Klasse aanpassing, ivm EXPEDITIE

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Klasse aanpassing, ivm EXPEDITIE

      Generaal gaat sowieso ni veel sterker worden, enkel dat je een gratis +5 velden gaat krijgen voor manen ipv overal een veldenbooster te gebruiken.

      Het is toch beter om (als het klasse systeem toch behouden wordt) iedereen 20% puin te geven bij gevechten.

      Generaal kan 25% goedkoper ivm deut verbruik op expeditie en die +2+2+2 wsp geven een (groot) voordeel tegen piraten/alians.
      Verzamelaar heeft gewoon een goed hoge inkomst uit mijnbouw.
      Ontdekker kan 2 extra sloten sturen en heeft meer gs dat gevonden kan worden.

      Nu expedities is een actieve speelstijl en ok het is HEEL scheef getrokken omdat 2-20 miljard gs per dag haalbaar is uit puin.
      Vandaar geef iedereen dat puin voordeel?

      Lijkt me beter dan het systeem ineens niet bruikbaar te maken vanwege de zwarte gaten en ontploffende hyperruimte motoren..

      Is maar een idee, dus gelieve constructief hardop mee na te denken :thumbsup:

      Enige verbeteringen en ik denk niet dat GF een 500k DM slokop ooit gaat afvoeren :P
    • Ala jij +2 wsp hebt, dan heeft een alien en piraat dat ook gewoon, dus ik zie daarvoor 0,0 meerwaarde in. Het is enkel gunstig in pvp gevechten, omdat je dan iets meer kan hebben dan dat itje waar je op zult vliegen.

      "Verzamelaar heeft gewoon een goed hoge inkomst in mijnopbouw".
      Ik zie hier nog steeds niets in, want al ga je met ontdekkersklasse enkel voor de gs en vloot, kan je al met gemak 2 tot 4 keer meer inkomsten genereren dan het grootste account in jouw uni kan waarborgen met 7x speed. Dat kleine beetje extra op niks is nog steeds peanuts.

      Ontdekkersklasse zal nog steeds OP blijven
    • Klein vraagje dat niet specifiek met de aanpassing van klasse heeft te maken.
      Weet iemand waar je alle info kunt vinden mbt specifieke extra voordelen bij de diverse klassen?
      Ík begreep dat bij generaalsklasse je pas een daadwerkelijk kerkhof krijgt bij verlies van meer dan 150.000 eenheden én meer dan 5% totaal verlies van je vloot.
      Ik kan dit nergens terugvinden!
      Gisteren kreeg ik bij een maankans met 1000 lg op een speler zelfs een vlootkerkhof terug.....maar een paar uur later niet bij een grote slag omdat ik geen 5% verlies zou hebben
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Ala jij +2 wsp hebt, dan heeft een alien en piraat dat ook gewoon, dus ik zie daarvoor 0,0 meerwaarde in. Het is enkel gunstig in pvp gevechten, omdat je dan iets meer kan hebben dan dat itje waar je op zult vliegen.

      "Verzamelaar heeft gewoon een goed hoge inkomst in mijnopbouw".
      Ik zie hier nog steeds niets in, want al ga je met ontdekkersklasse enkel voor de gs en vloot, kan je al met gemak 2 tot 4 keer meer inkomsten genereren dan het grootste account in jouw uni kan waarborgen met 7x speed. Dat kleine beetje extra op niks is nog steeds peanuts.

      Ontdekkersklasse zal nog steeds OP blijven
      Nee, alians hebben altijd +3 voordeel op je onderzoekslevel, maar niet op je bonus. ik kan het bewijzen, maar screenshots met coords mogen ni op het forum..
      en die 2 extra sloten bij ontdekker, wel dat is 8 ipv 6, mss dat slot nerfen naar +1 ipv +2..
      Gelijk het nu is, in elk geval, is de ontdekker overpowered, maar de historische winsten blijven bestaan.
      Vandaar dat het beter is dat iedereen op 20% puin komt te staan.

      dus ontdekker: nog maar +1 slot en 20% vloot naar puin.
      Verzamelaar: 20% vloot naar puin, maar hogere mijnbouw inkomsten.
      Generaal: 20% vloot naar puin, maar 25% goedkoper vliegen en bij gevechten +2 bonus op wsp..
    • Krokodillenvanger87 wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Ala jij +2 wsp hebt, dan heeft een alien en piraat dat ook gewoon, dus ik zie daarvoor 0,0 meerwaarde in. Het is enkel gunstig in pvp gevechten, omdat je dan iets meer kan hebben dan dat itje waar je op zult vliegen.

      "Verzamelaar heeft gewoon een goed hoge inkomst in mijnopbouw".
      Ik zie hier nog steeds niets in, want al ga je met ontdekkersklasse enkel voor de gs en vloot, kan je al met gemak 2 tot 4 keer meer inkomsten genereren dan het grootste account in jouw uni kan waarborgen met 7x speed. Dat kleine beetje extra op niks is nog steeds peanuts.

      Ontdekkersklasse zal nog steeds OP blijven
      Nee, alians hebben altijd +3 voordeel op je onderzoekslevel, maar niet op je bonus. ik kan het bewijzen, maar screenshots met coords mogen ni op het forum..en die 2 extra sloten bij ontdekker, wel dat is 8 ipv 6, mss dat slot nerfen naar +1 ipv +2..
      Gelijk het nu is, in elk geval, is de ontdekker overpowered, maar de historische winsten blijven bestaan.
      Vandaar dat het beter is dat iedereen op 20% puin komt te staan.

      dus ontdekker: nog maar +1 slot en 20% vloot naar puin.
      Verzamelaar: 20% vloot naar puin, maar hogere mijnbouw inkomsten.
      Generaal: 20% vloot naar puin, maar 25% goedkoper vliegen en bij gevechten +2 bonus op wsp..

      Je mag het ook in pm naar me sturen hoor :P
      20% puin voor verzamelaar en generaal zie ik best wel zitten. Ze hebben de kans op gevechten toch gereduceerd, dus het is maar of je geluk hebt of niet. Plus je gaat toch geheid wat puindieven extra erbij krijgen. Let the hunger games begin!
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      Krokodillenvanger87 wrote:

      Hitsugaya Toushiro wrote:

      Ala jij +2 wsp hebt, dan heeft een alien en piraat dat ook gewoon, dus ik zie daarvoor 0,0 meerwaarde in. Het is enkel gunstig in pvp gevechten, omdat je dan iets meer kan hebben dan dat itje waar je op zult vliegen.

      "Verzamelaar heeft gewoon een goed hoge inkomst in mijnopbouw".
      Ik zie hier nog steeds niets in, want al ga je met ontdekkersklasse enkel voor de gs en vloot, kan je al met gemak 2 tot 4 keer meer inkomsten genereren dan het grootste account in jouw uni kan waarborgen met 7x speed. Dat kleine beetje extra op niks is nog steeds peanuts.

      Ontdekkersklasse zal nog steeds OP blijven
      Nee, alians hebben altijd +3 voordeel op je onderzoekslevel, maar niet op je bonus. ik kan het bewijzen, maar screenshots met coords mogen ni op het forum..en die 2 extra sloten bij ontdekker, wel dat is 8 ipv 6, mss dat slot nerfen naar +1 ipv +2..Gelijk het nu is, in elk geval, is de ontdekker overpowered, maar de historische winsten blijven bestaan.
      Vandaar dat het beter is dat iedereen op 20% puin komt te staan.

      dus ontdekker: nog maar +1 slot en 20% vloot naar puin.
      Verzamelaar: 20% vloot naar puin, maar hogere mijnbouw inkomsten.
      Generaal: 20% vloot naar puin, maar 25% goedkoper vliegen en bij gevechten +2 bonus op wsp..
      Je mag het ook in pm naar me sturen hoor :P
      20% puin voor verzamelaar en generaal zie ik best wel zitten. Ze hebben de kans op gevechten toch gereduceerd, dus het is maar of je geluk hebt of niet. Plus je gaat toch geheid wat puindieven extra erbij krijgen. Let the hunger games begin!
      Done.
    • Caspertvanmierlo wrote:

      Klein vraagje dat niet specifiek met de aanpassing van klasse heeft te maken.
      Weet iemand waar je alle info kunt vinden mbt specifieke extra voordelen bij de diverse klassen?
      Ík begreep dat bij generaalsklasse je pas een daadwerkelijk kerkhof krijgt bij verlies van meer dan 150.000 eenheden én meer dan 5% totaal verlies van je vloot.
      Ik kan dit nergens terugvinden!
      Gisteren kreeg ik bij een maankans met 1000 lg op een speler zelfs een vlootkerkhof terug.....maar een paar uur later niet bij een grote slag omdat ik geen 5% verlies zou hebben

      Rdet wrote:

      - Een vlootkerkhof zal alleen ontstaan als er minstens 5% van de vloot en 150.000 punten zijn vernietigd.

