Ontdekker ftw

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Wat ik in de wandelgangen hoor (Wat natuurlijk 100% speculatie is), is dat het alleen maar meer geboost gaat worden. Ik hoorde via via via via dat er zelfs plannen zijn om de expo's aan elke klasse toe te kennen zoals ze nu zijn, en er verder op door te bouwen. Dus dat er meer onderzoeken en dergelijke komen die bepaalde expo resultaten zullen verbeteren. Maar goed, kan ook zijn dat ze generfd worden en dit allemaal onzin is :D
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Als ze zelfs DM vragen voor dat onderzoek is het duidelijk dat de klassen bedoeld zijn om inkomsten te genereren door te wisselen :p wat een onzin.

      In Libra is de nr1 straks een speler die 8/10 planeten gespreid heeft over 3 stelsels in een verre melkweg, die niks anders doet dan expo, en die zelfs al een grote slag tegen zich heeft zonder er zelf een te maken. Wat moet je dan als fleeter late-game nog.
    • Kikker wrote:

      Als ze zelfs DM vragen voor dat onderzoek is het duidelijk dat de klassen bedoeld zijn om inkomsten te genereren door te wisselen :P wat een onzin.

      In Libra is de nr1 straks een speler die 8/10 planeten gespreid heeft over 3 stelsels in een verre melkweg, die niks anders doet dan expo, en die zelfs al een grote slag tegen zich heeft zonder er zelf een te maken. Wat moet je dan als fleeter late-game nog.
      expoo fleets slope met een ploffer?...

      die vlootjes worden aardig groot relatief snel.
      en de meeste zijn lg/kv/gv dus lekker kruisers en ic spamme en slope die zooi.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Vogel wrote:

      Kikker wrote:

      Als ze zelfs DM vragen voor dat onderzoek is het duidelijk dat de klassen bedoeld zijn om inkomsten te genereren door te wisselen :P wat een onzin.

      In Libra is de nr1 straks een speler die 8/10 planeten gespreid heeft over 3 stelsels in een verre melkweg, die niks anders doet dan expo, en die zelfs al een grote slag tegen zich heeft zonder er zelf een te maken. Wat moet je dan als fleeter late-game nog.
      expoo fleets slope met een ploffer?...
      die vlootjes worden aardig groot relatief snel.
      en de meeste zijn lg/kv/gv dus lekker kruisers en ic spamme en slope die zooi.
      Ja exact, niet de slachtoffer rol aannemen, maar keihard hunten op die expo vloten.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • We spelen zelf ontdekker dus het is niet dat we de slachtoffer rol spelen. We weten allemaal dat Ontdekkers niet alleen zwaar overpowered zijn vergeleken met de andere klassen, maar ook dat het exploiten van expos veel meer op lever dan eens in de zoveel tijd een succesvolle slag.
      In nieuwe unies doen de nieuwe klassen al helemaal niet meer mee. dit is allemaal geen nieuwe informatie meer onderhand.
      [Bananana]
      ______________________________________
      EL-AHRAIRAH
    • Abremsev wrote:

      Vogel wrote:

      Kikker wrote:

      Als ze zelfs DM vragen voor dat onderzoek is het duidelijk dat de klassen bedoeld zijn om inkomsten te genereren door te wisselen :P wat een onzin.

      In Libra is de nr1 straks een speler die 8/10 planeten gespreid heeft over 3 stelsels in een verre melkweg, die niks anders doet dan expo, en die zelfs al een grote slag tegen zich heeft zonder er zelf een te maken. Wat moet je dan als fleeter late-game nog.
      expoo fleets slope met een ploffer?...die vlootjes worden aardig groot relatief snel.
      en de meeste zijn lg/kv/gv dus lekker kruisers en ic spamme en slope die zooi.
      Ja exact, niet de slachtoffer rol aannemen, maar keihard hunten op die expo vloten.
      Nou, nou.. "slachtoffer rol" :p Er is gewoon een imbalans. Hoe langer de tijd, hoe groter het gat.

      Natuurlijk wordt de ploffertactiek geprobeerd, maar het blijft een dilemma: Spaar deut zodat je regelmatig een poging kunt maken op zo'n expovloot, en ondertussen begin je achter te lopen; of je probeert bij te houden en verbrandt je deut aan expo.

      Vergeet niet dat er in Libra geen handelaar is. De enige deutinkomsten zijn mijntjes, raids, en de paar boertjes via de MP (wel alleen voor kristal aan woekerprijzen). Gelukkig zet diezelfde deutcrunch tevens een lichte rem op de exponentiële groei, maar het is bijlange niet zo evident om een Ontdekker te pakken die braaf of plaatsing savet.

