Verdediging verkopen via de marktplaats

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Verdediging verkopen via de marktplaats

      Op de marktplaats kun je veel items kopen en verkopen, maar verdedigingswerken dan weer niet.
      Ook voorwerpen moeten 'getransporteerd' worden als je deze via de marktplaats koopt, dat zou toch voor verdediging ook moeten kunnen lijkt me.

      Concreet voorstel: verdediging kunnen kopen/verkopen via de marktplaats.
    • Jillian wrote:

      Verdedigingswerken kunnen niet vliegen.

      Het zou ook een verkapte manier van sparen zijn trouwens
      Waarom moeten die kunnen vliegen? ze worden toch gewoon ingeladen in vrachtschepen?

      Zelfde als dat je nu je rips verkoopt en terug koopt via de MP zodat je ze binnen half uurtje overal kan hebben zonder JG's.

      Ik vind het eigenlijk wel een goed idee! Ik merk zelf dat ik de MP vaak handig vind om snel van overschot aan GS af te komen, gezien ik door die expo's vaak op al me planeten al een volle werf heb, en nog steeds bakken gs over. Zie er daarnaast geen nadelen aan ten opzichte van de huidige structuur.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Het punt is dat verdediging dus een manier kan worden om te "saven" want je gooit alles in deff, en verkoopt het daarna aan de uberturtle in de uni door voor ca. 90%/95% waarde;

      verdedigingswerken zijn gebouwen; ik heb nog nooit een geheel gebouw na montage uit zijn fundering getild zien worden en in een vrachtschip geladen zien worden.

      (ja oke, kleine gebouwen misschien, maar de grotere kanonnen zijn niet klein)

      :love: Thanks Syrabi
    • Jillian wrote:

      Het punt is dat verdediging dus een manier kan worden om te "saven" want je gooit alles in deff, en verkoopt het daarna aan de uberturtle in de uni door voor ca. 90%/95% waarde;

      verdedigingswerken zijn gebouwen; ik heb nog nooit een geheel gebouw na montage uit zijn fundering getild zien worden en in een vrachtschip geladen zien worden.

      (ja oke, kleine gebouwen misschien, maar de grotere kanonnen zijn niet klein)
      Convoi Exceptional my friend. Complete huizen gaan vrachtwagens op haha.

      Je hebt opzich wel een punt, enige probleem, wie gaat je def kopen? Dat iemand 100 miljoen kan saven in een oude uni, is niet boeiend. Heel veel meer zal je denk ik niet kwijt raken?
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      Jillian wrote:

      Het punt is dat verdediging dus een manier kan worden om te "saven" want je gooit alles in deff, en verkoopt het daarna aan de uberturtle in de uni door voor ca. 90%/95% waarde;

      verdedigingswerken zijn gebouwen; ik heb nog nooit een geheel gebouw na montage uit zijn fundering getild zien worden en in een vrachtschip geladen zien worden.

      (ja oke, kleine gebouwen misschien, maar de grotere kanonnen zijn niet klein)
      Convoi Exceptional my friend. Complete huizen gaan vrachtwagens op haha.
      Je hebt opzich wel een punt, enige probleem, wie gaat je def kopen? Dat iemand 100 miljoen kan saven in een oude uni, is niet boeiend. Heel veel meer zal je denk ik niet kwijt raken?


      ja; je hebt het hier alleen over huizen met amper een fundering...

      Zo'n plasmakanon of gauzz kanon heeft toch wel een aardige fundering eronder zitten schat ik zo in.

      Er staat geloof ik nergens benoemd dat de schepen op de marktplaats een vrachtschip in gaan overigens, of mis ik hier iets?

      Dat voorwerpen een vrachtschip in gaan, ja duh, is gewoon een coupon die fysiek overgedragen wordt;

      :love: Thanks Syrabi
    • Jillian wrote:

      Abremsev wrote:

      Jillian wrote:

      Het punt is dat verdediging dus een manier kan worden om te "saven" want je gooit alles in deff, en verkoopt het daarna aan de uberturtle in de uni door voor ca. 90%/95% waarde;

      verdedigingswerken zijn gebouwen; ik heb nog nooit een geheel gebouw na montage uit zijn fundering getild zien worden en in een vrachtschip geladen zien worden.

