BuG: Vloot blijft heel wanneer deze gesloopt is

    • BeLikeMe wrote:

      Abremsev wrote:

      Bolder wrote:

      Abremsev, dit mag je ook knippen..toch???Erg slechte insinuatie!
      Je vloot onrechtmatig behouden via een bug is fout!

      BeLikeMe wrote:

      thnx bolder idd hij mag wel over mijn kids en vrouw spreken maar mag niet zeggen dat hij lekker weer onder de brug moet gaan liggen
      Ik geef duidelijk aan in mijn post dat het niet gepast is wat jullie beide zeggen, en klapstoeltje heb ik daar ook zeker op aangesproken. Laten we het hier gewoon bij houden zo, lijkt me duidelijk voor beide partijen.
      dus jij vind ook dat ik me kinderen onder dit spel heb staan oftewel mijn gezin ??waarom bij mij een edit en bij hem niet ?maar zal wel iets met vriendjes van vriendjes zijn
      heeft er niets mee te maken? jij wenst mij iets persoonlijk gericht toe, dat deed ik niet bij jou, ik dacht dat jij zou stoppen om die inmiddels verwijderde reden, ik zie je echter nog steeds ingame terug. dus zo'n slechte insinuatie is het niet @Bolder als je zijn afscheidsdraadje leest, maar om gehoor te geven aan de wensen van Abremsev heb ik er vrede mee. Iedereen weet al lang en breed hoe jij in elkaar steekt ;) verder ga ik er niet meer op in.

      @Gier, daar heb je gelijk in, gepakt is gepakt, ben je snel genoeg dan was er nooit een gevechtssimulatie geweest. maar deze bug is gewoon meer dan vervelend omdat er nu dus meer vloten risico lopen door de 24 miljard injectie op een al 100miljard plus vloot. Die bug is al lang en breed bij GF bekend. Hier zal vast wel een bugfix voor uitgebracht worden.
      -Niets Interessants te melden-
    • Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk, zoals enkele anderen gelukkig ook reeds aangeven.

      De situatie, de eerste keer dat het gebeurde, was zo dat er een bug was waar betrokkenen open en eerlijk over hebben gecommuniceerd met het team. Er is daarbij vastgesteld dat het om een bug gaat aan de kant van GF, geen opzet vanuit aanvaller of verdediger. Dat betekend dat er in die zin geen bug-abuse is en geen reden om een van beide partijen te straffen of te benadelen. Wat echter wel is bepaald, is dat het opstrijken van het vlootkerkhof naderhand wel bug-abuse is. Er is redelijkerwijs aan te nemen dat, bij het niet verliezen van vloot, ook geen reparaties aan de vloot nodig is.
      Logische conclusie is dus dat het vlootkerkhof ingeleverd moet worden.

      Aanvallers hebben de winst van de slag.
      Verdediger heeft geen winst en geen verlies.
      Beide partijen hebben geen opzet aan de bug en geen van beide partijen zou dus benadeeld moeten worden door een fout van GF.

      Dit hebben wij (Minime en ik) heel bewust met de CoMa besproken om zo te zorgen dat we een gelijk beleid kunnen aanhouden. Als wij oordelen dat een van beide partijen iets moet inleveren en deze speler escaleert naar CoMa, is de uitkomst niet anders dan nu. Dus ik weet niet wat het punt is dat je wilt maken, maar na goed overleg hebben we een standpunt waar niemand slechter van wordt en nog is het niet goed... :S

      Zoals Minime al aangeeft is deze bug vanuit verschillende communities gemeld en alle andere bugs die we kennen worden ook allemaal netjes doorgegeven. Helaas sturen wij niemand direct aan en spreken wij niet rechtstreeks met personen die daadwerkelijk code kloppen om zaken op te lossen. Wij kunnen hooguit (en ja, dat doen we ook) vragen om updates en nieuwe zaken aankaarten, verder houd het gewoon op.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord, ik vind toch dat je de plank op 1 onderdeel misslaat. Ja ik begrijp dat jullie weinig aan de bug zelf kunnen doen, maar nee de oplossing voor het gevolg slaat nergens op.

      Je geeft aan dat geen van de partijen benadeeld zouden moeten worden. Aanvallers steken tijd en energie in de slag, timen zijn vloot en het rapport laat ook zien dat er daadwerkelijk een slag is gemaakt en zijn vloot gesloopt is. 94miljard vloot opgeruimd in de uni waardoor ‘gevaar’ om zelf gesloopt te worden een stuk minder is.

      Zonder bug was hij zijn vloot kwijt geweest, had een kleinere slag geweest waardoor er geen lagg was geweest was dat ook het geval geweest, dus waarom dan niet gewoon volgen wat er dan was gebeurt en hem zijn kerkhof geven en main afnemen. Verdediger wordt hier duidelijk wel bevoordeeld met 70miljard (94miljard vloot ipv kerkhof van 24miljard)

      Anders betekent dit dat als ik maar genoeg vloot heb ik nooit gesloopt kan worden zolang ik maar een ‘snelle’ poging doen om op plaatsing te saven hoe goed ik ook wordt getimed.

      Dat is als het ware een bank overvallen maar vrijuit gaan omdat ze er niks hadden liggen die dag

      The post was edited 1 time, last by Zippy ().

    • Geen reden om beide partijen te straffen?

      Ik vraag me af of je verstand hebt van dit spel lord, want uit jou antwoord maak ik uit dat het een straf is om je vloot te verliezen en door de fout van GF is het mijn fout dat ik op hem vlieg en daardoor kan er een Bugg veroorzaakt worden omdat de verdediger probeert weg te komen in 2 sec, maar uit onderzoek blijkt dat niet de aanvallende partij fout is, maar GF en wij worden nu gestraft omdat jullie de zaken niet op orde hebben?

      Het is niet normaal en ik vind echt vanuit alles wat ik ben dat beslissingen die gemaakt worden door het team, zij het coma, minime of jij, echt nergens op slaan en hoe je het ook wil verpakken, er wordt 100% iemand gestraft.. en niet 1, maar 4 man.

      Wil veel meer zeggen, maar ik wil niet degene zijn die het escaleert en er een reden is om dit topic te sluiten, maar ga aub niet meer reageren met je eigen mening dat jullie niemand straffen.

      vanaf dag 1 dat er een bug is moet dit opgelost worden door te kijken naar wat er gebeurt is.

      Verdediger is vloot kwijt.
      sprongpoortbuggss waarbij iemand 56 miljard vloot ineens erbij krijgt.. niet laten houden, maar weghalen..
      en dat lijstje is veel langer en het erge is dat dit langer bekend is en constant vage en rare beslissingen worden genomen wat soms best lijkt op vriendjes politiek.

      Als jullie vanaf dag 1 doen wat juist is, dan ben je goed bezig en lijkt het erop dat de mensen achter de schermen verstand hebben en alles in goede banen lijden.

      Maar zoals ik het zie en geloof dat ik niet de enige ben, gaat het op deze manier nergens meer over en is het team en vooral GF de reden van het vertrek van spelers.
      Dit spel is verziekt.
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

    • Dus dan zeg ik, verdediger, lever alles maar in. Nee zegt de verdediger, ik heb gesaved, niet mijn fout.
      Dan zeg ik, aanvallers, lever de winst maar in want die komen uit een bug. Nee zeggen de aanvallers dan, niet onze fout de slag is gemaakt.

      Dus aanvallers hebben een CR om te bewijzen dat de slag is geweest, verdediger heeft zijn/haar vloot nog om te zeggen ik heb gesaved.
      Succes, pick a side.

      Je kunt wel proberen alles in de schoenen van "het team" te schuiven, maar als je zelf al de waslijst met niet opgeloste bugs opnoemt, verwacht je dat ik zelf code ga zitten kloppen om die bugs op te lossen?
      Ik ben zelf ook al enkele keren tegen de "no battle bug" aangelopen, heel vervelend. Kan ik er iets aan doen? Nee.

      En je kunt zeggen dat "wij" verkeerde beslissingen maken, maar dat is erg makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Zelfs als er niemand echt benadeeld word (ja er had een vloot en bedreiging opgeruimd kunnen zijn, maar er is ook winst en nog een keer kans op winst), is er nog reden tot klagen. Hadden we een van de partijen wel benadeeld, was er ook geklaagd.

      Beter kunnen is beter doen, ik zie je sollicitatie verschijnen.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Dus dan zeg ik, verdediger, lever alles maar in. Nee zegt de verdediger, ik heb gesaved, niet mijn fout.
      Dan zeg ik, aanvallers, lever de winst maar in want die komen uit een bug. Nee zeggen de aanvallers dan, niet onze fout de slag is gemaakt.

      Dus aanvallers hebben een CR om te bewijzen dat de slag is geweest, verdediger heeft zijn/haar vloot nog om te zeggen ik heb gesaved.
      Succes, pick a side.
      volgens mij toont, naast het feit dat er een cr is, ook het feit dat er een vlootkerkhof is gecreëerd aan dat er een slag is geweest waar hij zijn vloot is verloren.

      en het punt dat ik maak is dat er nu iemand bevoordeeld wordt met 70miljard vloot! Dat is een benadeling van de rest van de uni
    • @Lord, het is al uitgevogeld dat de bugg de veroorzaker is waardoor de vloot naar de maan gaat, maar in feite is gesloopt zoals het rapport ook aangeeft.
      Door de bugg kan de vloot naar de maan worden gestuurd en dat gebeurt niet binnen die 2sec, maar langer omdat door die bugg het hele systeem van slag is.

      Als jullie je dan gaan verschuilen achter, ja maar hij zegt dit en de ander zegt zus, dan is het goed zo.. het spel is verziekt en gf vind het goed, de teams doen er alles aan, maar worden niet gehoord en dan ontstaat er wrijving in de community wat niet zo raar is.

      Ik wil niet in het team want ik wil geen bs vertellen tegen de community of ze jaren lang aan het lijntje houden met dat men er zo druk mee bezig is (wat ik ook geloof) maar laten we eerlijk zijn, jullie worden in de maling genomen, wij worden in de maling genomen en dan is het voor mij echt prima.

      Gf geeft om 1 ding, dat is geld innen en verder moet men zijn bek houden.

      verziekt als een malle dit spel.
      Ex solo no1.NL
    • Laten we het er dan over eens worden dat wij vanuit het team nog proberen voor iedereen het spelplezier te behouden en in alle gevallen de beste oplossing voor iedereen proberen te vinden.
      Uiteindelijk is het al "bijzonder" dat dit geval zich meer dan eens voordoet in korte tijd. Voor een spel als dit zouden bugs als deze en totaal geen schade doen bij een aanval en alles rondom het gebruik van DM een hele hoge (de hoogste) prioriteit moeten hebben. Helaas kan ik niet zien wat men wel of niet doet (ook niet mijn board upgraden wat me al twee maal is toegezegd :/ )...

      We kunnen nog pagina's doorgaan met allerhande verwijten maken en roepen en schreeuwen. Dat werkt niet, dat weten we allemaal onderhand.
      Ik blijf erbij dat we een partij hebben met vlootbehoud en een partij met winst. Enige wat niet is gebeurd is dat de vloot echt is verdwenen uit het universum, maar dat geeft kans om hetzelfde nogmaals te proberen en een tweede winst te maken (exact wat in de eerder aangehaalde casus is gebeurd).

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Dus dan zeg ik, verdediger, lever alles maar in. Nee zegt de verdediger, ik heb gesaved, niet mijn fout.
      Dan zeg ik, aanvallers, lever de winst maar in want die komen uit een bug. Nee zeggen de aanvallers dan, niet onze fout de slag is gemaakt.

      Dus aanvallers hebben een CR om te bewijzen dat de slag is geweest, verdediger heeft zijn/haar vloot nog om te zeggen ik heb gesaved.
      Succes, pick a side.

      Je kunt wel proberen alles in de schoenen van "het team" te schuiven, maar als je zelf al de waslijst met niet opgeloste bugs opnoemt, verwacht je dat ik zelf code ga zitten kloppen om die bugs op te lossen?
      Ik ben zelf ook al enkele keren tegen de "no battle bug" aangelopen, heel vervelend. Kan ik er iets aan doen? Nee.

      En je kunt zeggen dat "wij" verkeerde beslissingen maken, maar dat is erg makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Zelfs als er niemand echt benadeeld word (ja er had een vloot en bedreiging opgeruimd kunnen zijn, maar er is ook winst en nog een keer kans op winst), is er nog reden tot klagen. Hadden we een van de partijen wel benadeeld, was er ook geklaagd.

      Beter kunnen is beter doen, ik zie je sollicitatie verschijnen.
      Ik snap alle kanten in dit verhaal;

      Probleem ligt dus bij GF. De oplossing voor een altijd gelijke behandeling die het nl team bedacht heeft voor deze "bekende bug" is dan ook niet meer dan kudo's voor hun.

      De slag kan plaats gevonden hebben door server lag die van 2 kanten af kan komen, verdediger had optijd kunnen zijn met saven; aanvallag had kunnen veroorzaken dat verdediger nog kon saven; Dit ga je niet bewijzen. (er zou hoogstens in de logs gekeken kunnen om te checken tot op de 100e seconde.... Maar is onnodig.)

      Aanvallers hebben hun winst,
      verdediger heeft zijn vloot

      Deal with it.

      En zoals lord zegt, beter kennen is beter doen. Wij kunnen als community wel wat nieuw bloed in het team gebruiken om tegen aan te klagen.

      :love: Thanks Syrabi
    • Kudo's voor Lord, daadkrachtig en helder verwoord. Kudo's voor Jillian, lekker gewerkt gap. Netjes! Zie dit maar als een like, ondanks dat het niet kan hier haha.

      Ik snap de frustraties van spelers in deze wel, maar goed, er is hier niemand die er verder iets kan doen. Helemaal nu ik het verhaal vanuit het team hoor, ben ik van mening dat zij absoluut de juiste keuze hebben gemaakt. Gewoon lekker terug gaan naar hunten, en de hele bende nog een keer crashen! Want zeg nou eerlijk, die vloot had al 12 keer weer in je recs kunnen zitten natuurlijk.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      Kudo's voor Lord, daadkrachtig en helder verwoord. Kudo's voor Jillian, lekker gewerkt gap. Netjes! Zie dit maar als een like, ondanks dat het niet kan hier haha.

      Ik snap de frustraties van spelers in deze wel, maar goed, er is hier niemand die er verder iets kan doen. Helemaal nu ik het verhaal vanuit het team hoor, ben ik van mening dat zij absoluut de juiste keuze hebben gemaakt. Gewoon lekker terug gaan naar hunten, en de hele bende nog een keer crashen! Want zeg nou eerlijk, die vloot had al 12 keer weer in je recs kunnen zitten natuurlijk.
      nieuwe bug dat vloten in vmode gecrasht kunnen worden? Ook maar eens naar kijken dan...
    • Zippy wrote:

      Abremsev wrote:

      Kudo's voor Lord, daadkrachtig en helder verwoord. Kudo's voor Jillian, lekker gewerkt gap. Netjes! Zie dit maar als een like, ondanks dat het niet kan hier haha.

      Ik snap de frustraties van spelers in deze wel, maar goed, er is hier niemand die er verder iets kan doen. Helemaal nu ik het verhaal vanuit het team hoor, ben ik van mening dat zij absoluut de juiste keuze hebben gemaakt. Gewoon lekker terug gaan naar hunten, en de hele bende nog een keer crashen! Want zeg nou eerlijk, die vloot had al 12 keer weer in je recs kunnen zitten natuurlijk.
      nieuwe bug dat vloten in vmode gecrasht kunnen worden? Ook maar eens naar kijken dan...
      haha ja, dat wist ik niet. Ik vrees dat het dan lastig gaat worden. Maar goed, als die nu in v-mode staat is het meest benoemde argument van 'dreiging' dus ook van tafel.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      SrG
    • BeLikeMe wrote:

      Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      Ik heb ook het idee dat hierboven niet gelijk iemand bij bij een go iemand gemeld heeft dat de bug plaatsgevonden had denk ik☺

      :love: Thanks Syrabi
    • Zippy wrote:

      Abremsev wrote:

      Kudo's voor Lord, daadkrachtig en helder verwoord. Kudo's voor Jillian, lekker gewerkt gap. Netjes! Zie dit maar als een like, ondanks dat het niet kan hier haha.

      Ik snap de frustraties van spelers in deze wel, maar goed, er is hier niemand die er verder iets kan doen. Helemaal nu ik het verhaal vanuit het team hoor, ben ik van mening dat zij absoluut de juiste keuze hebben gemaakt. Gewoon lekker terug gaan naar hunten, en de hele bende nog een keer crashen! Want zeg nou eerlijk, die vloot had al 12 keer weer in je recs kunnen zitten natuurlijk.
      nieuwe bug dat vloten in vmode gecrasht kunnen worden? Ook maar eens naar kijken dan...


      Dit is geen bug als je de aanval stuurt voordat de speler in v mode gaat vlieg je gewoon door en kan de vloot gecrasht worden. Maar ook de kans op ninja maar dat is dan niet meer te controleren omdat je geen spio kan sturen.

      Vroeger kon je niet in v mode als je aangevallen wordt maar volgens mij kan dat tegenwoordig wel. Of het slim is is een 2e :P
      Ex Admin Ogame.nl