Verzamelaar: Crawler/Processer Limiet verwijderen

    • Verzamelaar: Crawler/Processer Limiet verwijderen

      Vooraf: Ik gebruik de Engelse termen: Crawler, Pathfinder, en Reaper zijn respectievelijk Processer, Navigator, en Ruimer.
      ---

      Gezien de verzamelaar (net als iedereen, maar deze klasse draait erom) afnemend rendement ziet in de bouw van z'n mijntjes, zou het interessant zijn om de limiet op het aantal Crawlers op te heffen.
      De bedoeling is om de Verzamelaarsklasse op lange termijn aantrekkelijk te houden, en de Generaal meer statische doelwitten te geven.
      Een speler die gierig wordt en er teveel bouwt zonder genoeg verdediging wordt een heerlijk kristal target (stel je maar eens voor wat dat op plekje 13-15 aan sats nodig heeft).

      "Dan krijg je push accounts die ongelimiteerd crawlers naar de #1 ontdekker pompen"
      >>> In het algemeen ben ik van mening dat de andere klassen elkaars schepen niet eens zouden mogen bezitten (waarom ontdekkers aan de lopende band gratis ruimers mogen/kunnen vinden is me een raadsel).
      >>> Limiet zou bij de andere klassen blijven.

      "Nieuwe targets, zeker, maar die gaan gewoon gecrasht worden door ontdekkers, niet door Generaals."
      >>> Dat is inderdaad m'n voornaamste zorg: de Ontdekker pompt moeiteloos bommenwerpers en gaat er zelf voor.
      >>> Crawlers kunnen alleen getroffen worden door Reapers.

      "Dit is gewoon een nieuwe infinite loop: [meer gs > meer def, sats & crawlers > meer gs > rinse & repeat]"
      >>> klopt. Potentiëel voor giga turtles die rip vlootjes opbouwen en dan alles vrijwel onkwetsbaar gaan bashen.
      >>> Bovendien zou het interessant zijn de spelmechaniek wiskundig zo in elkaar te zetten dat het rendabeler zou zijn voor een Verzamelaar om op meerdere planeten mijntjes te bouwen met crawlers, ipv alles in 1 planeet te pompen.



      Neemt trouwens niet weg dat het piratenfarmen van de Ontdekker gewoon generfed moet worden.

      The post was edited 1 time, last by Kikero ().

    • Opzich is energieverbruik van processoren al een limiterende factor, dus waarom inderdaad dan nog een harde limiet.

      Maar uiteindelijk is het makkelijkst om gewoon ontdekker te nerfen. Schepen limiteren tot de klassen waar toe zij behoren zal generaal wel iets interessanter maken.

      Kikker wrote:

      >>> Crawlers kunnen alleen getroffen worden door Reapers.
      Misschien beter om schilden/pantser van processoren flink te uppen om ze taaier te maken voor andere schepen maar flink snelvuur van reapers te geven.
      [Bananana]
      ______________________________________
      EL-AHRAIRAH
    • LoneRanger wrote:

      Crawlers alleen getroffen door reapers? Lijkt me ideaal! Leg ik overal 1 crawler neer en kan je niet zo makkelijk en snel geraid worden door xxers :P Blijft immers altijd 1 crawler staan. Moeten ze voor een raid altijd een reaper meesturen.
      Fair point! Hoewel een ontdekker zijn inkomsten in principe uit i'tjes en expo hoort te halen.

      El-ahrairah wrote:

      Misschien beter om schilden/pantser van processoren flink te uppen om ze taaier te maken voor andere schepen maar flink snelvuur van reapers te geven.
      Dit is misschien een goede oplossing.
    • De ontdekkersklasse is al generfed bij het weghalen van de handelaar. Daarnaast is het denk ik heel belangrijk om in gedachte te houden dat elke klasse een hele andere speelstijl verwacht. Nu is het zo dat de ontdekker absoluut het meeste rendement geeft zo lang jij deut kan leveren, en dat generaal in de meeste servers (Helemaal .nl) overbodig is door de lage activiteit.

