Discussiedraadje merge 2020

  • Mooi, hadden we een tijdje geleden besloten dat uni3 netjes op 1speed blijft, wordt het nu eventjes overruled naar 2speed.
    Ik was al even in smurfenmodus vanwege privé omstandigheden (fijne, in dit geval), maar nu weet ik zeker dat ik nog een tijdje blauw blijf tot de ergste storm is gaan liggen.
    Wellicht kom ik er zelfs nooit meer uit. Jammer van een #13 account, opgebouwd vanaf 0 in iets van 15 jaar en ooit gestart in uni10.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Freakertje wrote:

    Mooi, hadden we een tijdje geleden besloten dat uni3 netjes op 1speed blijft, wordt het nu eventjes overruled naar 2speed.
    Ik was al even in smurfenmodus vanwege privé omstandigheden (fijne, in dit geval), maar nu weet ik zeker dat ik nog een tijdje blauw blijf tot de ergste storm is gaan liggen.
    Wellicht kom ik er zelfs nooit meer uit. Jammer van een #13 account, opgebouwd vanaf 0 in iets van 15 jaar en ooit gestart in uni10.
    U10 was destijds ook een 2 speed uni dus zie het meer als een "terug naar de roots".
    Netjes dat je het zolang heb bespeeld zo af en toe. Kop op. Die 2 speed is best leuk.
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • Freakertje wrote:

    Mooi, hadden we een tijdje geleden besloten dat uni3 netjes op 1speed blijft, wordt het nu eventjes overruled naar 2speed.
    Ik was al even in smurfenmodus vanwege privé omstandigheden (fijne, in dit geval), maar nu weet ik zeker dat ik nog een tijdje blauw blijf tot de ergste storm is gaan liggen.
    Wellicht kom ik er zelfs nooit meer uit. Jammer van een #13 account, opgebouwd vanaf 0 in iets van 15 jaar en ooit gestart in uni10.
    Opgebouwd in een 2x speed universum dus...

    Anyhow, er was niet echt een optie om een 1x speed te behouden gezien alle andere verhoogde snelheden. Echter! Zoals ik eerder benoemde in dit draadje zal na de merge een nieuwe ronde komen om specs van universa te veranderen. Dat betekend dat er een mogelijkheid is om uni 3 terug op 1x speed te krijgen. In realiteit verwacht ik echter dat de snelheid enkel omhoog zal gaan, maar dat is een kwestie van wat de meerderheid gaat willen.

    Het nadeel van merges is dat specs allemaal uit moeten middelen tussen universa die samengaan. Dat is ook meteen de crux van het openen van universa met specs die heel erg uit de pas lopen, in een merge gaan die super unieke specs verloren...

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Freakertje wrote:

    Mooi, hadden we een tijdje geleden besloten dat uni3 netjes op 1speed blijft, wordt het nu eventjes overruled naar 2speed.
    Ik was al even in smurfenmodus vanwege privé omstandigheden (fijne, in dit geval), maar nu weet ik zeker dat ik nog een tijdje blauw blijf tot de ergste storm is gaan liggen.
    Wellicht kom ik er zelfs nooit meer uit. Jammer van een #13 account, opgebouwd vanaf 0 in iets van 15 jaar en ooit gestart in uni10.
    Nou daar ben ik en iedereen die ik in uni3 ingame ken het helemaal mee eens , vorige keer was bij keuze bepaald dat het op 1x speed bleef .
    Ik ben er juist gaan spelen zodat ik ook nog een echt leven heb naast gamen.

