Morgen verdwijnt mijn account

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Morgen verdwijnt mijn account

    Ogame is Ogame niet meer!

    Er is in de loop der jaren al heel veel veranderd met het 'leuke' spelletje Ogame.
    Commander vond ik een goede toevoeging.
    Zo ook de Interceptors, een mooi snel schip, super.
    Alleen maakte de DM heel veel kapot, skills had je niet meer nodig, wel een goed gevulde portemonnee.
    Als er een nieuwe uni uitkomt om 14:00 uur, vliegen 3 uur later de eerste xxsers.
    Als ik dan kijk naar het aantal punten, en er 4 of 5 heb, en zie dat nummer 1 -1500 punten heeft, is de lol er meteen vanaf.
    Maar het is/was nog niet genoeg, er moest een Marktplaats bij komen, waar je ongelimiteerd kan Pushen, vraag 4 vrienden of ze
    een account willen maken, en laat ze hun vloot aan jouw verkopen voor weinig...........zo geregeld.
    Niet dat je wat hebt aan die vloot, want voor Fleeters is er helemaal weinig meer aan, want iedereen, die niet in V-mode zit, gaat op Expo.
    Ook al zo'n nutteloze toevoeging, versturen voor een uur, en weer versturen voor een uur, en versturen voor een uur, wat een spanning.
    Neen, morgen 2 juli verdwijnt mijn laatste account hier op Ogame.
    Heel even twijfelde ik of ik het account zou overdoen naar iemand die deze manier van spelen nog wel leuk zou vinden, maar toch maar niet.
    Ogame gaat geen stuiver meer aan mijn verdienen, jammer, heb het vele jaren graag gespeeld, en er leuke en spannende uurtjes aan overgehouden.
    Maar Ogame is Ogame niet meer, totaal niet.

    Iedereen bedankt voor jullie leuke uurtjes, iets anders speel ik niet, dus tot nooit.

    Groetjes Gier
  • Mits er snel niet een goede nieuwe admin komt die gewaardeerd wordt, zal het snel afgelopen zijn met dit spel. Vele stoppen en weinige hebben nog vertrouwen in dit team. Begrijpelijk, want na alles wat in Libra & Merkur gebeurd, is wel duidelijk geworden dat er regels gesteld moeten worden.

    Hopelijk komen er snel nieuwe mensen in het team, en stellen die zaken op orde qua regels. Want tot noch toe zijn veel 'valsspelende' activiteiten toegelaten door het huidige team, ook op het gebied van marktplaats.

    @MiniMe al enig idee wie independence gaat vervangen en wat we gaan doen aan regels qua marktplaats? Al enig idee wie dit recht gaat trekken en wie de nieuwe teamleden gaan worden, aangezien iedereen het vertrouwen kwijt is in het huidige team? @Lorovus please translate this topic. Crucial concerning current team structure and the loss of confidence we as players have in the current team!
  • Probleem ligt deels bij het team, maar ook gewoon bij GameForge en die gaan hier niets aan doen. Het team zou nu enig karakter moeten tonen en zeggen dat pushen niet is toegestaan, dus ook niet via MP. (En ja die pushconstructies zijn er wel uit te halen, te overduidelijk).

    Het is ook niet zoals GameForge het bedoeld heeft, het is gewoon misbruik maken van het systeem. Zelfs niet in de uitzondering die ze later gecommuniceerd hebben, die is meer in de trant dat de ratio's buiten de handelsratio's vallen en dat dat is toegestaan. Maar het heen en weer handelen blijft hetzelfde als het ruilen via transport en ga je daar je boekje te buiten dan is ook dat banwaardig. Helaas lijkt dit kwartje niet te vallen.

    En tja vertrouwen in het team opzeggen is aardig, maar niemand wil dit 'werk' doen. Het belangrijkste is dat er gewoon iemand opstaat tegen het gepush, GameForge zal de bans echt niet ongedaan gaan maken daar zijn ze te passief voor. Ondertussen houd je het spel wel eerlijk en handel je gewoon in lijn met de regels.

    Maar goed, ik ben te vroeg gestopt anders was de pushclub direct aan de schandpaal genageld.
    Eventus stultorum magister
  • Doc Holliday wrote:

    Probleem ligt deels bij het team, maar ook gewoon bij GameForge en die gaan hier niets aan doen. Het team zou nu enig karakter moeten tonen en zeggen dat pushen niet is toegestaan, dus ook niet via MP. (En ja die pushconstructies zijn er wel uit te halen, te overduidelijk).

    Het is ook niet zoals GameForge het bedoeld heeft, het is gewoon misbruik maken van het systeem. Zelfs niet in de uitzondering die ze later gecommuniceerd hebben, die is meer in de trant dat de ratio's buiten de handelsratio's vallen en dat dat is toegestaan. Maar het heen en weer handelen blijft hetzelfde als het ruilen via transport en ga je daar je boekje te buiten dan is ook dat banwaardig. Helaas lijkt dit kwartje niet te vallen.

    En tja vertrouwen in het team opzeggen is aardig, maar niemand wil dit 'werk' doen. Het belangrijkste is dat er gewoon iemand opstaat tegen het gepush, GameForge zal de bans echt niet ongedaan gaan maken daar zijn ze te passief voor. Ondertussen houd je het spel wel eerlijk en handel je gewoon in lijn met de regels.

    Maar goed, ik ben te vroeg gestopt anders was de pushclub direct aan de schandpaal genageld.
    Minime moe gwn de juiste man aanwijze om hier wel een halt tege te roepe want huidige team doe da niet. HT is zo een, die cheat zelf zo hard als kan, laat andere ook cheate en dt vriendjes geen ban toe wannr da wel zou moete

    En ja, ik type slechte grammatica wanneer ik 1) boos ben 2) snel type ... beide van kracht hier. Gigantisch kut spel geworden.
  • Jammer Gier. Succes!

    Al dagen lees ik geklaag over marktplaats icm het team. Snappen mensen het dan echt niet of willen ze het niet snappen? GF geeft aan dat alles, en dan ook alles, wat via de marktplaats gaat, legaal is. Dus het team MAG hier niks tegen doen. Anders worden ze namelijk terug gefloten door GF.

    Dus kappen met dat gezeik op het team en ga je spel spelen. Anders stoppen en wat anders gaan doen. Gezeik stuur je maar naar GF. Val daar aub niet de vrijwilligers hier mee lastig.
  • Obi-Wan Kenoobi wrote:

    Mits er snel niet een goede nieuwe admin komt die gewaardeerd wordt, zal het snel afgelopen zijn met dit spel. Vele stoppen en weinige hebben nog vertrouwen in dit team. Begrijpelijk, want na alles wat in Libra & Merkur gebeurd, is wel duidelijk geworden dat er regels gesteld moeten worden.

    Hopelijk komen er snel nieuwe mensen in het team, en stellen die zaken op orde qua regels. Want tot noch toe zijn veel 'valsspelende' activiteiten toegelaten door het huidige team, ook op het gebied van marktplaats.

    MiniMe al enig idee wie independence gaat vervangen en wat we gaan doen aan regels qua marktplaats? Al enig idee wie dit recht gaat trekken en wie de nieuwe teamleden gaan worden, aangezien iedereen het vertrouwen kwijt is in het huidige team?
    Ik heb het wel vaker gezegd en ik zal het opnieuw doen. Beter kunnen is beter doen, we zien je sollicitatie verschijnen :thumbup:

    someone wrote:

    Jammer Gier. Succes!
    Al dagen lees ik geklaag over marktplaats icm het team. Snappen mensen het dan echt niet of willen ze het niet snappen? GF geeft aan dat alles, en dan ook alles, wat via de marktplaats gaat, legaal is. Dus het team MAG hier niks tegen doen. Anders worden ze namelijk terug gefloten door GF.
    Dat is correct. Het is door verschillende communities aangehaald, iedereen zag het misbruik met de marktplaats aankomen, maar de reactie vanuit GF was heel duidelijk.
    En vergeet niet dat ook teamlers spelers zijn die het spelletje leuk vonden in de tijden de Gier al aanhaalt.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    Ik heb het wel vaker gezegd en ik zal het opnieuw doen. Beter kunnen is beter doen, we zien je sollicitatie verschijnen :thumbup:
    Jij hebt hier voor gekozen, vrijwillig of niet ... dan volg ook de wensen van de community op en dring er op aan bij gameforge. Jullie communicatie is directer naar gameforge dan wij, open hun ogen ... jullie zijn de vertegenwoordigers van de NL groep, niet ik.
  • someone wrote:

    Jammer Gier. Succes!

    Al dagen lees ik geklaag over marktplaats icm het team. Snappen mensen het dan echt niet of willen ze het niet snappen? GF geeft aan dat alles, en dan ook alles, wat via de marktplaats gaat, legaal is. Dus het team MAG hier niks tegen doen. Anders worden ze namelijk terug gefloten door GF.

    Dus kappen met dat gezeik op het team en ga je spel spelen. Anders stoppen en wat anders gaan doen. Gezeik stuur je maar naar GF. Val daar aub niet de vrijwilligers hier mee lastig.
    Ongelofelijk veel kudo's voor jou!

    Tevens wil ik wel even aankaarten dat de afscheidspost van Gier niet de plek is om over deze discussie te beginnen. Als de mensen die er over willen praten een discussie draadje willen maken waar concreet naar idee'en gezocht kan worden, is dat super. Hou wel rekening met wat al bekend en bevestigd is.
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • Obi-Wan Kenoobi wrote:

    Lord wrote:

    Ik heb het wel vaker gezegd en ik zal het opnieuw doen. Beter kunnen is beter doen, we zien je sollicitatie verschijnen :thumbup:
    Jij hebt hier voor gekozen, vrijwillig of niet ... dan volg ook de wensen van de community op en dring er op aan bij gameforge. Jullie communicatie is directer naar gameforge dan wij, open hun ogen ... jullie zijn de vertegenwoordigers van de NL groep, niet ik.
    Hier zijn we ook zeker mee bezig. Echter als wij geen reactie van GF krijgen kunnen wij ook geen reactie naar jullie geven omdat er niks veranderd. We zijn hier druk mee bezig om het weer eerlijk te krijgen en dat GF het veranderd. Niet alleen wij maar ook andere community's.

    Nu mogen wij niet zelf regels in voeren en hanteren. Jullie zeggen allemaal van wel maar dit kan niet. Als wij dat wel doen en er wordt gestraft gaat die speler naar GF toe dat hij gestraft is en zal zijn straf weer weg gaan omdat wij niet zomaar regels mogen invoeren.
    Hier lopen wij als team tegen aan als wij straffen enof bannen moeten we bewijs hebben en moeten wij dit kunnen aan tonen door de richtlijnen die opgezet zijn van GF. Gaan we zelf dingen invoeren wordt het niet geaccepteerd en zullen spelers dus gelijk de ban er af kunnen halen omdat het niet voorgeschreven is.

    Wij worden nu midden op een touw gezet en links en rechts getrokken. We doen niks anders dan onze best om voor jullie het spel leuk te houden en doet me ook zeer dat er spelers nu stoppen door het gedonder wat GF invoert.

    Mooiste is gewoon dat we geen antwoord krijgen. Dus ook niet meer kan doen dan wachten blijven zeuren en blijven mailen wat dan ook gebeurt. Maar ga niet telkens hier een bericht op het forum posten heb een mail gestuurd heb dit gedaan heb dat gedaan. Maar neem van mij aan dat we er zeker mee bezig zijn. Om het spel is voor niemand leuk op deze manier.

    Erg jammer te horen dat je gaat stoppen Gier. Wens je veel succes in RL en hopelijk kom je terug als het toch nog beter mag worden.
    Ex Admin Ogame.nl
  • @MiniMe

    Punt is dat het juist in de regels staat dat het niet is toegestaan (pushing, regel 5) en er nergens? staat dat het wel is toegestaan.

