Discussiedraadje merge 2020

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • MiniMe wrote:

    Vanaf nu zou je ook voor Zagadra kunnen kiezen. Het was een fout in het merge systeem.

    Als je toch naar uni 3 bent gegaan voor 17:00 uur terwijl je naar Zagadra wou gaan moet je een ticket sturen. Dan zal dit recht gezet worden.
    Ik ben zodra het lukte te mergen naar u3 gegaan, heb nu 4 relocates gekregen.

    Als ik er nu nog voor kies om alsnog naar zagadra te gaan, gaat het daar dan alsnog uit van mijn originele coords? Ligging is inmiddels wel een beetje verpest :)


    Hofcount: Draco 4 | Gemini 12 | Pegasus 0 | Taurus 21 | Uni10 92 | Quantum.org 2
  • Buckert wrote:

    MiniMe wrote:

    Vanaf nu zou je ook voor Zagadra kunnen kiezen. Het was een fout in het merge systeem.

    Als je toch naar uni 3 bent gegaan voor 17:00 uur terwijl je naar Zagadra wou gaan moet je een ticket sturen. Dan zal dit recht gezet worden.
    Ik ben zodra het lukte te mergen naar u3 gegaan, heb nu 4 relocates gekregen.
    Als ik er nu nog voor kies om alsnog naar zagadra te gaan, gaat het daar dan alsnog uit van mijn originele coords? Ligging is inmiddels wel een beetje verpest :)

    Je krijgt enkel gratis herplaatsingen bij een massa merge. Als je er zelf voor kiest om te mergen middels een item, dan ontvang je géén gratis herplaatsingen, want je maakt zelf deze keuze.
  • Hitsugaya Toushiro wrote:

    Buckert wrote:

    MiniMe wrote:

    Vanaf nu zou je ook voor Zagadra kunnen kiezen. Het was een fout in het merge systeem.

    Als je toch naar uni 3 bent gegaan voor 17:00 uur terwijl je naar Zagadra wou gaan moet je een ticket sturen. Dan zal dit recht gezet worden.
    Ik ben zodra het lukte te mergen naar u3 gegaan, heb nu 4 relocates gekregen.Als ik er nu nog voor kies om alsnog naar zagadra te gaan, gaat het daar dan alsnog uit van mijn originele coords? Ligging is inmiddels wel een beetje verpest :)
    Je krijgt enkel gratis herplaatsingen bij een massa merge. Als je er zelf voor kiest om te mergen middels een item, dan ontvang je géén gratis herplaatsingen, want je maakt zelf deze keuze.
    De enige "keus" die ik had is u3. Ik begrijp zeker wat je zegt, maar ik vind het nogal vreemd.


    Hofcount: Draco 4 | Gemini 12 | Pegasus 0 | Taurus 21 | Uni10 92 | Quantum.org 2
  • MiniMe wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?
    A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.
    waarom heb ik alleen keuze uit nl unis moet toch alle uni's zijn niet alleen nl ?? server zie geen landen die ik kan kiezen
    kom btw overal in de top 20 van de uni hier in nl
    SrG
  • Overigens hoor via via dat veel mensen die niks te migreren hadden en niet op de hoogte waren in de war waren door die veranderde snelheid en nu vloten kwijt zijn omdat ze niet op hun hoede waren wat dat zou betekenen , qua aanvals tijd.
    De meeste spelers hebben uni 3 gekozen om ook nog een real life te hebben en minimum was ( als niemand letterlijk vlak bij je zat ) 1x per half uur kijken genoeg was om safe te zijn. De meest waren miners die weinig communiceerden omdat hun een supertraag spel spelen.

    Ik vind het dus ook raar dat met de migratie geen " niet aanvals" periode afgekondigd is en geen ingame bericht van de veranderingen

    En het feit dat je om de haverklap uit het spel gegooid wordt zodat je geen rood knipperlampje ziet is nu ook ineens een major bug
  • BeLikeMe wrote:

    MiniMe wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?
    A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.
    waarom heb ik alleen keuze uit nl unis moet toch alle uni's zijn niet alleen nl ?? server zie geen landen die ik kan kiezenkom btw overal in de top 20 van de uni hier in nl
    Dat geluid ging al rond in de alliantie , waarom moest de snelheid perse omhoog terwijl er genoeg .org en ander landen servers zijn die gelijk zijn aan Gemini of Pegasus.
    Uni 3 wordt keer op keer door een migratie verstoord , dat is geen fairplay
  • Buckert wrote:

    MiniMe wrote:

    Vanaf nu zou je ook voor Zagadra kunnen kiezen. Het was een fout in het merge systeem.

    Als je toch naar uni 3 bent gegaan voor 17:00 uur terwijl je naar Zagadra wou gaan moet je een ticket sturen. Dan zal dit recht gezet worden.
    Ik ben zodra het lukte te mergen naar u3 gegaan, heb nu 4 relocates gekregen.
    Als ik er nu nog voor kies om alsnog naar zagadra te gaan, gaat het daar dan alsnog uit van mijn originele coords? Ligging is inmiddels wel een beetje verpest :)
    Helaas gaat de merge uit van de cordinate die je nu hebt voor zover ik weet. Om je gaat mergen vanaf uni 3 met de cordinaten die je hebt. Heb je al een ticket geschreven dat je verkeert gemerget bent?
    Moet je wel voor 1700 uur gister gemerge zijn om toen was de optie zagadra er nog niet

    Woozy wrote:

    Overigens hoor via via dat veel mensen die niks te migreren hadden en niet op de hoogte waren in de war waren door die veranderde snelheid en nu vloten kwijt zijn omdat ze niet op hun hoede waren wat dat zou betekenen , qua aanvals tijd.
    De meeste spelers hebben uni 3 gekozen om ook nog een real life te hebben en minimum was ( als niemand letterlijk vlak bij je zat ) 1x per half uur kijken genoeg was om safe te zijn. De meest waren miners die weinig communiceerden omdat hun een supertraag spel spelen.

    Ik vind het dus ook raar dat met de migratie geen " niet aanvals" periode afgekondigd is en geen ingame bericht van de veranderingen

    En het feit dat je om de haverklap uit het spel gegooid wordt zodat je geen rood knipperlampje ziet is nu ook ineens een major bug
    Ja dat ben ik met je eens dat GF hier weer tekort in schiet ik ga hier een melding van maken zodat ze hopelijk bij de andere unis wel bericht de deur uit sturen. En of hier een compersatie voor is.
    Ex Admin Ogame.nl
  • BeLikeMe wrote:

    MiniMe wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?
    A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.
    waarom heb ik alleen keuze uit nl unis moet toch alle uni's zijn niet alleen nl ?? server zie geen landen die ik kan kiezenkom btw overal in de top 20 van de uni hier in nl
    er staat toch duidelijk dat de merge nu naar een doeluni is; met een backup uni

    en dat de merge items voor elders later komen

    :love: Thanks Syrabi
  • Dakar wrote:

    Ik ben in de war,
    gisteren kon ik nog uni 3 kiezen voor de merge, maar toen hadden we nog de probelmen.
    Vandaag heb ik geen uni 3 maar alleen Zagadra als optie.

    Heb ik iets gemist of verkeerd begrepen?
    Ik zou een ticket aanmaken , je moet de keuze hebben uni 3 en Zagrada , misschien dat er weer een bug in de laatste update zit omdat de meeste mensen naar Zagrada wilden en die keuze er toen niet was.
    Ik kan dus ook niet beamen dat toen ik het deed uni3 beschikbaar was , omdat ik blij was dat eindelijk Zagrada keuze er was en op moment van inloggen stond die wel al ingevuld.
  • Bij deze vraag ik om een rollback omdat er teveel mensen vloot zijn kwijtgeraakt door onwetendheid van de migratie of dat er bij het maken van een ticket van slachtoffers compensatie komt .

    Ik voorzag de problemen al en ben bewust om te snelle veranderingen in Vmode gegaan , maar ik had 2 accounts te migreren en was er bewust van.

    A- merge was in belang van alleen GF
    B - GF heeft geen enkel bericht doen uitgaan , noch ingame noch email
    C- de chaos die de korte tijd van 3 dagen maakte dat iedereen maar op 1 ding gericht was : de migratie zowel bij staff als migreerders
    D - in zo,n gekke situatie was het altijd in het verleden gebruik om een niet aanvals periode af te kondigen wat ook niet gebeurd is
    E - Ondanks dat Staff ook slachtoffer was en voornamelijk goed werk heeft verricht , vraag ik me toch af of hun geen ingame/email bericht hadden kunnen maken

    The post was edited 1 time, last by Woozy: aanvulling ().

  • Heeft iemand een idee wat er met erepunten gebeurd? Het valt me op dat ik exact 0 erepunten heb nu (gemerged van gemini naar uni 3), het zou kunnen dat ik ze ooit allemaal heb opgebruikt of zo (? als dat zelfs kan), maar dat lijkt me wel vreemd.


    Trots lid & medeoprichter van de board alliantie Trollen voor Kuikens [TvK]