Farm accounts

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Farm accounts

    Okey we weten nu dat farm accounts niet mogen. uit deze post:board.nl.ogame.gameforge.com/i…raag-mogen-farm-accounts/

    Hier in heeft Minime dit vertelt: Dus is het gewoon pushing ook als de speler het account niet i laat worden. Dit is een qoute van een hele alinea

    Maar dit staat niet in de huidige regels. Zoals we weten heeft Flugel25 in de Taurus tijd gevraagd, of I accounts mogen waarop hij toestemming kreeg want het was niet tegen de regels. Hier bij heeft hij Knigge gevraagd om mij boost te geven zodat ik snel kon groeien. Knigge heeft dit gedaan.

    Nu is het verboden om I accounts te maken met als doel het te laten raiden, terwijl er geen regel verandering is gekomen omtrent puching tussen toen en nu.

    Mijn vraag hier over is:
    - Wat is er veranderd dat het van Toegestaan naar verboden is gegaan?
    - Zijn er regels veranderd waar de spelerbase niet van op de hoogte is?
    Zo ja: zijn de juiste 'Rule change' prosedures genomen? aka, aanvraag doen bij de COMA die het door stuurt naar een medewerker van GF die de autorisatie heeft om regels te veranderen.
    - Zijn de eisen van 'puching' wel voldaan als je een i account maakt in een server? Zo ver ik het weet heeft iedereen de kans om het I'tje te raiden dus waarom word dat gezien als pushing?
    - Stel een farm account word gemaakt waarbij een speler 1x per week inlogt om de I status niet te krijgen. Zijn de zes dagen inactieventijd genoeg dat voorkennis niet meer dan toepassing ?
    - Als farm account zijn verboden, word dit met terugwerkende kracht gehandhaafd?


    Voordat dit topic word gesloten door een Go-lid: Game admin mogen een thread sluiten als er een noodzaak is. Want de taak om het forum te beheren zit bij de mods niet bij het game team.

    The post was edited 2 times, last by ReWinD: spellling en opmaak extra vraag ().

  • Hoe fijn is het om te zien dat je ons verteld hoe de zaken staan met betrekking tot de rechten die GA's/GO's hebben op het board, waar ik me meen te herinneren dat het verdelen van die rechten aan mij is voorbehouden?

    Van mij de vraag, is het nodig een regel wijziging te doen als er niets veranderd in de regels? Er was een vraag om opheldering van een regel zoals deze reeds is, dus daar zit geen wijziging in.

    Bij deze vraag ik eenmalig om dit topic niet casus specifiek te maken, want zodra dat gebeurd zal het topic gesloten worden.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    Hoe fijn is het om te zien dat je ons verteld hoe de zaken staan met betrekking tot de rechten die GA's/GO's hebben op het board, waar ik me meen te herinneren dat het verdelen van die rechten aan mij is voorbehouden?
    Dit was niet zo erg mijn bedoeling. Ik vond het niet zo charmant hoe de thread van Klapstoeltje werden behandeld. Hier in ben ik zelf ook te ver gegaan om te vertellen hoe het board werkt. mijn excuses.

    Lord wrote:

    Van mij de vraag, is het nodig een regel wijziging te doen als er niets veranderd in de regels? Er was een vraag om opheldering van een regel zoals deze reeds is, dus daar zit geen wijziging in.
    In mijn perspectief vind ik dat er een regel verandering moet komen als dit word gehandhaafd. ik wil het niet casus specifiek maken maar dat is wel de oorzaak van deze thread.
    Er is al gevraagd om opheldering door Flugel25 2 a 3 jaar geleden. Alleen is het antwoord nu veranderd.
  • ReWinD wrote:

    Lord wrote:

    Hoe fijn is het om te zien dat je ons verteld hoe de zaken staan met betrekking tot de rechten die GA's/GO's hebben op het board, waar ik me meen te herinneren dat het verdelen van die rechten aan mij is voorbehouden?
    Dit was niet zo erg mijn bedoeling. Ik vond het niet zo charmant hoe de thread van Klapstoeltje werden behandeld. Hier in ben ik zelf ook te ver gegaan om te vertellen hoe het board werkt. mijn excuses.

    Lord wrote:

    Van mij de vraag, is het nodig een regel wijziging te doen als er niets veranderd in de regels? Er was een vraag om opheldering van een regel zoals deze reeds is, dus daar zit geen wijziging in.
    In mijn perspectief vind ik dat er een regel verandering moet komen als dit word gehandhaafd. ik wil het niet casus specifiek maken maar dat is wel de oorzaak van deze thread.Er is al gevraagd om opheldering door Flugel25 2 a 3 jaar geleden. Alleen is het antwoord nu veranderd.