      De ontdekker heeft echter wel 10 uur per dag aandacht nodig om rendabel te blijven, waar je als verzamelaar gewoon 1x per dag kan inloggen. Ik geloof dat je meer dan 50% extra mijnomzet kan krijgen met alle boosts als je de verzamelaar neemt, dus wat tegen de 100% extra kan met boosters. Dit is in het begin niet heel interessant, maar met mijntjes boven level 40 begint dit aardig door te tikken.

      Persoonlijk denk ik juist dat GF wilt dat er veel en snel gegroeid wordt in nieuwe uni's. Ik krijg steeds meer het gevoel dat je na een maand of 3 wel op de max moet zitten voor je gevoel, en dat de nieuwe uni open gaat en je door kan. Ogame veranderd wat dat betreft qua spel, en dat zullen vele jammer vinden, maar ook vele stiekem niet. Er is niet voor niets een rede dat de eerste maanden de drukste zijn in een uni, het is vaak het leukste moment.
      Retired.

      - Seek Discomfort -
    • Abremsev wrote:

      De ontdekkersklasse is al generfed bij het weghalen van de handelaar. Daarnaast is het denk ik heel belangrijk om in gedachte te houden dat elke klasse een hele andere speelstijl verwacht. Nu is het zo dat de ontdekker absoluut het meeste rendement geeft zo lang jij deut kan leveren, en dat generaal in de meeste servers (Helemaal .nl) overbodig is door de lage activiteit.

      De ontdekker heeft echter wel 10 uur per dag aandacht nodig om rendabel te blijven, waar je als verzamelaar gewoon 1x per dag kan inloggen. Ik geloof dat je meer dan 50% extra mijnomzet kan krijgen met alle boosts als je de verzamelaar neemt, dus wat tegen de 100% extra kan met boosters. Dit is in het begin niet heel interessant, maar met mijntjes boven level 40 begint dit aardig door te tikken.

      Persoonlijk denk ik juist dat GF wilt dat er veel en snel gegroeid wordt in nieuwe uni's. Ik krijg steeds meer het gevoel dat je na een maand of 3 wel op de max moet zitten voor je gevoel, en dat de nieuwe uni open gaat en je door kan. Ogame veranderd wat dat betreft qua spel, en dat zullen vele jammer vinden, maar ook vele stiekem niet. Er is niet voor niets een rede dat de eerste maanden de drukste zijn in een uni, het is vaak het leukste moment.
      Het probleem is dat de ontdekkersklasse aan alle kanten rammelt. Zelfs al voor dat er met het deut slurpende expogame gestart wordt, is de klasse al OP vergeleken met andere twee klassen.

      Een ontdekker vindt 20x zoveel meer op expo dan de andere klassen, dit zou deels door een bug komen waarbij de speedfactor van een unie meespeelt in het exporesultaat alleen voor ontdekkers. Maar over expedities is zo weinig informatie bekend dat alles maar gissen is.
      Waarbij de verzamelaar scaled aan de hand van hoeveel mijnen en processoren hij heeft, scaled het expo resultaat niet aan de hand van hoeveel navigatoren er mee gestuurd worden. Hiermee heeft een ontdekker gelijk aan het begin van het universum een groot voordeel vergeleken met de andere 2 klassen. Helemaal in speedunies waar in 1 dag al astro onderzocht is.

      Vooral als je dan kijkt naar de eerste 3 maanden dan vallen de andere klassen weg, aangezien zoals je zelf zegt dat bij hogere mijntjes beginnen de bonus van verzamelaar door te tikken. En een generaal pas later ruimers kan maken dan dat ontdekkers ze al lang en breed gevonden hebben op expo. Generaal zou best mogen profiteren van een PvE bonus zoals ontdekkers dat doen.
      [Bananana]
      ______________________________________
      EL-AHRAIRAH
    • De actiefste fase van een uni is inderdaad de eerste drie maanden. Ik ben dan ook groot voorstander van het concept van sprint-uni's (leeftijdslimiet op de uni, ipv ad infinitum).

      Het zou dus belangrijk moeten zijn om juist dan evenwichtige klassen te hebben.
      Wat voor lol heeft een miner er aan om tot lvl 40 te moeten wachten, als de uni tegen dan al leeg en verlaten is?

      Ik denk nog steeds dat dit turtles wat aantrekkelijker zou maken in een uni, als mogelijk target.