      (ja oke, kleine gebouwen misschien, maar de grotere kanonnen zijn niet klein)
      Convoi Exceptional my friend. Complete huizen gaan vrachtwagens op haha.Je hebt opzich wel een punt, enige probleem, wie gaat je def kopen? Dat iemand 100 miljoen kan saven in een oude uni, is niet boeiend. Heel veel meer zal je denk ik niet kwijt raken?
      ja; je hebt het hier alleen over huizen met amper een fundering...

      Zo'n plasmakanon of gauzz kanon heeft toch wel een aardige fundering eronder zitten schat ik zo in.

      Er staat geloof ik nergens benoemd dat de schepen op de marktplaats een vrachtschip in gaan overigens, of mis ik hier iets?

      Dat voorwerpen een vrachtschip in gaan, ja duh, is gewoon een coupon die fysiek overgedragen wordt;
      Nope, alles gaat 'Trade ships' in. Vandaar mijn comment met die rips, ik kan een ploffer inner leggen en dan rips over kopen, zijn ze op me ploffer met de snelheid van KVtjes.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Jillian wrote:

      Er staat geloof ik nergens benoemd dat de schepen op de marktplaats een vrachtschip in gaan overigens, of mis ik hier iets?

      Gebeurt wel. NPC vrachtschepen worden gebruikt om jouw gekochte vloot op bestemming te laten komen. Er wordt hierin geen onderscheid gemaakt of het gs of vloot is.

      Ik vind het eigenlijk kwalijker dat we geen platinum detroids op de marktplaats kunnen zetten
    • Takeoff wrote:

      TheBunny wrote:

      Slecht idee
      anders heeft iedereen binnen notime 10k plasma's op zijn maantje staan en dus niet meer te ploppen
      zou de ster compleet overbodig maken (of alleen nog maar te gebruiken in defbashes)
      Dit inderdaad, zo kun je zonder werf instantly je maan volzetten met plasma's
      Dat is een kei geweldig iedee :D
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • TheBunny wrote:

      Slecht idee
      anders heeft iedereen binnen notime 10k plasma's op zijn maantje staan en dus niet meer te ploppen
      zou de ster compleet overbodig maken (of alleen nog maar te gebruiken in defbashes)
      Dat kan theoretisch natuurlijk altijd al via DM, gooi 10k plasma in de werf op je maan en koop die af. Je maan volgooien met def is sowieso iets wat wel veel gebeurt.
      Def is altijd nog met IPR weg te knallen hea ;).
      En in jouw voorbeeld kun je ook gewoon vloot kopen via de marktplaats en die dan voor een moonblow poging gooien. Dat maakt m.i. geen verschil.

      Jillian wrote:

      Verdedigingswerken kunnen niet vliegen.

      Het zou ook een verkapte manier van sparen zijn trouwens
      Op welke manier zou dit een verkapte manier van sparen zijn? Als je je grondstoffen in de werf drukt om defence te kopen en zet dit daarna op de marktplaats, dan gaat daar altijd nog marktplaatsbelasting af, ik vind dat geen goedkope manier van sparen cq saven zoals jij voorstelt (gierige Nederlander, misschien dat dat nog verschil maakt ;) ).

      Het is maar een idee.. :)
    • Jillian wrote:

      De belasting zit bij de koper toch?

      vandaar dat ik zeg je verkoopt je deff voor circa 90% van de waarde...
      Ik dacht bij de verkoper.. maar dat kan ook aan mij liggen. Lijkt ook niet logisch dat de belasting bij de koper ligt toch?!

      En wat heb ik eraan om mijn deff voor circa 90% van de waarde ter verkopen? Dan maak je als verkoper toch ook alleen maar verlies? Tenzij je alles richting pushing redeneert natuurlijk, maar dan ga je wel altijd uit van het slechte in de mens ;)