Discussiedraadje merge 2020

  • Kreela wrote:

    Daar is mr de ICTer weer we weten al lang dat jij reken programmas gebruikt zodat je alles kan uitrekenen zonder daar bij hoeven na te denken. Heel het internet staat vol der mee. Maar ik vroeg me al af waar je bleef met je Troll bashen. Onder tussen in Zagadra haters are building against you.
    Kreela, waarom ben je eigenlijk weer onder die steen uit gekropen??
    Het was zo lekker rustig zonder jou!!
  • Dakar wrote:

    Ik ben in de war,
    gisteren kon ik nog uni 3 kiezen voor de merge, maar toen hadden we nog de probelmen.
    Vandaag heb ik geen uni 3 maar alleen Zagadra als optie.

    Heb ik iets gemist of verkeerd begrepen?
    Kan je mij vertellen of je ook accounts in 1 van die doel uni hebt ? Die uit de lijst verdwenen zijn die op het zelfde mail staan als je merge account ?

    Woozy wrote:

    Bij deze vraag ik om een rollback omdat er teveel mensen vloot zijn kwijtgeraakt door onwetendheid van de migratie of dat er bij het maken van een ticket van slachtoffers compensatie komt .

    Ik voorzag de problemen al en ben bewust om te snelle veranderingen in Vmode gegaan , maar ik had 2 accounts te migreren en was er bewust van.

    A- merge was in belang van alleen GF
    B - GF heeft geen enkel bericht doen uitgaan , noch ingame noch email
    C- de chaos die de korte tijd van 3 dagen maakte dat iedereen maar op 1 ding gericht was : de migratie zowel bij staff als migreerders
    D - in zo,n gekke situatie was het altijd in het verleden gebruik om een niet aanvals periode af te kondigen wat ook niet gebeurd is
    E - Ondanks dat Staff ook slachtoffer was en voornamelijk goed werk heeft verricht , vraag ik me toch af of hun geen ingame/email bericht hadden kunnen maken
    We zijn hier mee in overleg.
    Het schijnt dat er een ingame bericht moet rond gegaan zijn. Echter heb ik zelf ook gekeken en niks gezien dus daar is waarschijnlijk een fout geweest (verrasing). We zijn in overleg over dit hele gedoe.

    Over punt E: wij hebben geen toegang tot de hele e-mail lijst wij zouden dan alle spelers 1 voor 1 moeten zoeken en bij langs gaan. Daarbij komt dat we er toch van uit gaan dat GF dit soort zaakjes goed zou regelen.


    Woozy wrote:

    Nog een vraag : ik ben gemigreerd , maar op heel ongelukkige plaatsen , krijg ik nu nog verplaats dingen/kansen zodat ik ze op voor mijn spel wijze kan indelen?
    In een laatste FAQ die ik gepost heb staat dat je helaas geen herplaatsingen krijgt voor je planeten. Klopt dat er in vorrige merge wel het geval was helaas in deze niet :(
    Ex Admin Ogame.nl
  • MiniMe wrote:

    Buckert wrote:

    MiniMe wrote:

    Vanaf nu zou je ook voor Zagadra kunnen kiezen. Het was een fout in het merge systeem.

    Als je toch naar uni 3 bent gegaan voor 17:00 uur terwijl je naar Zagadra wou gaan moet je een ticket sturen. Dan zal dit recht gezet worden.
    Ik ben zodra het lukte te mergen naar u3 gegaan, heb nu 4 relocates gekregen.Als ik er nu nog voor kies om alsnog naar zagadra te gaan, gaat het daar dan alsnog uit van mijn originele coords? Ligging is inmiddels wel een beetje verpest :)
    Helaas gaat de merge uit van de cordinate die je nu hebt voor zover ik weet. Om je gaat mergen vanaf uni 3 met de cordinaten die je hebt. Heb je al een ticket geschreven dat je verkeert gemerget bent?Moet je wel voor 1700 uur gister gemerge zijn om toen was de optie zagadra er nog niet
    Zou hier graag wel een duidelijk antwoord op willen. Dan weet ik of ik uit vmode moet komen om een andere plek te vinden voor 4 planeten, alvorens ik naar een uni kan waar ik WEL wil/kan spelen.

