Discussiedraadje merge 2020

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Woozy wrote:

    Met deze erg ongelukkige migratie hebben jullie iig bereikt dat ik van velen hoor dat ze er zwaar overdenken om in uni 3 in Vmode te gaan tot de snelheid weer naar 1x speed gaat.
    Ik heb nog niemand gehoord die er blij mee is,
    GF zal iig minder inkomsten hebben voorlopig.
    Dus volgens U(jullie) zouden wij(de spelers van een speed uni) die verplicht worden naar uni 3 maar moeten aanvaarden dat het plots 1 speed is??
    En zoals ze al hebben aangegeven zouden de spec's nog kunnen aangepast worden later. (hopend naar 4x speed dan :) )

    Is gewoon een ondoordachte merge niet meer en niet min!!
    het leven is een strijd

    maar de één ze dood is de ander ze brood
  • part animals wrote:

    Woozy wrote:

    Met deze erg ongelukkige migratie hebben jullie iig bereikt dat ik van velen hoor dat ze er zwaar overdenken om in uni 3 in Vmode te gaan tot de snelheid weer naar 1x speed gaat.
    Ik heb nog niemand gehoord die er blij mee is,
    GF zal iig minder inkomsten hebben voorlopig.
    Dus volgens U(jullie) zouden wij(de spelers van een speed uni) die verplicht worden naar uni 3 maar moeten aanvaarden dat het plots 1 speed is??En zoals ze al hebben aangegeven zouden de spec's nog kunnen aangepast worden later. (hopend naar 4x speed dan :) )

    Is gewoon een ondoordachte merge niet meer en niet min!!
    Helemaal mee eens , heel ondoordacht , 1 speed is totaal anders spelen als 4x speed e totaal onlogisch om die in een te mergen , dat is ons hele punt.
    Ik heb ook een account in Gemini ,maar ben er destijds mee gestopt om er voortdurend te spelen , het lukt me wel bij 1 speed omdat je dan nog tijd over hebt voor real life. Je bent bemiddeld een uur heen en een uur terug , dus je kan lekker al je andere dingen doen.

    Ik vind Gemini nog steeds fijn voor af en toe , maar helaas lijkt het erop dat DAT account ook in uni3 komt en ik er niet meer op kan spelen.

    dus inderdaad heel ondoordacht
  • Ondoordacht is een manier om het te omschrijven. Anderzijds kun je bedenken dat er een x aantal universa gereduceerd moet worden. Daarbij moeten niet alleen specs, maar ook punten aantallen meegewogen worden om te voorkomen dat zaken scheef gaan lopen. All in all gaan er honderden accounts verplaatst worden en gaat niet iedereen gelukkig kunnen zijn met de manier waarop de merge gaat gebeuren. Zelfs niet mergen zou nog op commentaar komen te staan.
    Simpelweg de twee bovenstaande posts staan al lijnrecht tegenover elkaar. De een gaat naar dubbele snelheid en de ander naar de helft van de snelheid. Daarom is juist bedacht dat er na de merge een keuze komt om specs aan te passen naar wat het universum dan wil, in plaats van de specs vlak voor de merge nog te wijzigen en dan een dikke vinger naar iedereen te geven om heel de specs in een merge blender te gooien.

    Mja, ondoordacht... :huh: Beste stuurlui staan naast elkaar, netjes met anderhalve meter ertussen, aan wal.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Bolder wrote:

    Lord wrote:

    Mja, ondoordacht... Beste stuurlui staan naast elkaar, netjes met anderhalve meter ertussen, aan wal.
    Het team kan hier totaal niets aan doen.. bevel van hogerhand...Dus zeiken over, ondoordacht en zo, stuur een mail naar GF of klaag ze aan of schakel je rechtsbijstand in..
    Denk dat het team nu wel genoeg te verduren krijgt.
    EN.. er is altijd nog de stopknop!!
    Zeg je goed Bolder :thumbsup:
  • Hier nog wat punten waar vragen over gesteld waren:

    1. Je gaat alleen naar een kerkhofserver als je inactief bent tijdens de massamerge. Niet als je al 30 dagen inactief bent.
    2. Het verplaatsingsticket in de kerkhofserver is altijd gratis.
    3. Iedereen ontvangt ingame een bericht over de merge. Niet in de mail.
    4. Er is maar 1 kerkhofserver en daar blijft je account staan zolang het betaalde DM heeft. Zodra je daar inlogt kun je dus gratis mergen.
    5. Als je je verplaatsingsticket koopt en die bewaar je een paar maanden, dan kun je in de toekomst ook nog kiezen waar je heen gaat.
    6. Eens per dag worden accounts gemerged. Je kunt in je exodusuni blijven spelen totdat je account vanzelf in vmode gaat. Vanaf dat moment kun je mergen.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • MiniMe wrote:

    Een 2e doel uni wordt alleen zichtbaar als je in de 1e doel uni al een account hebt. Zodra je multie hebt krijg je een 2e doel uni te zien.


    Als er mensen zijn die wel succesvol zijn gemerged willen wij dit graag weten.
    ik heb uni3 een account al.
    krijg nog steeds alleen uni3 tezien.
    kan gemini en pegasus account niet na uni3 toe of aga
  • Iedereen die een foutmelding krijgt bij het mergen en die onderstaande oplossingen heeft geprobeerd: graag een ticket sturen.
    Vermeldt hierin wat je spelersnaam is, om welke uni(s) het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. Screenhots en dergelijke zijn ook welkom.

    Standaardoplossingen die wellicht kunnen helpen:
    - Het kan zijn dat het probleem met het kiezen van een universum kan worden opgelost door je cookies en cache te legen.
    - Opnieuw in en uitloggen kan ook helpen.
    - Eventueel een andere browser proberen.
    Game Admin
    syrabi@ogame.nl
  • Mij lukt migratie ook niet, krijg melding : " data van het exodus uni ongeldig " op pegasus

    Gemini ook maar mis tevens de keuze voor een alternatieve bestemming:
    Exodus Groep 1GeminiPegasusXalynthDoeluni: uni 3
    Exodus Groep 2WasatIzarDoeluni Eridanus
    Exodus Groep 3FidisGanimedKallistoDoeluni Japetus



    Uni Zagadra wordt een tweede doeluni voor groepen 1 en 2. De uni specificaties blijven hetzelfde.

    ps Ticket aangemaakt