Discussiedraadje merge 2020

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • JamesCameron wrote:

    Wat ik me afvraag met die top 20 regel...
    Stel je hebt een redelijk dik account in groep 2. Met dat account sta je top 20 in zaga en top 20 in eridanus, maar top 30 in U3.

    MOET je dan naar U3? Toch een beetje gek om met 200m punten van wasat ofzo naar U3 te MOETEN?
    Ik heb een 500mil + accountje in wasat rofl, ik snap uberhaupt niet waarom wasat dan niet gewoon een doeluni was zoals de vorige merge. Gezien de stats is alleen het onderzoek en puin% anders.
    Yoshi


    Ex SGO
    Board Moderator
    Yoshi@ogame.nl
  • Yoshi wrote:

    JamesCameron wrote:

    Wat ik me afvraag met die top 20 regel...
    Stel je hebt een redelijk dik account in groep 2. Met dat account sta je top 20 in zaga en top 20 in eridanus, maar top 30 in U3.

    MOET je dan naar U3? Toch een beetje gek om met 200m punten van wasat ofzo naar U3 te MOETEN?
    Ik heb een 500mil + accountje in wasat rofl, ik snap uberhaupt niet waarom wasat dan niet gewoon een doeluni was zoals de vorige merge. Gezien de stats is alleen het onderzoek en puin% anders.
    Jij komt gewoon bij mij in eridanus. Met mijn 3 mio acc :p

    Thanks Syrabi <3
  • Gelden de 'Verplaatsingsbeperkingen' ook voor de mensen uit exodus uni's of alleen voor de mensen die vanuit een doeluni elders willen gaan spelen?

    Even wat specifieker, als je nu in gemini speelt en zowel in u3 als zaga in de top 20 beland...kan je dan niet naar die uni's toe? En zo niet, waar moet je dan heen? Geen enkele plek in .nl dan?..

    En waarom zijn er in godsnaam nog geen details wat betreft het belachelijke 'kopen' gedeelte?

    Een beetje duidelijkheid mag wel, zeker als het zo kort dag is.

    Het mag duidelijk zijn dat GF niet om kijkt naar de mensen die hun spelletje spelen...in hoeverre is het mogelijk om een gesprek te regelen met degene die deze beslissingen maken? Ik sta er wel voor open om met een paar man duidelijk te maken welke verkeerde beslissingen er zijn gemaakt de afgelopen 10 jaar. Kan onze admin/coma/wiedanook dat niet regelen voor een aantal spelers?
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • Laten we van het spel en de betalende speler nog verder hun anus oprekken. Neem ook aan dat ik ten minste 13 gratis herplaatsingen krijg?

    Mijn account is door mij opgebouwd op basis van de uni waar ik speel, Xalynth, en op de mensen die daar nog actief zijn. Ik wil niet random in een kut uni belanden waar ik lekker tussen de grote fleeters lig, zonder een mogelijkheid om mijn account OPNIEUW te moeten indelen. Ik heb al 12 of 13 keer voor herplaatsing betaald met DM, dat ga ik dus fijn niet NOG EEN KEER doen.

    Regel het maar!


    Hofcount: Draco 4 | Gemini 12 | Pegasus 0 | Taurus 21 | Uni10 92 | Quantum.org 2
  • Overigens denk ik dat de informatie die het team krijgt in het Engels word doorgespeeld vanuit GF?

    Kunnen we ook de originele Engelse informatie beschikbaar krijgen op het board? Wel zo fijn voor de spelers om ook het originele bericht te kunnen lezen.

    Daarnaast kunnen foutjes in vertaling snel gemaakt worden, wel zo fijn als iedereen het kan vertalen en er zo minder kans is op miscommunicatie door een lullig foutje.

    Niet dat dat nu per se gebeurd is, maar er missen nogal wat details en dan kan naar mijn idee door twee dingen komen. Het fout of niet volledig vertalen...of het complete gebrek aan capabele mensen bij GF die niet snappen wat ze moeten doorgeven...
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • @Zaphod Beeblebrox
    Als je in alle doel unis top 20 staat, mag je zelf alsnog kiezen welke enzo. :)

    Toevoeging, GF meld dit helaas ook op laatste moment, de info die we hebben is die er is (door meerdere mensen zijn alle vertalingen nagelopen)
    Alle additionele vragen concreet stellen zodat we kunnen navragen.

    @Buckert
    Alles herplaatsen gaat hem gewoonweg niet lukken.
    Ik snap wel je frustratie maar bekijk het ook vanaf de andere zijde, 100 GOs straks werkt ook niet met al die unis :P

    Thanks Syrabi <3
  • Independence wrote:

    @Zaphod Beeblebrox
    Als je in alle doel unis top 20 staat, mag je zelf alsnog kiezen welke enzo. :)
    Dus de top spelers van meerdere uni's mogen dan echt zelf kiezen waar ze uitkomen? Maar dan geld de uni-leeftijd limiet nog neem ik aan? Dat je met een bepaald aantal punten niet in jonge uni's kan komen? Dus dan heb ik keus uit welke uni's precies?.. En als geen .nl server hieraan voldoet, is het dan alsnog u3/zaga? Of moet ik dan internationaal gaan spelen? Lekker duidelijk zoals ik al zei...

    'Enzo' zie ik ook niet als duidelijk.
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • Independence wrote:

    @Buckert

    Alles herplaatsen gaat hem gewoonweg niet lukken.
    Ik snap wel je frustratie maar bekijk het ook vanaf de andere zijde, 100 GOs straks werkt ook niet met al die unis :P
    En hoe zit dat met een uni met 9 melkwegen, waar ik naartoe MOET? Ik lig nu in 1-6 netjes verspreid.

    Blijkt ook maar weer hoe goed dit is voorbereid, chaos incoming.

    In feite komt het er op neer, dat de 500 euro die ik de laatste 5 maanden heb "geïnvesteerd" compleet teniet gedaan wordt. Mooi, dan weet ik wat mij te doen staat.


    Hofcount: Draco 4 | Gemini 12 | Pegasus 0 | Taurus 21 | Uni10 92 | Quantum.org 2
  • Independence wrote:

    Als je in alle doel unis top 20 staat, mag je zelf alsnog kiezen welke enzo.
    Dit betekent dat de grote spelers overal naar toe mogen gaan.
    De nummer 20 van zaga heeft 50 mil punten en de nummer 20 van uni 3 heeft 340 mil punten. dat een verschil van 290 mil punten

    Als je een account hebt van 200 mil punten word je geforceerd om naar uni 3 te gaan. Dit betekent dat de gemiddelde speler naar uni 3 moet gaan. Terwijl de grote spelers vrij spel hebben.
  • Independence wrote:

    @Buckert

    Alles herplaatsen gaat hem gewoonweg niet lukken.
    Ik snap wel je frustratie maar bekijk het ook vanaf de andere zijde, 100 GOs straks werkt ook niet met al die unis :P
    Waarom niet? Zeg eens 1 reden waarom dat niet mogelijk is? Als iemand inderdaad een keus moet maken tussen een significant snellere uni of een uni waar hij of zij ineens géén goede spreiding meer heeft omdat GF het zo uitvoert zonder te overleggen met de mensen om wie het gaat, waarom kan GF dan niet één keer de spelers wat geven ipv wat ontnemen? Één keer de spelers tegemoetkomen...waarom zou dat gewoonweg niet lukken?

    Edit: Ik begrijp dat je hier misschien geen antwoord op kán geven, maar word er vanuit het team ook zo kritisch gecommuniceerd naar GF toe? Want het slaat toch nergens op dat het team moet antwoorden met 'dit kan niet' terwijl iedereen weet dat het prima zou kunnen, maar dat GF er gewoon geen tijd voor wil maken.
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • ReWinD wrote:

    Independence wrote:

    Als je in alle doel unis top 20 staat, mag je zelf alsnog kiezen welke enzo.
    Dit betekent dat de grote spelers overal naar toe mogen gaan.De nummer 20 van zaga heeft 50 mil punten en de nummer 20 van uni 3 heeft 340 mil punten. dat een verschil van 290 mil punten

    Als je een account hebt van 200 mil punten word je geforceerd om naar uni 3 te gaan. Dit betekent dat de gemiddelde speler naar uni 3 moet gaan. Terwijl de grote spelers vrij spel hebben.
    precies, als je kijkt op MMORGP zie ik dat ik met 132 milj pnt niet in zagadra kan omdat ik dan ( theoretisch) op rang 9 beland en dus in de top 20 en dus naar uni 3 ga.

    Voor de Xalynth spelers in de top gaan automatisch naar uni 3 en valt er niets te kiezen,
    Jammer want mijn account paste beter in Zagadra, ik heb geen vloot dus geen bedreiging.En punten komen goed overeen met daar.
    Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan :thumbsup:
  • Vaak denk je dat de onkunde niet erger kan. Maar een merge 3 dagen van tevoren aankondigen met een rare top 20 regel die in een kleine community als .nl iedereen forceert een bepaalde uni te kiezen is me toch wel wat zeg.... Om maar te zwijgen over de informatie die op de dag zelf nog blijkbaar pas onthuld zal worden.

    Er is zo weinig te kiezen aan, wat toch de basis is van een merge? Kies de uni die het beste bij jou past (ookal is het een matig aanbod)

    En Buck en Zaph, bij een merge gaat je oude plan van een acc opbouw altijd de prullenbak in. Dat is helaas iets waar je rekening mee moet houden...
    Ik zou ook niet te snel gaan herindelen, want de specs mogen nadien nog eens veranderen :P

    Aangezien wij een tester community zijn, alvast wat feedback puntjes om op de 10-jaarlijkse GF-feedback-verwerking-bespreking te zetten. Dat zal me toch een lijstje zijn :rolleyes:
    1. Graag iets meer tijd van te voren informeren dan 3 dagen
    2. Herzie de top 20 regel zodat rekening gehouden word met individuele communities
    3. Als je met iets komt, heb dan alle info paraat (betaal-merge-tickets)

    EDIT:
    board.en.ogame.gameforge.com/i…d/820397-31-08-nl-merges/

    Engelse tekst

    EDIT 2:
    board.en.ogame.gameforge.com/i…ount-transfer-discussion/

    Engelse forum beantwoordt wat vragen.
    Volgens mij hebben we het over 2 dingen, maar dit is nog steeds 'tussen de regels in interpreteren'.

    1. De 'normale' merge. Met vastgestelde doelunies en exodus unies. BINNEN DE START COMMUNITY
    2. De 'gekochte' merge. Je kan een token kopen, naar verluid voor 500k DM, waarmee je de HELE WERELD over kan mergen. MITS je niet top 20 in die uni komt te staan, TENZIJ je overal in elke uni top 20 staat.

    The post was edited 2 times, last by JamesCameron ().

  • Transfer limitations:

    • You can’t transfer to servers that aren’t above a certain age.
    • If you would land within the top 20 on a server, you can’t transfer to it.
    • If you’d land within the top 20 on every possible server, you can choose all servers again (Basically: you always have at least 1 server you can transfer to).


    bovenstaande limitaties zijn alleen van toepassing op transfer items

    en dus niet op de geforceerde merge.

    :love: Thanks Syrabi
  • JamesCameron wrote:

    En Buck en Zaph, bij een merge gaat je oude plan van een acc opbouw altijd de prullenbak in. Dat is helaas iets waar je rekening mee moet houden...
    Thanks voor de info, raar dat het van jou moet komen maar goed.

    En denk eens goed na over bovenstaande, is dat niet omgekeerde wereld? Een strategiespel wat op lange termijn gespeeld kan worden en dan gaat degene die het faciliteert het overhoop gooien? Tuurlijk zat dit eraan te komen, prima, dat wist iedereen. Maar de manier waarop hoeft niet zo te gaan, en GF mag wel degelijk meer doen voor de spelers. Acc opbouw zou niet de prullenbak in moeten gaan door zo'n geforceerde merge. Het is tenslotte een noodoplossing tegen leegloop en onderhoudsredenen...waarom zou een gedeelte van spelers dan benadeeld moeten worden? En het is toch vrij simpel voor GF om van die 1/2/3 -->11/12/13 herplaatsingen te maken...en dan aan iedereen te geven, ook degene in de doeluni's...hoe moeilijk kan het zijn...

    edit: Ik zal het later even doorlezen, maar als ik het snel lees: spelers uit u3 en zaga kunnen vertrekken naar uni's op alle landenplatforms en degene die nu in u3/zaga gemikt worden moeten daar wachten op de volgende merge? LOL Of kunnen zij alsnog tijdens/na de merge zo'n ding kopen en vertrekken in een andere geschikte uni?
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • Zaphod Beeblebrox wrote:

    JamesCameron wrote:

    En Buck en Zaph, bij een merge gaat je oude plan van een acc opbouw altijd de prullenbak in. Dat is helaas iets waar je rekening mee moet houden...
    Thanks voor de info, raar dat het van jou moet komen maar goed.
    En denk eens goed na over bovenstaande, is dat niet omgekeerde wereld? Een strategiespel wat op lange termijn gespeeld kan worden en dan gaat degene die het faciliteert het overhoop gooien? Tuurlijk zat dit eraan te komen, prima, dat wist iedereen. Maar de manier waarop hoeft niet zo te gaan, en GF mag wel degelijk meer doen voor de spelers. Acc opbouw zou niet de prullenbak in moeten gaan door zo'n geforceerde merge. Het is tenslotte een noodoplossing tegen leegloop en onderhoudsredenen...waarom zou een gedeelte van spelers dan benadeeld moeten worden? En het is toch vrij simpel voor GF om van die 1/2/3 -->11/12/13 herplaatsingen te maken...en dan aan iedereen te geven, ook degene in de doeluni's...hoe moeilijk kan het zijn...

    edit: Ik zal het later even doorlezen, maar als ik het snel lees: spelers uit u3 en zaga kunnen vertrekken naar uni's op alle landenplatforms en degene die nu in u3/zaga gemikt worden moeten daar wachten op de volgende merge? LOL Of kunnen zij alsnog tijdens/na de merge zo'n ding kopen en vertrekken in een andere geschikte uni?
    ik begrijp er uit dat als je gemerged ben dan een ticked kan kopen wss voor 1mill dm om self een keuze te gaan maken via tiket paytime :D wie zit nou op u3 te wachten met die cheater van een chizo ?

    de kleine spelers die wel kennen komen is alleen maar voer voor die monster
    SrG
  • Dit is de eerste merge die ik mee ga maken en ik vind het nog wat onduidelijk.
    De termen exodusgroep en doeluni zijn nieuw voor mij...

    Ik speel alleen in Kallisto, de jongste uni van de te mergen uni's.
    -Als ik dinsdag 1 september inlog, zijn dan de uni's; Fidis, Ganimed, Kallisto en Japetus samengevoegd tot 1 uni met de naam Japetus?
    Of moet ik die dinsdag kiezen waar ik wil spelen? (iets met 2e doeluni Hyperion) ?
    :thumbsup:
  • Ik snap het niet helemaal maar als ik het goed begrijp dan betekend deze merge voor mij dat ik hoe dan ook naar uni3 ga? Vanuit Gemini dan.

    En dan is de eco speed hetzelfde maar ga ik wel van 4x vloot naar 2x vloot?

    Wel weer lekker over de schutting gegooid zo 3 dagen van te voren. En dat is dan een professioneel bedrijf
    Not knowing me is fine, the most we fear is after all that that we don't know