Spelletje introduceren?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Spelletje introduceren?

      Enkele jaren geleden voor de grote reorganisatie van OGame en het OGame forum, was het forum een heel stuk uitgebreider. Ik heb het dan over de periode van 2004 tot .. geen idee wanneer de reorganisatie plaats heeft gevonden.
      Er waren meer universa, meer slagen te zien etc. En spelletjes! En laat ik het nou net over dat laatste willen hebben ;)

      Er staan enkele spelletjes in de vorige thread, maar bij deze vraag ik me af of er animo is voor een ander spelletje? Misschien kunnen we terugdenken aan het moment vóór de reorganisatie en inspiratie hieruit halen? Of als je zelf een idee hebt, zou ik zeggen: open gerust een thread.

      Dit topic heb ik gemaakt om ideeën op te doen en mensen te inspireren dit deel van het forum ook te gaan gebruiken. Ik zie dat steeds een select groepje gebruik maakt van deze afdeling, maar hoe leuk zou het zijn als er meerdere mensen hier gebruik van gaan maken? ^^


      Laat jullie creative minds los en speel er op los.
      At the moment heb ik zelf ook nog geen nieuwe ideeën, maar ik denk met jullie mee :)
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos


    • Leuk idee! Ben ook niet zo thuis in spelletjes op het forum.

      *Weerwolven vind ik altijd wel erg leuk, maar dat kost wel wat meer inzet dan een spelletjes als dat tellen of wie er na jou komt.

      *Een ander idee wat ik wel eens gezien heb op fb geloof ik is een foto spel. Er word een onderwerp gekozen of dingen gekozen en men moet daar een foto van maken, met datum erbij(zodat het niet zomaar van google) komt. Wie het eerst deze foto plaatst verzin het volgende ding of onderwerp.

      *Vroeger was er ook op het forum zo een gezamenlijk verhaal schrijven, weet niet hoe dat heet.

      *Wat als. Iemand stelt een vraag die begint met wat als. De volgende geeft daar antwoord op en stelt daarna weer de vraag. Voorbeeld: Wat als je een dag met een beroemde zanger/zangeres mocht doorbrengen, wie zou dat zijn?

      *Heb je ooit? Zelfde als bovenstaande maar dan met de vraag heb je ooit? Bijvoorbeeld: Heb je ooit je snotje uit je neus opgegeten? (probleem is alleen dat zulke dingen nogal uit de hand kunnen lopen)

      *King of the hill/king of the planet

      Zomaar wat ideeen wat ik nog weet aan forumspellen
    • Hysteria wrote:

      Leuk idee! Ben ook niet zo thuis in spelletjes op het forum.

      *Weerwolven vind ik altijd wel erg leuk, maar dat kost wel wat meer inzet dan een spelletjes als dat tellen of wie er na jou komt.

      *Een ander idee wat ik wel eens gezien heb op fb geloof ik is een foto spel. Er word een onderwerp gekozen of dingen gekozen en men moet daar een foto van maken, met datum erbij(zodat het niet zomaar van google) komt. Wie het eerst deze foto plaatst verzin het volgende ding of onderwerp.

      *Vroeger was er ook op het forum zo een gezamenlijk verhaal schrijven, weet niet hoe dat heet.

      *Wat als. Iemand stelt een vraag die begint met wat als. De volgende geeft daar antwoord op en stelt daarna weer de vraag. Voorbeeld: Wat als je een dag met een beroemde zanger/zangeres mocht doorbrengen, wie zou dat zijn?

      *Heb je ooit? Zelfde als bovenstaande maar dan met de vraag heb je ooit? Bijvoorbeeld: Heb je ooit je snotje uit je neus opgegeten? (probleem is alleen dat zulke dingen nogal uit de hand kunnen lopen)

      *King of the hill/king of the planet

      Zomaar wat ideeen wat ik nog weet aan forumspellen

      Hier staan al enkele dingen van het oude forum. Ik kon echter niet meer op de naam / het idee komen, maar nu branden er een aantal lichtjes.

      Het spelletje van de foto komt me bekend voor. Dat is voorheen volgens mij ook op het oude forum gespeeld.
      Precies zoals jij het zegt: iemand roept een onderwerp en hier wordt een foto bij geplaatst. Volgens mij mochten toentertijd wel foto's van internet gebruikt worden. Op zich is dit ook wel grappig denk ik? Ik kan me voorstellen, dat als je alleen eigen gemaakte foto's gebruikt, dat je hierbij ook beperkt bent in je keuzes plus mogelijk de ethische aspecten in het geding komen. Mijn voorstel zou zijn om foto's van internet (geen persoonlijke foto's ofcourse) te gebruiken voor dit spel.

      Het gezamenlijke verhaal was een spel waarbij iedereen (minimaal en maximaal) 3 woorden mag schrijven om zo gezamenlijk tot een verhaal te komen. Kan veel leuke en grappige effecten geven.

      Het 'wat als'-spel is misschien ook een leuke om te spelen. Kan eenvoudig gemaakt worden, maar ook vragen gesteld worden waar je even over moet nadenken. Leuk idee! Ik ben voor!

      Het 'heb je ooit'-spel is ook een leuke. Het kan uit de hand lopen, maar je kunt dit ook inkaderen met bepaalde regels. Natuurlijk is iedereen vrij om wel of geen antwoord te geven op bepaalde vragen. 'Heb je ooit' is wel een leuke om elkaar wat beter te leren kennen. Evenals het 'wat als-spel.

      King of the Hill / king of the planet zegt me even niks. Dat zou ik even moeten opzoeken wat het inhoudt. Feel free to start a thread if u like it.
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos