moet je allemaal maar snappen.
      Ex solo no1.NL
    • Legend.bdr wrote:

      Ik gok dat zij deze functie zelf ook niet snappen.
      En wat ik me afvraag is waarvoor tax moet worden afgedragen?

      Wat gaat gf met onze gs gaat doen?

      tax afdragen in een spel, dat slaat echt helemaal nergens op.
      Of gaat gf nieuwe asfalt leggen op de interstellar highway of een brug van maan naar planeet.. ik zie het nut er niet van in.. nu worden gs ingehouden omdat?

      Mja, dat is vrijwel altijd, uitleg is er niet tot minimaal en dat moet je allemaal maar snappen.
      Taxes kan ik nog begrijpen als soort van een minimaal minpunt van het snel verhandelen van je resources ten opzichte van het 1 op 1 contact met een speler wat lastiger is om tot stand te brengen maar uiteindelijk beter is voor jezelf.

      Wat ik bijvoorbeeld ook niet wijs kan worden is moet ik hier nu vrachtschepen voor achter houden die het transport doen of doet dit een 3e partij voor de taxes die gerekend worden? Daar wordt echt niks over verteld.....

      Zoals het nu is lijkt het alsof marktplaats gebruikt kan worden tot het ongestraft pushen van iemand ivm het bijna 1:1:1 ratio
    • Is al zeker aangekaart en ik zie ook in de testservers nog niet echt drastische veranderingen hierin. Het is al ironisch dat alle gs op de markplaats niks meer terug heeft van de handelswaarde dat we moeten hanteren volgens de regels[


      200k metaal verkoopt voor 233.090 deut
      100k deut verkoopt voor 144.645 kristal
      100k kristal verkoopt voor 116.836 deut

      Hoe het spel te vernachelen?
    • Een ding wat de marktplaats doet is deut een relatieve waarde geven aan wat het voor de persoon zelf waard is.

      Je hebt niet meer een handelaar die onbeperkt voor top ratio's opkoopt;

      Het is wel beetje krom dat het totaal buiten de handelsratio's volgens de regels gaat... aan de andere kant, kunnen die regels op de schop; want goedkoop deut verkopen is niet echt meer pushen, want er is geen handelaar die het voor de gepushde omzet naar kristal/metaal. (waardoor die er winst uit haalt)

      :love: Thanks Syrabi
    • gixxer wrote:

      Wat ik bijvoorbeeld ook niet wijs kan worden is moet ik hier nu vrachtschepen voor achter houden die het transport doen of doet dit een 3e partij voor de taxes die gerekend worden? Daar wordt echt niks over verteld.....
      Nope, je hoeft geen vrachters achter te houden.
      Als een speler bv. grondstoffen koopt via de marktplaats wordt dit automatisch van de grondstoffen die op je planeet liggen afgetrokken en zie je op je overizchtsscherm een vriendschappelijke missie naderen en wanneer deze toekomt krijgt de speler een bericht waarin staat dat de ruil compleet is, wat je verkocht hebt, wat je er voor in de plaats gekregen hebt en de tax die je betaald hebt. Daaronder een knop "Collect", pas wanneer je daarop drukt worden de grondstoffen die je gekocht hebt toegevoegd aan je overige grondstoffen.

      Houd er wel rekening met dat wanneer je een transactie opstart via de marktplaats de gekochte/verkochte goederen ook op die kolonie bijgeteld/afgetrokken worden. Als je bv. crawlers wil hebben op kolonie A moet je er voor zorgen dat je de transactie ook opstart vanop kolonie A.
    • Jillian wrote:

      Het is wel beetje krom dat het totaal buiten de handelsratio's volgens de regels gaat... aan de andere kant, kunnen die regels op de schop; want goedkoop deut verkopen is niet echt meer pushen, want er is geen handelaar die het voor de gepushde omzet naar kristal/metaal. (waardoor die er winst uit haalt)
      Ik denk alleen als je dat doet de waarde van deut zo laag wordt dat het niet meer rendabel is om uberhaupt deut te verkopen, De mijnen zijn dan zoveel duurder om te bouwen ten opzichte van wat het oplevert dat ik beter zelf de resources in metaal/kristal mijnen kan stoppen ipv deut mijnen te upgraden. Ik gebruik de 2,5:1,5:1 ratios om uit te rekenen welke mijn toe is aan een upgrade en vind het nu al lang duren voordat deut zich terug betaald :P . Denk dat je dan hele lage deut mijnen gaat zien overal, behalve fleeters die zullen het altijd nodig hebben natuurlijk.
    • Helaas hebben wij net zoveel informatie als jullie ook. Als wij dingen te horen krijgen delen we dat gelijk met jullie maar ook voor ons is dit nieuw met veel te weinig informatie hoe het werkt of hoe GF hier de gedachten over heeft.

      Het is voor ons allemaal nieuw en we moeten zoveel mogelijk proberen zodat we met ze alle ontdekken hoe het werkt. Bij bug meld het en dan hopen we dat alles snel duidelijk is voor iedereen.
      Ex Admin Ogame.nl
    • Nou zo te zien zitten we nu op V7.1 en zijn er wijzigingen in de marktplaats. 1 deut gaat nu tussen 1,75 - 5x naar metaal en 1,05 - 3x naar kristal. Gunstiger voor mij als deut verkoper maar nog steeds zwaar buiten de handel limieten haha. Ook hebben we nu een statistieken overzicht, leuke toevoeging om de ontwikkeling te gaan zien alleen vraag ik mij af hoe dit werkt, is dit allemaal t.o.v. deut of hoe moet je de lijnen zien?

      Iemand enig idee hoeveel lager het taxes percentage is voor een 'verzamelaar' t.o.v. de andere twee klasses? Ik als verzamelaar betaal 5% taxes over het gene wat ik wil ontvangen.
    • Nu deut aanbieden is alleen hopen op iemand die kristal kwijt wilt voor deut;

      De slimme zullen alsnog kristal aanbieden voor deut, en er dan alsnog meer voor vragen. (tot 1:2 kris/deut ratio;)

      Ratio voor kristal naar deut verkoop:
      100 kristal = 70 tot 200 deut

      Ratio voor deut naar kristal verkoop:
      100 deut = 69 tot 198 kristal

      Maar hier komt het lachertje:

      Ratio voor kristal naar metaal verkoop:
      100 kristal = 67 tot 194 metaal

      Ratio voor deut naar metaal verkoop:
      100 deut = 67 tot 192 metaal


      Metaal aanbieden kan ook, maar zelfs op de goedkoopste ratio's denk ik dat niemand deze trades zal accepteren :rolleyes:

      :love: Thanks Syrabi
    • Mmm raar, ratio's zijn alweer aangepast t.o.v. gisteren..... wordt hier uberhaupt over gecommuniceerd door GF of wordt er lekker een beetje aangekloot door iemand? Gisteren kon ik nog 100.000 deut verkopen voor 300.000 metaal, nu kan dat niet meer....

      The post was edited 1 time, last by gixxer ().