Draadjes idee 3.0

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Het is weer alleszeggend dat het argument "jullie weten maar 10%" weer uit de kast wordt gehaald. WEES.DAN.EENS.TRANSPARANT.

      En wat maakt het uit dat een probleem of vete van 5 jaar geleden wordt besproken. Dat is juist levendig. Leuk en toont de lange geschiedenis van het spel. Anders dan dit board doet vermoeden draait Ogame al eventjes in .nl. Je joint het team omdat je de community wil helpen en volgt daarin de regels die gelden. Daarin moet je de balans zoeken.

      Wat me overigens wel interessant lijkt om te zien, is hoeveel unieke (ingelogde) bezoekers krijgt het board maandelijks. Hoeveel unieke bezoekers maken een topic aan etc. Dan kan je namelijk een casus maken of het board nuttig is of niet.
    • Takeoff wrote:

      Ik snap de frustratie van beide kanten wel en ga een poging doen om het uit te leggen vanuit mijn perspectief. Het ontbreken van waardering van spelers voor de mods op het forum spreekt voor zich dat dat vervelend is. Daar tegenover hebben wij op dit moment te maken met spelers waarvan wij zien dat ze zich onethisch gedragen in het spel en vervolgens als mod jou de les moeten lezen op het forum over wat wel en niet mag. Dit is natuurlijk nogal frustrerend en deze mods vertegenwoordigen wel het huidige team.
      Ik ga er van uit dat je hier mee HT bedoelt met 'onethisch gedrag'. hoewel de slagen die recent gemaakt zijn niet netjes zijn, is en blijft Ogame een oorlogs spel. Spelers zetten zelf ongeschreven regels bij zich zelf te beschermen. bijv: Ik val alleen aan als de winst meer is dan 20 mil. Dat is een regel die de speler zelf op zich neemt.

      Backstabs zijn altijd kut. ik heb er zelf een paar meegemaakt in mijn Orion en Quantum tijd. alsnog is Ogame een oorlogs spel, en met oorlog worden soms lastige keuzes gemaakt.


      Takeoff wrote:

      Het punt waar het hier dus ook om gaat is niet zozeer dat wij mods nutteloos vinden (alhoewel sommigen zullen zeggen van wel), maar dat er gewoon een aantal frustraties zijn. Het helpt ook niet om dan in zo'n topic te zien dat zo'n speler/mod ook nog neerbuigend reageert op de spelers die hun frustratie hier laten blijken. Zulke mods maken ook wel eens dergelijke reacties bij andere topics, en uit ervaring weet ik dat een report knop dan niet zoveel uithaalt. Ik bedoel dit niet als het bespreken van het functioneren van een teamlid, maar om het standpunt te verduidelijken.

      Ik snap het punt van Lord heel goed. Je komt inderdaad overal steeds dezelfde mensen tegen en zij zullen steeds proberen tot het randje te gaan. Maar juist zij verpesten het soms voor de rest. De community is nu een stuk kleiner dan tien jaar geleden en daarom zul je deze mensen steeds vaker tegenkomen. Het gaat op dit moment niet echt om feiten maar meer om emoties. Daarnaast zitten er heus ook goede teamleden tussen die een verrijking voor het forum zijn en reageren sommige mensen veel te hard wanneer een teamlid zijn mening laat blijken, dat ontken ik ook zeker niet.
      Take off hier geef ik je compleet gelijk in

      Trolls hebben de laaste tijd veel meer 'power' om het zo te verwoorden. Het gebeurd vaak dat ze bij iedere thread het randje opzoeken tot dat de thread word op slot word gezet of er een warn word uitgeven. Vervolgens gaan ze in een nieuwe thread weer door tot dat het zelfde gebeurd. Dit verziekt gewoon een hele thread zoals deze. Dit gedrag zie ik vooral komen bij een paar leden: Gorilla, treinrek(compro), Bolder en BeLikeMe. Dit gedrag slaat ook over naar discord waar Go hysteria, Gorilla aansprak op zijn gedrag. Gorilla zijn antwoord was: Ben je aan het bloeden?

      Het beste is om comments van deze leden te verwijderen als de intentie duidelijk is dat ze een thread willen verzieken. Hiermee krijgen ze gewoon nog een warn, maar word de thread niet meer 'vervuild'. nu weet ik niet of dit kan/mag want mods moeten zich ook aan de regels houden.
    • Dag TDR, het feit dat je mij noemt in je post vraagt om een korte reactie.

      Als je kijkt naar mijn posts op dit board is hier niks getrolled. In april reageerde ik op een slag die gemaakt werd tijdens een aangekondigde attack ban. En daarvoor was mijn laatste post in november 2019. De laatste keer dat ik een warn heb gekregen? Geen idee. Jaren terug. Laatste keer dat ik een ban heb gekregen? Geen idee, jaren terug. Ik ben geen troll hier op het board.

      Ik zie mij dan ook niet als iemand die actief is op dit board. Daarom ook mijn advies om de nuttige functies te verplaatsen naar ingame en het board vervolgens op zwart te gooien. Dat maakt het voor ALLE spelers makkelijker.

      Ik verwacht excuses.

      edit: ps. ik denk dat Takeoff niet op het naaigedeelte van HT doelde, maar meer op het feit dat hij accounts koopt (allygenoten hebben aangegeven dat dit klopt). Iets wat tegen de regels is en waarin hij wordt beschermd door het team en door serial cheaters zoals jij (zoals jij hebt aangegeven in je afscheids?post)
    • Treinrek wrote:

      ls je kijkt naar mijn posts op dit board is hier niks getrolled. In april reageerde ik op een slag die gemaakt werd tijdens een aangekondigde attack ban. En daarvoor was mijn laatste post in november 2019. De laatste keer dat ik een warn heb gekregen? Geen idee. Jaren terug. Laatste keer dat ik een ban heb gekregen? Geen idee, jaren terug. Ik ben geen troll hier op het board.
      Je hebt zelf tegen mij gezegd dat meerdere perma bans hebt gekregen op het forum. Je bent misschien niet de nummer 1 trol hier. Maar je loopt gemakkelijk mee te trollen, vooral op discord.

      Treinrek wrote:

      edit: ps. ik denk dat Takeoff niet op het naaigedeelte van HT doelde, maar meer op het feit dat hij accounts koopt (allygenoten hebben aangegeven dat dit klopt). Iets wat tegen de regels is en waarin hij wordt beschermd door het team en door serial cheaters zoals jij (zoals jij hebt aangegeven in je afscheids?post)
      HT heeft geen account gekocht. Een alliantie genoot heeft een account gekocht. Het is mogelijk dat HT hier van af wist maar het niet melde. Daarbij moet je ook onthouden dat HT een speler is in Zagadra en geen mod/go. Deze dingen moeten daarom ook van elkaar gescheiden worden. HT krijgt heel veel shit op stok van de zelfde vaste spelers hoewel hij voor de community verschrikkelijk veel doet.

      Tja mijn cheat verleden is wel duidelijk. Maar ik bescherm niet iemand die schuldig is.


      Treinrek wrote:

      Daarom ook mijn advies om de nuttige functies te verplaatsen naar ingame en het board vervolgens op zwart te gooien. Dat maakt het voor ALLE spelers makkelijker.
      Hier voor moet je een email sturen naar GF. Hier op het forum plaatsen dat je wilt dat het forum niet bestaat heeft weinig zin.
    • ReWinD wrote:

      Treinrek wrote:

      edit: ps. ik denk dat Takeoff niet op het naaigedeelte van HT doelde, maar meer op het feit dat hij accounts koopt (allygenoten hebben aangegeven dat dit klopt). Iets wat tegen de regels is en waarin hij wordt beschermd door het team en door serial cheaters zoals jij (zoals jij hebt aangegeven in je afscheids?post)
      HT heeft geen account gekocht. Een alliantie genoot heeft een account gekocht. Het is mogelijk dat HT hier van af wist maar het niet melde. Daarbij moet je ook onthouden dat HT een speler is in Zagadra en geen mod/go. Deze dingen moeten daarom ook van elkaar gescheiden worden. HT krijgt heel veel shit op stok van de zelfde vaste spelers hoewel hij voor de community verschrikkelijk veel doet.
      Dat hoort juist niet gescheiden te zijn lijkt mij. Dat toont toch dat hij dan niet integer is. Je kunt niet GO zijn in de ene uni en de regels aan je laars lappen in de andere. Stel hij zou een ban krijgen in Zaga dan zou dat ook impact hebben op zijn lidmaatschap van het team neem ik aan.
    • Takeoff wrote:

      Dat hoort juist niet gescheiden te zijn lijkt mij. Dat toont toch dat hij dan niet integer is. Je kunt niet GO zijn in de ene uni en de regels aan je laars lappen in de andere. Stel hij zou een ban krijgen in Zaga dan zou dat ook impact hebben op zijn lidmaatschap van het team neem ik aan.
      In dit geval heeft HT de regels niet overtreden maar juist iemand anders. Puur omdat HT er bij er mogelijk kennis van had betekent niet dat hij regels heeft overtreden.

      Daarbij is het ook moeilijk om een keuze te maken op bepaalde momenten. Takeoff, stel je eens voor dat jij een GO was en Swami had een account gekocht van een alliantie genoot. Jij leest het l in een whats ap groep. Waar ga je dan voor kiezen? er voor zorgen dat Swami een perma ban heeft? of niks zeggen zodat je vriendschap behoud?
    • Ik vind het prima zoals het is, ik als (ex-)troll vind dat het board vele lakser geworden is dan vroeger, logisch gezien de community vele kleiner en toleranter is geworden.

      Ik denk overigens dat geen enkele mod gezegd heeft dat het erg veel werk is om het board te moderaten de laatste jaren, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een bepaalde hoeveelheid tijd en inzet met zich meebrengt en ik gun de mods de weinige coupons die ze daarvoor krijgen van harte.


      Trots lid & medeoprichter van de board alliantie Trollen voor Kuikens [TvK]
    • ReWinD wrote:

      Takeoff wrote:

      Dat hoort juist niet gescheiden te zijn lijkt mij. Dat toont toch dat hij dan niet integer is. Je kunt niet GO zijn in de ene uni en de regels aan je laars lappen in de andere. Stel hij zou een ban krijgen in Zaga dan zou dat ook impact hebben op zijn lidmaatschap van het team neem ik aan.
      In dit geval heeft HT de regels niet overtreden maar juist iemand anders. Puur omdat HT er bij er mogelijk kennis van had betekent niet dat hij regels heeft overtreden.
      Daarbij is het ook moeilijk om een keuze te maken op bepaalde momenten. Takeoff, stel je eens voor dat jij een GO was en Swami had een account gekocht van een alliantie genoot. Jij leest het l in een whats ap groep. Waar ga je dan voor kiezen? er voor zorgen dat Swami een perma ban heeft? of niks zeggen zodat je vriendschap behoud?
      Als ik eerlijk antwoord moet geven dan zou ik kwaad op Swami zijn omdat hij mij kennis geeft van het overtreden van de regels terwijl ik juist probeer de regels te enforcen. In dat geval vind ik hem dan geen goede vriend en zou ik adequaat handelen. Maar dat is hoe ik ben en zo is natuurlijk niet iedereen dat begrijp ik ook wel
    • heeren,

      ik probeer op alles te reageren, maar de discussie die nu los barst loopt redelijk van het doel weg. Jullie mogen dit van mij absoluut bespreken, maar het probleem is, het heeft zo weinig nut. Ik sta compleet buiten zaga, geen idee wie wie is en wat daar gebeurd. Nu weet ik dat als de regels overtreden worden, er een ban volgt. Ik hoor allerlei beschuldigingen over het kopen van accounts en dergelijke, maar zonder dat iemand hier bewijzen voor levert, gaat er denk ik weinig gebeuren. Enfin, voel je vrij dit te bespreken, maar misschien handig om hier even on-topic te blijven zodat we naar iets toe kunnen werken?


      Takeoff wrote:

      @Abremsev Maar wat is nu belangrijk? Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn? Ik heb aangegeven wat de frustraties zijn. Wordt er niks mee gedaan dan neemt het voor mij de drang ook wel af om op het forum te zijn en op die manier zal het hier nog meer leeg lopen. Ik bedoel het niet aanvallend, ik probeer het vanuit mijn perspectief uit te leggen als forumgebruiker.
      Ik mis hier denk ik het punt dan, want was is het product dat de community wilt? Een forum zonder toezicht?

      Daarnaast, laat het wel duidelijk zijn dat niemand zich hoeft aan te passen aan wat WIJ willen, maar aan wat de regels van het Ogame forum zijn. Het enige wat anders zou kunnen is hoe streng wij deze regels handhaven. Staan de regels je niet aan, voel je vrij om een aangetekende brief te sturen naar GameForge.

      Treinrek wrote:

      Het is weer alleszeggend dat het argument "jullie weten maar 10%" weer uit de kast wordt gehaald. WEES.DAN.EENS.TRANSPARANT.

      En wat maakt het uit dat een probleem of vete van 5 jaar geleden wordt besproken. Dat is juist levendig. Leuk en toont de lange geschiedenis van het spel. Anders dan dit board doet vermoeden draait Ogame al eventjes in .nl. Je joint het team omdat je de community wil helpen en volgt daarin de regels die gelden. Daarin moet je de balans zoeken.

      Wat me overigens wel interessant lijkt om te zien, is hoeveel unieke (ingelogde) bezoekers krijgt het board maandelijks. Hoeveel unieke bezoekers maken een topic aan etc. Dan kan je namelijk een casus maken of het board nuttig is of niet.
      Lees je uberhaupt wat ik schrijf, of schreeuw je alleen maar? met 10% doel ik op het feit dat ik gesprekken heb met erg veel mensen 1 op 1. Dus mijn beslissingen zijn soms gebaseerd op dingen die in andere gesprekken, draadjes, of chatprogramma's gebeurd zijn. Ik ben 100% transparant over alles wat publiekelijk is, en moet zijn. Maar zoals ik aangeef als voorbeeld, als iemand 1 op 1 bij mij komt vragen om advies/hulp of gewoon gezellig kletsen, maar op het forum mij later weer aan het bashen is, dan grijp ik keihard in. Dan roepen veel spelers gelijk dat wij te hard zijn in ons ingrijpen, omdat ze niet weten wat daarvoor is gebeurd. Dat is nou eenmaal hoe het is, en ik voel ook 0 verplichting om jou, of wie dan ook, op de hoogte te stellen van alle prive gesprekken die ik heb, of alle informatie die ik mee krijg over spelers. Lijkt me ook vrij logisch toch?

      Dat een vete van 5 jaar geleden besproken wordt, vind ik helemaal fantastisch. Ik speel sinds 2008 ongeveer Ogame, en ik praat ook nog graag over de goede oude tijd in Uni 3. Maar het probleem is dat er geen vete besproken wordt, maar alleen wordt geroepen 'JA HIJ IS EEN BACK-STABBER' of iets in deze trant. Verder geen uitleg, geen inhoudt, gewoon flamen. Dat vind ik totaal overbodig, en 0 toegevoegde waarde hebben. Waarom vind je dat? En wat is er precies gebeurd volgens jou? En is dit verwant, of iets heel anders? Als dat soort dingen allemaal worden onderbouwd, zal nooit een comment worden verwijderd of een draadje worden gesloten.

      Laaste dingetje, dat over een aangetekende brief, dat raad ik jou ook aan. Werk je plan compleet uit, inclusief hoe je de implementatie ziet in-game, en post dit in de idee-sectie op het forum of stuur het direct aan GF. Is het board nuttig? Ja ik vind van wel, dus ik veto al direct je verzoek. Dus mocht GF het wel boeiend vinden wat je voorstelt, dan zal ik daar zeker in mee gaan, maar tot die tijd hoef je niet te blijven roepen dat het board weg moet.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Kaj wrote:

      Ik vind het prima zoals het is, ik als (ex-)troll vind dat het board vele lakser geworden is dan vroeger, logisch gezien de community vele kleiner en toleranter is geworden.

      Ik denk overigens dat geen enkele mod gezegd heeft dat het erg veel werk is om het board te moderaten de laatste jaren, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een bepaalde hoeveelheid tijd en inzet met zich meebrengt en ik gun de mods de weinige coupons die ze daarvoor krijgen van harte.
      Eensch, al komt dat gevoel denk ik deels ook omdat ik de grenzen veel minder op zoek en uberhaupt veel minder actief ben. Denk dat in een meerendeel van de gesloten topics je ook een handjevol spelers terug zal kunnen vinden die het er niet beter op maken. De ene mod reageert daar nou eenmaal beter op dan de andere. Meeste topics die ik gesloten zie worden kan ik ook wel inzien waarom, niet per se altijd mee eens maar goed.

      ReWinD wrote:

      Takeoff wrote:

      Dat hoort juist niet gescheiden te zijn lijkt mij. Dat toont toch dat hij dan niet integer is. Je kunt niet GO zijn in de ene uni en de regels aan je laars lappen in de andere. Stel hij zou een ban krijgen in Zaga dan zou dat ook impact hebben op zijn lidmaatschap van het team neem ik aan.
      In dit geval heeft HT de regels niet overtreden maar juist iemand anders. Puur omdat HT er bij er mogelijk kennis van had betekent niet dat hij regels heeft overtreden.
      Daarbij is het ook moeilijk om een keuze te maken op bepaalde momenten. Takeoff, stel je eens voor dat jij een GO was en Swami had een account gekocht van een alliantie genoot. Jij leest het l in een whats ap groep. Waar ga je dan voor kiezen? er voor zorgen dat Swami een perma ban heeft? of niks zeggen zodat je vriendschap behoud?
      Ik denk dat je als moderator toch tot op zekere hoogte een voorbeeldfunctie hebt, waar je voor dit soort gevallen toch wel heel makkelijk termen als hypocriet en vriendjespolitiek kan gebruiken. Als je denkt dat je als teamler zoiets kan maken, sure, ga je gang. Zelfde geld voor naai acties en hard op hard spelen. Maar kijk dan ook niet raar op als mensen daar een mening over hebben en dat dat afstraalt op de rest van het team, zeker in een kleine community en op een board waar je veel dezelfde mensen tegen komt. Denk dat je in dit soort gevallen als teamler toch in ieder geval mag aangeven dat dit niet zo hoort bij die speler, en het al helemaal niet proberen te verdedigen wanneer zoiets uitkomt.

      Also, mensen vinden altijd wel wat om over te zeiken, en er zijn er een paar die het tot een kunst verheffen, maar in sommige gevallen kan je het ze ook wel heel makkelijk maken.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • Takeoff wrote:

      Als ik eerlijk antwoord moet geven dan zou ik kwaad op Swami zijn omdat hij mij kennis geeft van het overtreden van de regels terwijl ik juist probeer de regels te enforcen. In dat geval vind ik hem dan geen goede vriend en zou ik adequaat handelen. Maar dat is hoe ik ben en zo is natuurlijk niet iedereen dat begrijp ik ook wel
      Dat is het lastige aan GO zijn soms.

      Kies je voor je vrienden waar mee je speelt, dan is het team niet blij.
      Kies je voor het team dan verlaten al je vrienden je met wie je Ogame speelt.

      Met deze voorwaarden wilt niemand dan Go worden. je groep kan je wel dingen vertellen, maar niet alles. Daardoor word je dus deels afgestoten van de groep. Het is dus een dammed if you do, dammed if you dont situatie. Iedere keuze die dus maakt is goed maar ook fout. Als dit dan ook zo door gaat komt je weer in 2019 waar het de spelers vs het team was. het jaar waar het laagste aantal team-ler waren.
    • WaZ wrote:

      Maar kijk dan ook niet raar op als mensen daar een mening over hebben en dat dat afstraalt op de rest van het team, zeker in een kleine community en op een board waar je veel dezelfde mensen tegen komt.
      Compleet met je eens dat bepaalde acties in-game gelinked zijn aan jouw functies, en dat sommige dingen niet kunnen. Of dat in dit geval waar over wordt gesproken zo is, ga ik mij niet uiten, want daar weet ik niet genoeg over. Maar dat het afstraalt op het team? Echt mega bullshit. Oh ja ik zag een topic waar 'random speler' zei dat ik een klootzak ben, en jij hebt daar ook gereageerd, dus nu ben jij ook een klootzak! dat slaat toch nergens op?

      Behandel ons niet, zoals je zelf niet behandelt wilt worden.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      WaZ wrote:

      Maar kijk dan ook niet raar op als mensen daar een mening over hebben en dat dat afstraalt op de rest van het team, zeker in een kleine community en op een board waar je veel dezelfde mensen tegen komt.
      Compleet met je eens dat bepaalde acties in-game gelinked zijn aan jouw functies, en dat sommige dingen niet kunnen. Of dat in dit geval waar over wordt gesproken zo is, ga ik mij niet uiten, want daar weet ik niet genoeg over. Maar dat het afstraalt op het team? Echt mega bullshit. Oh ja ik zag een topic waar 'random speler' zei dat ik een klootzak ben, en jij hebt daar ook gereageerd, dus nu ben jij ook een klootzak! dat slaat toch nergens op?
      Behandel ons niet, zoals je zelf niet behandelt wilt worden.
      Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik hier probeer te zeggen. Ik zeg niet dat omdat iemand in het team iets twijfelachtigs doet, dat het hele team daarmee meteen ook allemaal twijfelachtige dingen loopt te doen of daar slechter op wordt. Ik beschuldig hier niemand, probeer niemand te beschuldigen of wat dan ook. Ik benoem enkel hoe ik denk dat beeldvorming van een groep, bedrijf of wat dan ook werkt in de ogen van, in dit geval, de ogame spelers. Wanneer een lid van het team van zoiets beschuldigt wordt, of dat nou wel of niet terecht is en of dat nou wel of niet hier het geval is, creert dat wel een beeld van diegene wat afstraalt op de reputatie van het team an sich. Hetzelfde geld voor de reputatie van een belastingdienst, facebook, volger van een religie en wat dan ook. Is niet terecht, maar mensen hebben wel hun eigen beeld bij een bedrijf of groep. En zo'n beeld kan nou eenmaal eenvoudig verziekt worden, wat ook de reputatie van anderen kan beinvloeden. Enige wat ik zeg is dat de slechte reputatie van een enkel teamlid (of lid van een alliantie) de reputatie van het team (of alliantie) negatief kan beinvloeden, of je dat nou leuk vind of niet. Maakt mij verder vrij weinig uit, want het is niet alsof ik er nou veel van ga merken.

      Dessalniettemin ben ik wel van mening dat je in je bericht toch iets scherper op woordkeuze en taalgebruik had kunnen letten, want het komt onnodig aggressief over.


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • WaZ wrote:

      Abremsev wrote:

      WaZ wrote:

      Maar kijk dan ook niet raar op als mensen daar een mening over hebben en dat dat afstraalt op de rest van het team, zeker in een kleine community en op een board waar je veel dezelfde mensen tegen komt.
      Compleet met je eens dat bepaalde acties in-game gelinked zijn aan jouw functies, en dat sommige dingen niet kunnen. Of dat in dit geval waar over wordt gesproken zo is, ga ik mij niet uiten, want daar weet ik niet genoeg over. Maar dat het afstraalt op het team? Echt mega bullshit. Oh ja ik zag een topic waar 'random speler' zei dat ik een klootzak ben, en jij hebt daar ook gereageerd, dus nu ben jij ook een klootzak! dat slaat toch nergens op?Behandel ons niet, zoals je zelf niet behandelt wilt worden.
      Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik hier probeer te zeggen. Ik zeg niet dat omdat iemand in het team iets twijfelachtigs doet, dat het hele team daarmee meteen ook allemaal twijfelachtige dingen loopt te doen of daar slechter op wordt. Ik beschuldig hier niemand, probeer niemand te beschuldigen of wat dan ook. Ik benoem enkel hoe ik denk dat beeldvorming van een groep, bedrijf of wat dan ook werkt in de ogen van, in dit geval, de ogame spelers. Wanneer een lid van het team van zoiets beschuldigt wordt, of dat nou wel of niet terecht is en of dat nou wel of niet hier het geval is, creert dat wel een beeld van diegene wat afstraalt op de reputatie van het team an sich. Hetzelfde geld voor de reputatie van een belastingdienst, facebook, volger van een religie en wat dan ook. Is niet terecht, maar mensen hebben wel hun eigen beeld bij een bedrijf of groep. En zo'n beeld kan nou eenmaal eenvoudig verziekt worden, wat ook de reputatie van anderen kan beinvloeden. Enige wat ik zeg is dat de slechte reputatie van een enkel teamlid (of lid van een alliantie) de reputatie van het team (of alliantie) negatief kan beinvloeden, of je dat nou leuk vind of niet. Maakt mij verder vrij weinig uit, want het is niet alsof ik er nou veel van ga merken.
      Dessalniettemin ben ik wel van mening dat je in je bericht toch iets scherper op woordkeuze en taalgebruik had kunnen letten, want het komt onnodig aggressief over.
      Hi Waz,

      Omdat ik vind dat als jij als persoon een groep/instantie/bedrijf verkeerd gaat zien door de acties van 1 persoon, je ongelofelijk simpel en hypocriet bent. Ik zeg niet dat ik vind dat jij dat bent, en in mijn eerste bericht richt ik het ook niet op jou persoonlijk. Jij zegt niet dat je zo denkt, verwoord duidelijk wat je wil zeggen, en dat waardeer ik. Maar als je als persoon zo denkt, ben je echt next level internetgekkie.

      Gebruik van het woord 'klootzak' is dan ook een voorbeeld / denkbeeldige quote.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • ReWinD wrote:

      Dit gedrag zie ik vooral komen bij een paar leden: Gorilla, treinrek(compro), Bolder en BeLikeMe. Dit gedrag slaat ook over naar discord waar Go hysteria, Gorilla aansprak op zijn gedrag. Gorilla zijn antwoord was: Ben je aan het bloeden?
      Volgens mij zit je hier in een gevaarlijk stukje tekst Rewind!
      Als je dus iets aan de kaak stelt, en het "bevalt" een bepaald persoon niet, mod of teamlid en het topic gaat op slot dan val je dus onder jouw foute spelers!
      Erg kortzichtig.
      En nee, slijmen is mij vreemd !
      Je sluit als mod een topic, simpel, maar maak geen verschil met het een of een ander als je de zelfde overtredingen tegen komt.
    • Abremsev wrote:

      WaZ wrote:

      Abremsev wrote:

      WaZ wrote:

      Maar kijk dan ook niet raar op als mensen daar een mening over hebben en dat dat afstraalt op de rest van het team, zeker in een kleine community en op een board waar je veel dezelfde mensen tegen komt.
      Compleet met je eens dat bepaalde acties in-game gelinked zijn aan jouw functies, en dat sommige dingen niet kunnen. Of dat in dit geval waar over wordt gesproken zo is, ga ik mij niet uiten, want daar weet ik niet genoeg over. Maar dat het afstraalt op het team? Echt mega bullshit. Oh ja ik zag een topic waar 'random speler' zei dat ik een klootzak ben, en jij hebt daar ook gereageerd, dus nu ben jij ook een klootzak! dat slaat toch nergens op?Behandel ons niet, zoals je zelf niet behandelt wilt worden.
      Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik hier probeer te zeggen. Ik zeg niet dat omdat iemand in het team iets twijfelachtigs doet, dat het hele team daarmee meteen ook allemaal twijfelachtige dingen loopt te doen of daar slechter op wordt. Ik beschuldig hier niemand, probeer niemand te beschuldigen of wat dan ook. Ik benoem enkel hoe ik denk dat beeldvorming van een groep, bedrijf of wat dan ook werkt in de ogen van, in dit geval, de ogame spelers. Wanneer een lid van het team van zoiets beschuldigt wordt, of dat nou wel of niet terecht is en of dat nou wel of niet hier het geval is, creert dat wel een beeld van diegene wat afstraalt op de reputatie van het team an sich. Hetzelfde geld voor de reputatie van een belastingdienst, facebook, volger van een religie en wat dan ook. Is niet terecht, maar mensen hebben wel hun eigen beeld bij een bedrijf of groep. En zo'n beeld kan nou eenmaal eenvoudig verziekt worden, wat ook de reputatie van anderen kan beinvloeden. Enige wat ik zeg is dat de slechte reputatie van een enkel teamlid (of lid van een alliantie) de reputatie van het team (of alliantie) negatief kan beinvloeden, of je dat nou leuk vind of niet. Maakt mij verder vrij weinig uit, want het is niet alsof ik er nou veel van ga merken.Dessalniettemin ben ik wel van mening dat je in je bericht toch iets scherper op woordkeuze en taalgebruik had kunnen letten, want het komt onnodig aggressief over.
      Hi Waz,
      Omdat ik vind dat als jij als persoon een groep/instantie/bedrijf verkeerd gaat zien door de acties van 1 persoon, je ongelofelijk simpel en hypocriet bent. Ik zeg niet dat ik vind dat jij dat bent, en in mijn eerste bericht richt ik het ook niet op jou persoonlijk. Jij zegt niet dat je zo denkt, verwoord duidelijk wat je wil zeggen, en dat waardeer ik. Maar als je als persoon zo denkt, ben je echt next level internetgekkie.

      Gebruik van het woord 'klootzak' is dan ook een voorbeeld / denkbeeldige quote.
      Dan begrijpen we elkaar denk ik ;)


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl
    • oke oke...

      lets talk guys..

      als ex teamler en discord troller even mijn 2 cente..

      Dus go/mod zijn en wetende dat mensen accounts kopen.. Moet je dus gewoon aankloppen bij de SGO of GA.
      Of stoppe als teamler.

      verder is trollen juist wat leven maakt.
      als je topics sluit om dat het jou niet aanstaat, betekend niet dat het ook goed is.

      laat gaan het meeste lost zich vanzelf op..

      vind trouwens heel netjes hoe Ambremsev hier reageert met respect ui voldoende uitleg.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Bolder wrote:

      ReWinD wrote:

      Dit gedrag zie ik vooral komen bij een paar leden: Gorilla, treinrek(compro), Bolder en BeLikeMe. Dit gedrag slaat ook over naar discord waar Go hysteria, Gorilla aansprak op zijn gedrag. Gorilla zijn antwoord was: Ben je aan het bloeden?
      Volgens mij zit je hier in een gevaarlijk stukje tekst Rewind!Als je dus iets aan de kaak stelt, en het "bevalt" een bepaald persoon niet, mod of teamlid en het topic gaat op slot dan val je dus onder jouw foute spelers!
      Erg kortzichtig.
      En nee, slijmen is mij vreemd !
      Je sluit als mod een topic, simpel, maar maak geen verschil met het een of een ander als je de zelfde overtredingen tegen komt.
      Eens! Er moet geen verschil zijn in principe. Maar zoals ik eerder al heb uitgelegd zijn er veel dingen die gebeuren zonder dat iedereen dat ziet. Lees het maar terug, ga het niet weer typen. Als dat gebeurd, kan het zo zijn dat ik als mod eerder ingrijp bij bepaalde personen omdat er een geschiedenis is. Dat lijkt mij ook fair toch?


