BuG: Vloot blijft heel wanneer deze gesloopt is

    • Jillian wrote:

      BeLikeMe wrote:

      Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      Ik heb ook het idee dat hierboven niet gelijk iemand bij bij een go iemand gemeld heeft dat de bug plaatsgevonden had denk ik☺
      zowel klapstoel en ik hebben deze bug direct gemeld! waardoor ik niet meer wilde timen moest maar op geluk zijn !
      kwam de 2e tot stand
      SrG
    • Jillian wrote:

      Lord wrote:

      Dus dan zeg ik, verdediger, lever alles maar in. Nee zegt de verdediger, ik heb gesaved, niet mijn fout.
      Dan zeg ik, aanvallers, lever de winst maar in want die komen uit een bug. Nee zeggen de aanvallers dan, niet onze fout de slag is gemaakt.

      Dus aanvallers hebben een CR om te bewijzen dat de slag is geweest, verdediger heeft zijn/haar vloot nog om te zeggen ik heb gesaved.
      Succes, pick a side.
      De slag kan plaats gevonden hebben door server lag die van 2 kanten af kan komen, verdediger had optijd kunnen zijn met saven; aanvallag had kunnen veroorzaken dat verdediger nog kon saven; Dit ga je niet bewijzen. (er zou hoogstens in de logs gekeken kunnen om te checken tot op de 100e seconde.... Maar is onnodig.)
      Zoals eerder gezegd: dit klopt niet. Indien de verdediger op tijd had gesaved had er geen CR geweest. De lag wordt niet veroorzaakt door het saven, maar door de grote aantallen in de daadwerkelijke slag.

      Zonder slag had er geen lag geweest, dus ook geen CR.

      Wel een slag? Dan hoort de verdediger zijn vloot kwijt te zijn en vlootkerkhof te behouden.

      De nu genomen oplossing volstaat gewoon niet.
    • Jillian wrote:

      BeLikeMe wrote:

      Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      Ik heb ook het idee dat hierboven niet gelijk iemand bij bij een go iemand gemeld heeft dat de bug plaatsgevonden had denk ik☺
      dit heb ik direct na de slag gemeld bij de GO's en bij de Admins, daar is naar gekeken toen in overleg met lovorus
      -Niets Interessants te melden-
    • Klapstoeltje wrote:

      Jillian wrote:

      BeLikeMe wrote:

      Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      Ik heb ook het idee dat hierboven niet gelijk iemand bij bij een go iemand gemeld heeft dat de bug plaatsgevonden had denk ik☺
      dit heb ik direct na de slag gemeld bij de GO's en bij de Admins, daar is naar gekeken toen in overleg met lovorus
      En beslissing was gemaakt om de Ruimtewerf te laten inleveren, maar niemand kan zo snel oordelen als sommige mensen twee keer vloot kunnen verliezen :saint:
      Dus correct, in slag twee zat de Ruimtewerf rebuild erbij, de tweede slag werd gemaakt rond het moment dat wij een oordeel hadden.
      En ook correct, beide spelers in kwestie hebben prima gehandeld en melding gemaakt van het voorval.

      MiniMe en ik hebben de bug weer onder de aandacht gebracht, uiteindelijk is het verhelpen van de bug de eindoplossing ongeacht alle meningen voor afhandeling over iedere casus.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • maar dan snap ik de weg saver hij heb gesaved maar uit eigen ervaring zeg ik we doen het over ook in dat topic benoemt

      dit is bug van gf al jaren en zij doen er niks aan maar wij mogen wel betalen die ruimpte werfis goed gemaakt!! en had er nooit in moeten komen gf faalt een laat hen dit oplossen in plaats van jullie! effe aan de oor trekkenmaaar als het bij de een niet gebeurt haha bij de ander ook niet

      en hoe eerlijk alle melders zijn geld dit natuurlijk ook voor deze post! maar ow wat was hij een held om het te melden

      JamesCameron wrote:

      Ik was een van de eerste die begon met expo en de informatie deelde met ally leden. Helaas houden mijn ally leden niet zo van delen, zo is te zien in de top 10 van zaga, en zo blijkt ook uit de salty reactie van simba weken na dato en nadat hij alle grondstoffen van die bug zich eigen heeft gemaakt! Over graaien en binnen harken gesproken ...

      Na een sprong was door een bug mijn expeditievloot verdubbeld. Ik heb dit direct gemeld aan de GO en GA waardoor voor GFs doen in no-time een bug-fix is uitgevoerd. Gezien mijn cheat-vrije historie en het snel melden van de bug mocht ik het houden. Helaas kunnen mijn ally leden dat niet allemaal zeggen.... ;(
      dus hij mag het wel houden om dat meneer zich niet aan de regels houd en een duif niet
      dat de bug gefixt is zien weer weer terug goed gedaan james !! bug fix moe ik je gaan helpen zaga voor rb wie wilde daar nou op jou vliegen ??? klaspstoel toevallig ??

      ogame kan ze naam beter veranderen cheatgame we hebben allemaal gehandeld uit volle borst kom toch op met mails weet nie of je het wel mag behouden ga toch weg met die onzin alles goed gemeld zoals ik lees dus kom niet met complotjes gf die is de dader lsst hern het lekker uitzoeken!

      maar als iemand het openbaar gooit hoho kerstmis komt al bijna !

      @Legend.bdr sorry dat ik tegen je in ga maar lees teveel op board mee! deze discussie laat ik niet van me winnen
      ook die marktplaats 1 grote bug 1 1 1 bootjes kennen kopen ook een bekende bug voor 2 metaal koop je 1 kv vor 3 metaal 1 gv + een beetje mp vergoeding kut game aan het worden !
      SrG

      The post was edited 1 time, last by BeLikeMe ().

    • Lord wrote:

      Klapstoeltje wrote:

      Jillian wrote:

      BeLikeMe wrote:

      Lord wrote:

      Nu ja, je kunt het heel vervelend vinden. Je kunt ook dit voorbeeld volgen;
      [TOT: 30.980.585.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 4.462.999.000, V: 26.517.586.000)
      Vervolg nr 2 [TOT: 46.989.870.000] BeLikeMe [SpG] vs. PartyHatWurmple [TFL] (A: 8.402.799.000, D: 38.587.071.000)

      Het is niet zo dat je de winst hebt moeten inleveren of dat er geen slag is geweest... De wereld en het universum vergaan niet.
      Dus ik zou zelf vanuit beide posities niet mijn speelplezier zijn verloren. Hoe jullie ermee om gaan, dat is aan jullie.
      geef je een knuffel zo pak je het idd aan! daar viel me wel op dat de ruimte werf niet weg was :D
      Ik heb ook het idee dat hierboven niet gelijk iemand bij bij een go iemand gemeld heeft dat de bug plaatsgevonden had denk ik☺
      dit heb ik direct na de slag gemeld bij de GO's en bij de Admins, daar is naar gekeken toen in overleg met lovorus
      En beslissing was gemaakt om de Ruimtewerf te laten inleveren, maar niemand kan zo snel oordelen als sommige mensen twee keer vloot kunnen verliezen :saint: Dus correct, in slag twee zat de Ruimtewerf rebuild erbij, de tweede slag werd gemaakt rond het moment dat wij een oordeel hadden.
      En ook correct, beide spelers in kwestie hebben prima gehandeld en melding gemaakt van het voorval.

      MiniMe en ik hebben de bug weer onder de aandacht gebracht, uiteindelijk is het verhelpen van de bug de eindoplossing ongeacht alle meningen voor afhandeling over iedere casus.
      hahaha lekkere burn hoor @Lord
      -Niets Interessants te melden-
    • @Lord @Yoshi @ht

      De situatie, de eerste keer dat het gebeurde, was zo dat er een bug was waar betrokkenen open en eerlijk over hebben gecommuniceerd met het team. Er is daarbij vastgesteld dat het om een bug gaat aan de kant van GF, geen opzet vanuit aanvaller of verdediger. Dat betekend dat er in die zin geen bug-abuse is en geen reden om een van beide partijen te straffen of te benadelen. Wat echter wel is bepaald, is dat het opstrijken van het vlootkerkhof naderhand wel bug-abuse is. Er is redelijkerwijs aan te nemen dat, bij het niet verliezen van vloot, ook geen reparaties aan de vloot nodig is.
      Logische conclusie is dus dat het vlootkerkhof ingeleverd moet worden.

      Vooral het laatste stuk, vloot kerkhof moet ingeleverd worden..

      gebeurt niet ondanks meerdere verzoeken op het forum, tegen go persoonlijk..

      als er slagen worden gemaakt met die vloot, dan mag het go team dit gaan omdraaien omdat die slagen niet legaal zijn?

      En nog steeds afvragen waarom ik hier en daar afgeef op het team?
      Ex solo no1.NL

      The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

    • Het verwijderen van een vloot uit game kan alleen door de coma gedaan worden. De berichten naar de coma zijn al verzonden en het is dus wachten op de coma.

      Ik raad ook aan om het gedeelte vloot wat hij van de vloot kerkhof heeft gekregen niet te gebruiken in een gevecht hiermee kom je weer terug op het stukje bug-abuse omdat je vloot gebruikt die je eigenlijk niet had moeten mogen of kunnen gebruiken.
      Ex Admin Ogame.nl
    • Moeten de aanvallers ook hun winst inleveren Minime? Ik ben van mening dat door de serverlag de slag heeft plaatsgevonden. Volgens mij was de verdediger gewoon op tijd met saven. Dat blijkt doordat hij zijn vloot nog heeft. Door de lag is er alsnog een gevechtsrapport gekomen en hebben de aanvallers onterecht puin.
    • De fout van het wel/niet plaatsvinden van de slag ligt niet bij de aanvallers en niet bij de verdediger, maar bij GF. Daarmee zou het niet fair zijn een van beide partijen te straffen voor iets waar ze zelf niks aan kunnen doen. Derhalve is het behoud van vloot voor de verdediger en het puin voor de aanvallers besloten. Het vlootkerkhof van de verdediger is wel ter discussie, daar de verdediger deze niet hoeft te gebruiken en ook niet zou moeten gebruiken. Dit is dus het enige onderdeel van de slag waar de speler invloed op heeft en wat teruggedraaid moet worden middels inlevering van deze vloot.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • LoneRanger wrote:

      Moeten de aanvallers ook hun winst inleveren Minime? Ik ben van mening dat door de serverlag de slag heeft plaatsgevonden. Volgens mij was de verdediger gewoon op tijd met saven. Dat blijkt doordat hij zijn vloot nog heeft. Door de lag is er alsnog een gevechtsrapport gekomen en hebben de aanvallers onterecht puin.
      Miss is het beter dat als je geen verstand heb van wat er daadwerkelijk is gebeurd en wat de lagg heeft veroorzaakt en al is vastgesteld je jezelf wat minder belachelijk maakt met dit soort opmerkingen ;)
    • Zippy wrote:

      LoneRanger wrote:

      Moeten de aanvallers ook hun winst inleveren Minime? Ik ben van mening dat door de serverlag de slag heeft plaatsgevonden. Volgens mij was de verdediger gewoon op tijd met saven. Dat blijkt doordat hij zijn vloot nog heeft. Door de lag is er alsnog een gevechtsrapport gekomen en hebben de aanvallers onterecht puin.
      Miss is het beter dat als je geen verstand heb van wat er daadwerkelijk is gebeurd en wat de lagg heeft veroorzaakt en al is vastgesteld je jezelf wat minder belachelijk maakt met dit soort opmerkingen ;)
      Zie de post(s) van Jillian hierboven. ;) Je kan er van twee kanten naar kijken. Als je erbij betrokken bent (zoals jij), dan kijk je uiteraard niet door een roze bril. Jij weet natuurlijk precies wat er in die fractie van een seconde is gebeurt. :biggrin:
    • Juist, daar wordt de vloot dus gewoon weggehaald omdat die eigenlijk gewoon gesloopt is.
      In mijn beleving snappen ze daar het spel en wat er normaal gesproken gebeurt als iemand er 2s achter een vloot zit.

      Goed om te zien man, maar dit veranderd mijn mening niet dat het spel nooit meer hetzelfde gaat worden en als het de richting op gaat wat je ziet in andere topic met training levels etc, dan is het een mooie tijd om eruit te stappen en account in vm te knallen.. komt er alleen uit om te halten :)


      Game has lost its justice! My fleet, which I safely defended, has now been deleted by administrators! Without any explanation.. I protected my fleet. I took it to the safe zone just before the war. am I the only responsible for this bug? Was it easier to delete my fleet than to debris attackers?

      SGO's and OP's they failed to be impartial!!
      Ex solo no1.NL