Draadjes idee 3.0

    • GeneralDuke wrote:


      Takeoff wrote:

      Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn?
      Nou, ja, als jij het forum wil gebruiken moet je je idd gedragen naar de regels die daar gelden. Als dat voor jou een aanpassing in je gedrag betekent, dan ja, moet je je aanpassen.
      Als ik een winkel open en vervolgens hele strenge regels toepas dan komen er minder klanten, moet ik dan zeggen dat dat ze zich maar moeten aanpassen? Zijn de regels zo heilig dat het 't waard is om de community uit te laten sterven?
    • Takeoff wrote:

      GeneralDuke wrote:

      Takeoff wrote:

      Dat de community het product krijgt dat het wil of dat wij ons maar moeten aanpassen aan naar hoe jullie vinden dat het forum moet zijn?
      Nou, ja, als jij het forum wil gebruiken moet je je idd gedragen naar de regels die daar gelden. Als dat voor jou een aanpassing in je gedrag betekent, dan ja, moet je je aanpassen.
      Als ik een winkel open en vervolgens hele strenge regels toepas dan komen er minder klanten, moet ik dan zeggen dat dat ze zich maar moeten aanpassen? Zijn de regels zo heilig dat het 't waard is om de community uit te laten sterven?
      Aantal dingen kloppen niet wat je zegt Takeoff. Ten eerste, geef alsjeblieft wat meer diepgang bij je probleem. Welke regels worden te streng gehandhaafd, Waar ligt het probleem? Link de draadjes die je als voorbeeld wil gebruiken alsjeblieft, dan kan ik ook beter begrijpen waar we moeten verbeteren. Want hier heb ik totaal niks aan.

      Ten tweede, het forum is er voor jullie, en we zijn geen winkel die graag klanten wil hebben. Klinkt misschien niet goed, maar het is niet de taak van de mod om te zorgen dat het forum 'meer klanten aantrekt'. Het is onze taak om te zorgen dat voor de personen die hier zijn, het een leuke en veilige omgeving is. Als dat niet zo is door wat wij doen, wederom, wil ik daar graag verbetering in brengen en heb ik jou en de andere hard nodig om dat te doen. Maar als jullie niet bereid zijn om concreet met voorbeelden te komen waar het mis gaat, of ideeën hoe het beter kan, dan ga ik geen moeite doen om het te verbeteren, en gaan jullie je aan de 'strenge' regels moeten houden.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • ReWinD wrote:

      Takeoff wrote:

      Als ik eerlijk antwoord moet geven dan zou ik kwaad op Swami zijn omdat hij mij kennis geeft van het overtreden van de regels terwijl ik juist probeer de regels te enforcen. In dat geval vind ik hem dan geen goede vriend en zou ik adequaat handelen. Maar dat is hoe ik ben en zo is natuurlijk niet iedereen dat begrijp ik ook wel
      Dat is het lastige aan GO zijn soms.
      Kies je voor je vrienden waar mee je speelt, dan is het team niet blij.
      Kies je voor het team dan verlaten al je vrienden je met wie je Ogame speelt.

      Met deze voorwaarden wilt niemand dan Go worden. je groep kan je wel dingen vertellen, maar niet alles. Daardoor word je dus deels afgestoten van de groep. Het is dus een dammed if you do, dammed if you dont situatie. Iedere keuze die dus maakt is goed maar ook fout. Als dit dan ook zo door gaat komt je weer in 2019 waar het de spelers vs het team was. het jaar waar het laagste aantal team-ler waren.

      Kijk no offence, maar dit is duidelijk een probleem wat jullie hebben door jullie visie op hoe het spel gespeeld kan worden. Ik speel eigenlijk niet met mensen die bewust de regels overtreden, dus ik heb als GO dit probleem niet. De enige die mij ooit in PM voorstellen heeft gedaan tot cheaten heb ik vriendelijk afgewezen en gezegd dat ik daar niet in geïnteresseerd was.

      Jullie weten ook dat ik het nooit zo eens was met jullie visie op ogame, de naaihits recentelijk dan natuurlijk ook weer inbegrepen. Maar dat meningsverschil gaan we nooit uit komen. Ik zie het afdwingen van ratio's, het hebben van farmer accounts en al die andere zaken die op het randje liggen en zogenaamde mazen in de wet zijn en mogen omdat er niet letterlijk een regel voor is evengoed niet de manier waarop je zou moeten spelen.

      Ik interpreteerde ook als GO altijd dat de regels er zijn om eerlijk spel te bevorderen en daarvoor zijn gewoon bepaalde regels nodig om dat praktisch in te richten. Als GO handel je in de geest van die regels. De regels dienen een doel, de regels zijn niet het doel. Daarbij was ik ontzettend coulant naar mensen die uit onwetendheid de regels overtraden. Kreeg nog een keer van Rey te horen volgens mij dat ik niet zoveel moest warnen, maar gelukkig was Rama het daar niet mee eens.

      Daarnaast had ik ook vaak genoeg spelers die duidelijk niet in de geest van de regels speelden, maar wel volgens de regels. Je kon ze niets maken omdat ze wisten hoe de bewijslast werkte en dus waren ze in principe legaal bezig. Deze spelers checkte ik dagelijks en als ik maar een handel zag die niet binnen 72 uur was afgehandeld dan gooide ik de ban erop en volgens de regels mocht je naar je SGO als je GO niet reageerde binnen 48 uur volgens mij, dus dan reageerde ik ook pas als er 47 uur waren gebaseerd.

      Ik wist dat ik de ban er niet op kon houden, maar deed wat ik kon :)


      Voor mij was dat de sport, je kan wel een politieagent zijn die voor een cafe gaat staan om mensen voor openbaar dronkenschap te bekeuren, want 'in de wet staat dat het niet mag'. Of je bent de politieagent die gaat proberen de baas van een drugskartel die alles dichtgespijkerd heeft met advocaten te pakken op iets lulligs als belastingfraude of een verkeersovertreding. Maakt niet zoveel uit, gewoon aanpakken die hap.


      Persoonlijk heb ik het niet met vals spelen, ik vind het ook niet fijn om te winnen met een bordspel als ik daarvoor vals moet spelen. Haalt het hele gevoel van accomplishment weg. Geeft geen genoegdoening. Ik heb wel eens mensen gehoord die mij onlinetijden wilde geven of andere onzin. Heb letterlijk gezegd dat als iemand dit ooit doet ik gewoon niet ga vliegen.



      Dus de vraag is meer, hoe komt het dat jullie in groepen rond hangen waar zoveel cheaters zitten dat je deze conflictsituatie uberhaupt te pas en te onpas hebt blijkbaar?



      edit: nog niet alles gelezen, blijkbaar is er toch nog leven hier :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Lord wrote:

      En over de "vergoeding" die we krijgen, volgens mij hebben vele spelers kunnen profiteren van coupons van verschillende vertrekkende teamlers. Hebben diverse teamlers in het verleden wedstrijden gepost waar eigen coupons vergeven werden en zijn ook de coupons in terugkerende "evenementen" gewoon vanuit het team beschikbaar gesteld. Ik zit zelf onderhand aan mijn coupons van 2015 als er iets vergeven moet worden.

      Bedankt voor de waardering :thumbdown:

      Super hoor dat er teamleden zijn die dat doen! En helemaal niet nodig wat mij betreft...je doet iets en krijgt er iets voor terug, prima. Waardering is er zeker, alleen zijn er altijd zaken die niet goed gaan in welk team dan ook...en daar mag heus commentaar op komen. Dan is het aan het team om daar aan te werken en dan komt die waardering wel. Die is er tenslotte op vele vlakken al.

      Maar waarom mogen mensen niet vragen naar de hoeveelheid? Waarom kan dit niet gewoon op het board staan zodat voor iedereen duidelijk is wat teamleden krijgen voor hun werk? Of het nou 4 uur of 40 uur per week is...

      Zoals je merkt krijg je er op deze manier alleen maar meer vragen over en als het gewoon op het board staat krijg je hoogstens wat gescheld over dat het teveel is...en dat kan je dan weerleggen door te laten zien hoeveel werk er tegenover staat: gezeik opgelost. Nu denken spelers zodra ze een teamler met DM zien gooien dat die coupons voor het leven heeft gekregen, omdat ze niet weten hoeveel er daadwerkelijk uitgegeven worden...

      Er is nog leven op het board swami, al is het wel een klein groepje whehe... ;)

      En wat betreft je zin over de 'visie' van sommige spelers: je hebt mensen die een spelletje spelen voor plezier en voor het proberen te 'winnen' en je hebt mensen die een spelletje spelen om te laten zien dat ze kunnen 'winnen', hoe dan ook...Slim spelen of sluw spelen. Eerlijk spelen of oneerlijk spelen...als je moet twijfelen mag je wat mij betreft direct opdonderen. En op het afdwingen van ratio's en het gebruiken van farmer accounts mag wat mij betreft, en velen anderen, direct een perma staan. Stelletje kansloze zielige prutsers. Vies spel is niet goed te praten, ook niet met persoonlijke verhaaltjes. En goed om te horen dat je deed wat je kon doen swami, al zou het toch fijn zijn als het team meer en harder mag optreden tegen de jongens en meisjes die nét binnen regels spelen maar duidelijk de boel belazeren.
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Zaphod Beeblebrox wrote:

      Lord wrote:

      En over de "vergoeding" die we krijgen, volgens mij hebben vele spelers kunnen profiteren van coupons van verschillende vertrekkende teamlers. Hebben diverse teamlers in het verleden wedstrijden gepost waar eigen coupons vergeven werden en zijn ook de coupons in terugkerende "evenementen" gewoon vanuit het team beschikbaar gesteld. Ik zit zelf onderhand aan mijn coupons van 2015 als er iets vergeven moet worden.

      Bedankt voor de waardering :thumbdown:
      Super hoor dat er teamleden zijn die dat doen! En helemaal niet nodig wat mij betreft...je doet iets en krijgt er iets voor terug, prima. Waardering is er zeker, alleen zijn er altijd zaken die niet goed gaan in welk team dan ook...en daar mag heus commentaar op komen. Dan is het aan het team om daar aan te werken en dan komt die waardering wel. Die is er tenslotte op vele vlakken al.

      Maar waarom mogen mensen niet vragen naar de hoeveelheid? Waarom kan dit niet gewoon op het board staan zodat voor iedereen duidelijk is wat teamleden krijgen voor hun werk? Of het nou 4 uur of 40 uur per week is...

      Zoals je merkt krijg je er op deze manier alleen maar meer vragen over en als het gewoon op het board staat krijg je hoogstens wat gescheld over dat het teveel is...en dat kan je dan weerleggen door te laten zien hoeveel werk er tegenover staat: gezeik opgelost. Nu denken spelers zodra ze een teamler met DM zien gooien dat die coupons voor het leven heeft gekregen, omdat ze niet weten hoeveel er daadwerkelijk uitgegeven worden...

      Er is nog leven op het board swami, al is het wel een klein groepje whehe... ;)

      En wat betreft je zin over de 'visie' van sommige spelers: je hebt mensen die een spelletje spelen voor plezier en voor het proberen te 'winnen' en je hebt mensen die een spelletje spelen om te laten zien dat ze kunnen 'winnen', hoe dan ook...Slim spelen of sluw spelen. Eerlijk spelen of oneerlijk spelen...als je moet twijfelen mag je wat mij betreft direct opdonderen. En op het afdwingen van ratio's en het gebruiken van farmer accounts mag wat mij betreft, en velen anderen, direct een perma staan. Stelletje kansloze zielige prutsers. Vies spel is niet goed te praten, ook niet met persoonlijke verhaaltjes. En goed om te horen dat je deed wat je kon doen swami, al zou het toch fijn zijn als het team meer en harder mag optreden tegen de jongens en meisjes die nét binnen regels spelen maar duidelijk de boel belazeren.
      Amen. Als we het kunnen bewijzen, is het zeker meteen gebeurd. Dus hup, ga die whatsappgroepen en discord channels in, en regel die screenshots!

