Discussiedraadje merge 2020

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • is dit zo???

    ReWinD wrote:

    Die top 20 regel vind ik een beetje frappant.
    Ik zou zeggen dat het goed is voor uni's die zeer oud en zijn, en veel spelers hebben.
    Maar als je bijvoorbeeld naar zagadra zou willen gaan, dan mag je maar 50 mil punten hebben.

    Hoge spelers komen met de uitzondering dat ze overal naar toe mogen gaan (als ik het goed lees). Omdat ze al zo groot zijn, maar gemiddelde spelers worden geforceerd om naar een uni te gaan waar ze misschien helemaal niet naar toe willen gaan.

    Lees ik het zo goed?
    xalynth / Dizzy ( FREE )
    uni 3 / Dizzy
  • Zaphod Beeblebrox wrote:

    Overigens denk ik dat de informatie die het team krijgt in het Engels word doorgespeeld vanuit GF?

    Kunnen we ook de originele Engelse informatie beschikbaar krijgen op het board? Wel zo fijn voor de spelers om ook het originele bericht te kunnen lezen.

    Daarnaast kunnen foutjes in vertaling snel gemaakt worden, wel zo fijn als iedereen het kan vertalen en er zo minder kans is op miscommunicatie door een lullig foutje.

    Niet dat dat nu per se gebeurd is, maar er missen nogal wat details en dan kan naar mijn idee door twee dingen komen. Het fout of niet volledig vertalen...of het complete gebrek aan capabele mensen bij GF die niet snappen wat ze moeten doorgeven...
    Informatie vanuit GF is doorgaans in het Engels inderdaad. Echter, ik heb het idee dat dit al door de eerste vertaler is gegaan vanuit het Duits. Dat betekend dat je Duits - Engels - Nederlands krijgt in de vertaal stappen. Nu hebben we de informatie wel in het Nederlands ontvangen, maar we hebben alsnog een aantal zaken in de vertaling gecorrigeerd (credits naar Syrabi btw).
    Ik had het Engelse bericht wel willen delen, maar is inmiddels beschikbaar; post van JamesCameron.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • StewieGriffin wrote:

    345mil account uit pegasus moet verplicht naar Uni.3 gaan als ik het goed begrijp?
    Daar zit de twijfel.

    Want mogelijk hebben we het over 2 verschillende dingen:
    - Standaard merge
    - Betaalde merge

    Mogelijk als ik de engels forum volg is het mogelijk dat die top 20 restricties enkel gelden voor de betaalde merge optie die ook live gaat.
    Maar dit is redelijk onduidelijk op moment.
  • Wickedness wrote:

    StewieGriffin wrote:

    345mil account uit pegasus moet verplicht naar Uni.3 gaan als ik het goed begrijp?
    Daar zit de twijfel.
    Want mogelijk hebben we het over 2 verschillende dingen:
    - Standaard merge
    - Betaalde merge

    Mogelijk als ik de engels forum volg is het mogelijk dat die top 20 restricties enkel gelden voor de betaalde merge optie die ook live gaat.
    Maar dit is redelijk onduidelijk op moment.

    Klinkt best idioot eigenlijk "betaalde merge". Dat ze een optie maken voor een betaalde merge terwijl de meeste mensen niet eens op een merge zitten te wachten X(
  • Ik zit met een probleem ik speel voornamelijk in UNI 3 , maar ook in gemini en pegasus , en de laatste 2 mergen naar uni3 , mijn uni 3 account mag niet verloren gaan , maar wil zeker gemini ook behouden en evt mag Pegasus weg als ik de aanwezige en geinvesteerrde DM terug krijg op uni 3
  • Goed, ik zie hier ongelofelijk veel vragen. Ik ben vanavond online en hou dit topic in de gaten. Stel me hier in dit topic een vraag en ik zal mijn best doen om hier antwoord op te geven. Zo kan iedereen het antwoord lezen en scheppen we hopelijk langzamerhand meer duidelijkheid voor iedereen. Overigens denk ik ook dat het zich maandag allemaal vanzelf zal wijzen, maar uiteraard kan ik nu proberen om alvast wat te verhelderen.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • Woozy wrote:

    Ik zit met een probleem ik speel voornamelijk in UNI 3 , maar ook in gemini en pegasus , en de laatste 2 mergen naar uni3 , mijn uni 3 account mag niet verloren gaan , maar wil zeker gemini ook behouden en evt mag Pegasus weg als ik de aanwezige en geinvesteerrde DM terug krijg op uni 3
    Zoals ik het begrijp blijft jouw account in uni 3 gewoon bestaan. Gemini en Pegasus komen daarbij. Dan zou je dus 3 accounts in uni 3 hebben. Een multi. In principe kán dat, maar je mag er slechts 1 bespelen. De anderen moeten in vmode blijven staan. De donkere materie wordt niet overgezet van het ene naar het andere account. Het verhuist wel mee naar de andere uni, maar blijft op hetzelfde account staan.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • Buckert wrote:

    Kan ik, nadat ik verplicht naar mijn doeluni ben gemerged, nog middels die betaalde optie naar een andere uni mergen, dus ook in een ander land?
    Ik plak hier even wat uit de post zelf:
    "De servers die geen onderdeel van de merge zijn of die een doeluni zijn, zullen hun verplaatsingsvoorwerp geactiveerd krijgen op dinsdag 1 september 2020. Met dit voorwerp kunnen de spelers van ogame.nl, welke onderdeel zijn van de doeluni's, een ticket kopen in de winkel en verplaatsen naar andere doeluni's. Zelfs naar die van andere landen."
    Hieruit maak ik op dat dat dus inderdaad zou moeten kunnen.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • En worden de mensen die nu inaktief zijn of daadwerkelijk op vakantie een email , zodat ze de merge kunnen maken , want veel weten er niks van , ik had het ook ingame gehoord.

    En ik vindt die 3 dagen een beetje belachelijk , 3 weken tevoren iedereen ook per email inlichten dat het eraan komt lijkt me reëeler
  • Woozy wrote:

    En worden de mensen die nu inaktief zijn of daadwerkelijk op vakantie een email , zodat ze de merge kunnen maken , want veel weten er niks van , ik had het ook ingame gehoord.

    En ik vindt die 3 dagen een beetje belachelijk , 3 weken tevoren iedereen ook per email inlichten dat het eraan komt lijkt me reëeler
    Geplakte tekst uit de post:
    Actieve accounts die geen doel kozen zullen willekeurig verplaatst worden bij een verplichte samenvoeging.
    Inactieve accounts zullen samengevoegd worden in een kerkhof server met de optie om een doelserver te kiezen in welke community dan ook, indien ze terug actief worden."

    Of er een (email)bericht komt weet ik niet. Ingame zul je ongetwijfeld op de hoogte gehouden worden tegen die tijd. Ná de tijd komt je account dus in een kerkhof server. Van daaruit kun je alsnog mergen naar een andere uni.

    Ja, 3 dagen tijd is vrij kort. Het nieuws kwam voor ons echter net zo plotseling. Gedeelte smart is halve smart?
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • Ik lees eens terug want gisteren was het allemaal in paniek , door geruchten zonder feiten.
    en ik zie :

    Exodus Groep 1GeminiPegasusXalynthDoeluni: uni 3
    Exodus Groep 2WasatIzarDoeluni Eridanus
    Exodus Groep 3FidisGanimedKallistoDoeluni Japetus



    Uni Zagadra wordt een tweede doeluni voor groepen 1 en 2. De uni specificaties blijven hetzelfde.

    Syrabi wrote:

    Woozy wrote:

    Ik zit met een probleem ik speel voornamelijk in UNI 3 , maar ook in gemini en pegasus , en de laatste 2 mergen naar uni3 , mijn uni 3 account mag niet verloren gaan , maar wil zeker gemini ook behouden en evt mag Pegasus weg als ik de aanwezige en geinvesteerrde DM terug krijg op uni 3
    Zoals ik het begrijp blijft jouw account in uni 3 gewoon bestaan. Gemini en Pegasus komen daarbij. Dan zou je dus 3 accounts in uni 3 hebben. Een multi. In principe kán dat, maar je mag er slechts 1 bespelen. De anderen moeten in vmode blijven staan. De donkere materie wordt niet overgezet van het ene naar het andere account. Het verhuist wel mee naar de andere uni, maar blijft op hetzelfde account staan.
    Kan gemini niet naar Uni Zagadra (alhoewel ik die niet in mijn account lobby zie staan)
  • Woozy wrote:

    Ik lees eens terug want gisteren was het allemaal in paniek , door geruchten zonder feiten.
    en ik zie :

    Exodus Groep 1GeminiPegasusXalynthDoeluni: uni 3
    Exodus Groep 2WasatIzarDoeluni Eridanus
    Exodus Groep 3FidisGanimedKallistoDoeluni Japetus


    Uni Zagadra wordt een tweede doeluni voor groepen 1 en 2. De uni specificaties blijven hetzelfde.

    Syrabi wrote:

    Woozy wrote:

    Ik zit met een probleem ik speel voornamelijk in UNI 3 , maar ook in gemini en pegasus , en de laatste 2 mergen naar uni3 , mijn uni 3 account mag niet verloren gaan , maar wil zeker gemini ook behouden en evt mag Pegasus weg als ik de aanwezige en geinvesteerrde DM terug krijg op uni 3
    Zoals ik het begrijp blijft jouw account in uni 3 gewoon bestaan. Gemini en Pegasus komen daarbij. Dan zou je dus 3 accounts in uni 3 hebben. Een multi. In principe kán dat, maar je mag er slechts 1 bespelen. De anderen moeten in vmode blijven staan. De donkere materie wordt niet overgezet van het ene naar het andere account. Het verhuist wel mee naar de andere uni, maar blijft op hetzelfde account staan.
    Kan gemini niet naar Uni Zagadra (alhoewel ik die niet in mijn account lobby zie staan)
    Het is naar ik begrijp, afhankelijk van het feit of je voldoet aan de vereisten voor die uni. Pas je niet in uni Zaga, dan moet je naar uni 3.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • DingDongDing wrote:

    Ik heb Pegasus,gemini, zaga en uni3 een account.
    Wat gebeurt er dan mee.
    Pegasus en gemini na uni3?
    Ook al beland mijn gemini dan in de top 20?
    Je zult altijd een uni hebben om naar toe te verhuizen. Afhankelijk van de voorwaarden kun je wel of niet kiezen in welke uni je komt. Pas je volgens de voorwaarden nergens, dan pas je tegelijkertijd ook overal.
    Ik plak even wat tekst uit de post:
    "Indien je in de top 20 van elke mogelijke server zou belanden, kan je alle servers kiezen (Kortom, je hebt altijd minstens 1 server waar je naartoe kan)."
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl