Draadjes idee 3.0

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • swami_dude wrote:

      Ik las hier een goed idee, maar helaas was het topic al gesloten. Ik dacht start dus een nieuw topic om mijn steun uit te spreken voor dit idee.

      Mijn voorstel is om gewoon te stoppen met coupons te geven aan een waardeloze mod functie op een board wat zo dood is dat als een topic meer dan 2 of 3 reacties krijgt het een wonder is. Mocht een topic dan eindelijk genoeg prikkelen om wat reacties uit te lokken dan worden deze zonder goede reden op slot gegooid.

      Dit voelt als een gespreksleider hebben terwijl je met 3 mensen in de hal staat te praten. Ten eerste de bijeenkomst is niet groot genoeg om een gespreksleider te kunnen verantwoorden, ten tweede neemt niemand die gespreksleider serieus behalve de gespreksleider zelf en ten derde is het gewoon een irritatie die de gezelligheid niet ten goede komt.

      Vroeger steunde ik het idee van een mod wel, maar kunnen we alsjeblieft stoppen met te pretenderen dat dit forum nog iets voorstelt behalve wat oude rotten die hier af en toe wat berichtjes achter laten. Het is zo spannend allemaal niet meer.

      En ga nu alstublieft niet zeggen dat ik tegen het team in ga oid want wie neemt dat nog serieus anno 2020?


      nu we dit aankaarten, kunnen we het dan ook hebben over de like functie? is een hele makkelijke functie voor mensen om te delen dat ze het met iemand eens zijn zonder dat ze een hele post moeten schrijven zoals ik nu doe.

      :love: Thanks Syrabi
    • swami_dude wrote:

      Nou hele discussie opgestart zie ik. Ik ga hier geen posts neer zetten die gesloten werden, want dan ga ik die situaties in dit topic bespreken. Dit is volgens de board regels niet toegestaan dus dan komt hier een slotje op.

      Precies dat is de reden waar ik het vaak niet mee eens ben. Stel ik zeg hier nu, dit topic, met link, ging voor mij onnodig dicht, dan zou er vervolgens dit komen te staan onder mijn post.

      (ga het uit m'n hoofd proberen)

      ~Swami: Het bespreken van bans of sluiten van draadjes dient met desbetreffende GO / Mod te gebeuren in pm en niet via deze weg *slotje*

      Ik verzin maar wat he, ben niet opgeleid in modteksten. Anyways er zijn wel eens controversiële slagen of gewoon dingen die wat meer de aandacht trekken waarin mensen bijv. reageren met vaag gerelateerde zaken, oude vetes bijvoorbeeld, naar mij mening soms redelijk relevant voor het topic. Maarja gaat niet over de specifieke slag, dus offtopic. Als mensen elkaar al jaren niet moeten en begin te trashtalken in een topic is dat toch heerlijk. Dit zou zijn alsof je alle bombarie voor en na de bokswedstrijd van Badr Hari en Rico Verhoeven niet zou uitzenden omdat het niet over het gevecht zelf gaat en dus offtopic is. De meeste entertainment zit hem juist in die rivaliteit en dat mensen roepen dat ze elkaar kapot gaan maken, mooi toch, moeten we meer hebben. Niet alleen bokswedstrijden, reality tv, roddelbladen ik denk dat het grootste deel van onze entertainment industrie draait op zulke dingen. Zolang er niet belachelijk gescholden wordt met ziektes of rl bedreigingen worden gedaan zie ik het probleem niet zozeer.
      Wat ik heb begrepen van andere mods, die hier veel langer rond hangen dan ik, is dat het erg lastig is bij een regel die jij voorstelt, om een grens te trekken. Nu ben ik het met je eens en zou je zeggen 'ziektes, bedreigingen etc' kan niet. Nou schijnt het dus zo te zijn dat er altijd een aantal gebruikers zijn die de grijze gebieden dan gaan opzoeken, en dan is het al helemaal lastig voor mods om een bepaalde orde te houden, want hoezo mag een mod bepalen waar de grens ligt? Dus is er besloten dat er strakke regels zijn en er eigenlijk niks toegelaten wordt op het gebied van schelden.

      Ik heb in de eerste maanden hier als mod ook wel een aantal keer fout de beslissing gemaakt iemand een warn te geven, of een topic te sluiten voor weinig rede, omdat er mild gescheld werd. Achja, zodoende leert men!

      Ik ben wel van mening dat veel momenteel al wordt getolereerd door ons, en we zeker niet zo maar een topic sluiten. Natuurlijk zijn er een aantal spelers die al vaker de fout in zijn gegaan, en waar dan wat strenger bij opgetreden wordt, maar vrij veel is mogelijk. Ik speel ogame ook buiten de Nederlandse servers, en ik zie ook dat daar op het forum zeker vaak 'trashtalk' en alle bombarie er omheen getolereerd wordt, wat het leuk houd. Maar, het valt me ook op dat op elk forum ze zich erg streng aan de regels vast houden, en meteen waarschuwen bij overtredingen. een stuk meer dan hier zelfs!

      Nou goed, om het vanaf mijn kant even af te sluiten hier:

      Ja, ik wil graag met je kletsen (Stuur me even een pm) over hoe ik beter als mod kan optreden in specifieke situaties. Welke topics worden zonder goede rede op slot gegooid, Waarom krijg je het gevoel dat er een gespreksleider is? Ik ben erg benieuwd!

      Jillian wrote:


      nu we dit aankaarten, kunnen we het dan ook hebben over de like functie? is een hele makkelijke functie voor mensen om te delen dat ze het met iemand eens zijn zonder dat ze een hele post moeten schrijven zoals ik nu doe.
      Geen idee waarom die weg is, ik ga op onderzoek uit! Helemaal met je eens.
      Retired.

      - Seek Discomfort -

      The post was edited 1 time, last by Abremsev ().

    • Wat een kul topic. Geen feiten, enkel meningen en populaire reacties. Als ik de eerste post lees, weet ik al welke gebruikersnamen ik tegen ga komen in het topic en zowaar, ik heb een bingo.
      Laten we feiten bij feiten laten en geen onzin verkondigen.

      Topics worden gesloten om een reden, deze reden is voor iedereen te lezen in de regels. Daar heeft iedereen zich aan te houden. Negen van de tien keer worden waarschuwingen gegeven voordat topics worden gesloten, maar het is veel leuker om te kijken hoe ver je kunt gaan. En dan na sluiten van een draadje de vermoorde onschuld uithangen en het team bashen.

      Denk nu eens tien jaar terug, toen werden aanzienlijk meer topics veel sneller gesloten (ook relatief aan de activiteit) en meer waarschuwingen en bans uitgedeeld. We zijn continu coulanter geworden, maar dat is nog niet genoeg. Men wil anarchy, maar men vergeet voor het gemak dat er een report knop is die door anderen gebruikt word en ja, ook door hen die hier in het topic reageren!

      Dit board is geen uitlaatklep voor wat je in het echte leven voor je moet houden, ook hier heb je je te gedragen naar normen en waarden en die handhaven wij als moderator team. Als je dat niet aanstaat, dan heb je geen enkele verplichting om het board te gebruiken. Je kunt gewoon weg blijven als het je allemaal niet aan staat, maar blijkbaar is er nog genoeg om te blijven komen en posten.

      En over de "vergoeding" die we krijgen, volgens mij hebben vele spelers kunnen profiteren van coupons van verschillende vertrekkende teamlers. Hebben diverse teamlers in het verleden wedstrijden gepost waar eigen coupons vergeven werden en zijn ook de coupons in terugkerende "evenementen" gewoon vanuit het team beschikbaar gesteld. Ik zit zelf onderhand aan mijn coupons van 2015 als er iets vergeven moet worden.
      Bedankt voor de waardering :thumbdown:

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:


      Denk nu eens tien jaar terug, toen werden aanzienlijk meer topics veel sneller gesloten (ook relatief aan de activiteit) en meer waarschuwingen en bans uitgedeeld.
      Dat komt omdat als je nu zo snel banned als vroeger, dan is er helemaal niks meer over van het board. Ik heb dit board zien veranderen in een trieste bedoening. Sure niet alle mods zijn slecht. Maar het zijn voornamelijk mensen die hun "taak" iets te serieus nemen. Nogmaals mijn advies om het board te sluiten en het enige nuttige van dit board naar ingame te verplaatsen. Dan kan het team kleiner, en kan er weer op kwaliteit worden geselecteerd.
    • Ok de coupons opmerking was misschien een cheap shot, ik weet dat het de meeste daar niet om te doen is...