      Vogel wrote:

      oke oke...

      lets talk guys..

      als ex teamler en discord troller even mijn 2 cente..

      Dus go/mod zijn en wetende dat mensen accounts kopen.. Moet je dus gewoon aankloppen bij de SGO of GA.
      Of stoppe als teamler.

      verder is trollen juist wat leven maakt.
      als je topics sluit om dat het jou niet aanstaat, betekend niet dat het ook goed is.

      laat gaan het meeste lost zich vanzelf op..

      vind trouwens heel netjes hoe Ambremsev hier reageert met respect ui voldoende uitleg.
      Thanks! Eens met dat een Go/Mod, met (bewezen!) kennis ook moet doorspelen(sgo/ga) of aftreden. Een topic sluiten, omdat het een mod niet aanstaat, gebeurd in principe weinig. Er zijn duidelijke regels, en wij laten al vaak de teugels vieren om het gemoedelijker te houden. Helaas gaat het te vaak mis, en dus een stap te ver, waardoor we moeten ingrijpen. Het verwijderen van 1 bericht, is dan vaak al een optie. Probleem is, wat ik ook eerder heb aangegeven, dat er soms van de 8 reacties maar 3 serieus zijn, en de rest trollers. Dan ga ik niet de moeite meer doen, maar sluit ik de boel gewoon, en verpesten spelers het dus voor zichzelf en de rest. En ik doel niet op een beetje ouwehoeren, trollen en gek doen, dat kan altijd, allemaal! Het gaat in de 5 trol reacties van mijn voorbeeld hiervoor vaak om 5 overtredingen, waarvan ik er dan 3 echt te ver vind gaan. Als dat nou is 4 overtredingen waarvan er 1 te ver is wordt, dan kan ik zeggen oke let it be, ik trek die ene weg.

      Enfin, ik denk da t het duidelijk is haha.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      Daarnaast, alles wat je 'mag' zeggen in een flametopic, mag je ook zeggen in een gewoon topic. Wil jij een draadje hebben waar je mensen direct uit kan schelden, tja ik weet niet eens wat ik daarop moet zeggen.
      Even iets rechtzetten: zelf heb ik geen behoefte aan een flame topic, maar als er mensen zijn die zich beperkt voelen in een CR-thread over andere dingen dan de slag te gaan ranten, dan is zo'n topic misschien een idee. Noem het een space tavern :D


      Takeoff wrote:

      Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn?
      Nou, ja, als jij het forum wil gebruiken moet je je idd gedragen naar de regels die daar gelden. Als dat voor jou een aanpassing in je gedrag betekent, dan ja, moet je je aanpassen.
      Gewone 20%: 42
      Gevorderde 20%: 12
      Expert 20%: 2
      Top 10: 1
      RIP counter: 167
    • GeneralDuke wrote:

      Abremsev wrote:

      Daarnaast, alles wat je 'mag' zeggen in een flametopic, mag je ook zeggen in een gewoon topic. Wil jij een draadje hebben waar je mensen direct uit kan schelden, tja ik weet niet eens wat ik daarop moet zeggen.
      Even iets rechtzetten: zelf heb ik geen behoefte aan een flame topic, maar als er mensen zijn die zich beperkt voelen in een CR-thread over andere dingen dan de slag te gaan ranten, dan is zo'n topic misschien een idee. Noem het een space tavern :D

      Takeoff wrote:

      Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn?
      Nou, ja, als jij het forum wil gebruiken moet je je idd gedragen naar de regels die daar gelden. Als dat voor jou een aanpassing in je gedrag betekent, dan ja, moet je je aanpassen.

      Toevallig wel, er is een Space tavern, " Here be stories (and dragons).". Als er over draken gesproken mag worden, dan mag alles. Daarnaast ook nog is een 'Thuisplaneet' sectie, voor allerlei gezellige zaken. De opties zijn er voldoende op het forum, het wordt niet gebruikt.
      Retired.

      - Seek Discomfort -