Bro zoekt pushaccounts

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ik begrijp heel goed dat mensen tegen de invoering van marktplaats zijn, en het is niet alleen de Nederlandse community die hiermee worstelt. GameForge is op de hoogte gebracht, zoals Minime eerder vertelde, door vele verschillende communities. Wat Gameforge met dit advies doet, is aan de spelontwikkelaars en product managers van deze onderneming. In de tijd dat DM werdt geïntroduceert was 90% van de community ook compleet anti voor, en uiteindelijk is dat bijgetrokken toen de balans is gevonden tussen spelplezier en organisatiegewin.

      De marktplaats is op dit moment legaal bevonden door Gameforge en benadrukt naar alle teams in alle communities. Dit komt doordat het onder de volgende regel valt:
      2 - Onder pushen wordt bijvoorbeeld (maar niet slechts enkel) verstaan het transporteren van grondstoffen van een laag gerankte account naar een hoger gerankte speler, zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt gegeven.
      Marktplaats wordt gezien als een ruil in plaats van transport, het zij tegen ratio's dat tussen minimaal en maximaal liggen.

      Begrijp ons goed, ik wil niet zeggen dat alle staffleden en spelers die dit 'legaal' vinden het er mee eens zijn. Het is slechts een statement dat het momenteel niet tegen de regels is, en dit kan wijzigen in de toekomst afhankelijk van de spelontwikkelingen van Gameforge en onderlinge teamafspraken waar naar gekeken kan worden. Maar alles moet op zijn tijd, want men kan niet verwachten dat binnen de eerste 2 uni's gelijk nieuwe updates worden aangepakt door spelregels. Zoals je wellicht al hebt gemerkt bijvoorbeeld, speelt Gameforge enorm met de speelsnelheden om het spelbalans beter te spreiden over de verschillende klasse.

      Dit topic wordt vervolgd, en onderzocht. Maar voor nu moeten we accepteren voor hoe het is en hopen op positieve spelveranderingen in de toekomst.

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker
    • GF snapt marketing gewoon niet. Wij horen niet maar te accepteren wat zij doen, als ze klanten willen houden zullen ze ons moeten geven wat wij willen. Anders is er wel een ander spel dat we leuker vinden en ons geld aan uit willen geven. Dus hun loss dat ze dit toelaten, meerdere mensen zijn al gestopt hierdoor.

      Dus beter doen ze wat met al het geklaag van iedereen, en snel ook voordat elke uni gedomineerd wordt door enkele gepushte spelers
    • Takeoff wrote:

      GF snapt marketing gewoon niet. Wij horen niet maar te accepteren wat zij doen, als ze klanten willen houden zullen ze ons moeten geven wat wij willen. Anders is er wel een ander spel dat we leuker vinden en ons geld aan uit willen geven. Dus hun loss dat ze dit toelaten, meerdere mensen zijn al gestopt hierdoor.

      Dus beter doen ze wat met al het geklaag van iedereen, en snel ook voordat elke uni gedomineerd wordt door enkele gepushte spelers
      Ik domineer wel maar ben niet gepusht, Takeoff.
    • QTEKK wrote:

      Ik begrijp heel goed dat mensen tegen de invoering van marktplaats zijn, en het is niet alleen de Nederlandse community die hiermee worstelt. GameForge is op de hoogte gebracht, zoals Minime eerder vertelde, door vele verschillende communities. Wat Gameforge met dit advies doet, is aan de spelontwikkelaars en product managers van deze onderneming. In de tijd dat DM werdt geïntroduceert was 90% van de community ook compleet anti voor, en uiteindelijk is dat bijgetrokken toen de balans is gevonden tussen spelplezier en organisatiegewin.

      De marktplaats is op dit moment legaal bevonden door Gameforge en benadrukt naar alle teams in alle communities. Dit komt doordat het onder de volgende regel valt:
      2 - Onder pushen wordt bijvoorbeeld (maar niet slechts enkel) verstaan het transporteren van grondstoffen van een laag gerankte account naar een hoger gerankte speler, zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt gegeven.
      Marktplaats wordt gezien als een ruil in plaats van transport, het zij tegen ratio's dat tussen minimaal en maximaal liggen.
      Begrijp ons goed, ik wil niet zeggen dat alle staffleden en spelers die dit 'legaal' vinden het er mee eens zijn. Het is slechts een statement dat het momenteel niet tegen de regels is, en dit kan wijzigen in de toekomst afhankelijk van de spelontwikkelingen van Gameforge en onderlinge teamafspraken waar naar gekeken kan worden. Maar alles moet op zijn tijd, want men kan niet verwachten dat binnen de eerste 2 uni's gelijk nieuwe updates worden aangepakt door spelregels. Zoals je wellicht al hebt gemerkt bijvoorbeeld, speelt Gameforge enorm met de speelsnelheden om het spelbalans beter te spreiden over de verschillende klasse.