      Het is vrij frustrerend als je elke keer als er eens een interessant topic is je weer een slotje tegen komt op pagina 2. Verder hebben natuurlijk de meeste inderdaad al door dat je het board niet verplicht hoeft te gebruiken en dat je kunt weg blijven als het je niet bevalt. Eenzelfde beleid leidde tot een lege IRC en nu zitten de meeste mensen natuurlijk gewoon in private alliantie discords en posten de meeste hun slagen slechts exclusief daar.

      Dus wat dat betreft wordt de tip, blijf weg als het je niet bevalt, die het team al jaren aan gebruikers meegeeft zeker weten vrij goed op gevolgd.

      Nu ook nog eens alles van vroeger permanent verwijderd lijkt te zijn heeft het forum ook niet meer veel historische waarde lijkt het. Ik gok dat het ogame blauw gewoon nog af en toe mooi vind om te bekijken vanwege de nostalgie. Meestal scroll ik hier door en is er niets te beleven, mocht er eens wat gebeurd zijn, ben ik gewoonlijk te laat om nog mee te doen. Overigens heb ik wel het idee dat vroeger meer posts verwijderd werden in plaats van topics gesloten. Misschien omdat toen nog meer mensen tussen de trolposts door gewoon normaal reageerden.

      Ik zeg ook niet dat handhaving niet kan, maar bijv. als Indo, iemand die ik ken uit de oude uni 10 tijd bijv Sempi crasht, een real life vriend van mij, dan vind ik het jammer dat omdat Monfy en James Cameron even een woordwisseling hebben, wat volgens mij overigens prima mag, ik daardoor niet even een oude ogame bekende welkom kan heten in de uni en die vriend van me kan uitlachen omdat die weer geprakt is. Zo heb ik wel vaker wat dingetjes dat ik denk oh ff reactie posten en dan kom ik een slotje tegen. Kijk uiteindelijk had ik wel gewoon ingame contact met Indo en Sempi spreek ik sowieso vaker, dusja idd ik hoef niet perse daarvoor een post op het forum te maken. Maarja ik vind dat soms gewoon nog een leuk tijdverdrijf :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Spelers vergeten over het algemeen dat ze hier nu in het draadje over het algemeen zitten te blaten over het slechte functioneren van het board team. Toch zie ik niemand van jullie naar voren stappen wanneer er gevraagd wordt voor Moderatoren om het dan "beter" te kunnen doen.
      Net als de reports waar Lord het over heeft in zijn post. Er zijn pagina's aan reports van spelers die hier net zo hard roepen in dit draadje die dan voor ieder wittewasje een report indienen, omdat ze op kleine teentjes getrapt zijn.

      Swami weet beter dan dit. Is teamler geweest in een tijd waar nóg minder kon, maar dat is hij blijkbaar allemaal vergeten.

      We zijn hier niet om jullie handjes vast te houden. We zijn hier om het forum voor iedereen toegankelijk te houden. Dat er dan eens per 6 maanden even een discussietopic komt waar iedereen even gal spuwt naar het team, want ooit was er iets gebeurd tussen die speler en een teamler, dat iedereen zijn mening wil geven. Ondertussen kennen we ieder gedrag van jullie onderhand wel, dus het verbaast ons totaal niet dat zulke topics weer komen tot het moment het té ver gaat. Dit is enkel gedrag wanneer het openbaar is, want wanneer 1 op 1, dan geeft de meerderheid hier ineens geen kick...

