Vraag over de schroothandelaar

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Vraag over de schroothandelaar

      Ok, dus ik ben bezig met een project wat een boel satjes nodig heeft, deze wil ik zo snel mogelijk weer door de schroothandelaar gooien. Nu heb ik daar wat informatie over gevonden maar dit is al bijna 8 jaar oud. Mijn vraag is, klopt dit nog of heeft er iemand wat meer recentere informatie.

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Schroothandelaar


      1) Percentagemeter

      2) Aantal grondstoffen die je terugkrijgt van de aangegeven schepen/verdedigingswerken

      3) Knop "onderhandel" om een beter percentage te krijgen voor je schepen.

      De nieuwe percentage blijft behouden tot er ook daadwerkelijk vloot of def verschroot is

      4) Navigatie-pijlen voor de rest van je schepen en verdedigingswerken




      De schroothandelaar koopt je schepen en verdedigingswerken voor een percentage van de eigenlijke prijs.

      Ook deut wordt hierbij meegerekend. Het percentage begint bij 35% en met de onderhandelknop kan je een betere

      percentage krijgen tot een maximum van 75%

      LET OP: Elke onderhandelpoging kost Donkere Materie startend van 2.000 DM en elke onderhandeling erna kost 2.000 DM extra per level.

      Het percentage stijgt gevarieerd tussen de 5% en 14% per onderhandeling.

      De schroothandelaar kan alle soorten schepen en verdedigingswerken aannemen. Zorg ervoor dat je opslag hoog genoeg is.



      Check driedubbel om na te gaan of je geen sterren des doods hebt aangevinkt

      i.p.v. de satjes die je kwijt wilt. Let dus op vloot/def, de gs die je terugkrijgt

      en of je opslag wel groot genoeg is.

    • Schroothandelaar is nooit aangepast sinds de komst van die optie. Dus eigenlijk zit je wel goed met die simpele info van destijds.
      Aanvullend erop is de kosten per upgrade tot een max van 10k dm per upgrade kost.

      Bijvoorbeeld je hebt pech, je krijgt alle upgrade maar 4% meer. Van 35% -> 75% zijn dan 10 upgrades, maar dit komt eigenlijk nooit voor.
      In de praktijk kan je het vergelijken als expeditie. Net als expeditie zijn er kansen in de percentages. Die zijn dan weer onderverdeeld in kleine loot ( hoog percentage ), middelmatige loot ( ong. kwart van percentage van kleine loot ) en grote loot ( ong. 1% van totaal ). Schroothandelaar is best wel genereus en je kan in 3 upgrades ( 2k, 4k, 6k dm ) al op 73% zitten. Dan is het aan jezelf of je voor die 2% extra nog eens 8k dm aan wilt spenderen.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Schroothandelaar is nooit aangepast sinds de komst van die optie. Dus eigenlijk zit je wel goed met die simpele info van destijds.
      Aanvullend erop is de kosten per upgrade tot een max van 10k dm per upgrade kost.

      Bijvoorbeeld je hebt pech, je krijgt alle upgrade maar 4% meer. Van 35% -> 75% zijn dan 10 upgrades, maar dit komt eigenlijk nooit voor.
      In de praktijk kan je het vergelijken als expeditie. Net als expeditie zijn er kansen in de percentages. Die zijn dan weer onderverdeeld in kleine loot ( hoog percentage ), middelmatige loot ( ong. kwart van percentage van kleine loot ) en grote loot ( ong. 1% van totaal ). Schroothandelaar is best wel genereus en je kan in 3 upgrades ( 2k, 4k, 6k dm ) al op 73% zitten. Dan is het aan jezelf of je voor die 2% extra nog eens 8k dm aan wilt spenderen.

      Met mijn pech zoals gewoonlijk in spellen krijg ik dat :P