    Ben in ieder geval gemerged voor 17:00, dus zal nog wel even een ticket sturen.


    Hofcount: Draco 4 | Gemini 12 | Pegasus 0 | Taurus 21 | Uni10 92 | Quantum.org 2
  • Kaj wrote:

    Heeft iemand een idee wat er met erepunten gebeurd? Het valt me op dat ik exact 0 erepunten heb nu (gemerged van gemini naar uni 3), het zou kunnen dat ik ze ooit allemaal heb opgebruikt of zo (? als dat zelfs kan), maar dat lijkt me wel vreemd.
    Volgens mij worden deze gereset naar 0. In iedere uni als je gemerged bent
    ~ Veni Vidi Sempi ~


    Zagadra
    Deimos


  • Hoe kan het dat ik niet kan mergen van Ganimed naar Hyperion? Een andere optie zou zijn dat ik merge naar Japetus, maar hier heb ik al een account. Dus Hyperion zou de enige logische keuze moeten zijn??
    Toch kan ik deze optie niet selecteren (staat er overigens wel bij, maar kan er niet op klikken). Heeft iemand het verlossende antwoord? En wat ik überhaupt moet doen als ik al een account in Japetus heb?
    ~ Veni Vidi Sempi ~


    Zagadra
    Deimos


  • LoneRanger wrote:

    Vraag: hoe kan een Chizo met een 1,4 miljard account van uni 3 naar Deimos zijn gemerged? Nu heeft hij in z’n eentje al ongeveer 10x meer punten dan de rest van de uni bij elkaar.
    Dacht dat het alleen kon als ze buiten top 20 vielen. :D

    FAQ wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?
    A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    LoneRanger wrote:

    Vraag: hoe kan een Chizo met een 1,4 miljard account van uni 3 naar Deimos zijn gemerged? Nu heeft hij in z’n eentje al ongeveer 10x meer punten dan de rest van de uni bij elkaar.
    Dacht dat het alleen kon als ze buiten top 20 vielen. :D

    FAQ wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.
    Naja het is wel grappig. Uni 3 haalt opgelucht adem denk ik

    Dit dus
  • LoneRanger wrote:

    Lord wrote:

    LoneRanger wrote:

    Vraag: hoe kan een Chizo met een 1,4 miljard account van uni 3 naar Deimos zijn gemerged? Nu heeft hij in z’n eentje al ongeveer 10x meer punten dan de rest van de uni bij elkaar.
    Dacht dat het alleen kon als ze buiten top 20 vielen. :D

    FAQ wrote:

    Q: Voor oude universa, waar je nog 5 - 10 spelers hebt met accounts met meer dan 200 miljoen punten. Hoe kunnen ze nog een uni vinden waar ze niet in de top20 terecht komen? Worden deze accounts dan via een geforceerde merge overgeheveld?A: Je zult altijd minstens 1 uni kunnen selecteren. Mocht je account zo groot zijn dat je in iedere uni wereldwijd in de top20 komt, dan kun je theoretisch gezien nergens heen mergen. In dit geval heb je dan de vrije keuze in álle universa ter wereld en kun je de keuze maken om overal heen te mergen.

    Naja het is wel grappig. Uni 3 haalt opgelucht adem denk ik
    Dit dus


    Van 100% deut naar 50% deut, enorm ruime voorsprong in non-AGS... Ik kan niet zeggen dat het onhandig is.
    Sterkte in Deimos :/

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Ach @Lord ik klaag ook niet. Binnenkort voor mij gewoon smurfenmodus. Ik hoopte op een merge voor wat meer activiteit maar dit had ik niet verwacht. 8o Alleen nu spijt dat ik m’n Merkur heb weggegeven. En voor die andere drie actieven in Deimos is het lullig, die kunnen geen kant op, of ze moeten zin hebben hun nano’s te laten draaien voor Chizo.
  • Misschien kan je naar GF een feedback puntje sturen dat je wanneer je naar een andere uni verhuist je maximaal 1.5-2x de hoeveelheid punten van de #1 mag hebben ofzo?

    En indien dit nergens is, dat je dan alleen naar uni's mag verhuizen die in de top 20 staan ofzo met hoogst gerankte #1

    Dit is natuurlijk een beetje van de zotte :P