      Editje: Voor Swami nog een punt. Je had mij ook een pm kunnen sturen om te kijken of het niet te vroeg gesloten is geweest. Dan hadden we kunnen kijken om het weer te heropenen na dat de hitte er vanaf was.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Spelers vergeten over het algemeen dat ze hier nu in het draadje over het algemeen zitten te blaten over het slechte functioneren van het board team. Toch zie ik niemand van jullie naar voren stappen wanneer er gevraagd wordt voor Moderatoren om het dan "beter" te kunnen doen.
      Vind ik ook HT ze moeten zich gewoon aanmelden als ze alles beter weten want beter kunnen ze het vast zeker ook niet!
      Ik domineer
    • Ik dacht juist dat het ging over het nut en noodzaak van het board als de mods alles wat levendig is gelijk grondig verwijderen.

      Daarom opper ik ook voor het verwijderen van het board en alles wat nuttig is via ingame te laten verlopen. Regels -> ingame, slagen posten -> ingame. Er is ook een handelsmarkt die dat nut van het board heeft vervangen. Dat kan voor de andere dingen ook gebeuren.
    • Lord wrote:

      Wat een kul topic. Geen feiten, enkel meningen en populaire reacties. Als ik de eerste post lees, weet ik al welke gebruikersnamen ik tegen ga komen in het topic en zowaar, ik heb een bingo.
      Net als jouw reactie hier..
      Er zijn topics die "lang" open bleven omdat de post door ,bv,HT was.
      Daar heb ik zelfs comment op gegeven..
      Sommige opmerkingen werden gereport.. maar niets mee gedaan.
      Dit is een vorm van hypocriet zijn in zijn ergste vorm.
      Misschien kunnen jullie de tijden van het Mligram experiment doen herleven...
      Als het de desbetreffende mod aanstaat blift het open, zoniet , gaat er meteen een slotje op.
      Legio voorbeelden te over!!
    • Lord wrote:

      Je kunt gewoon weg blijven als het je allemaal niet aan staat, maar blijkbaar is er nog genoeg om te blijven komen en posten.
      Hier wil ik even een korte feitelijke opmerking over maken: het gebruik van het board is niet helemaal vrijblijvend om het spel correct te kunnen spelen. Wanneer twee allianties in oorlog zijn, veranderen de onderlinge bashingregels. Oorlogsverklaringen staan enkel op het forum, dus je bent toch op een of andere manier verplicht om zo nu en dan het forum te bekijken.

      Nog een voordeel dus om degelijke dingen ingame te maken i.p.v. afzonderlijk op een forum.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167

      The post was edited 1 time, last by GeneralDuke ().

    • GeneralDuke wrote:

      Lord wrote:

      Je kunt gewoon weg blijven als het je allemaal niet aan staat, maar blijkbaar is er nog genoeg om te blijven komen en posten.
      Hier wil ik even een korte feitelijke opmerking over maken: het gebruik van het board is niet helemaal vrijblijvend om het spel correct te kunnen spelen. Wanneer twee allianties in oorlog zijn, veranderen de onderlinge bashingregels. Oorlogsverklaringen staan enkel op het forum, dus je bent toch op een of andere manier verplicht om zo nu en dan het forum te bekijken.
      Nog een voordeel dus om degelijke dingen ingame te maken i.p.v. afzonderlijk op een forum.
      Je kan ook gewoon je forum openen, naar de uni gaan, een bericht plaatsen dat er een war is, en er verder niet meer naar om kijken. Je kan het zelfs door een alliantiegenoot laten doen, als je het zelf echt niet wilt. Je bent nergens verplicht om iets anders te lezen of ergens op te reageren, dan het daadwerkelijke topic van de war. Dus moet je een heel forum sluiten, waar genoeg mensen zijn die lol hebben en graag gebruik maken er van, omdat er een aantal zijn die boos zijn, maar niet de discipline hebben om het forum te vermijden?

      Natuurlijk heb je gelijk in wat je zegt, maar het voegt zo bar weinig toe.

      Jillian wrote:

      Abremsev wrote:

      Geen idee waarom die weg is, ik ga op onderzoek uit! Helemaal met je eens.
      Deze is er in de meeste rubrieken nooit geweest;
      Het is altijd "niet mogelijk" geweest om dit wel voor alle gebruikers toe te laten. Al hebben admins etc vaak de like knop wel.
      Ik zal het is in de groep gooien om te kijken wat de mogelijkheden zijn!