      Dit is niet anders dan wanneer je een kerkhof krijgt middels de Generaalsklasse bonus bij een aanval. Halters krijgen mogelijk geen kerkhof, ook al zijn ze Generaal, omdat ze niet op aanval vliegen, maar op verdediging. Enkel de speler waarbij gehalt wordt, zal dan een standaard kerkhof krijgen voor de ruimtewerf.

      De 1000 lg dat je op maankans kapot schiet bij iemand, gaat 100% van kapot, dus krijg je er dan een kerkhof voor terug.

      Om de 5% makkelijk te berekenen voor de totale verstuurde vloot, heb ik even een excel in elkaar geflanst: drive.google.com/file/d/1UcXmH…pIAFLiefIzihBMcQEaiC/view
    • Ok ik snap het verhaal
      Maar 1000 lg vernietigd is wel meer dan 5% maar geen 150.000 punten
      Toch kreeg ik daar wel een vlootkerkhof; dat klopt dan ook niet??

      En waar staat dat er voor een ‘aanvallend vlootkerkhof’ deze drempels gelden. Het is nergens te vinden; ook niet op andere servers of in andere talen

      ps! Ik zal het ticket hierover nu ongemoeid laten :)
    • Caspertvanmierlo wrote:

      Ok ik snap het verhaal
      Maar 1000 lg vernietigd is wel meer dan 5% maar geen 150.000 punten
      Toch kreeg ik daar wel een vlootkerkhof; dat klopt dan ook niet??

      En waar staat dat er voor een ‘aanvallend vlootkerkhof’ deze drempels gelden. Het is nergens te vinden; ook niet op andere servers of in andere talen

      ps! Ik zal het ticket hierover nu ongemoeid laten :)

      150.000 eenheden. Je verliest met 1.000 lg wel 4.000.000 eenheden. Eenheden zijn de totaal aan gs die je uitgegeven hebt.

      Waar je het kunt vinden:

      s126-nl.ogame.gameforge.com/api/serverData.xml

      En dan zoeken naar

      <wfMinimumRessLost>150000</wfMinimumRessLost> = 150.000 gs verloren, niet punten
      <wfMinimumLossPercentage>5</wfMinimumLossPercentage> = percentage minimaal verloren van vloot dat op aanval is gestuurd


      @ Krokodillenvanger: My bad. Je hebt idd de bonus +2 wsp, waar de aliens en piraten deze niet meenemen. Dus stel Generaalsklasse en Verzamelaarsklasse zouden 20% puin krijgen voor expo, dan is het instant switch voor mij naar Generaalsklasse.

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • Caspertvanmierlo wrote:

      de link werkt overigens niet
      Vreemd, ik open dat echt gewoon met regelmaat om te kijken of specs kloppen enzo en voor nieuwe dingetjes

      Maar laten we verder wel over het onderwerp praten waarvoor TS het topic heeft geopend svp

      The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().

    • TimmiT wrote:

      Independence wrote:

      Stel, dit willen ze er alsnog door drukken, wat zou dan een eventuele verwachte aankomst zijn in alle unis?
      Uhm.De update is al geweest. Gisteren.
      .NL team niet op de hoogte?

      board.en.ogame.gameforge.com/i…ostID=7115817#post7115817

      23.09: Version 7.5.0 37095 Rebalance of classes
      Nee? Dit is niet gemeld op de .NL forum en andere fora lees ik niet. ;)
      En ben enkel een moderator. De admins spelen dit soort informatie door op het forum waar, net als jullie... de rest van het team het ook te weten komt.

      @MiniMe @Syrabi
      is de klasse aanpassing nu dus ook live in onze servertjes??????

      Thanks Syrabi <3