      Ik heb het eerder in dit draadje al gezegd, maar we krijgen 40 euro per 3 maanden. Althans, ik denk dat we allemaal het zelfde krijgen, en ik krijg dit.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      Amen. Als we het kunnen bewijzen, is het zeker meteen gebeurd. Dus hup, ga die whatsappgroepen en discord channels in, en regel die screenshots!
      Ik heb het eerder in dit draadje al gezegd, maar we krijgen 40 euro per 3 maanden. Althans, ik denk dat we allemaal het zelfde krijgen, en ik krijg d
      Ik denk niet dat jullie whatsapp of discord mogen gebruiken als bewijs... anders hadden jullie mij al een aantal keer moeten bannen.
    • Treinrek wrote:

      Abremsev wrote:

      Amen. Als we het kunnen bewijzen, is het zeker meteen gebeurd. Dus hup, ga die whatsappgroepen en discord channels in, en regel die screenshots!
      Ik heb het eerder in dit draadje al gezegd, maar we krijgen 40 euro per 3 maanden. Althans, ik denk dat we allemaal het zelfde krijgen, en ik krijg d
      Ik denk niet dat jullie whatsapp of discord mogen gebruiken als bewijs... anders hadden jullie mij al een aantal keer moeten bannen.
      Edit: Je hebt gelijk, dit mag niet als bewijs gebruikt worden voor een ban, of de rede zijn van een ban zoals je zelf al aangaf.


      Gorilla wrote:

      Gelijk mijn bericht verwijderen en als ik vraag waarom gelijk de gesprek sluiten lijkt wel alsof het forum noord korea is.
      Oke, ik ga nog 1x op je reageren. Waarom moet je je altijd zo opstellen? Je houdt je nu van de domme, maar dat is helemaal niet wat je vroeg. Het enige wat je zei was iets over HT. We sluiten jouw topics omdat je nog nooit een fatsoenlijk topic bent gestart. Zoals je ziet reageer ik hier heel normaal op iedereen, en neem ik uitgebreid de tijd om iedereen zijn vragen en opmerkingen te beantwoorden. Dus als je nou is de moeite neemt om een fatsoenlijk topic te openen, met voorbeelden van waar JIJ normale vragen stelt of normaal reageert en wij dat hebben gesloten, dan wil ik daar prima over praten en zorgen dat dat niet meer gebeurd. Maar ik durf mijn functie erop in te zetten dat er geen topic bestaat die gesloten is nadat JIJ een fatsoenlijke comment gaf.

      Hierbij je kans om fatsoenlijk te reageren en uit te leggen wat je bedoelt en niet domme dingen roepen als het lijkt wel noord-Korea hier.
      Retired.

      - Seek Discomfort -

      The post was edited 1 time, last by Abremsev ().

    • Abremsev wrote:

      Oke, ik ga nog 1x op je reageren. Waarom moet je je altijd zo opstellen? Je houdt je nu van de domme, maar dat is helemaal niet wat je vroeg. Het enige wat je zei was iets over HT. We sluiten jouw topics omdat je nog nooit een fatsoenlijk topic bent gestart. Zoals je ziet reageer ik hier heel normaal op iedereen, en neem ik uitgebreid de tijd om iedereen zijn vragen en opmerkingen te beantwoorden. Dus als je nou is de moeite neemt om een fatsoenlijk topic te openen, met voorbeelden van waar JIJ normale vragen stelt of normaal reageert en wij dat hebben gesloten, dan wil ik daar prima over praten en zorgen dat dat niet meer gebeurd. Maar ik durf mijn functie erop in te zetten dat er geen topic bestaat die gesloten is nadat JIJ een fatsoenlijke comment gaf.

      Hierbij je kans om fatsoenlijk te reageren en uit te leggen wat je bedoelt en niet domme dingen roepen als het lijkt wel noord-Korea hier.
      Beste Abremsev,

      Jij geeft mij een warning en dan vraag ik wat ik precies fout deed zodat ik de volgende keer dit niet meer ga doen en dan sluit je de conversatie alsof je een bange schaap bent die weg rent voor de herdershond.
      Ik domineer
    • Gorilla wrote:

      Abremsev wrote:

      Oke, ik ga nog 1x op je reageren. Waarom moet je je altijd zo opstellen? Je houdt je nu van de domme, maar dat is helemaal niet wat je vroeg. Het enige wat je zei was iets over HT. We sluiten jouw topics omdat je nog nooit een fatsoenlijk topic bent gestart. Zoals je ziet reageer ik hier heel normaal op iedereen, en neem ik uitgebreid de tijd om iedereen zijn vragen en opmerkingen te beantwoorden. Dus als je nou is de moeite neemt om een fatsoenlijk topic te openen, met voorbeelden van waar JIJ normale vragen stelt of normaal reageert en wij dat hebben gesloten, dan wil ik daar prima over praten en zorgen dat dat niet meer gebeurd. Maar ik durf mijn functie erop in te zetten dat er geen topic bestaat die gesloten is nadat JIJ een fatsoenlijke comment gaf.

      Hierbij je kans om fatsoenlijk te reageren en uit te leggen wat je bedoelt en niet domme dingen roepen als het lijkt wel noord-Korea hier.
      Beste Abremsev,
      Jij geeft mij een warning en dan vraag ik wat ik precies fout deed zodat ik de volgende keer dit niet meer ga doen en dan sluit je de conversatie alsof je een bange schaap bent die weg rent voor de herdershond.
      Eigenlijk zou ik je hier al een warn voor willen geven nu. Maar he, laat dit draadje nou net gaan over mods die te snel dingen sluiten en warns geven. Dus laat ik even van de gelegenheid gebruik maken om even te demonstreren aan de rest wat ik eerder hier aanhaalde.

      Je krijgt net een warn, en het is overduidelijk simpel te begrijpen waarom. Het is niet de bedoeling dat we warns bespreken op het forum, dus dat ga ik niet doen. Vervolgens laat je hier zien dat je je ook niet kan gedragen, dus wil ik je omdat je al een warn heb gehad vandaag toch even de kans geven om een fatsoenlijke reactie te plaatsen. Dan ga je bijdehand doen tegen me?

      Nee, wat je hierboven schrijft is op zich niet warn waardig. Ja, samen met alle andere dingen die je vandaag hebt gedaan is dit in mijn ogen 100% een warn.

      Dus het perfecte voorbeeld dat het sluiten van draadjes, het geven van warns enzovoort niet gebeurd op 1 enkele reactie, maar vaak een hele voorgeschiedenis kan hebben die meespeelt. Natuurlijk sluit ik een draadje eerder als het de 4e keer is die dag dat je een bijdehante opmerking plaatst. (Ik bedoel hierin dus dat het jouw draadje is wat je net hebt gemaakt, en je eerste reactie al dit is, niet een reactie van jouw in een draadje van een ander)

      Dit is wel je laatste kans, volgende bijdehante opmerking heb je je tweede warn te pakken voor vandaag.
      Retired.

      - Seek Discomfort -

      The post was edited 1 time, last by Abremsev ().

    • Maar je geeft dus aan dat je 1 speler zou kunnen bannen waarmee het draadje geen bijdehante personen meer bevat, waarmee het draadje open zou kunnen blijven. Maar dat dit dus het perfecte voorbeeld is voor het sluiten van draadjes. Daar ben je me kwijt. Kom graag een keer met je knikkeren.
    • Treinrek wrote:

      Maar je geeft dus aan dat je 1 speler zou kunnen bannen waarmee het draadje geen bijdehante personen meer bevat, waarmee het draadje open zou kunnen blijven. Maar dat dit dus het perfecte voorbeeld is voor het sluiten van draadjes. Daar ben je me kwijt. Kom graag een keer met je knikkeren.
      Wat ben je weer scherp vandaag. Ik heb het even er bij geschreven, maar ik doelde op het moment dat iemand een draadje opent en bijdehand is in dat draadje in zijn eerste post. Als er kort daarvoor al vaker iets is gebeurd met de desbetreffende persoon, dan is dat inderdaad de rede waarom ik het draadje zou sluiten. Als een persoon zo'n reactie plaats in een draadje, zoals hier, dan haal ik die reactie natuurlijk gewoon weg.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Bolder wrote:

      Gorilla wrote:

      Jij geeft mij een warning en dan vraag ik wat ik precies fout deed zodat ik de volgende keer dit niet meer ga doen en dan sluit je de conversatie alsof je een bange schaap bent die weg rent voor de herdershond.
      Pratende aap, zelfs ik begin je zwaar irri te vinden.