      Dit topic wordt vervolgd, en onderzocht. Maar voor nu moeten we accepteren voor hoe het is en hopen op positieve spelveranderingen in de toekomst.
      Je mist het punt volledig. Het gaat niet om dat mensen tegen de marktplaats zijn, zelf ben ik dat niet. Je kan inderdaad dingen goedkoop of duur verkopen, dat is ook prima.

      Waar het om gaat is dat het nu legaal is om iets voor maximaal gs te verkopen en gelijk weer terug te kopen voor minimaal gs waardoor je na 2 ruilen precies dezelfde schepen hebt (als schepen verkocht werden) maar opeens 30% (random %) extra gs hebt liggen. Dit kan ook gewoon met gs ruilen via de marktplaats.

      @Team, kunnen we totdat GF met een oplossing komt het gewoon legaal maken dat je gs mag doneren aan hoger gestaande spelers? Dat is namelijk precies wat nu gewoon mag.
    • QTEKK wrote:

      Ik begrijp heel goed dat mensen tegen de invoering van marktplaats zijn, en het is niet alleen de Nederlandse community die hiermee worstelt. GameForge is op de hoogte gebracht, zoals Minime eerder vertelde, door vele verschillende communities. Wat Gameforge met dit advies doet, is aan de spelontwikkelaars en product managers van deze onderneming. In de tijd dat DM werdt geïntroduceert was 90% van de community ook compleet anti voor, en uiteindelijk is dat bijgetrokken toen de balans is gevonden tussen spelplezier en organisatiegewin.
      HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAH Ik weet niet of je het gemerkt hebt.... maar 90% van de community is weg... lol. Jij kan zo bij de propaganda-afdeling van de NSDAP. Mein Gott.
    • Plofkop wrote:

      Je mist het punt volledig. Het gaat niet om dat mensen tegen de marktplaats zijn, zelf ben ik dat niet. Je kan inderdaad dingen goedkoop of duur verkopen, dat is ook prima.
      Waar het om gaat is dat het nu legaal is om iets voor maximaal gs te verkopen en gelijk weer terug te kopen voor minimaal gs waardoor je na 2 ruilen precies dezelfde schepen hebt (als schepen verkocht werden) maar opeens 30% (random %) extra gs hebt liggen. Dit kan ook gewoon met gs ruilen via de marktplaats.

      @Team, kunnen we totdat GF met een oplossing komt het gewoon legaal maken dat je gs mag doneren aan hoger gestaande spelers? Dat is namelijk precies wat nu gewoon mag.
      Ik mis je punt helemaal niet. Zoals gezegd valt het onder de volgende regel :
      Onder pushen wordt bijvoorbeeld (maar niet slechts enkel) verstaan het transporteren van grondstoffen van een laag gerankte account naar een hoger gerankte speler, zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt gegeven.
      Ik benadruk even "zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt meegegeven.", omdat de marktplaats als een ruil wordt gezien. Er wordt altijd wat tastbaars geruild en er staat ook een marktplaatsbelasting op. Op een gegeven moment zijn de lagere accounts het niet meer waard om te ruilen in het voordeel van een hogere speler en lopen deze te ver achter. Sterker nog, als alliantie heb je dan 2 keuzes. Val die lagere spelers aan en blijf ze plunderen (desnoods via een oorlogsverklaring zoals in Merkur nu is aangekondigd) of pak je samen met wat fleeters en ga achter het grote account aan. Het risico spreiden door meerdere fleets te beschikken of het risico op één plek leggen door middel van marktplaats, is een keuze die spelers zelf maken. Als alle vloot op één account zit, ga er dan gewoon achteraan. :thumbup:

      @Treinrek het vertrek van spelers ligt niet alleen aan 1 spelverandering doorgevoerd door GameForge. Dat gaat vaak samen met al motivatieproblemen, tijdnood of andere oorzaken. In de loop der jaren is er een terugloop van spelersaantallen bij OGame, maar dat is ook weer opnieuw niet alleen bij de Nederlandse community maar in iedere. Dit is bekend bij GameForge en vandaar de doorontwikkeling met als focus het makkelijker te maken voor spelers actief te blijven spelen na bijvoorbeeld gecrasht te worden. Ps. niet zo erg netjes van je om mij aan NSDAP te linken, misschien politieke uitspraken voortaan skippen. Dank u! :love:

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker
    • QTEKK wrote:

      Plofkop wrote:

      Je mist het punt volledig. Het gaat niet om dat mensen tegen de marktplaats zijn, zelf ben ik dat niet. Je kan inderdaad dingen goedkoop of duur verkopen, dat is ook prima.
      Waar het om gaat is dat het nu legaal is om iets voor maximaal gs te verkopen en gelijk weer terug te kopen voor minimaal gs waardoor je na 2 ruilen precies dezelfde schepen hebt (als schepen verkocht werden) maar opeens 30% (random %) extra gs hebt liggen. Dit kan ook gewoon met gs ruilen via de marktplaats.

      @Team, kunnen we totdat GF met een oplossing komt het gewoon legaal maken dat je gs mag doneren aan hoger gestaande spelers? Dat is namelijk precies wat nu gewoon mag.
      Ik mis je punt helemaal niet. Zoals gezegd valt het onder de volgende regel :
      Onder pushen wordt bijvoorbeeld (maar niet slechts enkel) verstaan het transporteren van grondstoffen van een laag gerankte account naar een hoger gerankte speler, zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt gegeven.
      Ik benadruk even "zonder dat hiervoor iets tastbaars in ruil wordt meegegeven.", omdat de marktplaats als een ruil wordt gezien. Er wordt altijd wat tastbaars geruild en er staat ook een marktplaatsbelasting op.
      Nu ja, je kan ook gewoon kijken naar wat er feitelijk gebeurt in het grotere plaatje. Als iemand genoeg keren over en weer handelt met een lager gerankt account met de voor hem meest gunstige ratio's, heeft die uiteindelijk een berg grondstoffen cadeau gekregen zonder daar iets (tastbaars) voor te hoeven inleveren. Dan kan je wel heel precies op de letter gaan zitten en zeggen dat er bij elke afzonderlijke ruil iets wordt teruggegeven, maar praktisch steekt het gewoon anders in elkaar dan. En die marktbelasting valt daar ook bij in het niet als je trades van voldoende kwantiteit doet.
    • QTEKK wrote:


      @Treinrek het vertrek van spelers ligt niet alleen aan 1 spelverandering doorgevoerd door GameForge. Dat gaat vaak samen met al motivatieproblemen, tijdnood of andere oorzaken. In de loop der jaren is er een terugloop van spelersaantallen bij OGame, maar dat is ook weer opnieuw niet alleen bij de Nederlandse community maar in iedere. Dit is bekend bij GameForge en vandaar de doorontwikkeling met als focus het makkelijker te maken voor spelers actief te blijven spelen na bijvoorbeeld gecrasht te worden. Ps. niet zo erg netjes van je om mij aan NSDAP te linken, misschien politieke uitspraken voortaan skippen. Dank u! :love:

      Mijn excuses. Ik was vergeten dat ze alleen in .nl DM-cheaten hadden toegevoegd. Een oprechte vergissing van mij. Tevens is het geen politieke uitspraak. Ik deed een aanval op wat je zei. Ik had ook kunnen zeggen dat je een liegebeest bent en nonsense statements maakt. Goebbels had je een baan aangeboden. Alhoewel, die had liever gehad dat je 100% had gezegd. Want wie kon er nou tegen het nazi-regime zijn als je alle politieke tegenstanders had verboden/vermoord...
    • GF ziet OGame als geld. Dus zoveel mogelijk DM verkopen. Boeit ze niet of dat de balans kapot maakt. En dan telkens nieuwe uni, want daar maken ze het meeste geld. Waarschijnlijk kan je over een tijdje de marktbelasting ook met DM betalen. Dit is waarom mensen stoppen. Pay2win...
    • Als je even naar mijn eerder genoemde voorbeeld kijkt @QTEKK .