    Pas maar op hoor, anders word er straks gedreigd met consequenties en word je post verwijderd! een gang naar de coma over het functioneren van bepaalde mensen in dit team is in gang gezet :) met mij een aantal andere die de coma ook al aangesproken hebben, dus dat komt helemaal goed :D
    -Niets Interessants te melden-
  • Voor zover mij bekend is het antwoord niet veranderd, maar dat is dus inderdaad specifiek voor deze casus. Omdat de GO en GA's daarin de details hebben, is het aan hen om voor die casus de uitspraak te doen. Ik kan vanuit mijn positie geen oordeel geven over de details en dat geldt voor verre weg de meeste personen hier en daarom is dit publiekelijk ook niet specifiek te maken en kan ik dus enkel blijven bij mijn eerder uitspraak dat de regels omtrent pushing niet veranderd zijn.

    Voor een casus specifiek antwoord kun je via de mail of een ticket contact opnemen met de GO en/of GA's, zodat je mogelijk een zo goed mogelijk antwoord kunt krijgen.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    Voor zover mij bekend is het antwoord niet veranderd, maar dat is dus inderdaad specifiek voor deze casus. Omdat de GO en GA's daarin de details hebben, is het aan hen om voor die casus de uitspraak te doen. Ik kan vanuit mijn positie geen oordeel geven over de details en dat geldt voor verre weg de meeste personen hier en daarom is dit publiekelijk ook niet specifiek te maken en kan ik dus enkel blijven bij mijn eerder uitspraak dat de regels omtrent pushing niet veranderd zijn.
    Hoewel deze thread is gemaakt door een specifieke casus, is het nu iets meer geworden dan alleen dat. Deze thread heeft ook deels te maken de opiniepol(zijn de resultaten daar van al binnen en worden die met de playerbase gedeeld?).

    Zo ver het bij jou bekend is het niet veranderd maar de uitspraak over farm account zijn wel veranderd, zonder een regel verandering.

    Waarom regels juist zo belangrijk zijn, is dat het voor de speler en het game-team duidelijk is wat wel en niet mag(beetje grappig dat het van mij komt :P ). Wanneer er dus een uitspraak word gedaan over een regel moet het wel worden aangepast in de spelregels op het forum. Wanneer er onduidelijkheid is komt er frustratie wat zich gaat uiten naar het team. Dat is juist niet de bedoeling.

    Edit: Wat ik duidelijk wil maken is: Wanneer je regels anders gaat handhaven, moet je het aanpassen in de spel regels.

    The post was edited 2 times, last by ReWinD: Woordkeuze ().

  • Misschien is mijn post over een farm account niet duidelijk genoeg geweest of heb ik het verkeert omschreven. Ik zal bij deze nog eens een poging doen om het duidelijker te maken.

    Het is niet toegestaan een hoger gerankte speler grondstoffen te geven op welke manier dan ook. Als je doel bewust een account maakt zodat je geraid kan worden door een hogere speler om hem zo grondstoffen te geven zonder tegen prestatie ben je aan het pushen. Heb je hier speciaal een account voor gemaakt of een zo gehete ''farm account'' ben je in overtreding. Hier zal dan ook voor gestraft worden.

    Dan komt de vraag is een i tje een farm account. Nou ja het is een farm voor iedereen om iedereen kan zien dat de speler niet meer speelt. Maar ga je als speler je account bewust in een i laten veranderen zodat de hogere speler de grondstoffen kan pakken zonder dat anderen de kans krijgen, ben je aan het pushen. Je zorgt er gewoon voor dat de hoge speler gratis grondstoffen krijgt en dat is direct in strijd met de pushing regels. Zo staat ook in de regels je mag niet transport naar een i tje sturen zodat een hogere speler daar de grondstoffen weer weg kan halen ook dit valt onder pushing.

    Lijkt me wel duidelijk voor iedereen wanneer je nu aan het pushen bent en wanneer niet. Komt er op neer alle afgesproken grondstoffen dat van laag naar hoog gaat zonder tegen prestatie valt onder pushing. De pushing regels zijn in de tijd nog steeds niet veranderd en altijd zoals we het kennen.

    De regels zijn er en die worden gehandhaafd. Als jullie 1 kant van het verhaal horen is er altijd gelijk een oordeel over waardoor wij gelijk niks goeds doen. Ook weten jullie dat wij niet over bans spreken op het forum. Of over een ban van iemand anders. Elke situatie is anders en moet apart bekeken worden of er regels over treden zijn of niet.

    Een GO zal niet bannen als hij niet zeker is van zijn zaak. Mocht je wel van mening zijn kan je naar een Admin toe om het te bespreken. We zijn tenslotte mensen die een fout kunnen maken. Dit zullen wij nooit ontkennen maar ga niet gelijk zeggen wij zijn slecht en doen ons best om jullie het moeilijk te maken omdat is zeker niet het geval. We proberen het leuk en eerlijk voor iedereen te houden zodat ogame leuk blijft voor iedereen.

    Mocht je twijfelen over dingen en weet je niet of je het via het forum kan vragen of bespreken kan je altijd mailen, pm of ticket maken.
    Ex Admin Ogame.nl
  • MiniMe wrote:

    Misschien is mijn post over een farm account niet duidelijk genoeg geweest of heb ik het verkeert omschreven. Ik zal bij deze nog eens een poging doen om het duidelijker te maken.

    Het is niet toegestaan een hoger gerankte speler grondstoffen te geven op welke manier dan ook. Als je doel bewust een account maakt zodat je geraid kan worden door een hogere speler om hem zo grondstoffen te geven zonder tegen prestatie ben je aan het pushen. Heb je hier speciaal een account voor gemaakt of een zo gehete ''farm account'' ben je in overtreding. Hier zal dan ook voor gestraft worden.

    Dan komt de vraag is een i tje een farm account. Nou ja het is een farm voor iedereen om iedereen kan zien dat de speler niet meer speelt. Maar ga je als speler je account bewust in een i laten veranderen zodat de hogere speler de grondstoffen kan pakken zonder dat anderen de kans krijgen, ben je aan het pushen. Je zorgt er gewoon voor dat de hoge speler gratis grondstoffen krijgt en dat is direct in strijd met de pushing regels. Zo staat ook in de regels je mag niet transport naar een i tje sturen zodat een hogere speler daar de grondstoffen weer weg kan halen ook dit valt onder pushing.

    Lijkt me wel duidelijk voor iedereen wanneer je nu aan het pushen bent en wanneer niet. Komt er op neer alle afgesproken grondstoffen dat van laag naar hoog gaat zonder tegen prestatie valt onder pushing. De pushing regels zijn in de tijd nog steeds niet veranderd en altijd zoals we het kennen.

    De regels zijn er en die worden gehandhaafd. Als jullie 1 kant van het verhaal horen is er altijd gelijk een oordeel over waardoor wij gelijk niks goeds doen. Ook weten jullie dat wij niet over bans spreken op het forum. Of over een ban van iemand anders. Elke situatie is anders en moet apart bekeken worden of er regels over treden zijn of niet.

    Een GO zal niet bannen als hij niet zeker is van zijn zaak. Mocht je wel van mening zijn kan je naar een Admin toe om het te bespreken. We zijn tenslotte mensen die een fout kunnen maken. Dit zullen wij nooit ontkennen maar ga niet gelijk zeggen wij zijn slecht en doen ons best om jullie het moeilijk te maken omdat is zeker niet het geval. We proberen het leuk en eerlijk voor iedereen te houden zodat ogame leuk blijft voor iedereen.

    Mocht je twijfelen over dingen en weet je niet of je het via het forum kan vragen of bespreken kan je altijd mailen, pm of ticket maken.

    *KNIP*

    ~HT @09-01-'20 ~13:10 | Geen specifieke gevallen bespreken. Er is meermaals aangegeven dat ticket en mail hiervoor bedoeld zijn. Waarschuwing gegeven.
    -Niets Interessants te melden-

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

  • Lord wrote:

    Bij deze vraag ik eenmalig om dit topic niet casus specifiek te maken, want zodra dat gebeurd zal het topic gesloten worden.

    We dwalen weer af van hetgeen mogelijk kan blijven voor het forum. Specifieke zaken kan je altijd bij de Admin terecht via mail of ticket. Forum is daar niet voor bedoeld. Mochten er zaken zijn waarbij nekharen overeind staan. Leg het neer bij de GO of Admin en zij zullen dat wel oppakken. Bans van spelers zullen nooit uitgelegd kunnen worden bij derden en dat gaat ook never gebeuren. Dit blijft ten allen tijden tussen de speler in kwestie en GO in kwestie met een mogelijkheid om er een Admin bij te betrekken...

    Door dit alles topic closed.

    Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan ben je vrij om Lord hierover te contacteren met de vraag of het topic weer open mag of niet.

    The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().