    Suggestie aan ander spelers misschien moeten we allemaal als protest in Vmode gaan , dan zijn er ook geen DM aankopen en gemergde treffen een dode uni aan.
    ps ik ben in de overtreffende trap van boos.
  • Lord wrote:

    Freakertje wrote:

    Mooi, hadden we een tijdje geleden besloten dat uni3 netjes op 1speed blijft, wordt het nu eventjes overruled naar 2speed.
    Ik was al even in smurfenmodus vanwege privé omstandigheden (fijne, in dit geval), maar nu weet ik zeker dat ik nog een tijdje blauw blijf tot de ergste storm is gaan liggen.
    Wellicht kom ik er zelfs nooit meer uit. Jammer van een #13 account, opgebouwd vanaf 0 in iets van 15 jaar en ooit gestart in uni10.
    Opgebouwd in een 2x speed universum dus...
    Anyhow, er was niet echt een optie om een 1x speed te behouden gezien alle andere verhoogde snelheden. Echter! Zoals ik eerder benoemde in dit draadje zal na de merge een nieuwe ronde komen om specs van universa te veranderen. Dat betekend dat er een mogelijkheid is om uni 3 terug op 1x speed te krijgen. In realiteit verwacht ik echter dat de snelheid enkel omhoog zal gaan, maar dat is een kwestie van wat de meerderheid gaat willen.

    Het nadeel van merges is dat specs allemaal uit moeten middelen tussen universa die samengaan. Dat is ook meteen de crux van het openen van universa met specs die heel erg uit de pas lopen, in een merge gaan die super unieke specs verloren...
    Geldt dit dan ook voor Deimos? De ecospeed is daar belachelijk laag in relatie tot de andere uni’s..
    We mogen helaas als oude uni met slechts 4 tot 6 actieve spelers al niet mee met de merge dus in ieder geval een poll voor de specs zou fijn zijn. Dan zorg ik dat alle actieve spelers komen stemmen.
  • Het is niet beperkt tot merge universa, dus Deimos zal daar deel van gaan uitmaken idd. De beperking komt op leeftijd van een universum. Voor Nusakan zou het een beetje vroeg zijn om specs al te wijzigen. Waar de grens ligt zal bepaald worden wanneer dit opnieuw opgepakt word en zal tzt dan ook gedeeld worden.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Nog een reden om uni 3 1x speed te behouden is dat de enige is die dat nog heeft , er zijn mensen zoals ik die graag ook nog iets in hun echte leven willen doen als de hele dag(deel) achter de pc hangen.

    Alle oude Uni's waren 1x speed (die al weg zijn) dus ook voor deze stijl van spelen moet een plaats voor zijn.

    En trap eens op de rem aub , 3 , sorry 2 dagen is te kort om alles zo te krijgen dat niet alleen GF blij is , maar ook de gebruikers (jullie inkomsten)

    Maak maar eens een pol en geef het 2 weken om een beeld te krijgen , nou maken jullie alleen veel negatieve gevoelens
  • Syrabi wrote:

    DingDongDing wrote:

    Ik heb Pegasus,gemini, zaga en uni3 een account.
    Wat gebeurt er dan mee.
    Pegasus en gemini na uni3?
    Ook al beland mijn gemini dan in de top 20?
    Je zult altijd een uni hebben om naar toe te verhuizen. Afhankelijk van de voorwaarden kun je wel of niet kiezen in welke uni je komt. Pas je volgens de voorwaarden nergens, dan pas je tegelijkertijd ook overal.Ik plak even wat tekst uit de post:
    "Indien je in de top 20 van elke mogelijke server zou belanden, kan je alle servers kiezen (Kortom, je hebt altijd minstens 1 server waar je naartoe kan)."

    om nog maar even te herhalen

    de top 20 regel is niet van toepassing bij de "geforceerde merge"

    die is enkel van toepassing bij de transfer/mergehoe je het ook wilt noemen items.

    die "top 20 van elk mogelijke server" bedoelen ze dus op globaal niveau, dus dat er in de hele wereld geen een server is waar je niet top 20 zou staan.

    athans, dat zijn de vermoedens....

    :love: Thanks Syrabi
  • Als fervent 1x speed speler ben ik ook niet blij met de aanpassing naar 2x speed. Ik begrijp dat het spel veranderd en alles sneller moet gaan tegenwoordig, maar juist 1x speed maakt dat je kunt ogamen naast een normaal leven.