      Als ik 1m deut verkoop voor 3m metaal om vervolgens van diezelde speler (duidelijk afgesproken) 1m deut koop voor 2m metaal. Dan heb ik dus 1m metaal gekregen zonder tegenprestatie.
      Dus dat wat je even benadrukt is precies waar het hele probleem ligt.
      Ook is elk account wat bespeeld wordt het waard om door gepushed te worden. Heb je liever een itje waar je af en toe paar miljoen gs van kan stelen of een account dat lekker met 3.000 gv de hele dag expedities kan sturen om vervolgens alles gevonden gs weg te kunnen geven voor gratis.

      Voor dit opgelost is kunnen we dus de pushingregels net zo goed verwijderen.

      The post was edited 1 time, last by Plofkop ().

    • Plofkop wrote:

      Als je even naar mijn eerder genoemde voorbeeld kijkt @QTEKK .

      Als ik 1m deut verkoop voor 3m metaal om vervolgens van diezelde speler (duidelijk afgesproken) 1m deut koop voor 2m metaal. Dan heb ik dus 1m metaal gekregen zonder tegenprestatie.
      Dus dat wat je even benadrukt is precies waar het hele probleem ligt.
      Ook is elk account wat bespeeld wordt het waard om door gepushed te worden. Heb je liever een itje waar je af en toe paar miljoen gs van kan stelen of een account dat lekker met 3.000 gv de hele dag expedities kan sturen om vervolgens alles gevonden gs weg te kunnen geven voor gratis.

      Voor dit opgelost is kunnen we dus de pushingregels net zo goed verwijderen.
      Ik ga hiermee persoonlijk akkoord.

      Bugs bestaan. Niks aan te doen.
      Bug-abuse/exploit is echter wél banbaar.

      Marktplaats bestaat. Fantastisch voor minertjes en leuke game play.
      Marktplaats abuse/exploit zou consequent ook afgestraft moeten worden.
    • gambit wrote:

      @MiniMe, ik begrijp dat jullie ten eerst jullie stinkende best doen en zullen blijven doen en
      al pogingen ondernomen hebben dit te tackelen, ik ben niet de speler die commentaar ergens snel
      op zal geven vooral niet op het team, maar wat Doc Holiday en Plofkop hier neerzetten kan ik het alleen
      mee eens zijn, ik werk bij een internationaal bedrijf waarbij ik soms opdrachten kan krijgen van de grote bazen
      waar ik het dan niet mee eens kan zijn of ben, met name als de dingen niet eerlijk gaan, dan ben ik daar
      falie kant op tegen en voer ik die dingen dus niet uit, daar hebben ze mee te dealen of mij vriendelijk te verzoeken
      om van mijn stoel op te staan en door de deur te gaan richting huis.
      Het zou het team sieren als ze nu laten zien dat ze een team zijn en samen hier in NL dit niet (meer) toe te laten
      en dit aan de hele NL community te laten weten en dat wie er wel mee doorgaat een ban kan krijgen (eerst diverse waarschuwingen en dan een ban van 1 dag en bij meerdere overtredingen pas een meerdere dagen ban)
      Ik heb in zoverre het mogelijk was vanuit mijn optiek dit spel altijd eerlijk gespeeld zelf al jaren tegen de DM kopers opgebokst door zelf geen DM te kopen, dit was een onderdeel van het spel, ok begreep ik, dat GF geld nodig heeft, maar nu ook nog
      eens tegen deze abuse en valse tradingen:
      1 - Het is niet toegestaan voor een account om oneerlijk grondstofvoordeel te behalen van een lager gerankte speler.

      Nee ik zal hier tegen strijden.
      YES WE CAN , WE ARE ONE NL UNITED WE STAND COMMUNITY !!
      lol, je gelooft nog in het goede van die go’s etc, in merkur wordt de nummer 1 saw natuurlijk, het lievelingetje van diezelfde go’s moderators en hoe ze ook maar heten door deze lui gepusht.
      Manen verplaatst, ik vermoed door het uitdelen van dm coupons, deut 1 op1 geruild met kristal ( laatste keer weer 42 miljoen) en vloot verkocht voor metaal dat normale spelers de oren uitkomt.
      En dat aan een speler die eerst geband is voor scripting pfff.
      Het goede voorbeeld moet je niet zoeken bij deze lui die het eigenlijk wel zouden moeten geven.
      Het mag volgens de Duitse regeltjes en anders worden die wel een beetje verdraaid.
      Ik ken je uit Zagadra Gambit, en je was altijd een eerlijk speler, maar je bent wel erg onrealistisch als je denkt dat dit team een voorbeeld voor de ogame communitie zou zijn.
      En ik vind dit erg jammer want het spel was leuk.