      Treinrek wrote:

      Ik dacht juist dat het ging over het nut en noodzaak van het board als de mods alles wat levendig is gelijk grondig verwijderen.

      Daarom opper ik ook voor het verwijderen van het board en alles wat nuttig is via ingame te laten verlopen. Regels -> ingame, slagen posten -> ingame. Er is ook een handelsmarkt die dat nut van het board heeft vervangen. Dat kan voor de andere dingen ook gebeuren.
      Ik geef absoluut toe dat er ruimte is voor verbetering, maar dat 'alles wat levendig is gelijk grondig verwijderen' is natuurlijk onzin. Ik snap dat je ergens op je teentjes bent getrapt, maar een heel groot deel van de topics blijft gewoon open.

      Voor mij persoonlijk is het de schuld van een kleine groep in de community dat topics te snel gesloten worden. Ik wil elke speler die serieus iets vraagt hier, graag antwoorden. Maar in de eerste pagina aan reacties staat al zoveel onzin en puur bashing naar het team, dat ik eigenlijk dacht: Ik heb er geen eens zin in, gooi het wel dicht. Nu vond ik dat niet terecht tegenover Swami die oprecht, ondanks veel te plat en ongegrond, een topic start. Ik heb ook met hem gesproken hier over, en snap volkomen wat hij zegt en waar hij vandaan komt, en snap ook de frustratie zeker. ik wil daar ook zeker wat aan doen, en dat binnen het team bespreken, maar precies wat Lord zei is wat ik denk als ik naar een deel van de eerste pagina aan reacties kijk. "Wat een kul topic. Geen feiten, enkel meningen en populaire reacties. "

      Kom met een duidelijk aantal voorbeelden, onderbouw een sterke mening, en ik zal strijden voor je om te zorgen dat we een oplossing kunnen vinden. Ben je hier alleen maar aan het bashen op het team, dan ben je gewoon een pannenkoek en verpest je het voor de rest. ;)
      Retired.

      - Seek Discomfort -

      The post was edited 3 times, last by Abremsev ().

    • Let maar niet op Swami, die weet niet zoveel over Amerikaanse politiek :*

      Ik snap de frustratie van beide kanten wel en ga een poging doen om het uit te leggen vanuit mijn perspectief. Het ontbreken van waardering van spelers voor de mods op het forum spreekt voor zich dat dat vervelend is. Daar tegenover hebben wij op dit moment te maken met spelers waarvan wij zien dat ze zich onethisch gedragen in het spel en vervolgens als mod jou de les moeten lezen op het forum over wat wel en niet mag. Dit is natuurlijk nogal frustrerend en deze mods vertegenwoordigen wel het huidige team. Daarnaast vinden wij dat discussies te snel gestopt worden, en dat gebeurt meestal omdat er een paar trolls tussen zitten. Wij zouden liever zien dat deze trolls gewoon een waarschuwing krijgen of hun comment verwijderd wordt in plaats van dat ze het verpesten voor de rest en de discussie afgekapt is. Ook moeten wij verplicht over de slag blijven praten terwijl er soms een heel verhaal omheen zit en mensen graag die frustratie uiten.

      Het punt waar het hier dus ook om gaat is niet zozeer dat wij mods nutteloos vinden (alhoewel sommigen zullen zeggen van wel), maar dat er gewoon een aantal frustraties zijn. Het helpt ook niet om dan in zo'n topic te zien dat zo'n speler/mod ook nog neerbuigend reageert op de spelers die hun frustratie hier laten blijken. Zulke mods maken ook wel eens dergelijke reacties bij andere topics, en uit ervaring weet ik dat een report knop dan niet zoveel uithaalt. Ik bedoel dit niet als het bespreken van het functioneren van een teamlid, maar om het standpunt te verduidelijken.

      Ik snap het punt van Lord heel goed. Je komt inderdaad overal steeds dezelfde mensen tegen en zij zullen steeds proberen tot het randje te gaan. Maar juist zij verpesten het soms voor de rest. De community is nu een stuk kleiner dan tien jaar geleden en daarom zul je deze mensen steeds vaker tegenkomen. Het gaat op dit moment niet echt om feiten maar meer om emoties. Daarnaast zitten er heus ook goede teamleden tussen die een verrijking voor het forum zijn en reageren sommige mensen veel te hard wanneer een teamlid zijn mening laat blijken, dat ontken ik ook zeker niet.
    • @Takeoff Je kan beter gewoon namen noemen, beetje te overduidelijk wat je bedoeld hier. Er was ooit een regel dat een mod niet mocht modderen waar hij speelt, en dat is verwaterd omdat we nog maar met zo weinig mods zijn. Dit is wel iets wat ik gister toevallig heb besproken, en waar we een groot deel van de frustratie weg kunnen halen.

      Een ander probleem is, dat jullie als individu natuurlijk maar 10% zien van wat er gebeurd. Wij spreken als mods wel degelijk erg veel in PM, op discord en andere chats met veel verschillende spelers. Het is soms ook onwijs hypocriet om te zien hoe spelers 1 op 1 om hulp vragen, en in dit soort topics aan het bashen zijn. Dus die neerbuigendheid, ja ik moet me daar ook onwijs op inhouden. Ik heb bij bepaalde mensen die dan roepen 'Ja waarom doe jij als mod dit' ook vaak zoiets van ja uhh omdat ik het zeg. En dat gaat echt niet om het stukje macht, maar gewoon om de vermoeidheid bij het idee 'moet ik nu weer uit gaan leggen hoe en wat?'

      het valt me op dat m.b.t. dit soort topics we continue in herhaling vallen. Over een aantal weken/maanden is er weer een, worden dezelfde dingen geroepen naar de mods, reageren wij weer zoals hier, en is het weer stil.

      Oh en om even terug te komen op wat je zegt over on-topic blijven. Daar pak je nu ook wel een ongelofelijk slachtofferrol hoor. Jij mag in een topic de slag, de rede voor de slag en alles eromheen bespreken. Het probleem is dat vaak, omdat we zo veel oude uni's hebben, er binnen no-time weer over beschuldigingen en dergelijke van 5 jaar terug wordt gesproken, en dat heeft zo geen nut. Het gaat altijd terug op dezelfde, inhoud loze comments over iets wat totaal niet met de slag of huidige situatie te maken heeft, en daar maken wij dan een eind aan. het bespreken van wat er in de uni gebeurd, wat er vorige week gebeurde wat aanleiding was, en ga maar door, is allemaal toegestaan.


      GeneralDuke wrote:

      Misschien per universum ook een flametopic openen? Niet gemodereerd*, free for all.

      * Totdat het echt op persoonlijke scheldpartijen uitdraait
      Zoals ik eerder al heb vermeld hier, is het gewoon niet mogelijk om een grens te trekken. Je bent zelf het perfecte voorbeeld net, Lord zegt iets en per direct kom je met de enige maas in de wet om er tegenin te gaan. Dat gebeurd bij dit soort dingen ook, maak je een topic vrij, is het gesloten binnen 5 minuten omdat het een grens over gaat. Wil jij een mega duidelijk overzicht van wat wel en niet binnen de perken kan, en mods die dat helemaal strak hanteren? Prima, maak je 3000 over per maand? Dan zal ik full-time hier gaan werken en zorgen dat het perfect verloopt.

      Daarnaast, alles wat je 'mag' zeggen in een flametopic, mag je ook zeggen in een gewoon topic. Wil jij een draadje hebben waar je mensen direct uit kan schelden, tja ik weet niet eens wat ik daarop moet zeggen.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • @Abremsev Maar wat is nu belangrijk? Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn? Ik heb aangegeven wat de frustraties zijn. Wordt er niks mee gedaan dan neemt het voor mij de drang ook wel af om op het forum te zijn en op die manier zal het hier nog meer leeg lopen. Ik bedoel het niet aanvallend, ik probeer het vanuit mijn perspectief uit te leggen als forumgebruiker.