    Ik lees soms op het board dat een hit in 5 minuten gerealiseerd kan worden, daar zit ik echt niet op te wachten.. nu zal dat met 2x speed niet snel lukken, maar met speed-spelers erbij in u3 maak ik me wel zorgen om de uitkomsten van de spec poll aanpassingen..
  • Ik snap ook wel dat de te mergen uni's zowel voor spelers maar nog meer voor GF niet leuk meer zijn door gebrek aan aktieve spelers,

    Maar dat veroorzaken jullie zelf door elke keer als een uni niet meer groeit (zit maar speel niet meer op Libra omdat er maar 250 spelers zijn waarvan een behoorlijk deel Vmode) weer een nieuwe openen waardoor mensen op een andere inaktief gaan en dit blijft zich herhalen....... mar levert kort een vraag naar DM (want daar gaat het GF om)

    Maar als je bestaande uni's nou eens aantrekkelijker maakt zodat ie "levend blijft " en mensen ook blijven spelen in die ene uni dan krijg je vanzelf ook vraag naar DM.
    Bijvoorbeeld ,:
    A- verwijder geen inactieven boven rang X (bv 1000) ook al hebben ze geen DM gekocht om te handhaven
    B- Vmode blijft bestaan maar je hebt maar een half (of kwart jaar) Vmode tijd , daarna vervalt Vmode en wordt je of target of je gaat weer spelen.
    C - Maak voor elke groep een uni 1x speed 2x , 10x or whatever gewoon voor elke behoefte is er 1
    D- Maak de veiling eerlijker ( beginners maken nu geen kans op boosters) door naar rato te betalen rang 1 betaalt 1000 , rang 1200 betaalt 1000 , maar telt als 12000 (of 120000 of welke keuze balans maakt) zodat top 100 niet meer het alleenrecht hebben op de veiling.
    E- Ga ervan uit dat mensen ook echt gratis spelen (behalve commanders) en verleid ze om DM te kopen (nu is het zo dat met starten van een uni degene met de grootse portomonnee de beste kansen maakt, dus limiteer dat , zodat spelers niet te snel afhaken)

    Dit zijn de dingen die ik ad hoc verzin maar er zijn nog mogelijkheden zat.

    OF zeg GF vind het niet meer rendabel , over een half jaar stoppen we.

    The post was edited 1 time, last by Woozy: kleine aanvulling ().

  • Het fenomeen leegloop is niet enkel een probleem waar OGame.nl mee kampt. Wereldwijd zie je dit gebeuren, daarom dat er ook steeds merges gedaan worden, omdat vaak degenen die nog wél actief zijn in een uni, ook degenen zijn die meegeholpen hebben aan het doodmaken van hun eigen uni. De 1 kan hiermee overweg, de ander niet, waarbij de laatste dan als eerste roept op het forum dat de uni dood is en we weer moeten mergen.

    We helpen samen mee aan de leegloop ( alleenrecht uni claimen of alleenrecht op de veiling afdwingen bijvoorbeeld om er een enkele te benoemen ). Maar aan de andere zijde is het besef er bij spelers ook dat er gemiddeld iedere 3 maanden of sneller sowieso wel weer een nieuwe uni komt en proberen ze het na 1 tegenslag maar weer in een nieuwe uni. Vraag en aanbod is dit dan vaak en daar speelt GF op in. We doen er allemaal zelf aan mee.
  • D

    Hitsugaya Toushiro wrote:

    Het fenomeen leegloop is niet enkel een probleem waar OGame.nl mee kampt. Wereldwijd zie je dit gebeuren, daarom dat er ook steeds merges gedaan worden, omdat vaak degenen die nog wél actief zijn in een uni, ook degenen zijn die meegeholpen hebben aan het doodmaken van hun eigen uni. De 1 kan hiermee overweg, de ander niet, waarbij de laatste dan als eerste roept op het forum dat de uni dood is en we weer moeten mergen.

    We helpen samen mee aan de leegloop ( alleenrecht uni claimen of alleenrecht op de veiling afdwingen bijvoorbeeld om er een enkele te benoemen ). Maar aan de andere zijde is het besef er bij spelers ook dat er gemiddeld iedere 3 maanden of sneller sowieso wel weer een nieuwe uni komt en proberen ze het na 1 tegenslag maar weer in een nieuwe uni. Vraag en aanbod is dit dan vaak en daar speelt GF op in. We doen er allemaal zelf aan mee.
    Dan zou een goede regel zijn dat je account niet kan opheffen en maar in 1 uni in Vmode kan staan (of 2 uni's) dan komen er meer targets beschikbaar en stop je leegloop
  • Dus jij speelt bijvoorbeeld in 3 universa en je gaat 3 weken op vakantie. Op goed geluk kan je dan hooguit 2 accounts in vmode gooien. Wat doe je dan met de 3e?
    Daarnaast moeten sommige spelers wel in vmode. Die worden dan toch benadeeld door jouw ideale systeem?
    Je idee van targets zie ik als itjes die geraid kunnen worden...

    Enige waar ik wel wat in zou zien is optie D in je post ervoor.
  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    Dus jij speelt bijvoorbeeld in 3 universa en je gaat 3 weken op vakantie. Op goed geluk kan je dan hooguit 2 accounts in vmode gooien. Wat doe je dan met de 3e?
    Daarnaast moeten sommige spelers wel in vmode. Die worden dan toch benadeeld door jouw ideale systeem?
    Je idee van targets zie ik als itjes die geraid kunnen worden...

    Enige waar ik wel wat in zou zien is optie D in je post ervoor.
    B- Vmode blijft bestaan maar je hebt maar een half (of kwart jaar) Vmode tijd , daarna vervalt Vmode en wordt je of target of je gaat weer spelen.

    ik vind deze ook okee , ik probeer gewoon iets te verzinenn waardoor je de leegloop tegenhoud doordat 90% in vakmode staat
  • Uni 3, met stokoude accounts, opzadelen met een trap meer speed (en de kans idd op nog meer)
    getuigt niet erg van veel respect naar deze spelers toe.
    Je moet er ook niet raar van staan te kijken dat een deel van de nu actieve spelers voor v-mode kiest (zoals Freakertje al terecht aangaf)

    Merges zijn onvermijdelijk maar dit is wel heel koud op je plaat.
    En .. wij hebben de 'eer' dit is als eerste Community te doen ervaren
    Nou lekker dan -_-
  • Met iedere merge zijn er communities die als eerste aan de beurt zijn. Tijdens deze merge krijg je tenminste nog de optie om een verplaatsingsvoorwerp te kunnen bemachtigen als je momenteel in uni3 zit. Wordt het niks kwa specs verandering, dan kun je altijd nog kijken of je naar het buitenland kan mergen, wat voorheen nooit een optie is geweest en just gotta deal with it.

    Met iedere merge zijn er ook problemen kwa specs. Zo hebben we Vega gehad die def2puin moest inleveren. Vorige merge moesten er spelers hun 80 miljoen punten account verwijderen of weggeven, want anders kregen ze multi. Gemini gaat nu van 4x speed naar 2x speed of eventueel naar 6x speed als ze in uni3 niet terecht kunnen.
    Zo heb je voor iedere uni wel een nadeel en dat weten we met iedere merge van tevoren. Enkel heeft uni3 daar weinig van gemerkt voorheen, omdat ze altijd een doeluni zijn geweest en ze bij de poll van specs verandering hun zin hebben gekregen.

    Ik begrijp zeker dat de verandering niet prettig is. Je hebt een 1x speed uni om daar lekker op te balanseren met je leven ernaast en je hebt het zo opgezet om dan lekker makkelijk een week te kunnen saven bij wijze van spreken.
    Wij krijgen net als jullie kort dag de informatie door en we proberen het in alle mogelijkheid in juiste banen te leiden. Lord heeft iig al aangegeven dat er na de merge weer polls kunnen komen voor specsveranderingen. Misschien dat eerst afwachten.