Opslag spionagesondes, why?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Opslag spionagesondes, why?

      He Hallo,

      Ik heb flink mijn best gedaan om info of een oud topic te vinden met de desbetreffende discussie/info maar kon er weinig over vinden. Er is veel veranderd sinds ik ooit begon in uni2, veel is beter, toegankelijker en natuurlijk duurder (DM) geworden. Maar wat ik echt mis is de opslag capaciteit van de spio sonde.

      Waarom is er destijds besloten om dit eruit te halen? Spio raiden interesseert me niet, maar een optie om toch kleinere hoeveelheden GS binnen een paar min aan de andere kant van de uni te kunnen krijgen had er van mij echt wel mogen blijven. Op deut wachten terwijl je een target gespot hebt is verschrikkelijk ;) Ze hadden het vast wel zo kunnen schrijven dat de opslag alleen bij aanvallen niet zou werken;.

      Klopt het verder ook dat er op dit moment geen uni op .NL is waar de spio opslag wel aan staat?

      Ben benieuwd naar jullie mening, en hoe het besluit destijds ontvangen en uitgelegd werd.
    • GF en uitleg

      "Spioraiden uitgezet"

      Ik denk vooral dat het te maken kreeg met het gros aan itjes dat destijds kwam uit die duizenden accounts per uni en hiermee balans in de uni flink verstoord werd door het raiden met spios. We spreken hier over een tijdperk waar enkel 1x speed was met hooguit een 2x speed uni in een ver land. In die tijden had je 1000-den accounts in een uni en als er dan op een gegeven moment itjes kwamen, konden deze door het spioraiden snel gebasht worden. Controle voor de GO zou dan ook geniaal kleaute zijn geweest. Maar we kunnen enkel gissen naar de precieze reden.

      In .nl was er 1 uni dat spioraiden had ( Yakini ) met 4x eco, 2x vlootsnelheid, 50% vloot naar puin, 6 mw en 60% deutconsumptie was het niet echt een uni waarbij veel spelers warm zouden lopen voor het totale plaatje aan specs. Dus heb je gauw weer een minersuni ( lage snelheid, dus vrij safe tegen fleeters ). Enkel ziet men de cijfers en bekijken enkel de spec spioraids erbij en wordt er besloten dat die enkele spec dus ervoor zorgt dat er te weinig spelers zijn.

      Nu met de classes hebben we al gauw 800k spio's liggen ( deel al kapot gevlogen voor de kristallen in een 80% puin uni ) en zouden we wel graag spioraiden weer terug zien komen. Althans, wat ik doorgaans door de wandelgangen hoor.
    • paul-maximilianus wrote:

      Volgens mij is spioraiden al in 2006 uitgezet.
      Ik heb Yakini gespeeld maar kreeg mijn RSI van 10 jaar geleden weer terug, dus gestopt toen.

      Als je snel deut nodig hebt kun je een bak spioos er heen sturen en na verschroten voor 75% met een kristalhandelaar omzetten in deut. Kost wat Dm maar je kan aanvallen.
      Helaas zit ik in Kallisto, en is die creatieve oplossing dus niet meer mogelijk.


      @Hitsugaya Toushiro

      Bedankt voor je informatieve verhaal. Ik ben ook wel benieuwd hoe het spel weer zou zijn met de spio opslag weer aan. De navigator is wel iets sneller maar man wat kost die een brandstof. Ik zou een brandstof schip met een snelheid tussen een spio en een vrachtschip wel een leuk idee vinden. Waar dan alleen deut in kan ofzo :)
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      GF en uitleg

      "Spioraiden uitgezet"

      Ik denk vooral dat het te maken kreeg met het gros aan itjes dat destijds kwam uit die duizenden accounts per uni en hiermee balans in de uni flink verstoord werd door het raiden met spios. We spreken hier over een tijdperk waar enkel 1x speed was met hooguit een 2x speed uni in een ver land. In die tijden had je 1000-den accounts in een uni en als er dan op een gegeven moment itjes kwamen, konden deze door het spioraiden snel gebasht worden. Controle voor de GO zou dan ook geniaal kleaute zijn geweest. Maar we kunnen enkel gissen naar de precieze reden.

      In .nl was er 1 uni dat spioraiden had ( Yakini ) met 4x eco, 2x vlootsnelheid, 50% vloot naar puin, 6 mw en 60% deutconsumptie was het niet echt een uni waarbij veel spelers warm zouden lopen voor het totale plaatje aan specs. Dus heb je gauw weer een minersuni ( lage snelheid, dus vrij safe tegen fleeters ). Enkel ziet men de cijfers en bekijken enkel de spec spioraids erbij en wordt er besloten dat die enkele spec dus ervoor zorgt dat er te weinig spelers zijn.

      Nu met de classes hebben we al gauw 800k spio's liggen ( deel al kapot gevlogen voor de kristallen in een 80% puin uni ) en zouden we wel graag spioraiden weer terug zien komen. Althans, wat ik doorgaans door de wandelgangen hoor.
      Daarnaast bepaald de opslag ook de afstand dat eens schip kan vliegen. Het vervult dus 2 functies.