    Zoals ik zei denk ik dat de interpretatie van deze interne memo? verkeerd is . Dat de ratio's op de MP niet banbaar zijn, maar het misbruik daarvan zal toch niet goedgekeurd. Net zoals je via transport niet mag misbruiken door in meerdere transporten alsnog over de ratio's heen te gaan. Goedkoop kopen, duur verkopen, goedkoop kopen etc etc.

    Ik hoop dat ooit het kwartje valt.
    Eventus stultorum magister
  • Eens met Doc. Zoals al vaker vermeld is het logisch dat aan de ratio's van de MP niks te doen is (en ook niet slecht per se).

    Transporteren moest ook altijd binnen bepaalde ratio's. Tot dit punt is er nog niks veranderd.

    Wat wel is veranderd is dat je door meerdere afgesproken transporten buiten de ratio's mag handelen i.e. gs weggeven zonder tegenprestatie aan hoger geplaatste spelers. Het is toch duidelijk wanneer dit gebeurt via de MP, waarom mag dit opeens wel?


    Geniet van leven zonder ogame Gier.
  • Volkomen te begrijpen Gier, en 100% met je eens

    ik loop ook al een poosje rond (2007), hetzij niet zo uitgebreid en bekend als degene boven mij

    je kunt je idd afvragen of de bedenkers van al de 'recente' veranderingen het spel nog eer aan doen
    er is al veel over gezegd
    maar je ziet meer en meer vertrouwde gezichten van het toneel verdwijnen, gewoon honkvaste ogamers die het spel ... UIT zetten ..

    tot er straks nog een handjevol gasten over is, en naar elkaar staan te kijken boven op een berg met verschroote glorie, eindeloos veel i-tjes onder een dampende deken van blauwe vakantiegangers, die reeds al lang gebleven zijn op plaats van bestemming en ook niet meer gaan terug keren

    erg jmr allemaal
    en vooral omdat je beseft dat er maar een paar figuren hiervan de schuldige zijn

    ook voor mij lonkt de release button ik kan er gelukkig nog van af blijven daarvoor speel ik nog te graag
    maar wellicht trekt ogame zelf er de stekker eruit, ik spoel wel mee
  • Gelukkig is er ook nooit gezeik op het forum van spelers die het eea aangeven over het team.
    Dat GF het eea aanpast kan het team niets aan doen, maar het aanpassen van de aangepaste regels wel.

    Misschien is het handig om de sectie met spelregels up te daten aangezien die enigszins verouderd lijken. .

    Kleine moeite voor het team om direct aan te passen wanneer het team dit nieuws ontvangt.
    Dan kunnen de spelers die de moeite nemen om de regels te lezen het spel wat beter snappen.

    @Gier Succes verder en weer 1 die gaat.
    Ex solo no1.NL

    The post was edited 1 time, last by Legend.bdr ().

  • Doc Holliday wrote:

    @MiniMe

    Punt is dat het juist in de regels staat dat het niet is toegestaan (pushing, regel 5) en er nergens? staat dat het wel is toegestaan.

    Zoals ik zei denk ik dat de interpretatie van deze interne memo? verkeerd is . Dat de ratio's op de MP niet banbaar zijn, maar het misbruik daarvan zal toch niet goedgekeurd. Net zoals je via transport niet mag misbruiken door in meerdere transporten alsnog over de ratio's heen te gaan. Goedkoop kopen, duur verkopen, goedkoop kopen etc etc.

    Ik hoop dat ooit het kwartje valt.
    @MiniMe dit dus. Laat het wel toe om een ruil via marktplaats te laten plaatsvinden op de gebruikelijke manier. Niet heen-en-weer met lage en hoge ratio`s. Als speler A een ruil heeft gedaan met speler B, is dat klaar. Niet nog een tegen ruil met ineens super hoge ratio! Dit valt inderdaad onder de pushing regel.

    @Abremsev beter? Ik lever ook een ideetje ipv alleen zeiken. Want dat is hoe jullie team, ons als spelers nu ziet toch? Zeikerds! Net als jullie tegen ons zeggen, wanneer wij het er niet mee eens zijn : dan stop je toch? Zelfde geldt voor jou. Ben je klaar met het gezeik? Dan stop je toch?