Toevoeging effect laser en graviton techniek

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Toevoeging effect laser en graviton techniek

      In de loop der jaren hebben de meeste "nutteloze" technieken een secundair effect verkregen en zelfs nuttigen een extra effect zoals impuls en hyperruimte motoren. De enige technieken die geen enkel nut hebben om verder te onderzoeken tot hun benodigde tech level om andere technologieën vrij te geven, zijn laser techniek en graviton techniek. Wordt het niet eens tijd dat deze ook een extra effect verkrijgen?

      Deze effecten moeten natuurlijk niet van TE grote invloed zijn, maar wel dat het te merken valt.

      Voor laser techniek heb ik bedacht dat voor ieder niveau de maximale aanvalskracht van kleine en grote lasers met 1% verhoogd wordt, dit wordt gecalculeerd NA de toevoeging van de wapen techniek.
      Voor graviton heb ik er twee bedacht:
      1- Voor ieder niveau wordt de huidige tijd tussen sprongpoorten verminderd met 10%. Dus als je graviton 2 hebt wordt deze huidige tijd * 0,9^2
      2- Voor iedere twee niveau's krijgt de maan basis er voor iedere twee niveau's 1 extra veld bij.
      (Edit: natuurlijk zal maar 1 van de twee aan graviton gekoppeld moeten worden, anders is het iets TE)

      Wat vinden jullie van dit idee?, hebben jullie zelf ook nog een idee, laat het horen want deze technieken zijn gewoonweg verouderd.
    • paul-maximilianus wrote:

      1) Kleine lasers zijn al veel beter dan raketjes, waarom ze nog sterker maken? tegen dus.

      2) ook op tegen. Bouw sprongpoort level 2 op je maan en je hebt al een 50% reductie.
      Bouw maanbasis erbij en je k
      Geef dan zelf ook een idee
      Maanbasis duurt gewoonweg te lang voor wat het geeft en die sprongpoorten verhogen geeft geen 50% reductie, ook maar 10% ofzo, dus dat is een extra plek op je maan ook niet waard.
    • Ow doet sprongpoort 2 niet meer de tijd halveren zoals dat vroeger was? Jammer. Of ik moet zeggen jammer dan.
      Waarom zou je trouwens zoveel maanvelden nodig hebben?

      Alleen om werf 12 te kunnen neerzetten? dan ben je alleen voor defencers bezig en niet "breed genoeg" voor alle ogamers.

      Ik ben nog steeds tegen, heb zelf geen idee voor meer technieken, dingen zijn gewoon eindig.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Met betrekking tot laser techniek:

      1-12 benodigd door Interceptor/ kleine en grote laser / Plasma tech / ionen
      15 - stelt je in staat om: 2 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,5s is per seconde te produceren
      20 - stelt je in staat om: 3 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,33s is per seconde te produceren
      25 - stelt je in staat om: 4 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,25s is per seconde te produceren

      met name is de nieuwe servers zie ik het probleem dat veel eenheden 1seconde bouwtijd hebben dus maakt het niet uit of je een lg of een ss je maakt je kan er maar maximaal 86k per dag maken per planeet (en met name voor rebuild van de flodder is dat best vervelend zo nu en dan)
    • TheBunny wrote:

      Met betrekking tot laser techniek:

      1-12 benodigd door Interceptor/ kleine en grote laser / Plasma tech / ionen
      15 - stelt je in staat om: 2 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,5s is per seconde te produceren
      20 - stelt je in staat om: 3 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,33s is per seconde te produceren
      25 - stelt je in staat om: 4 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,25s is per seconde te produceren

      met name is de nieuwe servers zie ik het probleem dat veel eenheden 1seconde bouwtijd hebben dus maakt het niet uit of je een lg of een ss je maakt je kan er maar maximaal 86k per dag maken per planeet (en met name voor rebuild van de flodder is dat best vervelend zo nu en dan)
      Niet alles in 1 werf stampen voor rebuild dan, en zie de connectie lasertechniek en bouwtijd van schepen niet samen gaan.
    • Unleasher wrote:

      TheBunny wrote:

      Met betrekking tot laser techniek:

      1-12 benodigd door Interceptor/ kleine en grote laser / Plasma tech / ionen
      15 - stelt je in staat om: 2 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,5s is per seconde te produceren
      20 - stelt je in staat om: 3 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,33s is per seconde te produceren
      25 - stelt je in staat om: 4 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,25s is per seconde te produceren

      met name is de nieuwe servers zie ik het probleem dat veel eenheden 1seconde bouwtijd hebben dus maakt het niet uit of je een lg of een ss je maakt je kan er maar maximaal 86k per dag maken per planeet (en met name voor rebuild van de flodder is dat best vervelend zo nu en dan)
      Niet alles in 1 werf stampen voor rebuild dan, en zie de connectie lasertechniek en bouwtijd van schepen niet samen gaan.

      ben het eens dat ik laser ook niet zie linken aan werf/nano. Echter wel zo dat niemand op 5 planeten tegelijk vloot wilt gaan bouwen, althans ik vind het irritant. Kost me teveel tijd om alles te transporten en verplaatsen.

      Dus ben het Wel eens met bunny zijn idee, echter is net die 99.999k ingevoerd, dus zal niet snel nog is iets aangepast worden denk ik.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      Unleasher wrote:

      TheBunny wrote:

      Met betrekking tot laser techniek:

      1-12 benodigd door Interceptor/ kleine en grote laser / Plasma tech / ionen
      15 - stelt je in staat om: 2 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,5s is per seconde te produceren
      20 - stelt je in staat om: 3 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,33s is per seconde te produceren
      25 - stelt je in staat om: 4 eenheden (def of schepen) af te ronden wanneer de "theoretische bouwtijd" van deze unit 0,25s is per seconde te produceren

      met name is de nieuwe servers zie ik het probleem dat veel eenheden 1seconde bouwtijd hebben dus maakt het niet uit of je een lg of een ss je maakt je kan er maar maximaal 86k per dag maken per planeet (en met name voor rebuild van de flodder is dat best vervelend zo nu en dan)
      Niet alles in 1 werf stampen voor rebuild dan, en zie de connectie lasertechniek en bouwtijd van schepen niet samen gaan.
      ben het eens dat ik laser ook niet zie linken aan werf/nano. Echter wel zo dat niemand op 5 planeten tegelijk vloot wilt gaan bouwen, althans ik vind het irritant. Kost me teveel tijd om alles te transporten en verplaatsen.

      Dus ben het Wel eens met bunny zijn idee, echter is net die 99.999k ingevoerd, dus zal niet snel nog is iets aangepast worden denk ik.
      Anders moeten ze gewoon in de game toevoegen bouwtijd achter de komma ipv afronden naar beneden of boven.
      Maarjah dat betekent dat mensen mindervaak een booster gebruiken of minder vaak via dm afkopen wat dus betekent minder inkomsten voor GF wat ze dus natuurlijk niet doen ;)


      Yggdrasill wrote:

      Voor laser techniek heb ik bedacht dat voor ieder niveau de maximale aanvalskracht van kleine en grote lasers met 1% verhoogd wordt, dit wordt gecalculeerd NA de toevoeging van de wapen techniek.

      Voor nu worden laserstechiek alleen gebruikt voor
      Ion techniek - Plasma - IC - Processor - Kl
      Gl
      Zodra je lasertechiek gaat toepassen bv al +% in schade voor deze applicaties zou je dus dit het zelfde moeten doen voor ion techniek, plasma en graviton imo. (ook al geven plasma en ion techniek bonusen in economie)
      Ion - > kruisers & ion kannon
      Plasma -> bw & plasma kannon
      Graviton -> Rips
    • Niemand gehoord van laserlassen
      Hoe beter je laser techniek is hoe sneller/nauwkeuriger je kunt lassen en daardoor wordt het productie proces sneller
      maar denk inderdaad niet dat het snel gaat gebeuren ivm de aanpassig van 10k naar 100k eenheiden in 1x aanzetten

      Ooit eens een keer iets uitgedacht met lasertechniek in combinatie met energie techniek om je schepen zuiniger te laten vliegen
      Iets met lasertechniek (is een soort van energie overdracht)
      (Lasertech - 11)^1,8 = Bereik van de laser (vlieg je minder stelsels dan dit krijg je korting op je deutkosten hoeveelheid afhankelijk van energie tech)

      (0,99^Energie tech) * Server instellingen = Hoeveelheid benodigde deut