      Hoe dan ook zal het jachtseizoen geopend worden!
    • Kikker wrote:

      Abremsev wrote:

      Vogel wrote:

      Kikker wrote:

      Als ze zelfs DM vragen voor dat onderzoek is het duidelijk dat de klassen bedoeld zijn om inkomsten te genereren door te wisselen :P wat een onzin.

      In Libra is de nr1 straks een speler die 8/10 planeten gespreid heeft over 3 stelsels in een verre melkweg, die niks anders doet dan expo, en die zelfs al een grote slag tegen zich heeft zonder er zelf een te maken. Wat moet je dan als fleeter late-game nog.
      expoo fleets slope met een ploffer?...die vlootjes worden aardig groot relatief snel.en de meeste zijn lg/kv/gv dus lekker kruisers en ic spamme en slope die zooi.
      Ja exact, niet de slachtoffer rol aannemen, maar keihard hunten op die expo vloten.
      Nou, nou.. "slachtoffer rol" :P Er is gewoon een imbalans. Hoe langer de tijd, hoe groter het gat.
      Natuurlijk wordt de ploffertactiek geprobeerd, maar het blijft een dilemma: Spaar deut zodat je regelmatig een poging kunt maken op zo'n expovloot, en ondertussen begin je achter te lopen; of je probeert bij te houden en verbrandt je deut aan expo.

      Vergeet niet dat er in Libra geen handelaar is. De enige deutinkomsten zijn mijntjes, raids, en de paar boertjes via de MP (wel alleen voor kristal aan woekerprijzen). Gelukkig zet diezelfde deutcrunch tevens een lichte rem op de exponentiële groei, maar het is bijlange niet zo evident om een Ontdekker te pakken die braaf of plaatsing savet.

      Hoe dan ook zal het jachtseizoen geopend worden!
      Ik speel zelf ook in een aantal uni's waar geen handelaar is, en ik kan je wel vertellen dat de gigantische slagen op aliens en piraten, die je nu ziet in de oude uni's, absoluut niet zo vanzelf sprekend gaan zijn in de nieuwe uni's. Het is een race om elke dag genoeg deut te kunnen kopen van de MP, handelaren etc. alleen al om je expo vlootje eruit te kunnen sturen om het uur. Laat staan dat je er nog een slag mee kan maken. Ik merk nu al steeds meer dat de groei veel stagneert door het tekort aan deut bij iedereen. En dat merk ik in een x6 uni waar de deut *0.5 is, dus ik wens ze veel succes in Merkur waar je volle bak deut betaald.

      Wederom,. het is dus niet zo vanzelf sprekend dat ze eeuwig makkelijk blijven groeien, en je kan daar als actieve fleeter makkelijk tegen spelen. 6 manen slopen, plaatsing save is goed terug te timen. Ik zie de problemen niet zo om ze uit te schakelen! Mochten ze op teruggetrokken plaatsing gaan saven wordt het lastig, maar goed, dan zijn ze waarschijnlijk 8 uur per dag extra kwijt aan saven, waardoor de expo groei heel veel minder zal zijn.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Even voor de topic, mijn punt dat ik wil maken is dat de klasse ontdekker, sowieso veel meer te bieden heeft dan andere klassen qua groei,
      Het gaat er niet om wat je wel en niet tegen ontdekkers kan doen want met fleeten kan je iedereen neerhalen. Daarnaast zal je als fleeter ook als ontdekker spelen.
      Met die giga slagen op expos verspil je ook lang niet zoveel deut als een fleeter.

      Minimaal de top 50 spelers van nieuwe unies zijn allemaal ontdekkers, In merker is het helemaal erg door hogere speed hier doen alleen de top 50 sws nog mee.
      [Bananana]
      ______________________________________
      EL-AHRAIRAH
    • El-ahrairah wrote:

      Even voor de topic, mijn punt dat ik wil maken is dat de klasse ontdekker, sowieso veel meer te bieden heeft dan andere klassen qua groei,
      Het gaat er niet om wat je wel en niet tegen ontdekkers kan doen want met fleeten kan je iedereen neerhalen. Daarnaast zal je als fleeter ook als ontdekker spelen.
      Met die giga slagen op expos verspil je ook lang niet zoveel deut als een fleeter.

      Minimaal de top 50 spelers van nieuwe unies zijn allemaal ontdekkers, In merker is het helemaal erg door hogere speed hier doen alleen de top 50 sws nog mee.
      Zoals in de eerste paar reacties aangegeven, er is nog niks over bekend. Het kans generfd worden, of juist verder uitgebreid. Time will tell!
      Retired.

      - Seek Discomfort -