      En ik begin het steeds meer eens te worden met Bolder, zijn we nu gewoon oud en volwassen aan het worden? :P Hoewel een beetje trollen soms toch ook wel weer leuk blijft :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Bolder wrote:

      Gorilla wrote:

      Jij geeft mij een warning en dan vraag ik wat ik precies fout deed zodat ik de volgende keer dit niet meer ga doen en dan sluit je de conversatie alsof je een bange schaap bent die weg rent voor de herdershond.
      Pratende aap, zelfs ik begin je zwaar irri te vinden.
      En ik begin het steeds meer eens te worden met Bolder, zijn we nu gewoon oud en volwassen aan het worden? :P Hoewel een beetje trollen soms toch ook wel weer leuk blijft :)
      Zelfs ik ben het eens met Bolder, en dat is nog nooit eerder gebeurd volgens mij.

      OT: Dit gaat echt nergens meer over


      Trots lid & medeoprichter van de board alliantie Trollen voor Kuikens [TvK]
    • Bolder wrote:

      Gorilla wrote:

      Jij geeft mij een warning en dan vraag ik wat ik precies fout deed zodat ik de volgende keer dit niet meer ga doen en dan sluit je de conversatie alsof je een bange schaap bent die weg rent voor de herdershond.
      Pratende aap, zelfs ik begin je zwaar irri te vinden.

      Sjiiiiieeett, dan moet iemand wel hele rare dingen zeggen :D :thumbsup:

      Mja, warns... soms begrijpt een go het niet en legt ban op, maar wss weet degene die een ban krijgt ook dat in 85% van de gevallen de go gewoon gelijk heeft..
      Het is niet altijd leuk, maar ook voor hen is het niet fijn om topics te sluiten omdat wij beesten weer te ver gaan.

      Als het goed geformuleerd wordt zal een go in veel gevallen een topic niet sluiten en een gesprek aangaan, maar zodra er spam bij komt of het te persoonlijk wordt, gaat het dicht.

      Heb zelf ook het eea meegemaakt en in veel gevallen was het ook terecht dat een topic gesloten wordt omdat het anders te ver gaat (ff spugen op de grond, dat ik dat zelf zeg.. jezus weer dweilen)

      Maar goed, discussie voeren ergens over is gewoon top en beetje flame erbij moet kunnen, maar wanneer ga je over die grens..?

      Edit: En weet wie je in je ally laat.. tegenwoordig moet je uitkijken.
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

    • Spam vind ik wel een goeie @legend want waar ik echt trollen, beledigen, uitlokken etc te ver vind gaan vind ik spam een veel mindere reden om een topic te sluiten.

      Vroeger wou je natuurlijk gewoon dat het niet gebeurde en begreep ik het wel en misschien ben ik biased omdat ik zelf constant offtopic ga. Maar bijvoorbeeld dit gesprekje hier is voor mij nog steeds leuk om mee te lezen. Je ziet namen die je normaal misschien niet op de discord praat en zolang het vriendelijk blijft vind ik dat prima.

      Dat is ook wat ik bedoel met er is niet meer zoveel leven op het forum. Als je een presentatie of voordracht hebt voor 100 mensen heb je andere regels dan een vergadering met 15 mensen en weer anders dan een overleg met 3 of 4 mensen binnen de eigen organisatie.

      Vroeger was een slag posten zoiets als een voordracht voor 100 mensen, grote slagen had je pagina's vol met reacties. Nu zitten we meer op de vergadering met notulen niveau kwa modden, maar heb ik het idee dat we inmiddels als we een bedrijf zouden zijn gewoon met mensen bijeen zitten die elkaar al meer dan 10 jaar kennen en gewoon snel een informeel zijweggetje ingeslagen zijn :P

      M'n analogiën zijn er in al die jaren nog steeds niet beter op geworden. Weinig zin om hier eerst een kwartier over te filosoferen, neem aan dat de strekking van m'n vergelijk gewoon duidelijk is en die dus de boodschap die ik probeer te schetsen overbrengt.

      Overigens ontken ik ook niet dat de afgelopen jaren het beleid zeker meer ruimte heeft geboden voor wat meer offtopic dingen, vroeger kon dit wat we nu doen bijv. niet. Hoewel de ironie natuurlijk te groot zou zijn als we nu een slotje voor offtopic krijgen :D
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Wij laten over het algemeen vrij veel ruimte voor de gebruikers om hun ding te kunnen doen. Zoals gezegd zijn er met regelmaat wat dingetjes die net op het randje of net erover zijn en dan een keuze gemaakt wordt voor de gehele flow van het forum. Als je ook eens zorgvuldig kijkt zijn het vaak ook kleine periodes waarin dit eventueel 'moet' gebeuren, waarin gebruikers ook even een 'zanik-week' hebben. We geven een hand, maar ondertussen voel ik me ook alsof ik rond middernacht nog naar je auto zou lopen om te kijken of je zin hebt om een maantje te ploppen... In veel zaken zitten we er bovenop, dat weet ook jij. Hierin zal dus ook sneller een topic gesloten moeten worden dan wanneer het een simpeler iets is. Ondertussen hebben we over het algemeen binnen het team jarenlang ervaring om te zien hoe snel topics van kwaad tot erger gaan en dat willen we vooral behoeden. Ik zet zelf liever een slotje om daarmee de boel te sussen, dan dat ik een dag later waarschuwingen uit moet delen en daarbij dan weer een 5-tal topics geopend worden over de waarschuwingen die uitgedeeld zijn.

      Ik zeg niet dat we alles goed doen binnen het team. We leren iedere dag bij en we doen wat in ons vermogen ligt om zowel het plezier niet te ontnemen van de speler, als de regels er wel op moeten naleven. Voorheen kreeg je waarschuwingen als je in een oorlog cr-thread een post maakte zonder slag erbij of wanneer je een quotepiramide had bijvoorbeeld. Door de jaren heen zie je dus dat we ook veel soepeler zijn geworden en meer toestaan. Dit is niet voor ons, maar juist voor de weinige gebruikers op het forum die er na al die jaren nog zijn. Ik heb genoeg gesprekken gehad met nieuwere spelers in pm die dan zich niet thuis voelden en na 2 of 3 pm's met tips om te 'overleven op het forum' kwam het wel weer goed.

      Je hebt gelijk als je van mening bent dat een topic soms eerder gesloten wordt dan gewenst. Zoals Abremsev aangegeven heeft zijn er verschillende factoren die ervoor zorgen dat het ipv het randje, net over het randje is bij een bepaalde speler of gebruiker. Niet ieder topic is hetzelfde en niet iedere gebruiker is hetzelfde. Net als dat iedere teamler anders is. Desalniettemin zijn we allemaal bereid om een gesprek aan te gaan en kunnen we kijken naar hoe we verder kunnen gaan. Openbaar als klaagtopic heeft dan vaak niet het gewenste effect, maar in jarenlang teamler zijn is er eigenlijk nog nooit iemand bij mij gekomen in pm om te zeggen van; "hey, kan dat topic weer open om deze en deze reden?" Via pm bereik je namelijk veel meer. Desnoods gooi je alle Mods erin.

      Wij blijven almaar groeien en krijgen iedere dag meer ervaring erbij en het helpt bij ons werk. Iedere tegenslag is een mooi leermoment waar we sterker uit komen. Genoeg discussies intern om te kijken wat we kunnen verbeteren voor de toekomst. Iedereen is vrij om daaraan mee te doen wanneer je GO of Mod bent.