Bugs

    • Beste staff,

      Hopelijk kan er een lijstje worden gemaakt namens de admins waarin alle bekende bugs staan vermeld. Dit voorkomt dat spelers telkens weer een draadje dienen te maken om te klagen, maar is er simpelweg één draadje waarin deze vermeld staan en waar men op de hoogte gebracht kan worden qua spelverbeteringen.

      Misschien vergeet ik er een paar, maar ik zal alvast een lijstje maken:
      1. Automatisch worden uitgelogd (randomly & wanneer vloot arriveert);
      2. Meerdere malen inloggen op het forum voordat je daadwerkelijk ingelogd bent;
      3. Verdediger behoudt zijn vloot bij een aanval, waarbij de aanval lukt maar simpelweg 0 winstgevend is. Meerdere keren aanvallen van zulke targets maakt geen verschil, resultaat is altijd hetzelfde;
      4. Verdediger behoudt zijn vloot en profiteert van de ruimte werf wanneer vloot op plaatsing of jump wordt verplaatst tijdens een gevecht dat langer dan 2 seconde duurt;
      5. Afkoopbug, waarbij men soms 3x door middel van Donkere Materie te gebruiken een gebouw of vloot moet afkopen;
      6. Afkoopbug, waarbij er vermeld staat het item te kunnen afronden ofwel "Maak af" door middel van Donkere Materie in plaats van halveren;
      7. Vloot (ver)plaatsen op hetzelfde moment wanneer GameForge een aanvalsblock activeert, veroorzaakt dat vloot 'verdwijnt'. Achteraf blijkt dat de vloot niet verloren is gegaan, ondanks dat het in eerste instantie wel zo lijkt. Nadat de aanvalsblock gedeactiveert is, is de vloot terug te vinden op originele locatie van afkomst.
      Geen bugs maar wel (technische) problemen:
      1. Gigantische serverlag waardoor soms berichten niet of niet goed laden. Tevens worden andere spelaspecten flink gehinderd door deze lag en weet GameForge deze problemen snel aan te pakken door hun netwerk te verbeteren morgen;
      2. Aanvalsblokken te laat geactiveerd, ondanks dat dit op basis van voorprogrammering van datum en tijd gebeurd.


      Het is jaren geleden dat OGame 'grote' updates heeft gebracht aan het spel. Nu zijn die updates eindelijk toegepast, maakt het het spel interessanter en actiever, verpesten ze het wel voor de spelers door bugs maanden lang onopgelost te laten. Hopelijk komt er dan ook een draadje namens het team in samenwerking met de Community Manager, om ons als spelers op de hoogte te houden van de bekende bugs en de statussen hiervan.

      Alvast bedankt :rolleyes: :rolleyes:

      Q

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker
    • Hi Qtekk,

      Ik wacht even op reactie van de andere mods/BA hiervoor. Echter heb ik wel wat antwoorden voor je op dit moment.

      1. Dit is iets waar we in verschillenden landen mee aan het testen zijn gegaan. Het is opgevallen dat het uitloggen gelijk staat aan de 'server reset' voor expo's. Na het uitloggen zijn namelijk de expo resultaten tot nu toe bijna altijd gereset. Ik weet absoluut niet of dit klopt en waar is, maar dit is iets wat we met veel aan het onderzoeken zijn. Het was bekend dat de resets eigenlijk niet meer gebeurde voor plek 16, na de invoering van de klasses. We hadden het idee dat GF dat nu weer heeft ingevoerd, en dat het samenhangt met de eco speed van de uni. (E.G. ecospeed 7 = 24/7 = 3.5, dus elke 3.5 uur wordt je een keer uitgelogd en reset spot 16 in het stelsel, wat de expo resultaten zwaar verbeterd)

      Dit schrijf ik even als speler, niet als mod dus. Ik heb geen idee of dit echt klopt, we zijn er mee bezig met een grote groep spelers.

      2. Dit is een erg vervelend probleem, echter kunnen wij hier momenteel volgens mij vrij weinig aan doen. Het forum wacht nog steeds op een update, maar er gaat zoals Lord heeft aangegeven elke keer iets mis. Voor dat dit gebeurd is, kan zelfs de BA niet meer in de tools.


      De andere bugs zijn inderdaad goede punten, die ik zelf ook heb gemerkt. E.G. #6 kan ook wel eens komen door het net verbeteren van een werf/robot/nano en daarna iets bouwen. Het spel reset elke 5 minuten kort, en dan update dit. (Dus direct na het bouwen van een robot fabriek, bijvoorbeeld op je maan, een ander gebouw aan zetten, zorgt er voor dat je nog steeds de DM moet betalen die je voor het bouwen van die robot fabriek al moest betalen.)
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • part animals wrote:

      mag er dan nog ene aan toevoegen
      -verdediger is terug getimed geraak van onder de hit uit maar de aanvallers heb vervolgens geluk en krijgen wel een slag en dus ook winst
      Dit is een bepaald incident, wat door middel van tickets zal moeten worden afgehandeld. Dit is geen onderdeel van het opsommen van bugs :)

      Obi-Wan Kenoobi wrote:

      En voeg dees ook eve toe dan... 0 schade beide kante en 0 winst uit expo gevecht mt aliens


      Klopt, die stond nog niet in het lijstje.

      **Update** : bug nummer 8, een gevecht tijdens een expeditie missie met een gevecht waarin 0x wordt geschoten.
      **Update** : bug nummer 9, klasse General die op expeditie gaat en vloot verliest door middel van een gevecht. Hierbij krijgt de General kans om gebruik te maken van ruimte werf, en kan het onzichtbare puin ophalen. Dubbele winst zo. Ps. ik ga niet uitleggen tot in detail hoe deze bug werkt om bugabuse te voorkomen!

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker